Magia w Final Fantasy V dziele się na wiele rodzajów. Mamy trzy rodzaje magii podstawowej - White, Black i Time, do tego Red, która korzysta po trochu z każdego, i Blue, która korzysta z ataków wrogów.
Black Magic
Magia nastawiona na walkę - bardzo przydatna, choć nie jest tak potężna jak Summony, to jest łatwiejsza w zdobyciu, tańsza i szybsza w opanowaniu.
Nazwa: Fire
Koszt MP: 4
Działanie: Atak ogniem
Zdobycie: Tule, Karnak, Carwen, Crescent.
Nazwa: Blizard
Koszt MP: 4
Działanie: Atak lodem
Zdobycie: Tule, Karnak, Carwen, Crescent.
Nazwa: Thunder
Koszt MP: 4
Działanie: Atak prądem
Zdobycie: Tule, Karnak, Carwen, Crescent.
Nazwa: Poison
Koszt MP: 2
Działanie: Zatruwa wroga
Zdobycie: Karnak Crescent
Nazwa: Sleep
Koszt MP: 3
Działanie: Usypia wroga
Zdobycie: Karnak, Crescent, Carwen
Nazwa: Toad
Koszt MP: 8
Działanie: Zamienia w żabę lub odwraca taką przemianę
Zdobycie: Istory
Nazwa:
Koszt MP:
Działanie:
Zdobycie:
Nazwa: Fira
Koszt MP: 10
Działanie: Silny atak ogniem
Zdobycie: Karnak, Crescent
Nazwa: Blizarra
Koszt MP: 10
Działanie: Silny atak lodem
Zdobycie: Karnak, Crescent
Nazwa: Thundara
Koszt MP: 10
Działanie: Silny atak prądem
Zdobycie: Karnak, Crescent
Nazwa: Drain
Koszt MP: 13
Działanie: Wysysa HP z wroga i przekazuje magowi - na nieumarłych działa odwrotnie.
Zdobycie: Lugare, Quelb, Castle Bel, Surgate, Moore
Nazwa: Break
Koszt MP: 15
Działanie: Zamienia wroga w kamień, zabijając go
Zdobycie: Lugare, Quelb, Castle Bel, Surgate, Moore
Nazwa: Bio
Koszt MP: 16
Działanie: Zadaje wrogowi obrażenia od trucizny, narzuca status Sap
Zdobycie: Lugare, Surgate, Moore
Nazwa: Firaga
Koszt MP: 25
Działanie: Bardzo silny atak ogniem
Zdobycie: Moore
Nazwa: Blizagga
Koszt MP: 25
Działanie: Bardzo silny atak lodem
Zdobycie: Moore
Nazwa: Thundaga
Koszt MP: 25
Działanie: Bardzo silny atak prądem
Zdobycie: Moore
Nazwa: Flare
Koszt MP: 39
Działanie: Bardzo silny atak, ignorujący obronę wroga
Zdobycie: Fork Tower
Nazwa: Death
Koszt MP: 29
Działanie: Zabija wroga, a wskrzesza nieumarłego
Zdobycie: Phantom Village
Nazwa: Osmose
Koszt MP: 1
Działanie: Wysysa wrogowi MP i przekazuje magowi - na nieumarłych działa na odwrót.
Zdobycie: Phantom Village
White Magic
Najczęściej używany rodzaj magii, skupiony na leczeniu i osłonie.
Nazwa: Cure
Koszt MP: 4
Działanie: Leczy trochę HP i rani nieumarłych
Zdobycie: Tule, Karnak, Carwen, Jachol
Nazwa: Libra
Koszt MP: 1
Działanie: Pokazuje statystyki wroga
Zdobycie: Tule, Karnak, Jachol
Nazwa: Poisona
Koszt MP: 2
Działanie: Leczy zatrucie
Zdobycie: Tule, Karnak, Carwen, Jachol
Nazwa: Silence
Koszt MP: 2
Działanie: Narzuca Silent
Zdobycie: Carwen, Karnak, Jachol
Nazwa: Protect
Koszt MP: 3
Działanie: Podnosi obronę fizyczną
Zdobycie: Carwen, Karnak, Jachol
Nazwa: Mini
Koszt MP: 5
Działanie: Narzuca status Mini albo cofa jego działanie
Zdobycie: Phantom Village
Nazwa: Cura
Koszt MP: 9
Działanie: Leczy dużo HP i rani nieumarłego
Zdobycie: Karnak, Jachol
Nazwa: Raise
Koszt MP: 29
Działanie: Wskrzesza zabitą postać i zabija nieumarłego
Zdobycie: Karnak, Jachol
Nazwa: Confuse
Koszt MP: 4
Działanie:Narzuca Confuse
Zdobycie: Karnak, Jachol
Nazwa: Blink
Koszt MP: 6
Działanie: Zwiększa szanse uniknięcia trafienia atakiem fizycznym
Zdobycie: Quelb, Surgate, Moore, Lugare, Bel
Nazwa: Shell
Koszt MP: 5
Działanie: Zmniejsza obrażenia od magii
Zdobycie: Quelb, Surgate, Moore, Lugare, Bel
Nazwa: Esuna
Koszt MP: 10
Działanie: Cofa działanie statusów, poza zombie
Zdobycie: Karnak, Lugare, Bel, Moore, Surgate, Lix
Nazwa: Curaga
Koszt MP: 27
Działanie: Leczy bardzo dużo HP i rani nieumarłych
Zdobycie: Moore
Nazwa: Reflect
Koszt MP: 15
Działanie: Odbijanie działanie czaru. Nie chroni przed czarem już odbitym.
Zdobycie: Moore
Nazwa: Berserk
Koszt MP: 8
Działanie: Narzuca status Berserk
Zdobycie: Moore
Nazwa: Arise
Koszt MP: 50
Działanie: Phantom Village
Zdobycie: Wskrzesza postać z pełnym HP i zabija nieumarłego
Nazwa: Holy
Koszt MP: 20
Działanie: Silny atak na wroga
Zdobycie: Fork Tower
Nazwa: Dispel
Koszt MP: 12
Działanie: Przerywa działanie czaru
Zdobycie: Phantom Village
Time Magic
Niby mniej użyteczna, ale w praktyce trudno mi sobie wyobrazić bez niej gry. Skupia się na spowalnianiu/przyspieszaniu, ale ma też mocne czary bojowe i nawet leczące.
Nazwa: Speed
Koszt MP: 1
Działanie: Przyspiesza czas w trakcie walki
Zdobycie: Walse, Phantom Village
Nazwa: Slow
Koszt MP: 3
Działanie: Spowalnia wykonywanie akcji przez wroga w trakcie walki
Zdobycie: Walse, Karnak
Nazwa: Mute
Koszt MP: 3
Działanie: Narzuca Silence wszystkim na polu bitwy
Zdobycie: Walse, Karnak
Nazwa: Haste
Koszt MP: 5
Działanie: Przyspiesza wykonywanie akcji przez postać w trakcie walki
Zdobycie: Walse, Karnak
Nazwa: Float
Koszt MP: 10
Działanie: Unosi drużynę w powietrze, pozwalając unikać obrażeń do powierzchni
Zdobycie: Surgate, Karnak
Nazwa: Gravity
Koszt MP: 9
Działanie: Redukuje HP wroga o połowę.
Zdobycie: Karnak
Nazwa: Stop
Koszt MP: 8
Działanie: Zatrzymuje czas, nie pozwalając przeciwnikowi wykonać akcji
Zdobycie: Karnak
Nazwa: Teleport
Koszt MP: 15
Działanie: Teleportuje drużynę na zewnątrz lochu albo z pola walki
Zdobycie: Bal Castle, Phantom Village
Nazwa: Comet
Koszt MP: 7
Działanie: Atak magiczny, niemożliwy do odbicia
Zdobycie: Lugare, Quelb, Bal Castle, Surgate, Moore
Nazwa: Slowga
Koszt MP: 9
Działanie: Spowalnia wszystkich wrogów
Zdobycie: Lugare, Quelb, Bal Castle, Surgate, Moore
Nazwa: Return
Koszt MP: 1
Działanie: Resetuje walkę, zaczynając ją od początku
Zdobycie: Lugare, Quelb, Bal Castle, Surgate, Moore
Nazwa: Graviga
Koszt MP: 18
Działanie: Redukuje HP wroga do 1/8
Zdobycie: Moore
Nazwa: Hastega
Koszt MP: 15
Działanie:Przyspiesza wykonywanie akcji przed całą drużynę w trakcie walki
Zdobycie: Moore
Nazwa: Old
Koszt MP: 4
Działanie: Narzuca status Old
Zdobycie: Moore
Nazwa: Meteor
Koszt MP: 42
Działanie: Bardzo silny atak magiczny na wszystkich wrogów
Zdobycie: Trench
Nazwa: Quick
Koszt MP: 77
Działanie: Zatrzymuje upływ czasu dla wszystkich poza rzucającym czar
Zdobycie: Phantom Village
Nazwa: Banish
Koszt MP: 20
Działanie: Usuwa jednego wroga z pola walki
Zdobycie: Phantom Village
Blue Magic
To specyficzny rodzaj magii - aby nauczyć się danego zaklęcia, mag musi zostać nim trafiony. Pozwala ona posługiwać się atakami naszych przeciwników, co w paru przypadkach daje bardzo dobre efekty. Większość z nich ignoruje dodatkowo Reflect.
Co ciekawe, wszystkich poniższych ataków można się także nauczyć od Azulmagii, bossa spotkanego w zamku w Rift.
Nazwa: Doom
Koszt MP: 10
Działanie: Włącza licznik, a po 10 sekundach cel umiera
Zdobycie: The Damned
Nazwa: Roulette
Koszt MP: 1
Działanie: Losowo zabija jedną postać, nie działa na nieumarłych
Zdobycie: Parthentope, Hade
Nazwa: Aqua Breath
Koszt MP: 38
Działanie: Silny atak na wszystkich wrogów, najmocniej na wrogów na pustyni.
Zdobycie: Aquagel
Nazwa: Level 5 Death
Koszt MP: 22
Działanie: Zabija każdą postać, której poziom da się podzielić przez 5. Reflect go odbija.
Zdobycie: Page 64
Nazwa: Level 4 Graviga
Koszt MP: 4
Działanie: Redukuje do 1/8 HP każdej postaci, której poziom da się podzielić przez 4. Reflect go odbija.
Zdobycie: Executor
Nazwa: Level 2 Old
Koszt MP: 11
Działanie: Narzuca Old każdej postaci, której poziom da sie podzielić przez 2.
Zdobycie: Executor
Nazwa: Level 3 Flare
Koszt MP: 18
Działanie: Trafia postać, której poziom da sie podzielić przez 3.
Zdobycie: Executor
Nazwa: Pond Chorus
Koszt MP: 5
Działanie: Narzuca status Toad
Zdobycie: Lemure
Nazwa: Lilliputian Lyric
Koszt MP: 5
Działanie: Narzuca status Mini
Zdobycie: Mykale
Nazwa: Flash
Koszt MP: 7
Działanie: Narzuca wszystkim status Darkness
Zdobycie: Ushabti
Nazwa: Time Slip
Koszt MP: 9
Działanie: Narzuca Sleep i Old jednemu wrogowi.
Zdobycie: Cherie, Gilgamesh
Nazwa: Moon Flute
Koszt MP: 3
Działanie: Narzuca status Berserk
Zdobycie: Mykale
Nazwa: Death Claw
Koszt MP: 21
Działanie: Narzuca Paralysis
Zdobycie: Object d'Art
Nazwa: Aero
Koszt MP: 4
Działanie: Atak od wiatru. Reflect może go odbić.
Zdobycie: Mykale
Nazwa: Aera
Koszt MP: 10
Działanie: Silny atak od wiatru. Reflect może go odbić.
Zdobycie: Page 32
Nazwa: Aeroga
Koszt MP: 24
Działanie: Bardzo silny atak od wiatru. Reflect może go odbić.
Zdobycie: Elm Gigas
Nazwa: Flame thrower
Koszt MP: 5
Działanie: Silny atak ogniem.
Zdobycie: Great Dragon, Omega
Nazwa: Goblin Punch
Koszt MP: 0
Działanie: Słaby atak fizyczny, ale potężny, jeśli wróg ma ten sam poziom co mag
Zdobycie: Goblin
Nazwa: Dark Spark
Koszt MP: 27
Działanie: Zmniejsza poziom przeciwnika o połowę.
Zdobycie: Shadow
Nazwa: Off Guard
Koszt MP: 19
Działanie: Zmniejsza obronę przeciwnika
Zdobycie: Page 256
Nazwa: Transfusion
Koszt MP: 13
Działanie: Zabija rzucającego, a jego HP przekazuje celowi
Zdobycie: Unknown
Nazwa: Mind Blast
Koszt MP: 6
Działanie: Paraliżuje i narzuca status Sap. Reflect go odbija
Zdobycie:Mind Flyer
Nazwa: Vampire
Koszt MP: 2
Działanie: Zabiera HP wrogowi i przekazuje magowi, działa odwrotnie na nieumarłych
Zdobycie: Shadow
Nazwa: Magic Hammer
Koszt MP: 3
Działanie: Zmniejsza MP wroga o połowę
Zdobycie: Drippy
Nazwa: Mighty Guard
Koszt MP: 72
Działanie: Rzuca Shell, Protect i Levitate na całą drużynę, Reflect go odbija
Zdobycie: Stingray
Nazwa: Self Destruct
Koszt MP: 1
Działanie: Zabija maga, zadaje potężne obrażenia wrogowi
Zdobycie: Bomb, Motor Trap, Prototype
Nazwa: ???
Koszt MP: 3
Działanie: Zadaje wrogowi obrażenia równe różnicy między HP maga a wroga
Zdobycie: Gel Fish
Nazwa: 1000 Needles
Koszt MP: 25
Działanie: Zadaje wrogowi 1000 HP obrażeń
Zdobycie: Mykale
Nazwa: White Wind
Koszt MP: 28
Działanie: Leczy całej drużynie HP w ilości jaką ma rzucający
Zdobycie: White Flame
Nazwa:Missle
Koszt MP: 7
Działanie: Redukuje wrogowi HP o 1/4
Zdobycie: Motor Trap
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz