W przypadku czarów bojowych należy uważać, gdyż jeśli użyjemy czaru grupowego przeciwko wrogom w pierwszym szeregu (pierwsza trójka), to oberwie też takim czarem nasza drużyna.
Postacie zdobywają kolejne poziomy magi wraz z poziomami doświadczenia. Poziom magii jest równy dwukrotności poziomu doświadczenia minus jeden - czyli np. postać zdobywa piąty poziom magii wchodząc na dziewiąty poziom doświadczenia.
W lokacji C1 jest fontanna, z której napicie się wody daje wszystkim postaciom korzystającym magii możliwość posługiwania się czarami wszystkich poziomów przez jeden dzień. Jest to ważne, bo umożliwia zakończenie gry bez zdobywania ostatniego poziomu magii poprzez levelowanie.
Nazwy w różnych wersjach różnią się od siebie. W wersji komputerowej czary nie mają nazw, jedynie numery (np. 1-2, 2-4 itd). W wersji na Apple mają już nazwy. W wersji na NES nazwy są podobne do tych z Apple, ale skrócone.
Czary kleryka
Poziom 1
Nazwa: Awaken
Koszt: 1 SP
Cel: Śpiący członkowie drużyny
Opis działania: Budzi śpiące postaci
Nazwa: Aim
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi Accurancy
całej drużyny na czas walki
Nazwa: Blind
Koszt: 1 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Oślepia przeciwnika
Nazwa: Cure 1
Koszt: 1 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy do 8 HP postaci
Nazwa: Light
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Zapala światło na
czas jednego kroku
Nazwa: Cure 3
Koszt: 1 SP za poziom maga + 1 Gem
Cel: 1 postać
Opis działania: Odnawia 1-10 HP
pomnożone przez poziom maga.
Nazwa: Protection From Fear
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi ochronę
drużyny przed czarami działającymi na umysł
Nazwa: Bless 1
Koszt: 1 SP
Cel: Nieumarli przeciwnicy
Opis działania: Niszczy nieumarłych
przeciwników
Poziom 2
Nazwa: Cure 1
Koszt: 2 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy do 15 HP jednej
postac
Nazwa: Hero1
Koszt: 2 SP+ 1 Gem
Cel: 1 postać o tym samym co
charakterze co mag
Opis działania: Podnosi na czas walki
poziom postaci o 2, zaś HP o 6
Nazwa: Pain
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje od 2 do 12
obrażeń wrogow, poza nieumarłymi
Nazwa: Protection From Cold
Koszt: 2 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi ochronę
drużyny przed chłodem
Nazwa: Protection From Fire
Koszt: 2 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi ochronę
drużyny przed ogniem
Nazwa: Protection From Poison
Koszt: 2 SP
Cel: Entire party
Opis działania: Podnosi ochronę
drużyny przed trucizną
Nazwa: Silence
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: uniemożliwia wrogom
rzucanie czarów
Nazwa: Suggestion
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Sprawia, że potwór
na pewien czas przestaje atakować
Poziom 3
Nazwa: Food
Koszt: 3 SP+l Gem
Cel: kapłan
Opis działania: Daje magowi 6 punktów
pożywienia
Nazwa: Cure Blindness
Koszt: 3 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy ślepotę
Nazwa: Cure Paralysis
Koszt: 3 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy paraliż
Nazwa: Light 2
Koszt: 3 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Tworzy światło na 20
kroków
Nazwa: Flame
Koszt: 3 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje wrogowi 3-18
obrażeń od ognia
Nazwa: Frost
Koszt: 3 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje wrogowi 3-18
obrażeń od lodu
Nazwa: Quest
Koszt: 3 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Kasuje aktualnie
wykonywany quest
Nazwa: Float
Koszt: 3 SP+l Gem
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Umożliwia poruszanie
się po wodzie
Poziom 4
Nazwa: Cure Disease
Koszt: 4 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy chorobę
Nazwa: Neutralize Poison
Koszt: 4 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy zatrucie
Nazwa: Protection From Acid
Koszt: 4 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Chroni przed kwasem
przez jeden dzień
Nazwa: Protection From Electricity
Koszt: 4 SP
Cel: Całą drużyna
Opis działania: Chroni przed prądem
przez jeden dzień
Nazwa: Alignment
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Przywraca postaci jej
oryginalny charakter
Nazwa: Flash
Koszt: 4 SP
Cel: Trzech wrogów
Opis działania: Zadaje obrażenia 8-32
trzem wrogom.
Nazwa: Hero 2
Koszt: 4 SP+ 2 Gem
Cel: 1 postać
Opis działania: Podnosi na czas walki
poziom postaci o 3, zaś HP o 10
Nazwa: Rise
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Teleportuje drużynę
na powierzchnię lochów
Poziom 5
Nazwa: Swarm
Koszt: 5 SP
Cel: Wszyscy wrogowie
Opis działania: Zadaje wrogom od 2-20
obrażeń
Nazwa: Dispell
Koszt: 5 SP
Cel: Cała drużyna i wrogowie
Opis działania: Kasuje całą magię
na czas walki
Nazwa: Paralyze
Koszt: 5 SP
Cel: Jeden wróg
Cel: Paraliżuje wroga
Nazwa: Condition
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Usuwa wszystkie
niekorzystne statusy, poza zamianą w kamień
Nazwa: Level
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Odnawia od 1 do 5
utraconych poziomów doświadczenia
Poziom 6
Nazwa: Moon
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Całą drużyna i wrogowie
Opis działania: Leczy każdej postaci
od 3 do 30 HP i zadaje każdemu wrogowi od 3 do 30 obrażeń
Nazwa: Life 1
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Wskrzesza zabitą
postać, jeśli nie wyjdzie, to ją niszczy
Nazwa: Age
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Zmniejsza wiek postaci
od 1 do 10 lat
Nazwa: Cute Stone
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Przywraca do życia
postać zamienioną w kamień
Nazwa: Town
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi drużynę do
wybranego miasta
Poziom 7
Nazwa: Cure Body
Koszt: 7 SP+ 10 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Leczy HP do pełna
całej drużynie i usuwa statusy
Nazwa: Bless 2
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Wszystkie nieumarłe potwory
Opis działania: Niszczy nieumarłe
potwory
Nazwa: Protection From Elements
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi ochronę
drużyny przed wszystkimi żywiołami
Nazwa: Life 2
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Usuwa wszystkie
statusy postaci, dodaje jej 10 lat i obniża o 1 Endurance
Nazwa: Nova
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje wrogowi od 50
do 100 obrażeń
Czary maga
Poziom 1
Nazwa: Awaken
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Budzi śpiące
postacie
Nazwa: Detec
Koszt: 1 SP
Cel: Mag
Opis działania: Wykrywa magię w
przedmiotach, informuje o ilości ładunków
Nazwa: Voice
Koszt: 1 SP za poziom maga +1 Gem
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje potworowi od 1
do 4 obrażeń
Nazwa: Flam
Koszt: 1 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje potworowi od 1
do 6 obrażeń
Nazwa: Armor
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi na czas walki
klasę zbroi drużyny
Nazwa: Light
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Zapala światło na
czas jednego kroku
Nazwa: Location
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podaje lokację i
współrzędne położenia drużyny
Nazwa: Sleep
Koszt: 1 SP
Cel: Pięciu wrogów
Opis działania: Usypia do pięciu
wrogów na raz
Poziom 2
Nazwa: Arrow
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje potworowi od 2
do 12 obrażeń
Nazwa:Asleep
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Uniemożliwia wrogowi
atakowanie
Nazwa: Enemy
Koszt: 2 SP+1 Gem
Cel: 1 potwór
Opis działania: Podaje informacje o
potworze
Nazwa: Jump
Koszt: 2 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Pozwala przeskoczyć
nad polem, na którym jest pułapka lub walka
Nazwa: Levitate
Koszt: 2 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Unosi drużynę w
powietrze, chroniąc przed pułapkami
Nazwa: Power
Koszt: 2 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Podnosi Might od 1 do
4 u jednej postaci
Nazwa: Quickness
Koszt: 2 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Podnosi Speed od 1 do
4 u jednej postaci
Nazwa: Scare
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zmniejsza ilość
ataków wroga
Poziom 3
Nazwa: Fire
Koszt: 1 SP za poziom + 1 Gem
Cel: Pięć potworów
Opis działania: Pięć potworów
otrzymuje od 3 do 12 obrażeń
Nazwa: Fly
Koszt: 3 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi drużynę do
wybranego sektora
Nazwa: Mist
Koszt: 3 SP+ 1 Gem
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Narzuca drużynie
niewidzialność, zmniejszając szansę na trafienie przez wroga
Nazwa: Bolt
Koszt: 1 SP za poziom + 1 Gem
Cel: 1-3 potworów
Opis działania: Zadaje trzem potworom
od 5 do 30 obrażeń
Nazwa: Room
Koszt: 3 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Rozszerza korytarz,
pozwalając pięciu postaciom walczyć w walce wręcz
Nazwa: Slow
Koszt: 3 SP
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Obniża o połowę
Speed wrogów
Nazwa: Weaken
Koszt: 3 SP+ 1 Gem
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Obniża wszystkim
wrogom HP o 2 i klasę zbroi o 1
Nazwa: Web
Koszt: 3 SP
Cel: Pięciu wrogów
Opis działania:Unieruchamia pięciu
przeciwników
Poziom 4
Nazwa: Aci
Koszt: 4 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje wrogowi od 3 do
30 obrażeń
Nazwa: Cold
Koszt: 4 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje od 4 do 40
obrażeń
Nazwa: Mind
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: 1 potwór
Opis działania: Uniemożliwia
potworowi używanie magii i umiejętności specjalnych
Nazwa: Frost
Koszt: 4 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Unieruchamia potwora
Nazwa: Guard
Koszt: 4 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Uniemożliwia przez
jeden dzień zaskoczenie drużyny
Nazwa: Psychic Protection
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Chroni przez jeden
dzień przed atakami skierowanymi na umysł
Nazwa: Shield
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Chroni drużynę przed
atakami dystansowymi
Nazwa: Run
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Pozwala drużynie
uciec z walki
Poziom 5
Nazwa: Acid 2
Koszt: 5 SP
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Zadaje wszystkim
wrogom od 5 do 50 obrażeń
Nazwa: Dispell
Koszt: 5 SP
Cel: Całą drużyna i wszystkie
potwory
Opis działania: Kasuje działanie
całej magii
Nazwa: Death
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zabija jednego,
nieumarłego potwora
Nazwa: Shelter
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Na jeden dzień
blokuje losowe walki
Nazwa: Teleport
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi drużynę od
1 do 9 pól w wybranym kierunku
Poziom 6
Nazwa: Sword
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Zadaje od 1 do 30
obrażeń każdemu potworowi, ataku nie da się uniknąć
Nazwa: Ash
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: 1 potwór
Opis działania: Niszczy jednego
potwora
Nazwa: Warp
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi drużynę o
jedno pole przez barierę i inne przeszkody
Nazwa: Psychic Protectio
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Chroni przed
jakąkolwiek magią
Nazwa: Cure Item
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Mag
Opis działania: Podnosi od 1 do 4
ładunków przedmiotu
Poziom 7
Nazwa: Astra
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi do Astral
Plane, ostatniej lokacji w grze
Nazwa: Duplication
Koszt: 7 SP+ 100 Gems
Cel: Mag
Opis działania: Pozwala skopiować
jeden przedmiot.
Nazwa: Meteor
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Zadaje każdemu
potworowi od 10 do 120 obrażeń
Nazwa: Power
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Obniża o połowę
obrażenia zadawane przez potwory
Nazwa: Prism
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Zabija wszystkie
potwory
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz