Etykiety

niedziela, 24 maja 2020

Might and Magic 1: Secret of the Inner Sanctum - magia

Magią w tej grze posługują się klerycy i magowie. W odróżnieniu od wielu innych gier, tutaj za rzucenie czarów płacimy nie tylko punktami many (SP). Niektóre czary wymagają zapłacenia określonej ilości Gemów - te zdobywamy po walkach i czasami w skarbach.

W przypadku czarów bojowych należy uważać, gdyż jeśli użyjemy czaru grupowego przeciwko wrogom w pierwszym szeregu (pierwsza trójka), to oberwie też takim czarem nasza drużyna.

Postacie zdobywają kolejne poziomy magi wraz z poziomami doświadczenia. Poziom magii jest równy dwukrotności poziomu doświadczenia minus jeden - czyli np. postać zdobywa piąty poziom magii wchodząc na dziewiąty poziom doświadczenia.

W lokacji C1 jest fontanna, z której napicie się wody daje wszystkim postaciom korzystającym magii możliwość posługiwania się czarami wszystkich poziomów przez jeden dzień. Jest to ważne, bo umożliwia zakończenie gry bez zdobywania ostatniego poziomu magii poprzez levelowanie.

Nazwy w różnych wersjach różnią się od siebie. W wersji komputerowej czary nie mają nazw, jedynie numery (np. 1-2, 2-4 itd). W wersji na Apple mają już nazwy. W wersji na NES nazwy są podobne do tych z Apple, ale skrócone.

Czary kleryka

Poziom 1

Nazwa: Awaken
Koszt: 1 SP
Cel: Śpiący członkowie drużyny
Opis działania: Budzi śpiące postaci

Nazwa: Aim
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi Accurancy całej drużyny na czas walki

Nazwa: Blind
Koszt: 1 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Oślepia przeciwnika

Nazwa: Cure 1
Koszt: 1 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy do 8 HP postaci

Nazwa: Light
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Zapala światło na czas jednego kroku

Nazwa: Cure 3
Koszt: 1 SP za poziom maga + 1 Gem
Cel: 1 postać
Opis działania: Odnawia 1-10 HP pomnożone przez poziom maga.

Nazwa: Protection From Fear
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi ochronę drużyny przed czarami działającymi na umysł

Nazwa: Bless 1
Koszt: 1 SP
Cel: Nieumarli przeciwnicy
Opis działania: Niszczy nieumarłych przeciwników

Poziom 2

Nazwa: Cure 1
Koszt: 2 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy do 15 HP jednej postac

Nazwa: Hero1
Koszt: 2 SP+ 1 Gem
Cel: 1 postać o tym samym co charakterze co mag
Opis działania: Podnosi na czas walki poziom postaci o 2, zaś HP o 6

Nazwa: Pain
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje od 2 do 12 obrażeń wrogow, poza nieumarłymi

Nazwa: Protection From Cold
Koszt: 2 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi ochronę drużyny przed chłodem

Nazwa: Protection From Fire
Koszt: 2 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi ochronę drużyny przed ogniem

Nazwa: Protection From Poison
Koszt: 2 SP
Cel: Entire party
Opis działania: Podnosi ochronę drużyny przed trucizną

Nazwa: Silence
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: uniemożliwia wrogom rzucanie czarów

Nazwa: Suggestion
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Sprawia, że potwór na pewien czas przestaje atakować


Poziom 3

Nazwa: Food
Koszt: 3 SP+l Gem
Cel: kapłan
Opis działania: Daje magowi 6 punktów pożywienia

Nazwa: Cure Blindness
Koszt: 3 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy ślepotę

Nazwa: Cure Paralysis
Koszt: 3 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy paraliż

Nazwa: Light 2
Koszt: 3 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Tworzy światło na 20 kroków

Nazwa: Flame
Koszt: 3 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje wrogowi 3-18 obrażeń od ognia

Nazwa: Frost
Koszt: 3 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje wrogowi 3-18 obrażeń od lodu

Nazwa: Quest
Koszt: 3 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Kasuje aktualnie wykonywany quest

Nazwa: Float
Koszt: 3 SP+l Gem
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Umożliwia poruszanie się po wodzie

Poziom 4

Nazwa: Cure Disease
Koszt: 4 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy chorobę

Nazwa: Neutralize Poison
Koszt: 4 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Leczy zatrucie

Nazwa: Protection From Acid
Koszt: 4 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Chroni przed kwasem przez jeden dzień

Nazwa: Protection From Electricity
Koszt: 4 SP
Cel: Całą drużyna
Opis działania: Chroni przed prądem przez jeden dzień

Nazwa: Alignment
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Przywraca postaci jej oryginalny charakter

Nazwa: Flash
Koszt: 4 SP
Cel: Trzech wrogów
Opis działania: Zadaje obrażenia 8-32 trzem wrogom.

Nazwa: Hero 2
Koszt: 4 SP+ 2 Gem
Cel: 1 postać
Opis działania: Podnosi na czas walki poziom postaci o 3, zaś HP o 10

Nazwa: Rise
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Teleportuje drużynę na powierzchnię lochów

Poziom 5

Nazwa: Swarm
Koszt: 5 SP
Cel: Wszyscy wrogowie
Opis działania: Zadaje wrogom od 2-20 obrażeń

Nazwa: Dispell
Koszt: 5 SP
Cel: Cała drużyna i wrogowie
Opis działania: Kasuje całą magię na czas walki

Nazwa: Paralyze
Koszt: 5 SP
Cel: Jeden wróg
Cel: Paraliżuje wroga

Nazwa: Condition
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Usuwa wszystkie niekorzystne statusy, poza zamianą w kamień

Nazwa: Level
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Odnawia od 1 do 5 utraconych poziomów doświadczenia

Poziom 6

Nazwa: Moon
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Całą drużyna i wrogowie
Opis działania: Leczy każdej postaci od 3 do 30 HP i zadaje każdemu wrogowi od 3 do 30 obrażeń

Nazwa: Life 1
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Wskrzesza zabitą postać, jeśli nie wyjdzie, to ją niszczy

Nazwa: Age
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Zmniejsza wiek postaci od 1 do 10 lat

Nazwa: Cute Stone
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Przywraca do życia postać zamienioną w kamień

Nazwa: Town
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi drużynę do wybranego miasta

Poziom 7

Nazwa: Cure Body
Koszt: 7 SP+ 10 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Leczy HP do pełna całej drużynie i usuwa statusy

Nazwa: Bless 2
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Wszystkie nieumarłe potwory
Opis działania: Niszczy nieumarłe potwory

Nazwa: Protection From Elements
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi ochronę drużyny przed wszystkimi żywiołami

Nazwa: Life 2
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: 1 postać
Opis działania: Usuwa wszystkie statusy postaci, dodaje jej 10 lat i obniża o 1 Endurance

Nazwa: Nova
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje wrogowi od 50 do 100 obrażeń

Czary maga
 
Poziom 1

Nazwa: Awaken
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Budzi śpiące postacie

Nazwa: Detec
Koszt: 1 SP
Cel: Mag
Opis działania: Wykrywa magię w przedmiotach, informuje o ilości ładunków

Nazwa: Voice
Koszt: 1 SP za poziom maga +1 Gem
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje potworowi od 1 do 4 obrażeń

Nazwa: Flam
Koszt: 1 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje potworowi od 1 do 6 obrażeń

Nazwa: Armor
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podnosi na czas walki klasę zbroi drużyny

Nazwa: Light
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Zapala światło na czas jednego kroku

Nazwa: Location
Koszt: 1 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Podaje lokację i współrzędne położenia drużyny

Nazwa: Sleep
Koszt: 1 SP
Cel: Pięciu wrogów
Opis działania: Usypia do pięciu wrogów na raz

Poziom 2

Nazwa: Arrow
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje potworowi od 2 do 12 obrażeń

Nazwa:Asleep
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Uniemożliwia wrogowi atakowanie

Nazwa: Enemy
Koszt: 2 SP+1 Gem
Cel: 1 potwór
Opis działania: Podaje informacje o potworze

Nazwa: Jump
Koszt: 2 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Pozwala przeskoczyć nad polem, na którym jest pułapka lub walka

Nazwa: Levitate
Koszt: 2 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Unosi drużynę w powietrze, chroniąc przed pułapkami

Nazwa: Power
Koszt: 2 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Podnosi Might od 1 do 4 u jednej postaci

Nazwa: Quickness
Koszt: 2 SP
Cel: 1 postać
Opis działania: Podnosi Speed od 1 do 4 u jednej postaci

Nazwa: Scare
Koszt: 2 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zmniejsza ilość ataków wroga

Poziom 3

Nazwa: Fire
Koszt: 1 SP za poziom + 1 Gem
Cel: Pięć potworów
Opis działania: Pięć potworów otrzymuje od 3 do 12 obrażeń

Nazwa: Fly
Koszt: 3 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi drużynę do wybranego sektora

Nazwa: Mist
Koszt: 3 SP+ 1 Gem
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Narzuca drużynie niewidzialność, zmniejszając szansę na trafienie przez wroga

Nazwa: Bolt
Koszt: 1 SP za poziom + 1 Gem
Cel: 1-3 potworów
Opis działania: Zadaje trzem potworom od 5 do 30 obrażeń

Nazwa: Room
Koszt: 3 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Rozszerza korytarz, pozwalając pięciu postaciom walczyć w walce wręcz

Nazwa: Slow
Koszt: 3 SP
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Obniża o połowę Speed wrogów

Nazwa: Weaken
Koszt: 3 SP+ 1 Gem
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Obniża wszystkim wrogom HP o 2 i klasę zbroi o 1

Nazwa: Web
Koszt: 3 SP
Cel: Pięciu wrogów
Opis działania:Unieruchamia pięciu przeciwników

Poziom 4

Nazwa: Aci
Koszt: 4 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje wrogowi od 3 do 30 obrażeń

Nazwa: Cold
Koszt: 4 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zadaje od 4 do 40 obrażeń

Nazwa: Mind
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: 1 potwór
Opis działania: Uniemożliwia potworowi używanie magii i umiejętności specjalnych

Nazwa: Frost
Koszt: 4 SP
Cel: 1 potwór
Opis działania: Unieruchamia potwora

Nazwa: Guard
Koszt: 4 SP
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Uniemożliwia przez jeden dzień zaskoczenie drużyny

Nazwa: Psychic Protection
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Chroni przez jeden dzień przed atakami skierowanymi na umysł

Nazwa: Shield
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Chroni drużynę przed atakami dystansowymi

Nazwa: Run
Koszt: 4 SP+ 2 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Pozwala drużynie uciec z walki

Poziom 5

Nazwa: Acid 2
Koszt: 5 SP
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Zadaje wszystkim wrogom od 5 do 50 obrażeń

Nazwa: Dispell
Koszt: 5 SP
Cel: Całą drużyna i wszystkie potwory
Opis działania: Kasuje działanie całej magii

Nazwa: Death
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: 1 potwór
Opis działania: Zabija jednego, nieumarłego potwora

Nazwa: Shelter
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Na jeden dzień blokuje losowe walki

Nazwa: Teleport
Koszt: 5 SP+ 3 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi drużynę od 1 do 9 pól w wybranym kierunku

Poziom 6

Nazwa: Sword
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Zadaje od 1 do 30 obrażeń każdemu potworowi, ataku nie da się uniknąć

Nazwa: Ash
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: 1 potwór
Opis działania: Niszczy jednego potwora

Nazwa: Warp
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi drużynę o jedno pole przez barierę i inne przeszkody

Nazwa: Psychic Protectio
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Chroni przed jakąkolwiek magią

Nazwa: Cure Item
Koszt: 6 SP+ 4 Gems
Cel: Mag
Opis działania: Podnosi od 1 do 4 ładunków przedmiotu

Poziom 7

Nazwa: Astra
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Przenosi do Astral Plane, ostatniej lokacji w grze

Nazwa: Duplication
Koszt: 7 SP+ 100 Gems
Cel: Mag
Opis działania: Pozwala skopiować jeden przedmiot.

Nazwa: Meteor
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Zadaje każdemu potworowi od 10 do 120 obrażeń

Nazwa: Power
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Cała drużyna
Opis działania: Obniża o połowę obrażenia zadawane przez potwory

Nazwa: Prism
Koszt: 7 SP+ 5 Gems
Cel: Wszystkie potwory
Opis działania: Zabija wszystkie potwory

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz