Etykiety

niedziela, 10 maja 2020

Larry 2: W poszukiwaniu miłości - opis przejścia.

- Opis gry pisałam na podstawie jej wersji point'n'click z 2004, którą można pobrać ze strony Adventure Game Studio
- Polecam robić sporo save gameów - można tu łatwo zginąć, a w niektórych miejscach są czasówki, o których nie wiemy do chwili, kiedy je przegramy.
- Wersja point'n'click ma jednego buga w naliczaniu punktów, dając o jeden punkt mniej za akcję z kwiatem,  ale potem to wyrównuje.
- Poniższy opis zawiera wszystkie akcje konieczne do ukończenia gry z pełnym wynikiem punktów.


Los Angeles

Larry zaczyna samotny i spłukany, stojąc pod domem swojej ex. Wchodzimy do garażu i gdy nie będziemy już widzieć Larryego, obszukujemy ten obszar - znajdziemy dolara (3/3. Następnie idziemy na północ, a potem na wschód - dotrzemy w okolice parku. Stajemy przy czerwonych zaroślach i oglądamy osobę uprawiającą jogging w parku (1/4). Potem idziemy na północ dwa razy (raz przed park i raz wzdłuż żółtego murku) i raz na wschód. Dotrzemy do zaułku przegrodzonego płotem. Zerkamy przez dziurkę (1/5). Potem idziemy na wschód i zaglądamy do sklepu. Rozmawiamy ze sprzedawczynią i kupujemy los. Wpisujemy dowolne cyfry i wyjmujemy los z maszyny (3/8). Wychodzimy ze sklepu i idziemy na zachód, aż dojdziemy do siedziby Krod TV. Przed wejściem radzę zapisać grę.



Wchodzimy do środka i rozmawiamy z dziewczyną. Pokazujemy jej los. UWAGA: notujemy sobie na kartce cyfry, które nam poda, a potem wpisujemy je jako odpowiedź (10/18). Wchodzimy gdzie nam każe i siadamy na ławce pod ścianą. Czekamy, aż otworzą się drzwi i zostaniemy zaproszeni do środka (1/19). Wchodzimy tam i oglądamy scenkę. Odpowiedzi wpisujemy dowolne, nie ma znaczenia, co powiemy, bo i tak wynik może być tylko jeden, nawet jeśli jest rezultatem pomyłki. Dostaniemy bilet (20/39). Potem wychodzimy na zewnątrz (6/45) i siadamy na ławce ponownie. Czekamy aż nas zawołają do drugiego pokoju i wchodzimy tam, by tym razem także wygrać (12/57) i odebrać czek (7/64). Potem wychodzimy z budynku.

Idziemy na południe, a potem na wschód, by znaleźć tu sklep Molto Lira. Wchodzimy do środka i bierzemy kąpielówki z wieszaka w głębi sklepu (5/69), po czym pokazujemy go sprzedawczyni i płacimy za niego (3/72). Wychodzimy ze sklepu i idziemy dwa razy na wschód i raz na północ. Wrócimy do znanego już nam Quickie Mart. Wchodzimy do środka i napełniamy wielgachny kubek w centrum sklepu, po czym zabieramy go (5/77) i pokazujemy sprzedawczyni, aby zapłacić (3/80). wychodzimy ze sklepu i idziemy raz na południe, by wejść do kolejnego sklepu z artykułami plażowymi. Z półek pod ścianą bierzemy olejek do opalania i pokazujemy go sprzedawcy, by za niego zapłacić (9/89).

Wracamy do domu Evy - idziemy trzy razy na zachód i dwa razy na południe. Obszukujemy śmietnik, by znaleźć paszport (5/94). Stąd idziemy dwa razy na wschód, by wejść do fryzjera. Rozmawiamy z fryzjerem i siadamy na fotelu, by nam zrobił stylówę (3/97). Idziemy na zachód, aby wrócić pod dom Evy, po czym idziemy dwa razy na północ, by dojść do sklepu muzycznego. Tam rozmawiamy ze sprzedawczynią (7/104), by otrzymać mikrofiszkę. Po dłuższej scence idziemy na wschód, a potem na południe i raz jeszcze na wschód, by dojść do portu. Pokazujemy facetowi na bramce nasz bilet, a wpuści nas na pokład (9/113).

Rejs

Gdy znajdziemy się na statku, idziemy na wschód, by wejść do pokoju Larryego. Zabieramy owoc z kosza (3/116). Wchodzimy do pokoju obok, po czym wychodzimy i zamykamy za sobą drzwi. Wchodzimy za szafkę i zakładamy kąpielówki. Wchodzimy raz jeszcze do pokoju obok, otwieramy nocną szafkę i zaglądamy do niej, by znaleźć zestaw do szydełkowania (6/122). wracamy do naszego pokoju i zamykamy za sobą drzwi.

Idziemy do basenu, który znajduje się na środkowym poziomie na rufie statku. Używamy olejku do opalania na sobie (3/125) i kładziemy się na leżaku (3/128). Gdy podejdzie do nas dziewczyna, mówimy jej "Nie", gdyż jest to pułapka. Potem czeka nas lekko zręcznościowa część gry, dlatego polecam wcześniej zrobić save game. Wchodzimy do basenu i pływamy "chodząc" po wodzie - jeśli tego nie zrobimy, to utoniemy. Następnie nurkujemy (użycie "ręki" na wodzie) i zabieramy z dna górę od bikini (7/135), po czym szybko wynurzamy się, bo dłuższy pobyt pod wodą to game over. Wychodzimy z basenu i wracamy do pokoju, gdzie chowamy się i przebieramy, używając po prostu ponownie kąpielówek.

Teraz kierujemy się do restauracji, która znajduje się w obracającym się kole. Podchodzimy do baru i zabieramy stojącą w zachodniej części miskę z sałatką (2/137). Nie zamawiamy drinków, bo to kolejna pułapka. Potem idziemy do znajomego fryzjera w południowej części dziobu i siadamy na krześle, by założył nam perukę (3/140). Wychodzimy i idziemy na północną część dziobu, gdzie znajduje się mostek. Tu przesuwamy dźwignię znajdującą się po środku pomieszczenia (8/148). Wychodzimy i idziemy do szalupy po środku statku. Wsiadamy do niej (2/150) i odpływamy, uciekając przed dybiącym na nasze życie KGB (5/155).

Teraz musimy się pospieszyć. Dopóki widzimy statek na horyzoncie, używamy olejku do opalania (3/158) i zakładamy perukę (5/163), po czym wyrzucamy do morza miskę z sałatką (2/165). Po drodze dostaniemy punkty za użycie olejku, peruki, a potem za automatyczne zużycie wielgachnego kubka i zestawu do szydełkowania (25/190). Po scenkach wylądujemy na wyspie.

Wyspa

Idziemy na południe i podchodzimy do kwiatów po środku ekranu, aby zerwać jeden kwiat (3/193). Potem pozwalamy Larryemu pochodzić samodzielnie po okolicy, a w końcu klikamy na północnej części ekranu, by zobaczyć ikonkę exit. Idziemy tam, by dojść do restauracji. Rozmawiamy z mężczyzną przy wejściu, po czym siadamy na krześle obok (1/194) i oglądamy sporą scenkę, aby wreszcie dostać swój stolik (1/195). Podchodzimy do bufetu i oglądamy ser, by ukraść leżący obok nóż (3/198).

Wychodzimy i pozwalamy Larryemu znowu się pokręcić po okolicy, by znalazł wejście do pokoju gościnnego. Po scence zabieramy z łazienki mydło (2/200), a z szafki, obok kwiatka, zapałki (2/202). Wracamy do dżungli i po raz kolejny próbujemy gdzieś wyjść. Tym razem dotrzemy do fryzjera. Tradycyjnie siadamy na stoliku i pozwalamy mu pracować nad naszym uczesaniem (3/205). Wracamy do dżungli dalej szukamy wyjścia. Tym razem szybko wrócimy na plażę. Idziemy na zachód i zabieramy spód od bikini (4/209).

Wracamy do dżungli i dwa razy szukamy wyjścia, aby wrócić do pokoju gościnnego. Zakładamy bikini (5/214) i  a potem wypychamy stanik mydłem (12/226). Po raz kolejny idziemy do dżungli i wychodzimy, by trafić do fryzjera. Siadamy na stoliku i znowu oddajemy się w jego ręce (3/229). Wracamy po raz ostatni już do dżungli, wychodzimy na plażę i idziemy na wschód, omijając agentów KGB (12/241). Idziemy dalej, wzdłuż klifu, aż dojdziemy do końca (6/247), gdzie przebieramy się w garnitur.

Lotnisko

Podchodzimy do dwójki agentów przy wejściu i dajemy im kwiat (7/254), by sobie poszli. UWAGA: wersja point'n'click ma tu buga i często daje tu mniej punktów Ta ilość zostanie wyrównana potem. Wchodzimy na lotnisko i idziemy na zachód, by dojść do kolejnego fryzjera. Przyglądamy się fryzjerce (3/257) - tak, to główna bohaterka King's Quest IV: Perils of Rosella, a potem siadamy w fotelu i pozwalamy się znowu ostrzyc (3/260). Teraz idziemy dwa razy na wschód i pokazujemy urzędnikowi nasz paszport (5/265).

UWAGA: jeśli najpierw wykonamy zadania z posiłkiem i spadochronem, to unikniemy potem trudnej czasówki, nawet jeśli gra sugeruje najpierw zadanie z bombą. Odkryłam to dopiero po zakończeniu gry, ale polecam jednak tak robić, bo czasówka jest trudna i kosztowała mnie sporo nerwów. 
 
Potem idziemy dalej i czekamy przy taśmie, aż pojawi się walizka z bombą. Polecam zapisać grę w chwili, w której się pojawi. Łapiemy ją - trzeba stać zaraz przy taśmie i kliknąć walizkę ręką, kiedy będzie tuż koło nas - to nie takie proste (5/270), a potem akcja potoczy się sama (16/285). Podchodzimy do kasy i rozmawiamy z kasjerką, aby kupić bilet (5/290). Potem idziemy do urzędnika i ponownie pokazujemy mu paszport

Teraz, jeśli nie wykonaliśmy poniższych zadań przed numerem z bombą, zacznie się czasówka. Kierujemy się dwa razy na wschód. Podchodzimy do maszyny, aby zdobyć spadochron 3/293). Następnie oglądamy ogłoszenie, by potem zagadać do kelnerki i kupić polecamy posiłek. Gdy go nam przyniesie, oglądamy go dokładnie i zabieramy z niego spinkę (7/300). Zabrawszy ją, wchodzimy na przejście do terminalu. Jeśli wykonaliśmy to dosyć szybko, to akcja potoczy się dalej, jeśli dostaniemy game over. Gdy wjedziemy już na górę, z biurka zabieramy broszurkę (11/311), a następnie pokazujemy nasz bilet kontrolerowi (2/313). Potem idziemy przed siebie.

W samolocie gra pokieruje nas automatycznie. Gdy odzyskamy kontrolę, dajemy facetowi koło nas broszurkę (8/321). Następnie z oparcia fotela na przeciwko nas zabieramy torebkę na wymioty (5/326). Wstajemy, idziemy na ogon samolotu i zakładamy spadochron (3/330). Musimy teraz podejść do drzwi, których nie widać na ekranie - są na dole ekranu. Używamy spinki, klikając po ścianie samolotu, aby wymacać te drzwi i otworzyć ich zamek (5/335). Potem je otwieramy ręką (6/342) i wyskakujemy na spadochronie (3/345) UWAGA: te ostatnie punkty dostajemy w wersji point'n'click, by zrównoważyć utratę tych z bugów.

Wyspa

Używamy noża, aby przeciąć linki spadochronu (8/353). Następnie zabieramy patyk leżący koło nas (4/357). Oglądamy krzak po środku, aby zauważyć pszczoły, a potem ostrożnie przechodzimy pod krzakiem na zachód od niego (6/363). Idziemy na południe. W nastepnej lokacji na drzewie znajdującym się nad drogą, jest anakonda. Kiedy nas zaatakuje, szybko używamy na niej patyka, by się obronić (10/373). Idziemy na wschód.

W kolejnej lokacji musimy się poruszać po jasny śladzie pozostawionym przez małpę, inaczej utoniemy w ruchomych piaskach (5/378). Nad strumieniem przeskakujemy po lianach wiszących nad nim (6/384). Następnie odrywamy luźno wiszącą lianę (4/388). Następnie idziemy na północ, na plażę, aby spotkać dziewczynę. Po rozmowie z nią (11/398) czeka nas dłuższa scenka, po niej rozmowa z wodzem (25 /423).

Po zakończeniu scenek idziemy na południe, na wschód i znowu na południe, aby wrócić na plażę. Zabieramy garść piasku (3/426) po czym wracamy do wioski i zabieramy popiół z ogniska (6/432). Idziemy na zachód i północ, by z powrotem znaleźć się nad przepaścią zarzucamy lianę na drzewo po drugiej stronie, aby przeskoczyć (11/443).Idziemy przed siebie, by dojść do oblodzonych schodów. Rzucamy na nie piasek albo popiół (10/453). Podążamy przed siebie, aż dojdziemy na szczyt wulkanu.

Czas na wielki finał. Stajemy koło dziury. Wkładamy torebkę na wymioty do butelki po odżywce do włosów (dostaliśmy ją od fryzjera) (3/458). Następnie używamy zapałek, aby pogrzać butelkę (5/463) i wrzucamy ją do środka (10/473), Potem po prostu wchodzimy do windy (trzeb kliknąć na jej próg) i oglądamy finał gry (27/500).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz