Etykiety

niedziela, 24 maja 2020

Might and Magic 1: Secret of the Inner Sanctum - drużyna

Nasza główna postać zaczyna jako Knight. Grę rozpoczynamy pod gospodą w Sorpigal, gdzie możemy też od razu stworzyć drużynę. Mamy tam do dyspozycji pięć postaci - Sonia (Knight), Vyrana (Cleric), Sage (Robber), Rigel (Wizard) i Lilac (Wizard). Jest to drużyna, którą bez problemu możemy przejść całą grę. W innych miastach też spotkamy postacie w gospodach, więc jeśli ktoś z naszej drużyny zostanie przypadkiem unicestwiony, to zawsze możemy uzupełnić skład - choć lepiej po prostu wczytać stan gry.

Do dyspozycji mamy następujące klasy:

Knight - do walki w pierwszym szeregu. Ma największy dostęp do broni i zbroi, zaś w miarę jak zdobywa poziomy, może wykonywać więcej ataków na raz.

Paladin - wojownik z ograniczonym dostępem do magii kapłańskiej i uboższym zakresem broni i zbroi. Moim zdaniem niezbyt przydatny.

Cleric - kapłan, ma dostęp do magii kapłańskiej, jest także dość przeciętnym wojownikiem, ma dostęp do broni obuchowych. Postać zdecydowanie obowiązkowa.

Archer - strzelec, może walczyć z drugiego rzędu, ma także ograniczony dostęp do magii czarodziejskiej i największy dostęp do broni dystansowych.

Robber - złodziej, ma bardzo ograniczony dostęp do broni i zbroi, natomiast jest najlepszy w otwieraniu drzwi i skarbów, dlatego w praktyce trzeba go mieć w drużynie.

Wizard - czarodziej, ma najbardziej ograniczony dostęp do broni i zbroi, za to posiada bardzo szeroki asortyment czarów bojowych, co czyni go niezastąpionym w trudnych walkach.

Atrybuty postaci to:

Might - odpowiada za siłę ataków fizycznych
Personality - odpowiada za skuteczność magii kapłańskiej
Intellect - odpowiada za skuteczność magii czarodziejskiej
Endurance - odpowiada za ilość HP posiadanych przez postać i traconych od ciosów
Speed - odpowiada za bazową klasę pancerza oraz za kolejność w walce
Accurancy - odpowiada za celność ciosów, szczególnie dla broni dystansowych
Luck - odpowiada za szanse zadania krytycznego ciosu, zaskoczenia wroga i innych kwestii losowych

W grze są miejca (opisałam je w solucji), w których możemy podnieść wartość naszych bazowych atrybutów.

Postacie w "Might and Magic 1: Secret of the Inner Sanctum" nie levelują same z siebie. W każdym mieście jest sala treningowa, gdzie dowiemy się, ile expa brakuje nam do kolejnego poziomu doświadczenia. Gdy zdobędziemy wymaganą ilość, wówczas przychodzimy do sali, płacimy określoną sumę złota i awansujemy postać. Magowie zwykle potrzebują niemal dwa razy więcej expa niż reszta postaci. Choć gra sugeruje nam zdobywanie 14 poziomów doświadczenia, to bez większego problemu można ją ukończyć, mając drużynę na poziomach 7-8.

Dwa charakterystyczne dla starszych cRPG elementy, jakie tu występują, to wiek i pożywienie. Pożywienie kupujemy w sklepach z jedzeniem - jest tanie i starcza na długo. Zużywa się podczas odpoczynków, podróży przez pustynię bez mapy, może też nam zostać ukradzione podczas walki. Przez całą grę kupowałam pożywienie chyba 5-6 razy, zresztą w późniejszym etapie rozgrywki Cleric uczy się czaru, którym może tworzyć jedzenie i dzielić się nim z innymi członkami.

Wiek to także nie jest duży problem. Upływa powoli i o ile nie będziemy odpoczywać po każdej walce. Postać starzeje się o rok za każdy zdobyty poziom doświadczenia, niektóre potwory mają moc postarzania. W późniejszym etapie Cleric zdobywa czar, który może odmładzać postaci. Generalnie, o ile nie będziemy naprawdę długo marudzić, to można skończyć grę drużyną w wieku ok. 30 lat maks.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz