Etykiety

sobota, 19 września 2020

Eye of the Beholder 2: The legend of Darkmoon - magia

W grze występują dwa rodzaje magii - kapłańska i czarodziejska. Kapłan (Cleric) uczy się czarów raz z kolejnymi poziomami. Mag uczy się czarów ze znalezionych po drodze zwojów. Wraz z każdym poziomem doświadczenia zwiększa się liczba czarów, jakie dana postać może rzucić z danego kręgu magii. Postacie dwuklasowe uczą się czarów wolniej.

W Eye of the Beholder 2 czarów jest nieco więcej niż w pierwszej części.

Czary maga:
Acid Storm - zadaje obrażenia od kwasu wszystkim wrogom.
Abi-Daizim's Horrid Wilting - zadaje bardzo silne obrażenia istotom związanym z wodą.
Armor - ustawia magowi klasę zbroi na poziomie 6
Bigby's Clenched Fist - pozwala magowi atakować z tylnego rzędu.
Blur -  czyni maga trudniejszym do fizycznego trafienia
Burning hands - atak ogniem, który może wykonać mag tylko na przeciwnika na przeciwko niego
Cone of Cold - silny, krótkodystanowy atak lodem.
Death - zabija słabsze potwory.
Detect Invisibility - odsłania niewidoczne przedmioty i wrogów, ale nie iluzje.
Detect Magic - podświetla na niebiesko wszystkie magiczne przedmioty
Disintegrate - zabija wroga i likwiduje pola siłowe
Dispel Magic - neguje działanie magii, także czarów typu Hold Person, ale nie leczy z otrucia czy paraliżu.
Energ
Fear - sprawia, że przeciwnik ucieka.
Finger of Death - zabija lub zadaje bardzo silne obrażenia jednemu wrogowi.
Fireball - duże obrażenia od ognia na wszystkich wrogów
Flesh to Stone - zamienia wroga w kamień, zabijając go
Haste - postać wykonuje swoje ataki fizyczne dwa razy szybciej, niestety nie przyspiesza to rzucania zaklęć.
Hold Person - paraliżuje humanoidalnego przeciwnika.
Hold Monster - paraliżuje potwory.
Icestorm - zadaje obrażenia od lodu wszystkim wokół miejsca, na które rzucony został czar - nie należy go używać w starciu bezpośrednim.
Improved Identify - pokazuje cechy specjalne broni, jej imię oraz bonus lub klątwę.
Improved Invisibility - czyni postać niewidzialną, nawet gdy postać atakuje wroga
Invisibility - czyni postać niewidzialną - póki sama nie zaatakuje, póty wróg jej nie widzi
Invisibity 10' - czyni postać niewidzialną także na daleki dystans.
Lightning Bolt - duże obrażenia od prądu wszystkim wrogom w linii prostej
Magic Missle - lekki pocisk magiczny na wroga.
Melf's Acid Arrow - strzałka z kwasem na wroga.
Mordenkainen's Sword - tworzy magiczny miecz o sile wartej połowie poziomu maga, którym mag może się posługiwać z drugiego rzędu.
Power Word, Stun - ogłusza wroga.
Remove Curse - pozwala postaci odłożyć przeklętą broń, ale nie zdejmuje z broni klątwy.
Shield - narzuca tarczę ochronną na maga, która blokuje magiczne ataki.
Shocking Graps - atakujący fizycznie mag może zadać lekkie obrażenia.
Stone to Flesh - leczy postać, która została zamieniona w kamień
True Seeing - pozwala widzieć niewidzialne przedmioty, wrogów, a także iluzoryczne ściany
Vampiric Touch - atakujący fizycznie mag może zadać poważne obrażenia.
Wall of Force - tworzy ścianę, której nie mogą przekraczać wrogowie, drużyna, nie można też przez nią strzelać ani rzucać czarów.

Czary kleryka:
Aid - podnosi na pewien czas ilość posiadanych przez postać HP.
Bless - podnosi nieco siłę ataków fizycznych drużyny.
Cause Light Wounds - atakujący fizycznie kapłan może zadać lekkie obrażena.
Cause Serious Wounds - atakujący fizycznie kapłan może zadać ciężkie obrażenia.
Cause Critical Wounds - atakujący fizycznie kapłan może zdać bardzo ciężkie obrażenia fizyczne
Create Food - zaspokaja głód całej drużyny.
Cure Light Wounds - leczy nieznaczną ilosć HP.
Cure Serious Wounds - leczy znaczną ilość HP.
Cure Critical Wounds - leczy bardzo dużą ilość HP.
Detect Magic - podświetla na niebiesko wszystkie magiczne przedmioty.
Dispel Magic - neguje działanie negatywnych czarów na drużynę.
Flame Blade - wyczarowuje ognisty miecz w ręku kapłana.
Flame Strike - przywołuje kolumnę ognia, która uderza w przeciwnika.
Harm - redukuje HP przeciwnika do kilku punktów
Heal - leczy wszystkie statusy negatywne
Hold Person - paraliżuje humanoidalnego przeciwnika.
Magical Vestment - obniża klasę pancerza kapłana do 5.
Prayer - zwiększa czasowo ilość HP całej drużyny.
Neutral Poison - kasuje efekt zatrucia.
Protect Evil - ochrania postać przed działaniem zła.
Protect Evil 10' - ochrania drużynę przed działaniem zła.
Raise Death - wskrzesza zabitą, nie będącą elfem, postać.
Remove Paralysis - kasuje efekt paraliżu na całej drużynie
Slay Living - zadaje bardzo poważne obrażenia lub nawet zabija wroga.
Slow Poison - spowalnia działanie trucizny.
True Seeing - pozwala widzieć niewidzialne przedmioty, wrogów, a także iluzoryczne ściany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz