Etykiety

sobota, 8 maja 2021

Avernum 1 - opis przejścia, część 2

 Demon i magiczne przedmioty

Udajmy się teraz na północny zachód, gdzie znajduje się wielka budowla - to zamek władcy Avernum, króla Micaha i kolejny cel naszej wędrówki. Do zamku zostaniemy wpuszczeni tylko jeśli mamy przepustkę od Evelyn z Formello

 Kręcący się po zamku książę Chevyn poprosi nas, byśmy znaleźli jego pierścień - jest w jednej z cel we wschodniej części zamku, gdy mu go oddamy, dostaniemy 10 expa. W bibliotece odnajdziemy Rone - kiedy przeczytamy jego dziennik (jest obok) i spytamy o Grath Hotha, Rone udzieli nam paru bardzo ważnych informacji. Renee pozwoli nam skorzystać z przechowali, dzięki czemu możemy zostawić tu przedmioty, które w przyszłości mogą się nam przydać. Król Micah ma dla nas dwa zadanie - pierwsze to zabicie Sss-Thssa w zamku Slithów na wyspie na północy i przyniesienie jego diademu. Gdy to wykonamy, Micah zleci nam drugie zadanie - eksplorację zniszczonego Fort Remote.

Zacznijmy od zamku Slithów. Wracamy do naszej łodzi i płyniemy tam, gdzie niedawno eksplorowaliśmy Foul Cave.  Stamtąd płyniemy na południe, do kolejnego obszaru, gdzie na wyspie jest Zamek Slithów. Można do niego się dostać od południa. 

 Jak łatwo przewidzieć, w środku roi się od Slithów. By dostać się na piętro, potrzebujemy Onyx Key (znaleźliśmy go w Forcie Slithów). Przy bramach są koła, które pozwalają nam je otworzyć. Drugie piętro jest nieco trudniejsze, bo Slithów jest tu jeszcze więcej, ale nasza drużyna powinna sobie z nimi już dawać radę. Naszym celem jest centralne pomieszczenie na północy - tam rezyduje Sss-Thssa, którego musimy zabić, aby wykonać quest dla Micaha. W północno-zachodnim rogu jest ukryte przejście, które prowadzi do pomieszczenia z czarem Control Foe poziomu trzeciego. Gdy wyjdziemy z zamku, warto sprawdzić brzeg na północny wschód od zamku. Jest tam bardzo dobra bransoletka dla kapłana.

Po wykonaniu misji wracamy do Micaha, który da nam 50 expa, 1500 złota oraz +2 do reputacji. Kiedy będziemy wychodzić, pojawi się wysłannik z informacją, że Fort Remote na zachodzie został doszczętnie zniszczony. Porozmawiajmy z Micahem, by otrzymać misję wyjaśnienia tej sprawy. Opuszczamy zatem zamek i idziemy cały czas na zachód, aż dojdziemy do Fort Remote.

 

Z fortu zostały ruiny, nie ma tu praktycznie nikogo... z małymi wyjątkami. Porozmawiajmy z duchem, by dowiedzieć się więcej o upadku fortu. W pomieszczeniu z czaszką pojawi się avatar Grah Hotha, a po rozmowie z nim czeka nas walka ze stadem Impów oraz Demonów. To trudne starcie, lepiej się przed nim przygotować rzucając na postacie czary wspomagające. 

Po walce wracamy do Micaha, który opowie nam o Grah Hothcie i zleci misję jego pokonania. Da nam też pozwolenie na wejście do Skarragath. Możemy teraz ponadto wejść do pomieszczenia na południe od sali tronowej, gdzie są dwa czary - Divine Warrior i Arcane Summon, oba trzeciego poziomu. 

Aby stawić czoło Grath Hothowi, musimy zaliczyć kilka spraw. Przyda nam się także bardzo miecz Demon Slayer. Najpierw jednak musimy zdobyć Graymould Salve. Jest kilka miejsc, w których możemy znaleźć ten przedmiot - budynek koło doków w Cotra, slithiański kupcy na północny zachód od Foul Cavern oraz pomieszczenie w północno-wschodnim rogu Slith Fort. Gdy już zdobędziemy ten przedmiot, ruszamy na południowy zachód od zamku. Jest tam rzeka. Na jej zachodnim brzegu jest wejście do zaułka w południowej krawędzi świata, gdzie znajdziemy Tower of Patrick.

 Po pierwsze, rozmawiamy z samym Patrickiem, mówimy mu, że mamy lekarstwo dla jego żony, po czym udajemy się do Hathwissy i dajemy jej Graymould Salve. Wracamy do Patricka, który da nam za to dostęp do swoich archiwów - idziemy do pokoju obok Hathwissy, wciskamy przycisk i wchodzimy do ukrytego przejścia - jest tam bazyliszek, więc trzeba uważać. W pomieszczeniu jest książka, z której poznamy hasło potrzebne nam w zamku do zdobycia Gold Key. Kai sprzedaje napoje, w pomieszczeniu z nim jest księga, która zawiera wszystkie podstawowe czary maga (czyli na tym etapie nic przydatnego). Adam powie nam o krysztale ukrytym w figurze w Fort Avernum. 

Wróćmy teraz do zamku - we wschodniej części, w wiezieniu, jest cela, w której drogę blokował magiczny symbol. Teraz możemy przez niego przejść i ze skrzyni za nim zabrać Gold Key. Następnie wracamy do Tower of Magi. Musimy udać się na południowy wschód o niej, odszukać ukryte przejście (a nawet kilka kolejnych), zaś na ich końcu znajdziemy Stone Pillar. Zawiera on hasło do Hidden Tower. 

Aby dostać się do tej wieży, musimy udać się Fort Draco, kupić tam łódkę i popłynąć na południe i wschód. Wejście do Hidden Tower jest obok mostu prowadzącego do Formello, zaś sama wieża jest za lawą. 

 By dostać się do wieży potrzebujemy hasła ze Stone Pillar. Solberg powie nam o Adze Hakai, wspomni, że potrzebujemy do tego Crystal Key oraz Demon Slayera. Aby zdobyć Crystal Key, musimy wejść do portalu który znajduje się w ukrytym pomieszczeniu za sypialnią Solberga. Przeniesiemy się na krawędź urwiska. Tam odnajdujemy drugie ukryte przejście, zabieramy Crystal Key, po czym portalem wracamy do wieży. W jej południowo-wschodnim rogu, za ukrytym przejściem, jest czar Battle Rage. 

Teraz musimy zgromadzić trzy części miecza Demonslayer. Pierwsza z nich znajduje się w lokacji, którą już odwiedziliśmy - Nephar Fort. W północno-zachodnim rogu jest pomieszczenie, w którym siedzą dwa demony. Po ich zabiciu zabieramy z ołtarza pierwszą część Demonslayera. 

Druga część znajduje się w Slith Temple. Aby tam dotrzeć, płyniemy łodzią do Cotry. Stamtąd płyniemy na zachód, by dotrzeć do wysepki, na której jest siedziba Silthów, którą już kiedyś zdobywaliśmy. Stamtąd płyniemy do zachodniego brzegu i wysiadamy na bagnistym obszarze. Tuż obok jest wejście  do jaskini. To jest Slith Temple.

 To dwukondygnacyjny obszar, jak zwykle pełen Slithów. Na pierwszym poziomie musimy udać się do ukrytego pomieszczenia w północno-wschodnim rogu, znajdziemy tam Iron Key. Na drugim poziomie musimy dotrzeć do centrum. Jest tam duże lokum, które otworzymy Iron Key. W środku znajdziemy drugi fragment Demonslayera. Gdy go zabierzemy, część Slithów na poziomie pierwszym zrespawnuje się. Przed opuszczeniem poziomu drugiego zabierzmy czar Return Life poziomu trzeciego, ukryty w południowo-zachodnim rogu. Wracając należy przygotować się na kolejne walki ze Slithami na dole. 

Aby zdobyć trzecią część Demonslayera, płyniemy do Foul Cavern, stamtąd na zachód, do nowej lokacji, pełnej wodospadów. Wodospady mają to do siebie, że nie można się po nich cofać. Płyniemy nimi na południe, aż dopłyniemy do nowej lokacji, gdzie po obu stronach rzeki będą jaskinie (zachodnia będzie nieco zasłonięta drzewami). W tej na wschodzie jest całkiem fajny miecz, bronionych przez stado duchów. Naszym celem jest jednak tak na zachodzie, to siedziba niejakiego Dratha.

Crypt of Drath to duża, trzypoziomowa lokacja. Naszymi głównymi wrogami będą tu duchy, ożywieńcy itd.

1) Fałszywy most, po którym nie da się przejść, trzeba skorzystać z ukrytego przejścia po prawo w 2.

3) Zejście do 4.

5) Koło, które podnosi kratę obok oraz kratę w 11.

6) Zejście do 7.

7) Droga w jedną stronę - można tu tylko wyjść, nie można wejść.

8) Drugie z kół, które podnosi kratę w 11.

9) Dwie łódki.

10) Trzecie z kół, które podnosi kratę w 11.

11) Krata, która się podnosi po przekręceniu kół w 5, 8 oraz 10, za nią zejście do 12.

13) Teleport do A. Tu zaczyna się labirynt teleportów. Podaję najszybszą trasę: 

Przenosimy się do A, stamtąd teleportem B do C, w C korzystamy z teleportu D, by przenieść się do E, zaś w E korzystamy z F, by przenieść się do G, tutaj wychodzimy ukrytym przejściem w południowej ścianie. 

14) Drath i jego upiory - wszyscy to nieumarli. Aby dostać się do Dratha, musimy zlikwidować bariery, które otaczają jego ołtarz. 

15) Dwie księgi - jedna uczy nas czaru Safe Travel poziomu trzeciego, druga dodaje magowi dwa punkty do Magery i odbiera jeden punkt inteligencji - to w sumie bardzo korzystna wymiana, bo Magery trudno jest podnieść. 

16) Trzeci fragment Demonslayera - po jego zabraniu korzystamy z teleportu H, by powrócić do I. Potem na drugim poziomie korzystamy z zejścia 6, bo zejście 4 będzie zablokowane.

Po zdobyciu wszystkich trzech części Demonslayera udajemy się do Fort Draco i odwiedzamy Boutella. Stworzy on dla nas Demonslayera, co da nam dodatków +50 expa i +1 do reputacji. Oto najpotężniejszy w grze miecz przeciwko demonom. Teraz jesteśmy gotowi, aby stawić czoła Adze Hakai. Przed wyruszeniem jednak sugeruję zaopatrzyć się w Energy Potiony, tak po co najmniej 2 dla każdej postaci rzucającej czary. Gdy będziemy gotowi, ekwipujemy naszemu wojownikowi Demonslayera, drugiemu także jakiś magiczny miecz, po czym idziemy do Tower of Magi.

W Tower of Magi wchodzimy do ogrodu, w jego północno-wschodnim rogu jest ukryte przejście. Teraz korzystamy z kolejnego przejścia, by dostać się do środkowej części Tower of Magi. Tutaj czeka nas prawdziwy labirynt. W środku jest kilka zwykłych demonów, polecam je najpierw zabić, potem się uleczyć, a dopiero potem wrócić i zająć się finałowym bossem.

 1) Ukryte przejście

2) Magiczna bariera, którą można pokonać tylko posiadając Crystal Key z wieży Solberga.

3) Wysysająca runa - wejście na to pole wyssie naszym mago całą ich energię magiczną oraz nieco HP. Nie można tego uniknąć. Po przejściu tego pola najlepiej użyć Energy Potionów, by odzyskać przynajmniej część energii magicznej.

4) Ukryte przejście - aby dojść tutaj bezpiecznie, trzeba rzucić czar Safe Step, by lawa nam nie zabiła postaci.

5) Adze Hakai - to silny przeciwnik, bardzo odporny, krzywdę robią mu przede wszystkim magiczne miecze oraz czar kapłański odpędzania nieumarłych. Polecam bardzo przyspieszyć wszystkie nasze postacie, bo inaczej prawie na pewno kogoś stracimy. Po walce zabieramy ze skrzyni Onyx Scepter.

Zabiwszy Adze Hakai, możemy udać się do więźnia w południowo-wschodniej części Tower of Magi, by dostać 5 expa oraz +1 do reputacji. Następnie udajemy się do X we wschodniej części wieży - od tej pory będzie nas uczył umiejętności Anatomy.

Naszym kolejnym celem będzie miasto Dharom, które znajduje się równo na zachód od zamku. Koło Dharom jest jaskina - to Dharom Armory, sklep z lepszą bronią i zbrojami.

 Meville uczy czarów kapłańskich Sanctuary, Control Foes oraz Divine Fire. Czarownica uczy czarów maga Beast Ceremony, Fireblast oraz Summon Aid. Ma ona dla nas quest - musimy znaleźć dla niej księgę Valorium Bestiary. Najpierw skieruje nas do biblioteki w Tower of Magi, w jej południowo-wschodniej części. Gdy tam wejdziemy, pojawi się wiadomość, że księgi nie ma. Wracamy do czarownicy, by dostać 15 expa i 25 złota. Potem wyśle nas do Tower of Patrick. Tam wchodzimy do środka, oglądamy w bibliotece katalog i też nie będzie księgi. Wracamy, by dostać 30 expa i 50 złota. Wreszcie wyśle nas do Erika's Tower - tam jest owa księga. Gdy ją przyniesiemy, dostaniemy 45 expa, +1 do reputacji oraz czar maga Ice Lances trzeciego poziomu.

DeBry da nam quest polegający na odkryciu, kto stoi za bandytami w rejonie fort Safron, za co da nam marne 20 expa. Jeśli wejdziemy do miasta od północy, to znajdziemy ukryte przejście i łódkę. Możemy nią popłynąć na północny zachód i odkryć skarbiec miasta, pilnowany przez dwa demony. Na wschodzie jest z kolei więzienie, gdzie warto pogadać z Edlinem. Clive i Hestia świadczą usługi handlowe. Menttę możemy wezwać na pojedynek, jeśli robimy quest Dextera (ale lepiej tego nie robić, bo stracimy reputację).

Wyjdźmy Dharmon zachodnią stroną i wyruszmy na południe. W okolicy skrzyżowania znajdziemy posłańca skarżącego się, że gremliny ukradły mu wiadomość. Skierujmy się dalej na południe, by odkryć jaskinię Gremlinów zwaną Gremlin's Gold.

 Gremliny są słabe, ale mają dwie wredne cechy. Po pierwsze, rzucają czary przejmujące kontrole i bardzo łatwo mogą doprowadzić do tego, że nasza drużyna pozabija się sama. Pod drugie, dość szybko się respawnują i nigdy nie możemy mieć pewności, że zaraz gdzieś nie pojawią się ponownie. Całą ta lokacja to labirynt teleportów. Wystarczy nam odzyskać skradzioną wiadomość, ale polecam odwiedzić też północno-zachodni róg, gdzie znajdziemy 1000 sztuk złota.

Po znalezieniu wiadomości odnieśmy ją posłańcowi, który da nam za to 25 expa, +1 do reputacji oraz magiczne rękawice. Teraz ruszajmy na północny zachód od Dharom, gdzie znajduje się niewielki Fort Saffron.

 To mała lokacja. W zachodniej części ukryta jest grupa bandytów - warto ją zabić dla expa i łupów. We wschodniej części uwięziona jest Mona - później będzie można ją uwolnić i wcielić do drużyny, choć na tym etapie gry już to średnio ma sens. 

Gdy przejdziemy przez fort, ruszamy zaraz na wschód, tu znajduje się jaskinia. Tuż przed nią spotykamy grupę strażników, należy im pomóc w walce ze zbójami. Gdy ta dobiegnie końca, wchodzimy do jaskini.


 

Przywykliśmy, że bandyci to mięso armatnie - tu będzie trochę trudniej, bo wspierają ich liczni oraz silni magowie. Mamy tu dwie rzeczy do zrobienia - zabicia przywódcy bandytów oraz odkrycie dowodu świadczącego o udziale Meeny w procederze. Obok dowodu jest księga z czarem Summon Shade poziomu trzeciego. Po wykonaniu zadania możemy wrócić do Dharom, by odebrać nagrodę od DeBry. 

Wracamy na północ. Dokładnie po drugiej stronie drogi, gdzie była kryjówka bandytów, jest druga kryjówka, opuszczona już, kręcą się tam głównie potwory. Nasza droga prowadzi na północ, przez długi most, do Fort Spire.

 To mała lokacja, mamy tu tylko jedną rzecz do zrobienia, zameldowanie przywódcy, Bohmanowi, że zabilśmy szefa bandytów, za co dostaniemy 500 sztuk złota, 10 expa oraz +1 do reputacji. 

Czas na zdobycie kolejnego ważnego przedmiotu. Płyniemy w okolice Foul Cave, stamtąd zaś na zachód, w rejon wodospadów. Musimy teraz tak przepłynąć między nimi, by dotrzeć do nowej lokacji. Oto jako to zrobić.

 Ważne jest, aby wpłynąć z lewej strony, gdyż z prawej wejść się tam nie da. Oto Stagnant Tunnels.
To niewielka lokacja i nawet niespecjalnie trudna, gdyby nie fakt, że wrogami będą tu także bazyliszki. Poruszać się tu będziemy łódką. Naszym celem jest zdobycie znajdującego się w północnej części jaskini Orb of Thrlani. W południowo-wschodnim rogu jest duch, który powie nam więcej o jego właścicielu. Jesteśmy już prawie gotowi na finał gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz