- Aby nie musieć odpowiadać na pytania z testu wiekowego na początku gry, wpisujemy wiek 25, a potem wciskamy ctrl+alt+x i wybieramy 5.
- Gra nie doczekała się dotąd remaku, więc operuje na klasyczny Interpreterze, co oznacza, że komendy akcji trzeba wpisywać ręcznie po naciśnięciu spacji. Najlepiej zawsze wpisać po prosto look, aby zobaczyć, co w okolicy jest
- To mój drugi opis gry dostępnej wyłącznie w wersji z Interpretera, tym razem pisałam go tak, aby zachować oryginalne komendy. Choć gra ukazała się oficjalnie po polsku, to ja grałam w wersję z GOG, która jest dostępna wyłącznie po angielsku
Zaczynamy na tarasie widokowym. Używamy komendy "read plaque" na tabliczce (2/2), a potem stajemy koło zachodnich okularów i wpisujemy "use binoculars" (2/4). Wychodzimy idąc na wschód i docieramy do dżungli. Tam poruszamy się tak, jak wskazuje nam strzałka, aby obejrzeć scenkę wprowadzającą nas do fabuły. Idziemy dwa razy na wschód Wracamy do dżungli i oglądamy kolejną scenkę. Wracamy na zachód i zabieramy patyk spod kamienia komendą "get wood" (2/6). Idziemy dalej na zachód (górną ścieżką), by wrócić do (już nie) naszego domu. Podchodzimy do skrzynki na listy i otwieramy ją komendą "open mailbox", a potem zabieramy list komendą "take card (20/26), by zdobyć kartę kredytową.
Idziemy teraz dwa razy na wschód, a potem zobaczymy palec, który wskaże nam dalszą drogę. Wchodzimy do biura, by akcja potoczyła się sama. Po scence idziemy na wschód. Gdy dojdziemy do schodów, obchodzimy je od północy, idąc dalej na wschód. Podchodzimy do zachodniego rogu werandy i bierzemy mydło komendą "take soap" (12/38). Wracamy do lokacji z fontanną i idziemy na południe. Czekamy, aż pojawi się sprzedawca pamiątek, oglądamy scenkę, a następnie podchodzimy do leżącej dziewczyny. Wybieramy "look", a potem "talk", by w końcu "komendą "give card" dać jej kartę kredytową (50/88), a po scence otrzymać nóż (40/128). Gdy wszystko się skóńczy, wracamy do poprzedniej lokacji i wybieramy "rub knife on steps" stojąc na schodach, by naostrzyć nóż (50/138).
Idziemy na zachód, a w nastąpnej lokacji wracamy na wschód północną stroną. W kolejnym miejsu stajemy przy trawie i wpisujemy "cut grass with knife" (40/178), dzięki czemu zdobędziemy trawę (20/198). Stąd idziemy na wschód i wchodzimy do budynku. Siadamy przy centralny stoliku i wpisujemy dowolne nazwy, gdy padnie pytanie. Oglądamy długi zestaw sucharów (100/298). Wstajemy i podchodzimy do stolika w południowo-zachodnim rogu, a następnie witamy się z Alem ("Hi Al") - to nikt inny jak twórca tej gry (5/303).
Wracamy do altanki, w której znaleźliśmy uprzednio mydło. Pijemy wodę z kranu komendą "get drink" (2/305) i wchodzimy do altanki, gdzie robimy z trawy sukienkę ("weave grass") (30/335), a potem zakładamy ją ("wear skirt") (10/345), by następnie przyciąć znaleziony wcześniej patyk przy pomocy noża ("carve wood with knife") (50/395). Tak przygotowani wracamy na plażę i oglądamy scenkę (35/430). Wracamy do altanki, wchodzimy do środka i przebieramy się ("wear suit"). Po przebraniu się wracamy na plażę, zabieramy ręcznik (get towel) i używamy go ("use towel"), po czym wstajemy (32/462). Cofamy się, wchodzimy po schodach i idziemy przed siebie. Gdy dojdziemy do obrazu, skręcamy na zachód i podchodzimy do szyby ("look mirror") (2/464), po czym idziemy dalej. Podchodzimy do człowieka z obsługi i dajemy mu bilet ("give ticket"), aby nas wpuścił. Spyta nas o numer. To forma zabezpieczenia antypirackiego. Oto numeru dla poszczególnych stron:
3 - 00741
5 - 55811
6 - 30004
8 - 18608
11 - 32841
12 - 00993
15 - 09170
18 - 49114
19 - 33794
22 - 54482
Niestety, to nie wystarczy i musimy mu dać łapówkę ("pay man"), dzięki czemu nas wpuści (50/514). Po obejrzeniu show próbujemy wyjść (czasem trzeba pokrążyć po pomieszczeniu), a wtedy pojawi się Cherri. Podchodzimy do niej i przyglądamy się ("look cherri") (5/519), po czym rozmawiamy z nią ("talk cherri"), a potem pytamy o ziemię ("ask about land") (25/544). Wychodzimy z kasyna, idziemy na północny zachód, a potem na północ, by dojść do domu prawnika. Rozmawiamy z recepcjonistą o ziemi ("talk about land") (10/554), a potem idziemy do windy i wjeżdżamy do góry. Siadamy ("sit") na sofie i pytamy o ziemię (ask about land) po raz kolejny (30/584), po czym wstajemy ("stand").
Wychodzimy z biura prawników, by zaraz tam wrócić i spytać recepcjonistę o akt własności ("talk about deed" (30/604), by go otrzymać.Wychodzimy teraz na dobre i wracamy do kasyna. Idziemy tam, gdzie rozmawialiśmy z Cherri i pukamy ("knock door"), by porozmawiać z Cherri (25/629) i zaliczyć scenkę. Gdy znajdziemy się na scenie, tańczymy "(dance") (43/672). Po wszystkim wychodzimy z kasyna, idziemy do biura prawnika i dajemy pieniądze ("give money") recepcjoniście (10/682). Po scenkach (100/782) wychodzimy i wracamy, aby poprosić o rozwód ("ask about divorce") (20/802). Załatwiwszy to, wracamy do kasyna, wchodzimy do przebieralni i zakładamy nasz garnitur ("wear suit") (25/827).
Wychodzimy z kasyna, idziemy na północny zachód, a potem na południowy zachód, by dojść do spa (w kształcie niebieskiego wieloryba). Podchodzimy do niebieskiej skrzynki i sprawdzamy papiery rozwodowe ("look divorce") (100/927), aby otrzymać kartę. Zaraz potem używamy tej karty w drzwiach obok (3/930) i wchodzimy do środka. Idziemy przez labirynt szafek do ślepego zaułka w centrum i używamy karty ("turn card"), by znaleźć trzy reklamy znajdujące się na jej odwrocie. W ten sposób poznamy kombinację kodu do szafki Otwieramy szafkę "open locker" (15/945), a potem wpisujemy cyfry, w zależności od tego, jakie reklamy były na karcie (kombinację polecam sobie zanotować)
Pink Flamingo - 1
Comedy Hut - 8
Nontoonyt Coommunity Center - 9
Island Computer Center - 10
Bippi's Island Liquors - 10
Freddi's Feral Bar-B-Q - 12
Panti of the Month Club - 12
Chip 'n' Dale's - 12
Isand Offic and Voodo Supply - 13
Dewey, Cgeatem and Howe - 16
Witch Doctor Appearance Center - 17
Piggi's Coffe Shop - 18
Nontooonyt Nectarine Advisory Board - 19
Fat City - 23
Hurtz Ren-A-Bike - 14
Po otwarciu (3/948) znajdujemy dres, który zakładamy ("wear sweats") (62/1010) i zamykamy szafkę ("close locker") (89/1099). Wychodzimy stąd północno-wschodnimi drzwiami, gdzie znajdziemy siłownię.
UWAGA: to jedno z miejsc, gdzie lepiej wcześniej zapisać grę - jeśli nie używamy DosBoxa lub patcha, to przejście siłowni może być bardzo trudne, gdyż ilość ćwiczeń dostosowana była do starych komputerów - na nowszych rośnie ona do liczby ogromnej.
Stajemy przy maszynie do ćwiczeń i używamy kolejno każdego z jej czterech elementów osobno ("use machine"), po czym ćwiczymy tak długo, aż pojawi się komenda, że wystarczy (zwykle wystarczy ok. 5), a po wszystkim zaliczymy wesołą scenę, po której wychodzimy z siłowni (100/1199). Wracamy do szafki i otwieramy ją ("open locker"), wpisujemy te same cyfry co poprzednio. Zdejmujemy dres ("remove sweats") i zamykamy szafkę ("close locker"). Teraz idziemy pod prysznic (drzwi obok wejścia do siłowni) i używamy prysznica ("use shower"), a potem mydła ("use soap"), po czym wychodzimy (60/1259).
Wracamy do szafki, otwieramy ją ("open locker") i po raz trzeci wpisujemy kombinację, a następnie używamy ręcznika ("use towel) (22/1281) i zabieramy dezodorant ("take spray"( (27/1308), następnie zakładamy nasz wysłużony garnitur ("wear suit") i zamykamy szafkę "close locker". Wracamy do lobbby i otwieramy kartą ("use card"( (3/1311) północne drzwi. Przyglądamy się dziewczynie ("look girl"), rozmawiamy z nią ("talk girl") i pomagamy jej ("help with video") (102/1413), po czym wychodzimy ze spa.
Idziemy na wschód, Potem na północny wschód. Wchodzimy do jaskini, podchodzimy do jej wschodniej ściany i zabieramy orchidee ("get orchid") (25/1438). Wracamy do kasyna, przy obrazie skręcamy na wschód, po czym machamy orchideą ("wave orchid") (50/1488) i siadamy ("sit") przy fortepianie. Następnie przyglądamy się dziewczynie ("look girl") (5/1493), po czym pokazujemy jej papiery rozwodowe ("show divorce") (100/1593), następnie dajemy kwiat ("give lei") (100/1693) i zapraszamy ("go to penthouse") (125/ 1818), po czym wstajemy ("stand").
Wychodzimy z kasyna, idziemy na północny zachód, potem na zachód, a następnie wchodzimy do baru i zabieramy butelkę ("get bottle") ze stolika po środku (15/1833), a następnie wracamy do kasyna. Zaraz przy wejściu idziemy na wschód, naciskamy przycisk w windzie ("push button"), a gdy będziemy już w środku, wybieramy "penthouse" (4/1837). UWAGA: tu znowu może być problem z czasem, jeśli nie zainstalowaliśmy patcha, bo winda może jechać baaaaaaaaardzo długo. Gdy dojedziemy, podchozimy do Patti, nalewamy wina ("pour wine") (500/2337). Teraz czea nas długa scenka.
Od tej pory kontrolujemy Patti. Po scence podchodzimy do stolika i zabieramy butelkę ("get bottle) (25/2362), a następnie przebieramy się - wchodzimy za parawan i zakładamy majtki ("wear panties") (20/2382), stanik ("wear bra") (20/2402), rajstopy ("wear pantyhose"), (20/2422) i kieckę ("wear dress") (10/2432). Idziemy do windy i wybieramy piętro 1. Następnie idziemy do knajpy, gdzie spotkaliśmy Patti po raz pierwszy i zabieramy pisak leżący na stoliku tuż przy wejściu ("get marker") (50/2482). Siadamy przy fortepianie i zabieramy pieniądze (take money) (25/2507).
Wychodzimy z kasyna i idziemy na północny wschód. Przy kranie koło altanki napełniamy butelkę ("fill bottle) (37/2544), po czym wracamy do wejścia do kasyna, jednak nie wchodzimy tam, ale idziemy na północny zachód, następnie na północny wschód i na północ, aby wejśc do Chip'n'Dales. Płacimy facetowi przy wejściu pieniędzmi ("pay man") (43/2587). Siadamy ("sit") przy stoliku. Podczas przedstawienia rzucamy na scenę majtki ("throw panties on stage") (100/2687). Potem rozmawiamy z Dalesem ("talk man"), a kiedy siądzei obok nas, przyglądamy się mu ("Look man"), rozmawiamy ("talk man") po czym kończymy rozmowę ("exit"), wstajemy ("stand") i wychodzimy.
(s - start, b - użycie butelki, k - koniec)
Idziemy na wschód, a potem na północny wschód i na północ. Znajdziemy się w lesie bambusowym. Aby przejść przez ten labirynt, wybieramy kolejno:
- północ
- północ
- wschód
- wschód
- północ
- zachód
- północ
- wschód
- północ
- północ
- północ
Tu używamy butelki ("use bottle") (20/2708) i idziemy dalej, tym razem:
- zachód
- północ
- wschód
- północ
- północ
- północ
Wychodzimy z labiryntu (100/2808), podchodzimy do strumienia i pijemy wodę ("drink water") (42/2850). Idziemy na północ, podchodzimy do kamienia i zdejmujemy rajstopy "(remove pantyhose") (15/2865), a następnie przywiązujemy je do skały ("tie pantyhose to rock") (40/2905).
Po scence wstajemy i wspinamy się na palmę ("climb tree") i zrywamy kokosa ("take coconut") (25/2930), po czym schodzimy ("climb down"). Zabieramy konopie ("take weed") (10/2940) u spodu ekranu, ale nie palimy ich, bo stracimy punkty. Podchodzimy do krawędzi urwiska i i ukręcamy z konopi ("wave weed") (35/2975) linę, którą zarzucamy na drugi koniec urwiska ("throw rope). Przywiązujemy linę do drzewa ("tie rope to the three") (20/2995), rozrywamy kieckę ("rip dress) (50/3045) i wspinamy się po linie ("climb rope") (55/3130) na drugą stronę.
Idziemy na zachód. Gdy pojawi się zwierzak, zdejmujemy stanik ("remove bra") (5/3135) i wkładamy do niego kokos ("put coconuts in bra") (45/3180). Rzucamy tak wypełnionym stanikiem w zwierzaka ("throw bra") (100/3280) i idziemy na północ. Wchodzimy do wody i popychamy kłodę (10/3290), po czym łapiemy ją (20/3310). Przed nami sekcja zręcznościowa, którą można ominąć (przyciskiem F8), ale wtedy nie dostaniemy za nią punktów (150/3460). Na szczęście możemy zapisywać grę w jej trakcie.
Po zakończeniu tej szalonej jazdy czeka nas dłuższa scenka. Gdy odzyskamy kontrolę, używamy pisaka ("use pen") (500/3960), po czym czeka nas już totalne szaleństwo. Zaliczamy scenka rodem z Kiing's Quest, po czym wychodzimy, by wyladować na planie Police Quest. Idziemy na północ, by wejść do magazynu. Następnie idziemy na wschód, lądując w Space Quest. Gdy będziemy blisko maszyny, wyłączamy ją ("unplug machine") (40/4000), po czym idziemy na wschód, na plan King's Quest i oglądamy finał.
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz