Etykiety

niedziela, 6 czerwca 2021

Wizardry V: Heart of the Maelstorm - ekwipunek

W Wizardry V: Heart of the Maelstorm zmieniono przedmioty w stosunku do części 1-3. Większość tych przedmiotów nie jest do kupienia w sklepie - można je znaleźć w skrzyniach po pokonanych wrogach. Najlepsze przedmioty można kupić u ducha na poziomie 777. Przedmioty niezidentyfikowane nie mogą być używane. Identyfikować przedmioty możemy w sklepie, kosztem połowy ich wartości. Gdy będziemy posiadać postać klasy Wizard, to wówczas będziemy mogli samodzielnie dokonywać identyfikacji.
Przedmiot przeklęty, jeśli zostanie wyekwipowany, nie może być dobrowolnie usunięty. Póki nie zostanie z niego zdjęta klątwa (w mieście), postać musi się nim posługiwać.
Obrażenia oznaczają zakres HP, jaki postać może odebrać wrogowi jednym atakiem - jest on losowy, ale mieści się w podanym przedziale. Ile postać ma wyższy poziom, tym więcej razy może trafić daną bronią.
Klasa pancerza oznacza obniżenie pancerza danej postaci - im pancerz niższy, tym skuteczniejszy. Niektóre przeklęte przedmioty ją podnoszą, zamiast obniżać. Aby aktywować specjalne umiejętności niektórych przedmiotów, należy wejść do menu przedmiotów, wybrać przedmiot i użyć opcji "invoke".
Odnośnie dostępności:
F - Fighter
T - Thief
M - Mage
L - Lord
C - Cleric (Priest)
L - Lord
W - Wizard (Bishop)
S - Samurai
N - Ninja

W Wizardry V pojawiła się po raz pierwszy kwestia zasięgu broni, czyli tego, jak daleko może dana postać sięgnąć poszczególnymi typami broni.
C (Close) - postać 1-3 może atakować pierwsze dwie grupy wrogów.
S (Short)  - postać 1-3 może atakować wszystkich wrogów, postać 4-6 może atakować pierwsze dwie grupy wrogów.
M (Medium) -  postać 1-3 może atakować wszystkich wrogów, postać 4-6 może atakować pierwsze trzy grupy wrogów.
L (Long) - postać może atakować wszystkich wrogów.

Broń:



Zbroje:

Hełmy:

Tarcze:

Rękawice:

Inne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz