Po otrzymaniu kontroli nad Adolem obchodzimy miasto, zaglądając do kolejnych domów. W sklepie z przedmiotami kupujemy jeden Herb, w sklepie z bronią kupujemy Leather Armor, Short Sword i Wood Shield, po czym idziemy dalej. Po obejrzeniu zbiegowiska wychodzimy z miasteczka. Jedynym celem na mapie, gdzie możemy się udać, jest kopalnia.
Tigray Quarry
Ekwipujemy posiadany sprzęt. Teraz trzeba wbić co najmniej 4-5 poziom doświadczenia, inaczej mamy małe szanse, że gdziekolwiek dojdziemy. W pierwszej części, którą najlepiej wykorzystać do expienia, mamy do czynienia z robakami i ptakami. Tu po prostu cały czas idziemy prosto.
W drugim fragmencie spotkamy niebieskich panów, którzy są dużo mocniejsi. Tu po prostu skaczemy na dół, aby spaść na samo dno. Najpierw idziemy w lewo i ze skrzyni zabieramy Power Ring. UWAGA: Pierścienie działają w ten sposób, że dają nam jakiś bonus (ten np. podnosi siłę ataku), ale nosząc je, zużywamy punkty Ring, więc zakładamy pierścienie tylko wtedy, kiedy trzeba.
Potem idziemy w lewo. W pewnym momencie dojdziemy do korytarza z niebieskimi glutami. Należy je zabijać ostrożnie, bo mogą nas bez problemu wyeliminować. Na szczęście się nie ruszają.. Za nimi znajdziemy skrzynię, a w niej jest Robert's Pendant. Schodzimy niżej, gdzie po scence dostaniemy Warehouse Key. To dobry moment, aby wrócić na powierzchnię i odzyskać stracone HP.
Potem wracamy do lokacji, w której spadaliśmy w głąb dziury. Z lewej krawędzi skaczemy ku prawej i wspinamy się na jej szczyt, by znaleźć przejście w prawo. W pomieszczenie, do którego dojdziemy, zakładamy Power Ring. Teraz przechodzimy przez drzwi, by stawić czoła pierwszemu bossowi - Dullanowi. To banalna walka, o ile mamy Power Ring - po prostu podchodzimy do niego i bijemy, zdążymy go zabić, zanim on nam coś zrobi. Po walce zdobędziemy Long Sword.Wracamy do Redmont.
Redmont
Po pierwsze, powinno już nas być stać na Chain Mail Armor. Po drugie, idziemy do matki Roberta i dajemy jej Robet's Pendant. W zamian dostaniemy Shield Ring. Przed opuszczeniem miasteczka kupujemy Medicinal Herb (jeśli zużyliśmy poprzednio kupiony), po czym wracamy do kopalni.
Tigray Quarry
Idziemy do miejsca, w którym spotkaliśmy Edgara.Schodzimy w dół i idziemy przed siebie. W pewnym momencie drogę zagrodzą nam niebieskie gluty rozmieszczone tak, że nie da się ich zabić. Wtedy zakładamy Shield Ring i wskakujemy między nie, dzięki czemu będziemy mogli je zniszczyć. To zresztą bardzo dobre miejsce do expienia. Oczywiście, zaraz po skoku pierścień zdejmujemy. Potem idziemy już prosto przed siebie, aż do drzwi. Przed wejściem do środka zakładamy Power Ring, bo czeka nas walka z bossem. Zanim ruszymy do waki, sugeruję zdobycie poziomu 7-8.
Blue Gargoyle jest skokowo trudniejszy od poprzednika, bo wymaga pewnej strategii. Idea polega na podejściu, zadaniu ciosu z wyskoku, szybkim odskoku, bo wtedy przywali atakiem obszarowym, schyleniu się przed strzałem i powtórzeniu całej procedury. Po walce zdobędziemy Sun Statue. Idziemy do sąsiedniej lokacji, aby obejrzeć scenkę, a potem rozmawiamy z Edgarem, dzięki czemu opuścimy kopalnię.
Redmont
Zaraz po powrocie do miasteczka dowiemy się, że Dogi chce z nami rozmawiać. Idziemy do gospody i słuchamy opowieści Eleny. Odradzam kupowanie Small Shield - za chwilę dostaniemy ją za darmo.Wychodzimy z miasta i idziemy do następnej dostępnej na mapie lokacji.
Ilvern Ruins
Zrobi się trudniej, oj tak. Dlatego lecimy od razu do trzeciej lokacji - na jej początku wylatują stada ptaków. Stajemy przy wejściu, tłuczemy je, wracamy na początek, odzyskujemy HP, znowu idziemy i tłuczemy.... Exp dosłownie spada nam z nieba w dużych ilościach. Polecam dobić do 9-10 poziomu, albo i dalej, jeśli jesteśmy dość cierpliwi. Następnie idziemy prosto przed siebie - gdy ponownie wejdziemy do budynku, wówczas zatrzymujemy się po jego środku, na schodach prowadzących w dół, po czym schodzimy tam, aby zabrać Small Shield. Teraz uwaga - pójście dalej uniemożliwi nam powrót, więcej jeśli nie mamy dziesiątego poziomu, to poważnie polecam wrócić na początek i podlevelować postać. Jeśli natomiast jesteśmy gotowi, to wracamy na górę i idziemy dalej przed siebie, by w następnej lokacji podsłuchać rozmowę.
Lava Pit
Idziemy błyskawicznie w lewo, skacząc ile się da i licząc, że damy radę. Jeśli na starcie mamy mało HP, to polecam iść w prawo, tam, przy jeziorze lawy, uleczyć się, a potem zrobić rajd w lewo. W następnej lokacji na zachodniej ścianie jest odnawiający się Medical Herb, można go wziąć, uleczyć się i wziąć następnego. Potem idziemy dołem w prawo. Pierwsza lokacja jest normalna. W drugiej goni nas wielki jęzor lawy, więc trzeba biec przed siebie tak szybko jak się da. W następnej lokacji czeka nas walka z bossem.
Do walki z Fire Dragonem polecam założyć Power Ring. Zużyje się nam pewnie niemal cały, ale trudno, trafić tego typa jest ciężko, więc dobrze, aby każdy cios zabierał mu sporo HP. Najlepiej jest czaić się w okolicach miejsca, z którego wylatuje i tam go uderzać. Po walce dostaniemy Firedragon's Amulet.
Wracamy znaną nam trasą, aż do jeziorka lawy. Naturalnie, po drodze leczymy się Medical Herbem. Gdy dojdziemy do jeziorka, amulet pozwoli nam przez nie przejść. Potem czeka nas kolejny sprint przed dwie lokacje i wspinanie się do góry przez kolejne dwie. Wreszcie dojdziemy do pomieszczenia, gdzie spotkamy Elenę. Tu czeka nas scenka, po której idziemy w prawo, ku figurze, która otworzy nam dalszą drogę. Żegnamy się z Eleną i idziemy w prawo, by spotkać kolejnego bossa.
Red Dragon może się wydawać naprawdę trudnym przeciwnikiem. Ale to pozór, bo taktyka na niego jest banalna. Stajemy na skale, na którą weszliśmy, aby go spotkać. Czekamy aż podleci, uderzamy raz-dwa razy i uciekamy w dół w lewo. Czekamy aż plunie ogniem, po czym wracamy, czekamy i tak w kółko, aż zginie. W nagrodę dostaniemy Star Statue. Potem wracamy, by w sali z figurą obejrzeć scenkę. Po niej wrócimy do Redmont.
Redmont
Przy wejściu spotkamy Dogiego, który na razie opuści miasto. Potem idziemy do domu Edgara (koło gospody) i rozmawiamy z nim. Godzimy się na jego propozycję i odbieramy Time Ring. Mamy też dość chyba forsy, aby kupić sobie nową zbroję - choć Plate Mail za jakiś czas znajdziemy. Jakby co, można szybko zdobyć sporą ilość gotówki, kosząc ptaki na początku Ilvern Ruins. Zrobiwszy wszystkie przygotowania, opuszczamy miasto i udajemy się raz jeszcze do kopalni.
Tigray Quarry
Idziemy do miejsca, gdzie poprzednio znaleźliśmy Power Ring.Ram spotkamy chłopaka, który powie nam, że przejście do opuszczonej części kopalni jest otwarte.
Abandoned Mine
Idziemy najpierw cały czas prosto przed siebie, aby na końcu znaleźć skrzynię z Shining Crystal. Potem cofamy się o jeden obszar, czołgamy się pod rusztowaniami i schodzimy niżej. Uwaga na kwiatki - są bardzo silne i najlepiej podchodzić do nich ostrożnie, tłukąc po mackach.
Gdy zejdziemy niżej, zobaczymy kilku ludzi stojących wokół skrzyni. Otwieramy ją i wyjmujemy Mission Tablet. Po krótkiej scence ruszamy dalej. Idziemy przed siebie, by znaleźć Plate Mail. Teraz idziemy na dół i cały czas przed siebie. Dojdziemy do lokacji z dość dziwnie wyglądającym bossem - Galbalanem.
Jeśli mamy Adola na poziomie 12 lub więcej i kupiony odpowiednio dobry sprzęt, możemy tę walkę rozstrzygnąć bardzo prosto - zakładamy Power Ring, wskakuje na występ, na którym pojawia się jego głowa i po prostu naparzamy ile wlezie, lecząc się, gdy zostanie nam mało HP. Powinno by wystarczyć, aby go zabić. W razie trudności jest jeszcze jedna metoda - nie wchodzimy na występ, ale skaczemy, uderzamy, odskakujemy, uderzamy... To dłuższa metoda dla słabszych postaci.
Po walce dostaniemy Flash Statue. Wracamy do miejsca, z którego weszliśmy do tej części kopalni, aby zostać automatycznie przeniesionymi do miasta.
Redmont
Idziemy do domu Edgara, aby być świadkami scenki. Po jej zakończeniu rozmawiamy z Edgarem, a otrzymamy Edgar's Letter. Od tej pory możemy też kupować w sklepie z przedmiotami Broccacia Secret Medicine. Uzupełniamy zapasy w miarę potrzeb i możliwości, po czym opuszczamy miasto.
Edlam Moutains
Idziemy przed siebie przez góry, a następnie przez dość trudną jasknię. Nie ma sie co martwić utratą HP, po jaskini znajdziemy chatkę, w której otrzymamy Banded Sword, a ponadto zostaniemy uleczeni. Kontynuujemy naszą podróż przez dwa kolejne obszary górskie, po drodze mijając figurę gargulca, którą warto zapamiętać. Idziemy dalej, aby dojść do lokacji z bossem.
Kolejny boss - Harpia, moze sprawić problemy. Po pierwsze, koniecznie ekwipujemy Banded Sword, inna broń jej nie ruszy. Warto założyć Power Ring. Harpia ma jeden typ ataku - lata i co jakiś czas strzela trzema kulami. Na szczęście jest jedno miejsce, gdzie bardzo łatwo ją zranić. Stajemy na wznoszącej się ku górze wschodniej krawędzi ekranu - gdy tam podleci, możemy ją uderzać bez konieczności skakania. Potem wystarczy trochę pobiegać po ekranie, a po pewnym czasie wróci tam znowu. Ta taktyka może zająć nam nieco czasu, ale zapewnia dość szybkie i pewne zwycięstwo. Polecam nie korzystać w tej walce z przedmiotów leczących, przydadzą nam się za jakiś czas. Po wygranej otrzymamy Judgement Staff.
Wracamy, a gdy dotrzemy do wspomnianej wcześniej statuy, użyjemy Judgement Staff, by otworzyło się przejście. Ja polecam jednak najpierw wrócić do chatki i się uleczyć do pełna, a dopiero potem tam iść. Schodzimy na dół, a potem idziemy na wschód. Po przejściu kolejnej pełnej potworów jaskini dotrzemy do drugiej. Tu leczymy się i ruszamy walczyć z kolejnym bossem.
Blue Dragon jest z tych prostszych. Zakładamy Power Ring, podchodzimy, skaczemy i bijemy - trochę zależy to od szczęścia, ale prawdę mówiąc, jest spora szansa, że uda się go ubić zanim nawet jeszcze będziemy musieli się uleczyć. Boss jest nieruchomy, a między jego strzałami są spore przerwy. Po walce dostaniemy Dark Statue. Idziemy ku wyjściu, by obejrzeć serię scenek. W końcu wrócimy do wioski.
Redmont
Po kolejnej scence dostaniemy nareszcie Healing Ring. Uzupełniamy nasz zapas przedmiotów leczących, który mógł się wyczerpać. Następnie idziemy do domu Edgara i rozmawiamy z nim, aby ustalić wszystkie kwestie. Dopiero teraz możemy ruszać na kolejną wyprawę.
Ballacetine Castle
Czeka nas tu długa droga. Wrogów radzę omija i przeskakiwać nad nimi - są bardzo mocni i trudni do pokonania. Figury z toporami trzeba przechodzić w ten sposób, że należy przebiec pod uniesionym toporem. Nad kolcami skaczemy. Najpierw kierujemy się cały czas na północny wschód. Dojdziemy w końcu do miejsca, gdzie drogę zagrodzi nam niebieski rycerz z polem siłowym. W takiej sytuacji idziemy na górę. Po drodze zabieramy Battle Shield. Nieco wyżej spotkamy bossa.
Bolo Knight to kolejny z lamerskich bossów - po prostu podchodzimy do niego i bijemy, a zginie, zanim cokolwiek zdąży nam zrobić. Po walce zdobędziemy natomiast Garnet Bracelet. Mając ten przedmiot wracamy do niebieskiego rycerza, a droga staniem nam otworem. Idziemy na południe i zabieramy Battle Armor, po czym ruszamy na wschód, na spotkanie z drugim bossem.
Flame Wolf jest trudniejszy. Jest szybki i nieprzewidywalny. Dodatkowo potrafi uciec za ekran i musimy czekać, aż wróci. Najlepiej założyć Shield Ring, po czym czołgać się, co pozwoli nam uniknąć jego skoków. Gdy zacznie ziać ogniem, wtedy podczołgujemy się i atakujemy. To męcząca walka, ale ta taktyka wydaje mi się najskuteczniejsza. Jeśli zużyliśmy przedmioty leczące, to sugeruję tutaj powrót do Redmont i dokupienie nowych, gdyż to gdzieś tak dopiero połowa tej lokacji.
Po walce idziemy na wschód, wchodzimy do świątyni, a po scence przechodzimy ukrytym przejściem na dół.
Hidden Passage
Czeka nas tu zabawa ze skaczącymi potworkami, które jednak łatwo ominąć. Uważać njleży na podobne do roślin stwory - są nieruchome, giną od jednego ciosu, ale każde ich trafienie zabiera nam ok. 1/4 HP. Stąd idziemy na wschód i mijamy celę, by usłyszeć z za krat podpowiedź, po czym wspinamy się na górę, by spotkać bossa.
Blue Knight jest jednym z tych prostszych. Pochodzimy do niego, zakładamy Power Ring i ruszamy do walki. Ma bardzo powolne ciosy, więc spokojnie zdążymy podejść, walnąć go ze dwa razy, cofnąć się, znowu podejść... i tak do końca. Po walce zdobędziemy Prison Key. Mając go, wracamy do mijanej wcześniej celi. Tu rozmawiamy z więźniami zabieramy Blue Bracelet. Wracamy tam, gdzie walczyliśmy z bossem i podążamy dalej.
Dojdziemy do lokacji wypełnionych maszynami. W pierwszej musimy się dostać w północno-zachodni róg, by zdobyć Protect Ring, po czym wychodzimy północno-wschodnim wyjściem. W drugiej idziemy najpierw w północno-wschodni róg, by zabrać Flame Sword, po czym zjeżdżamy nieco dźwigiem, wskakujemy na zębatki, aby dostać sie do wyścia położonego w południowo-wschodnim rogu (droga na dole jest zablokowana). W trzeciej musimy dotrzeć do przejścia w północno-wschodnim rogu.
W nowej lokacji pokonujemy wroga, by zjechał dźwig, który przeniesie nas wyżej. Tu idziemy już prosto, aby dojść do bossa. Garland ma mocne ataki, ale jest niezbyt odporny. Zakładamy Power Ring i jak tylko zacznie się przemieniać, idziemy przed siebie, tak aby znaleźć się tuż za nim, po czym tłumczemy go ile wlezie. Gdy zniknie, pędzimy na zachód, znowu ustawiamy się za nim i bijemy - jak dobrze pójdzie, to nawet bez leczenia powinien zginąć. Nie należy pozwolić mu na oddalenie się od nas, bo wtedy zacznie strzelać.
Po walce czeka nas scenka, po której dostaniemy Evil Night. Po zakończeniu wszystkiego i obejrzeniu kolejnych scenek, wracamy do miasta.
Redmont
Po rozmowach przy wejściu do miasteczka i uzupełnieniu zapasów w sklepie, idziemy do domu Edgara. Po rozmowie i scence otrzymamy Ogre's Balls of Fire. Po zaliczeniu tego idziemy na mapę i płyniem na wyspę.
Galbalan's Island
Gdy dopłyniemy na wyspę, trzeba będzie użyć Evil Night, aby ostre skały zrobiły nam przejście. Parę kroków dalej wejdziemy w obszar całkowitej ciemności. Tu trzeba użyć Ogre's Balls of Fire (z naszego ekwipunku), dzięki czemu zyskamy pewną widoczność. Szkielety, które tu chodzą, są silne, ale powolne, przez co stosunkowo łatwo jej zabijać.
Idziemy przed siebie, aż dojdziemy do obszaru, gdzie na podłodze znajduje się kamienna płyta. Zjeżdżamy nią na dół i skręcamy na zachód, jak tylko będzie można. . Idziemy przed siebie, aby dojść do ślepego zaułka. Wracamy do koryatarza, którym jechała winda i spadamy na sam dół. Idziemy na wschód, by po pewnym czasie dość do dziury. Spadamy nią, cały czas trzymając się zachodniej krawędzi, by nie spaść na sam dół, ale by wylądować w bocznej niszy. Jeśli nam się nie uda, będziemy musieli zrobić kółko, aby tu wrócić. Znalezioną niszą idziemy dalej na zachód. Spadamy w dół i szybko idziemy na wschód, zanim winda ruszy do góry. W końcu dojdziemy do długiego korytarza z kolumnami, gdzie czeka nas druga runda walki z Garlandem.
Cóż, teraz będzie trochę trudniej, bo ma więcej HP. Zakładamy Power Ring, czekamy aż odpali atak prądem, podchodzimy, uderzamy i cofamy się, by nie oberwać prądem. Potem czekamy, aż pojawi się znowu i tak do końca.
Po walce idziemy przed siebie, aby obejrzeć scenki i dotrzeć do finałowej walki z Galbalanem. Jak na porządnego finałowego bosa przystało, ta ma kilka etapów. W pierwszym unikamy jego pocisków (skaczemy na nimi), a gdy się zniży, wtedy podchodzimy i walimy go po rękach. W końcu obie odpadną. Teraz zacznie się drugi etap. W nim jego pociski będą podpalały grunt, więc musimy bardziej uważać. Gdy się zatrzyma, a jego czerwono oko się otworzy, wtedy podchodzimy, podskakujemy i uderzamy - warto w tych momentach zakładać Power Ring. Nie jest to trudna walka, wymaga bardziej cierpliwości niż zręczności.
Gdy pokonamy tego bossa, grę będziemy mogli uznać za ukończoną. Pozostaje nam obejrzeć już tylko sekwencje finałowe..
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz