Magia w "The Dark Queen of Krynn" jest identyczna jak w części drugiej cyklu. Nie ma tu już żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o dostępność czarów. Ze względu na częste walki z istotami opartymi o ogień, większą rolę odgrywają tym razem zaklęcia oparte o lód, bardziej skuteczne przeciwko żywiołakom i Draconom. Niemniej, czary ognia też nie są bez znaczenia, zwłaszcza przy walkach ze smokami. Natomiast dużo ważniejsze stają się wszystkie czary wsparcia, takie jak Resist Fire, Prayer, Iron Skin, Mirror Image itd, gdyż walki w tej grze są dużo trudniejsze.
Czary Clerica
Poziom pierwszy
Bless - podnosi THACO o 1.
Cure Light Wounds - leczy od 1 do 8 HP.
Detect Magic - określa czy przedmiot jest magiczny.
Protection from Evil - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil.
Resist Cold - zmniejsza o połowę obrażenia od zimna i dodaje 3 do rzutu obronnego przeciwko zimnu.
Poziom drugi
Find Traps - określa czy w okolicy są pułapki.
Bless - podnosi THACO o 1.
Cure Light Wounds - leczy od 1 do 8 HP.
Detect Magic - określa czy przedmiot jest magiczny.
Protection from Evil - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil.
Resist Cold - zmniejsza o połowę obrażenia od zimna i dodaje 3 do rzutu obronnego przeciwko zimnu.
Poziom drugi
Find Traps - określa czy w okolicy są pułapki.
Hold
Person - paraliżuje wroga. Na raz można narzucić go maksymalnie 3
wrogom. Sparaliżowany wróg otrzymuje dwa razy więcej obrażeń.
Resist Fire - zmniejsza o połowę obrażenia od ognia i dodaje 3 do rzutu obronnego przeciwko ogniu.
Silence 15' Radius - ofiara czaru i wszyscy wokół niej nie mogą rzucać czarów.
Slow Poison - na pewien czas neguje działanie trucizny.
Snake Charm - paraliżuje tyle węży, ile Cleric ma HP.
Resist Fire - zmniejsza o połowę obrażenia od ognia i dodaje 3 do rzutu obronnego przeciwko ogniu.
Silence 15' Radius - ofiara czaru i wszyscy wokół niej nie mogą rzucać czarów.
Slow Poison - na pewien czas neguje działanie trucizny.
Snake Charm - paraliżuje tyle węży, ile Cleric ma HP.
Spiritual Hammer - tworzy w ręku Clerica młot, którym ten posługuje się jak bronią.
Poziom trzeci
Cure Blindness - usuwa status Blindness.
Cure Disease - usuwa status Disease.
Dispel Magic - usuwa negatywne skutki narzucone przez czary.
Prayer - podnosi THACO i rzuty ochronne drużyny o 1, a zmniejsza o 1 wrogom.
Remove Curse - usuwa status Curse i usuwa z ekwipunku przeklęte przedmioty.
Poziom czwarty
Cure Serious Wounds heals leczy od 3 do 17 HP.
Neutralize Poison - leczy zatrucie.
Protection from Evil 10' Radius - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil. Działa na postać i każdego, kto stoi obok niej.
Sticks to Snakes - sprawia, że cel nie może rzucać czarów.
Poziom piąty
Cure Critical Wounds - leczy od 6 do 27 HP.
Dispel Evil - podnosi AC postaci o 7 przeciwko wszystkim istotom o charakterze Evil.
Raise
Dead - przywraca do życia martwą postać (poza elfami) z 1 HP. Szanse na
pomyślne wskrzeszenie są oparte o Constitution wskrzeszanej postaci.
Poziom szósty
Restoration - przywraca poziomy i exp utracone w wyniku ataków wyssania, używanych przez wampiry i upiory.
Ressurection - przywraca do życia martwą postać (poza elfami) z pełnym HP. Szanse na
pomyślne wskrzeszenie są oparte o Constitution wskrzeszanej postaci.
Heal - leczy wszystkie statusy negatywne oraz przywraca od 1 do 4 HP postaci.
Czary maga
Poziom pierwszy
Burning Hands - zadaje jeden punkt obrażeń za każdy poziom maga.
Burning Hands - zadaje jeden punkt obrażeń za każdy poziom maga.
Charm Person - sprawia, że wróg atakuje swoich sojuszników. Działa tylko na humanoidy.
Detect Magic - określa czy przedmiot jest magiczny.
Enlarge makes - czyni postać większą i silniejszą.
Friends - podnosi charyzmę o 2-8 punktów.
Magic Missile - zadaje 2-5 obrażeń, których nie da się uniknąć.
Protection from Evil - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil.
Read Magic - pozwala odczytać zwoje z czarami i nauczyć się ich.
Shield - chroni przed Magic Missle, podnosi AC postaci.
Shocking Grasp - zadaje 1-8 obrażeń od elektryczności, w zależności od poziomu maga.
Sleep - usypia grupę wrogów. Śpiący wrogowie otrzymują dwa razy więcej obrażeń.
Poziom drugi
Detect Invisibility - wykyrwa niewidzialnych.
Invisibility - czyni postać niewidzialną. Wszystkie ataki przeciwko niej mają modyfikator -4. Jeśli postać rzuci czar, to znowu staje się widzialna.
Knock - otwiera drzwi.
Mirror Image - twory od 1-4 duplikatów maga, które znikają, jeśli zostaną zaatakowane.
Ray of Enfeeblement - obniża statystyki celu o 1/4.
Stinking Cloud - na pewien czas paraliżuje wszystkich na obszarze działania lub obniża ich AC o 2.
Strength - podnosi siłę o 1-8.
Poziom trzeci
Blink - mag nie może być zaatakowany, dopóki nie rzuci kolejnego czaru.
Dispel Magic - kasuje działanie czaru.
Fireball - najlepszy czar bojowy, choć może być groźny dla towarzyszy maga. Zadaje 1K6 obrażeń celowi oraz każdej postaci w promieniu 3 pól (w pomieszczeniach) lub 2 pól (na zewnątrz). Czar zużywa jedną turę, zanim zostanie rzucony.
Haste - zwiększa szybkość postaci oraz ilość ataków. Za każdym razem gdy jest rzucany, cel starzeje się o rok.
Hold Person - paraliżuje wroga. Na raz można narzucić go maksymalnie 3 wrogom. Sparaliżowany wróg otrzymuje dwa razy więcej obrażeń.
Invisibility, 10' Radius czyni postać niewidzialną, a także każdą postać obok niej. Wszystkie ataki przeciwko niej mają modyfikator -4. Jeśli postać rzuci wykona jakąkolwiek akcję inną niż ruch, to znowu staje się widzialna.
Lightning Bolt - zadaje 1K6 obrażeń celowi oraz każdej kolejnej istoce na trasie celu. Czar leci przez maks. 8 pól. Jeśli doleci do ściany, to odbija się od niej i wraca, mogąc w ten sposób trafi także i rzucającego.
Protection from Evil, 10' Radius - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil. Działa na postać i każdego, kto stoi obok niej.
Protection from Normal Missiles - postać jest całkowicie odporna na nie magiczne pociski.
Slow - zmniejsza o połowę ruch oraz ilość ataków celu.
Poziom czwarty
Charm Monster - sprawia, że wróg atakuje swoich sojuszników. Nie działa na humanoidy.
Confusion - wywołuje losowe statusy u celu, takie jak Berserk lub Fear .
Dimension Door - teleportuje maga do dowolnego punktu.
Fear - narzuca wrogom status Fear, sprawiając, że uciekają.
Fire Shield - każda postać, która atakuje maga, otrzymuje obrażenia od ognia, a jej siła ataku jest obniżana.
Fumble - cel nie może się poruszać ani atakować.
Ice Storm does - zadaje 3-30 obrażeń wskazanemu celowi.
Minor Globe of Invulnerability - chroni maga przed efektami czarów 1, 2 i 3 poziomu.
Remove Curse - usuwa status Curse i usuwa z ekwipunku przeklęte przedmioty.
Poziom piąty
Cloud Kill - na pewien czas paraliżuje wszystkich na obszarze działania lub obniża ich AC o 2, zaś słabsze istoty zabija.
Cone of Cold - zadaje dużą liczbę obrażeń jednemu celowi.
Feeble Mind - bardzo mocno obniża Intelligence i Wisdom postaci, uniemożliwiając rzucanie czarów.
Fire Touch - każda postać, która fizycznie zaatakuje cel tego czaru, otrzymuje 2-12 obrażeń od ognia.
Hold Monster - paraliżuje potwora, nie działa na istoty człekokształtne.
Iron Skin - obniża AC postaci o 4.
Poziom szósty
Death - zabija automatycznie grupę przeciwników.
Disintegrate - niszczy jedną postać.
Flesh to Stone - Przemienia postać w kamień, zabijając ją.
Globe of Invulnerability - chroni całkowicie przed czarami 1-4 poziomu
Stone to Flesh - leczy efekt czaru Flesh to Stone.
Poziom siódmy
Delayed Blast Fireball - silniejsza wersja Fireball, o większej mocy i zasięgu.
Mass Invisibility - jak Invisibility, ale działa na kilka celów.
Power Word, Stun - pozwala całkowicie sparaliżować jeden cel.
Poziom ósmy
Mass Charm - jak Charm, tylko działa na całą grupę wrogów.
Mind Blank - całkowicie chroni przed czarami oddziałującymi na umysł postaci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz