Etykiety

niedziela, 17 grudnia 2023

Final Fantasy VII - opis przejścia część 2

Forgotten Capital
Wchodzimy do budynku i odpoczywamy po wszystkim, przez co przeszliśmy.  Następnie możemy rozdzielić posiadane przedmioty klasy Source, jeśli wiemy już, kogo chcemy mieć w drużynie jako nasze główne postacie. W tym momencie powinniśmy już mieć Vincenta i Yuffie, a nikt nowy nie dołączy do nas aż do końca gry.

Następnie jest kilka spraw, które mamy do załatwienia, zanim wyruszymy w dalszą podróż. Zaczynamy od wyprawy do Junon (to miasto z wielkim działem).

Junon
Idziemy do części, w której odbywała się parada - musimy wjechać windą z dolnej części miasta i przejść przez koszary, a w ten sposób dotrzemy do portowej miasta (sektor oznaczony AP na ulicy) i wchodzimy do budynku, obok którego drzwi znajduje się duże "27". Wchodzimy do pomieszczenia i w jego południowo-wschodnim rogu rozmawiamy z niewidocznym żołnierzem. Wpuści nas dalej. Schodzimy na dół, do knajpy, gdzie znajdziemy trzecią Enemy Skill Materia. Mając ją, wychodzimy z miasta.

Świat
Mamy teraz trzy Enemy Skill Materia. Warto to wykorzystać. Polecam odwiedzić Midgar Zooloma i zdobyć Betę. Następnie odwiedzamy Wutai.

Wutai
Idziemy do Pagody. Dajemy Yuffie obie nowe Enemy Skill Materia, a do zestawu, który używaliśmy w poprzednich walkach, dołączamy najsilniejsze summony (Bahamut, Odin), Ribbon i Poison Materia. Potem wchodzimy na najwyższe piętro i toczymy ostatnią walkę.

Boss: Godo
HP: 10 000

Spodziewałam się po tej walce czegoś trudniejszego. Na początku zatruwamy go, bo jest na truciznę bardzo wrażliwy. Potem atakujemy konwencjonalnie, lecząc się, gdy trzeba i atakując Limitami. W pewnym momencie zauważymy, że zacznie się leczyć - wtedy czekamy, aż naładuje nam się Limit, odpalamy go i summony, a wygraną mamy w kieszeni. Ważne jest, aby choć raz użył Trine, dzięki czemu złapią ten atak obie nasze Enemy Skill Materie.

Po walce Yuffie otrzyma All Creation, które nauczy ją jej najsilniejszego Limit Break, a dodatkowo dostaniemy bardzo silną Leviathan Materia. To zamyka nasze sprawy w Wutai, chyba, że wciąż nie zaliczyliśmy wszystkich ulotek.



Świat
Gdy skończymy przygotowania, można zajrzeć do Fort Condor, gdzie czeka nas kolejna bitwa. Gdy to zaliczymy, wskakujemy do Tiny Bronco i płyniemy na północny kontynent, do wioski archeologów.

Bone Village
Wchodzimy do środka - możemy się tu pobawić w wykopaliska, choć nagrody nie są imponujące. Naszym celem jest tunel.

Sleeping Forest
Tutaj w drugiej części lasu warto się rozejrzeć uważnie - zobaczymy między drzewami skaczącą, czerwoną materię. Doganiamy ją i zabieramy - to Kujata Materia, kolejny summon do kolekcji. Dalej idziemy przed siebie znaną już drogą.

Forgottten Capital
Wracamy do domku, w którym obudziliśmy się na początku tego etapu gry. Stąd idziemy na wschód, drogą, którą podążał Sephiroth. W następnej lokacji najpierw przechodzimy pod schodami, aby zabrać ze skrzyni Viper Halberd, a potem wskakujemy po schodach na górę muszli. W jej górnej części przechodzimy po wysuniętym na zachód rogu, by dojść do nowej lokacji.

Tu czeka nas trochę wspinania i kombinowania. Wchodzimy do drugiej szczeliny, wspinamy się i skaczemy w lewo, potem wspinamy się do góry, skaczemy w prawo i idziemy dalej w prawo, aż zdobędziemy Megaelixir. Potem schodzimy na dół, by dojść do skrzyni z Hypno Crown. Wracamy do góry i idziemy cały czas w lewo i do góry, aby zdobyć Bolt Armlet. Następnie idziemy do drabiny, którą najpierw schodzimy na dół, aby zdobyć Magic Plus Materia, a potem do góry. Na samym szczycie idziemy w prawo i wchodzimy do jaskini, gdzie znajdziemy Power Source. Tam idziemy przed siebie.

Świat
Teraz czeka nas droga na południowy zachód, tak, aby obejść góry. Potem idziemy na północ i na wschód, by dojść do wioski, która znajduje się na przełęczy.

Icicle Inn 
Zaraz obok wejścia jest sklep z bronią, a w nim trochę nowego ekwipunku. W domku obok znajdziemy Turbo Ether na dole, zaś z komputerów możemy dowiedzieć się wielu ważnych informacji na temat fabuły - w większości dość smutnych niestety.  W domku tuż obok znajdziemy Hero Drink i Vaccine. Ze ściany zabieramy natomiast Glacier Map. Potem idziemy do gospody, wchodzimy po schodach, podchodzimy do okna i zabieramy X Potion. Następnie idziemy na północ, aby obejrzeć scenkę. Wracamy do domu po środku wioski i rozmawiamy z dzieciakiem, aby móc zabrać snowboard. Mając deskę, możemy teraz opuścić wioskę jej północnym wyjściem.

Great Glacier

Tę lokację można zaliczyć na dwa sposoby. Po pierwsze, możemy po prostu stąd wyjść. Wtedy kierujemy się na północ i wychodzimy centralnym miejscem, tam, gdzie jest ptaszek na mapie. Istnieje spora szansa, że tam spadniemy. Ale to oznacza, że nie weźmiemy kilku przydatnych rzeczu. Pomijamy już fakt, że to dobre miejsce do grindowania na tym etapie gry. Tak więc przyjrzyjmy się mu bliżej.

UWAGA: lądując na desce najpewniej wylądujemy w punkcie oznaczonym czerwonym "ptaszkiem", istnieje jednak szansa, że spadniemy w którymś z innych miejsc. Wtedy najlepiej przejść kilka lokacji w kierunku południowym i zorientować się w okolicy. Łatwo poznać, gdzie się jest, po przedmiotach i lokacjach - opisałam je poniżej.

Po zwariowanym zjeździe idziemy na zachód. Idziemy tak długo przed siebie, aż znajdziemy się na dużej, pustej przestrzeni. Stawiamy kołki, aby się nie zgubić. Po drodze miniemy jaskinię, w której jest do zabrania All Materia. Kiedy ekran zacznie się poruszać, wtedy lepiej się zatrzymać. W końcu stąd wyjdziemy. Idąc dalej, dojdziemy do jaskini. Siedząca tu kobieta będzie nas odganiać. Wrócimy tu jeszcze. Potem idziemy na południe. Gdy dojdziemy do skrzyżowania, idziemy na północny wschód dwa razy, by znaleźć Added Cut Materia (trudno ją wypatrzyć, bo jest jasnoniebieska). Wracamy na południe, a potem idziemy na zachód (są tu dwa szlaki, górny i dolny, nas interesuje górny), aż dojdziemy do gorących źródeł. Dotykamy ich i wracamy do kobiety. Teraz czeka nas prosta walka (losowa przeciwniczka typu Snow), po której wygraniu zdobędziemy Alexander Materia.

Idziemy dalej na południe i skręcamy na zachód, by dojść do jeziora. Wchodzimy na lód, na którym jest Potion i idziemy dalej, by dojść do łamigłówki. Trzeba tu przejść po kawałkach lodu.

Po jej przebyciu zdobędziemy Safety Bit. Potem musimy jeszcze wrócić.

Po przejściu tej łamigłówki idziemy na południe, a potem na zachód. Dojdziemy do lasu, gdzie wśród drzew leży Mind Source. Na południe stąd jest wyjście z tej lokacji (oznaczone wielką tablicą), można tu wyjść na mapę świata od strony toru snowboardowego i zapisać grę, zaś na północny zachód - jaskinia, w której jest Elixir. Zebrawszy wszystko, wychodzimy północną częścią (trzeba będzie tu dojść przez obszar, w którym wbija się kijki i na nim kierować na północ od jaskini z All Materia).

Idąc tam, w pewnym momecnie Cloud straci przytomność. Obudzimy się w chatce, której właściciel wyjaśni nam tajniki wspinaczki. Możemy tu także zapisać grę i odpocząć. Po przygotowaniu możemy ruszać na północ.

Gaea's Cliff
Tu czeka nas kolejna minigierka. Pierwsza rzecz to utrzymanie temperatury - jeśli spadnie ona poniżej 28 stopni, to będzie trzeba całą gierkę zaczynać od początku. Druga rzecz to dwie nowe, rzadkie umiejętności do Enemy Skill Materia. Pierwsza to Magic Breath, nauczymy się go od Stilvy (taki czerwony skoropion), a druga to Bad Breath, którego nauczymy się od Marlboro (takiezielone kłębowisko macek). Obie są bardzo dobre i warto je poznać. Ale oba są potężne - do zdobycia Bad Breath potrzebujemy Ribbon niemal na 100%

Pierwsza część jest liniowa, po prostu wspinamy się, pilnując drogi tak, by iść tam, gdzie są chorągiewki i rozgrzewając się, kiedy trzeba. Dojdziemy w końcu do jaskini. Idziemy przed siebie i wchodzimy do przejścia,. W następnej lokacji idziemy na zachód i na południe (tu przejście jest bardzo dobrze zamaskowane), by znaleźć się w górnej części znanej nam już lokacji z początku. Idziemy cały czas na wschód, przez kolejne zamaskowane przejśćie, by zdobyć Ribbon (drugi egzemplarz! Zakładamy go koniecznie, jeśli chcemy zdobyć Bath Breath). Troszkę się cofamy (do poprzedniego pomieszczenia) i idziemy na północ, by znaleźć Javelin. Od tej skrzyni idziemy na zachód, gdzie znajdziemy przejście.

Idziemy przed siebie, aż dojdziemy do krawędzi skalnej, na której znajduje się wielki głaz. Spychamy go na dół. Wracamy (tu miałam drobny problem z zejściem na dół, okazało się, że w jaskini trzeba iść najpierw ciut na północ, a potem na południowy wschód). Idziemy do drugiej lokacji w jaskini (to ta, gdzie było ledwie widocznej przejście na południe, którym teraz do niej wróciliśmy) i idziemy na północ, bo głąz zniszczył blokujące nam drogę kolce lodowe. Dalsza droga jest prosta i liniowa. Wyjdziemy na zewnątrz.

Tutaj znowu trzeba się wspinać. Tym razem jednak będziemy mieć wybór kierunków. Kierujemy się więc nanajpierw na północ (up, gdy gra nas zapyta) wschód ("right"). Potem droga już będzie liniowa i dojdziemy do kolejnej jaskini z charakterystycznymi otworami.

Najpierw idziemy na wschód, aby zabrać Elixir. Potem na północny wschód, by stąd wyjść i przejść wąskim szlakiem do nowej jaskini. Tu zabieramy Fire Armlet, który leży tuż przy wejściu, a potem idziemy na zachód. Po drodze będą spadać sople (aby wygrać walki z nimi, wystarczy Beta), ale za żadne skarby nie zeskakujemy na dół, bo za soplami leży Megaelixir. Zabrawszy go, wracamy do pierwszej lokacji. Teraz, dzięki soplom, możemy zabrać Speed Source w północno zachodnim rogu i zapisać grę w save pointcie obok.Wychodzimy stąd centralnym wyjściem po wbitych w dziury soplach. Potem idziemy cały czas przed siebie, po drodze zabierając Enchanced Sword. Wrócimy do jaskini, a chwilę potem - znowu do krawędzi.

Tym razem kierujemy się po prostu cały czas na północ, ale odcinki do wspinania są dłuższe, więc radzę dbać o ciepło. Dojdziemy do trzeciej jaskini. Jest w niej save point, a tuż obok niego źródełko, które leczy nam MP i HP do pełna. Tak, to wspaniałe miejsce do grindowania. Szczególnie, że pojawiają się tu Blue Dragon, bardzo silne stworki, z których wypada Dragon Armlet. Gdy stąd wychodziłam, miałam drużynę na poziomie ok. 52, czyli takim, na którym zwykle kończyłam poprzednie części Final Fantasy. Gdy skończymy zabawę, leczymy się, zapisujemy grę i wychodzimy wschodnim wyjściem. Po pewnym czasie zacznie się pierwsze od pewnego już czasu starcie z bossem.

Boss: Schizo
HP: 18 000 (każda głowa)

Oto walka, w której summony oddadzą nam wielkie usługi. Leviathan, Alexander, Odin, Bahamut i Titan - odpalamy je tyle razy, ile możemy, a może nawet same wygrają dla nas tę walkę. Boss ma dwie głowy, każda ma odmienne odporności żywiołowe, więc nie używamy summonów żywiołowych, magii żywiołów itd. Aqualung świetnie sie tu także sprawdza. Warto pamiętać, aby wschodniej głowie ukraść Protect Ring.

Po walce wracamy, aby się uleczyć i zapisać grę, po czym kontynuujemy podróż. Wyjdziemy na zewnątrz. Wspinamy się ostatni kawałek, by wreszcie dotrzeć na szczyt.

Whirlwind Maze
Schodzimy na sam dół, a w drugiej lokacji idziemy przed siebie. Tutaj gra wymusi na nas stworzenie drużyny, w której jest Tifa (jeśli jej tam nie ma). W trzeciej lokacji iziemy na zachód, aby dojść do save pointu. Po drodze znajdziemy Neo Bahamut Materia, jeszcze potężniejszą wersję Bahamuta. Od save pointu idziemy na zachód, by obejrzeć scenkę. Idziemy dalej. Dojdziemy do przełęczy, na której wieje wiatr. Od zakapturzonych postaci zabieramy Hi Potion oraz Ether.   Gdy wiatr ucichnie, szybko przebiegamy dalej.

Dalsza droga jest liniowa. Po drodze zabieramy Kaiser Knuckles i podążamy za zakapturzonymi postaciami. Dotrzemy do drugiej przełęczy z wiatrem - tu przejście jest troche trudniejsze, bo wiatr zasuwa szybciej. Po drugiej stronie leczymy się, bo dalej czekają nas scenki, a po nich walka.

Boss: Jenova Death
HP: 25 000

Tak, ma dużo HP... i na tym się jej mocne strony kończą. To słaby boss, którego ataki oparte są na ogniu. Limity i summony błyskawicznie zakończą to starcie, zwłaszcza, że dopiero co zdobyliśmy nowiutkiego Neo Bahamuta. Zdobyte niedawno ataki klasy Breath też nieźle się tu sprawdzają. Warto założyć przedmioty chroniące przed ogniem, Slow także się tutaj przydaje. Po walce zdobędziemy Reflect Ring - ale prawdę mówiąc, ten czar nie jest w tej grze tak przydatny jak np. w FF IV czy FF V.

Po walce musimy dać zdobytą Black Materię Barrettowi albo Redowi - nie ma znaczenia, komu. Potem rozmawiamy z Tifą i idziemy dalej. Zabieramy MP Turbo Materia i Poison Ring, po czym zapisujemy grę. Idziemy dalej na północ. Tu czeka nas trzecia przełęcz z wiatrem - dodatkowo jeszcze z piorunami, a przy niepowodzeniu - trudnymi walkami z Tonberry (można im ukraść Turbo Ether!). Należy odczekać, aż piorun uderzy drugi raz i dopiero wtedy przebiec. Idziemy dalej, by zaczęło się robić dziwnie. Teraz czeka nas najdłuższa chyba w tej grze seria scenek, które mocno rozjaśnią całą fabułę.

Więzienie
Rozmawiamy z Barrettem, aby akcja potoczyła się dalej. Po wszystkich scenkach czeka nas krótka walka Cait Sitha z dwójką żołnierzy. Następnie próbujemy otworzyć drzwi. Zaczną się kolejne scenki. Podchodzimy do Cait Sitha i wychodzimy na zewnątrz. Koniecznie ekwipujemy jednego i drugiego. Na wschód od nas jest save point. Wychodzimy wyjściem obok i idziemy przed siebie, by po drodze spotkać Yuffie. Po dalszej drodze i scenkach, przeniesiemy się do Tify, która została w komorze gazowej. Potem naciskamy przycisk w rogu za fotelem, aby zatrzymać gaz. Podchodzimy do drzwi i próbujemy je otworzyć.

Dobrze, że ta minigierka nie ma czasu, bo byłaby trudna. Musimy najpierw użyć nóg, by sięgnąć klucz. Potem musimy na raz użyć nóg i głowy, by Tifa złapała klucz w zęby. Następnie używamy głowy i rąk (po kolei), by uwolnić Tifę z uchwytów. Po kolejnych scenkach wychodzimy na zewnątrz, schodzimy w dół, a potem idziemy po dziale, aż do jego lufy. Tu czeka nas kolejna krótka minigierka (wystarczy naciskać przycisk akcji), po czym podchodzimy do końca lufy.

Na statku schodzimy na dół i idziemy w południowo-wschodni róg. Rozmawiamy ze wszystkimi, a potem z Cidem i pilotem. Gdy powie nam, że mamy się przygotować, wychodzimy i idziemy do Operation room, aby zmienić skład drużyny. Wracamy, rozmawiamy z pilotem i możemy nareszcie swobodnie podróżować po świecie.

Świat
Mamy teraz moment swobody, podczas którego możemy podróżować po świecie jak nam się tylko podoba. Poniżej moje sugestie:
- Warto zacząć do sklepów - Rocket Town i Junon mają nowy towar.
- W Cosmo Canyon mamy dostęp do sklepu z przedmiotami, gdzie są najlepsze przedmioty leczące w grze.
- Jeśli nie wykonywaliśmy wcześniej questu z Pagodą w Wutai, to teraz jest doskonały moment.
- Jeśli nie mamy w drużynie Vicenta lub Yuffie, to czas najwyższy to nadrobić.
- W Chocobo Farm, koło płotu w południowo-wschodnim rogu,, leży druga Chocobo Lure Materia.
- W Nibelheim, w fortepianie w domu Tify, jest Elemental Materia.

 Teraz czas na kilka nowych miejsc do odwiedzenia. Lecimy na północny kontynent. Jest tam otoczony górami dom. Lądujemy koło niego.

Chocobo Sage
Podchodzimy do zielonego Chocobosa i zagadujemy do niego, aby zdobyć Enemy Skill Materia (prawdę mówiąc, nie wiem, po co nam więcej niż trzy, ale może jak ktoś nie zdobył którejś z wcześniejszych....). Od właściciela możemy kupić przedmioty do łapania Chocobo i dowiedzieć się co niego o ich hodowli. Polecam kupić kilka sztuk Mimette Greens, jeśli nie mamy żadnych, niebawęm będą nam potrzebne. Więcej tu nic nie mamy do zrobienia.

Świat
Kolejną sprawą jest powiększenie naszej puli Enemy Skill Materia. Lecimy zatem na wyspę położona na północny wschód od wschodniego kontynentu, taka z plażą i porośnięta w środkowej części lasem. To Goblin Island. W jej leśnej części są Gobliny, od których możemy się nauczyć Goblin Punch.

Mając to wszystko za sobą, możemy wyruszać na poszukiwania Clouda. Aby fabuła ruszyła do przodu, lecimy w południowo-wschodnią krawędź mapy. Jest tam charakterystyczna, podłużna wyspa. W dżungli, która ją porasta, zauważymy zabudowania. Lądujemy obok i idziemy tam.

Mideel
Wchodzimy do miasta i podchodzimy do psa, aby rozpoczęła się seria scenek.

Świat
Musimy teraz stworzyć nową drużynę, z Cidem jako liderem, za to bez Clouda i Tify. Po załatwieniu tego, mamy wybór, czy najpierw udać się do Corel, czy też do Fort Condor. Fabuła sugeruje Corel, zatem tak też uczyńmy.  Lądujemy koło North Corel i wchodzimy do środka.

Corel
Idziemy wzdłuż torów, trasą przeciwną do poprzednio pokonywanej. Koniecznie zapiszmy grę w save pointcie. Gdy dojdziemy do reaktora, czeka nas krótka walka, a potem mini gierka. Chodzi o to, aby poruszać obie wajchy na przemian, dość szybko. Mamy 10 minut, zaś pociąg Shinry powinniśmy dogonić w maksymalnie minutę. Przeskakujemy na wagony - na każdym czeka nas walka. Polecam używać przede wszystkim Enemy Skill i uzupełniać braki MP Etherami. Na Summony jest tu za mało czasu. Po serii walk dotrzemy do lokomotywy. Najpierw naciskamy przycisk góry i trójkąt, gdy okaże się, że to nie działa - dół i X, a wreszcie - górę i trójkąt. Jeśli wszystko zrobimy dobrze, zatrzymamy pociąg zanim dotrze do Corel i je zniszczy.

Jeśli nam się udało, idziemy do Corel. Od mieszkańców otrzymamy w prezencie potężną Ultima Materia, a po scenkach, w domu na wzgórzu możemy otrzymać od kobiety Catastrophe - najlepszą broń dla Barretta. Jeśli się nie udało, cóż trzeba spróbować ponownie.

Świat
Zdobywszy Huge Materia z Corel, możemy ruszać po drugą, która jest w Fort Condor. Cóż, wiadomo, gdzie to jest.

Fort Condor
Idziemy na górę i jak zwykle, godzimy się pomóc, nawet jeśli nie zaliczaliśmy wcześniejszych bitew. Tym razem nie ma nawet potrzeby walczenia bitwy - nie wystawiamy żadnych jednostek, po prostu pozwalamy wrogowi dojść na górę, po czym toczymy jedną, prostą walkę (trzy summony załatwią sprawę). Po walce wychodzimy drzwiami, aby obejrzeć scenkę i zabrać Phoenix Materia.  Od staruszka niżej dostaniemy drugą Huge Materię.

Świat
Mając obie Huge Materie, możemy lecieć do Mideel, bo mamy tam coś do załatwienia, zanim fabuła ruszy naprzód.

Mideel
Najpierw wchodzimy do góry i wchodzimy do sklepu z ekwipunkiem - jest tu sporo nowego sprzętu, którego potem nie będzie można już kupić. Próbujemy też otworzyć drzwi na tyłach sklepu - bez rezultatu. Potem przechodzimy na drugą stronę mostkiem. Sprawdzamy podłogę ciut na północ od stojącego tam faceta, aby znaleźć Useless Old Key. Wracamy do sklepu z bronią i próbujemy nim otworzyć drzwi. Gdy złapie nas właściciel, przepraszamy i mówimy prawdę. Zdobędziemy Cursed Ring (w grze są tylko dwa).

Następnie wychodzimy i zapisujemy grę. Jeśli chcemy zdobyć drugi (i ostatni) Cursed Ring, to polecam teraz wyekwipować materię Steal. Idziemy do kliniki i rozmawiamy z Tifą. Zacznie się scenka, po której czeka nas walka.

Boss: Ultimate Weapon
HP: 100 000

Wiem, już sama liczba HP wygląda przerażajaco, a do tego trzeba dorzucić naprawdę silne ataki. Ale nie ma strachu, to nie jest walka "na serio", musimy po prostu przetrwać kilka tur, więc cały czas się leczymy, odpalając summony. Jeśli chcemy mieć drugi Cursed Ring, to musimy mu go ukraść. Po walce nie dostaniemy niestety niczego.

Po scenkach dostaniemy kontrolę nad Tifą. Idziemy najpierw na północ, rozmawiamy z Cloudem i oglądamy scenki. Po ich zakończeniu rozmawiamy z Cloudem na zachodzie, a następnie - z tym na południu. Potem idziemy na północ raz jeszcze, a następnie rozmawiamy ze środkowym Cloudem, by zakończyć ten fragment gry.

Świat
Odzyskawszy Clouda, możemy go na nowo wyekwipować. Następnie ruszamy na poszukiwanie trzeciej Huge Materii. W tym celu musimy udać się do Junon.

Junon
Idziemy do windy i wjeżdżamy do drugiej części miasta. Tam idziemy przed siebie - gdy dojdziemy to tunelu rozgraniczającego obie części, idziemy nim na południe. Zobaczymy tam oddział wojska, który zresztą zaraz sobie pójdzie. Idziemy dalej, wchodzimy do drzwi, za którymi jest winda. W niej czeka nas prosta walka. Po zjechaniu na dół musimy stoczyć kolejną. Idziemy prosto przed siebie, po drodze korzystając z save pointa.

Zjeżdżamy windą na dół i idziemy podmorskim tunelem do pomieszczenia. W nim naciskamy przycisk i czekamy, aż drzwi się otworzą. Przechodzimy nimi i znowu idziemy długo przed siebie. Dojdziemy do drugiego save pointa. W następnych lokacjach czeka nas kilka prostych walk z żołnierzami Shinry. W końcu dotrzemy na przystań, gdzie jednak czeka nas walka.

Boss: Carry Armor
HP: 24 000 (środek), 10 000 (każde z ramion)

Ten boss może wydawać się prosty. Błąd. To jeden z tych bossów, którzy sprawiają wielu graczom problemy. Jest jeden prosty sposób, aby szybko wygrać tę walkę. Jeśli mamy w naszej kolekcji Enemy Skill Materia wyuczony Magic Breath, to po prostu spamujemy go - zabiera on 3000-3500 HP wszystkim trzem częściom maszyny. Ale jeśli nie mamy... to będzie trudniej. Boss ma mocny atak laserowy, który zabiera po 1500 HP każdej postaci, do tego potrafi złapać postać. Jeśli atak postać zginie, to znika z walki. Zniszczenie ramienia uwalnia ją. Odpalamy oczywiście summony - Kijata jest tu całkiem silny, Thundaga w połączeniu z All również dobrze się sprawdza. Do tego Bahamuty, Limity i powinno się udać. Acz nie dopuszczamy, aby HP kogokolwiek spadło poniżej 1500. Nagrodą za walkę będzie God Hand, nowa broń dla Tify.

Po walce idziemy na zachód, aby zabrać Battle Trumpet. Następnie idziemy ku łodzi podwodnej, ale nie wsiadamy na nią na razie. Zabieramy z dwóch stojących obok niej skrzyń Scimitar i Scales of Leviathan - zwłaszcza to drugie jest ważne. Potem wsiadamy na statek, po pokonaniu żołnierzy zapisujemy grę i wchodzimy do kabiny sterowanje. Teraz czeka nas jedna z najtrudniejszych minigierek w FF VII.

Zabawa polega na utrzymaniu się na ogonie czerwonej łodzi podwodnej i strzelaniu do niej torpedami, kiedy jest w naszym celowniku. Brzmi prosto, ale pamiętam, że musiałam to robić chyba z osiem razy, zanim mi się udało. Niemniej, polecam poświęcić trochę czasu i wygrać tę gierkę, szczególnie, jeśli zdobyliśmy dwie poprzednie Huge Materie.

Świat
Gdy nam się uda, nasz okręt wynurzy się, a drużyna wysiądzie. Polecam skoczyć do Junon na chwilę i się za darmo przespać w domu przy wejściu, a potem wrócić do naszej łodzi. Warto zwrócić uwagę na zatoczkę - w takich właśnie miejscach okręty podwodne mogą cumować. Od tej pory będziemy mieli ten okręt do dyspozycji, co pozwoli nam na eksplorację nowych obszarów. Czas więc to wykorzystać, prawda?

Wsiadamy zatem na okręt i ruszamy w rejs. UWAGA: pod wodą możemy trafić na wielkiego, zielonego potwora. To jeden z nadprogramowych, dodatkowych bossów - EmeraldWeapon, który zmiażdży na tym etapie drużynę w jedną-dwie rundy.
 
Bierzemy kurs na południe i płyniemy do centralnej wyspy położonej przy południowej krawędzi planszy. Przypływamy w okolice jej północnego brzegu i tam się zanurzamy. Szybko zauważymy wrak czerwonej łodzi. Podpływamy do niego, aby zdobyć Huge Materia. Mamy już wszystkie trzy.

Następnie możemy zaliczyć subquest. Będzie on dostępny do końca gry, ale tylko na tym etapie da się go zaliczyć w całości, więc warto go zrobić, zwłaszcza, że zdobędziemy masę dobrego sprzętu. Płyniemy w okolice Costa del Sol, a stamtąd bierzemy kurs na południe i nurkujemy w zatoce. W jej południowej leży wrak samolotu. Podpływamy do niego, aby rozpocząć quest.

Sunken Glenika
Już po kilku krokach znajdziemy save point, a w skrzyni obok Heaven's Cloud, jeden z dwóch najpotężniejszych mieczy dla Clouda. Polecam założyć postaciom Ribbon/Peace Ring, bo wrogowie tutaj bardzo często narzucają Confuse. Następnie wchodzimy do północnych drzwi (tych obok save pointa, nie obok skrzyni).

Idziemy po platformie, by zdobyć Escort Guard, bardzo dobrą zbroją. W północno-zachodnim rogu leży, niezbyt widoczna, skrzynia z Conformer, najlepszą bronią dla Yuffie. Następnie idziemy w północno-wchodni róg, gdzie leży, także nieco zamaskowane, Double Cut Materia, wspaniała rzecz dla naszej najsilniejszej fizycznie postaci. Wracamy do góry, idziemy po kładce w północno-wschodni wróg i zabieramy Megaelixir. Wracamy do poprzedniej lokacji i zapisujemy grę. Następnie przechodzimy drzwiami obok skrzyni, aby obejrzeć scenkę, po której czeka nas kolejna walka z Turks. UWAGA: jeśli przybyliśmy tu w trzeciej części gry, tej walki nie będzie (dlatego sugerowałam zrobienie tego questu teraz).

Boss: Reno, Rude
HP: 15 000 (Reno), 20 000 Rude

Połowa problemów w tej walce się rozwiąże, jeśli nasza drużyna ma przedmioty chroniące przed Confuse. Samą walkę da się wygrać łatwo, spamujac Magic Breath i Summony, bo choć Turks mają mocne ataki, to ich odporność jest niewielka. Ale nie o to nam chodzi. Oba mają bowiem bardzo dobre przedmioty, które warto ukraść - Touph Ring (Reno) i Ziedrich (Rude).  Warto narzucić im Slow/Stop/Paralyze, aby łatwiej poszło. Po czym okradamy jednego, dobijamy go, następnie drugiego... Po walce zdobędziemy Elixir.

Wracamy, zapisujemy grę i kontynuujemy eksplorację. W następnym pomieszczeniu jest zaraz przy wejściu skrzynia z Megaelixir. Idziemy dalej platformą przed siebie, by na jej końcu znaleźć Spirit Lance dla Cida. Potem cofamy się i schodzimy na dół - niemal na przeciwko schodów leży Hades Materia. W południowej części znajdziemy zaś Highwind - najsilniejszy Limit Break dla Cida oraz Outsider, drugą najlepszą broń dla Vincenta.

To wszystko, co było tutaj do zrobienia, choć oczywiście można tu pogrindować. Potem wychodzimy.

Świat
Została nam do zrobienia jeszcze jedna rzecz, której potem nie będzie można już wykonać. Dlatego wracamy w okolice Junon (tam powinien być nasz statek latający), wsiadamy na niego i lecimy do Wutai.

Wutai
Ten quest jest możliwy tylko, jeśli mamy Leviathan Scales (zdobyliśmy je podczas poszukiwań Huge Materia w podwodnej bazie w Junon). Idziemy tam, gdzie są wielkie, górskie rzeźby i wchodzimy do jaskini. Juz na starcie znajdziemy Dragoon Lance dla Cida. Płomienie na drodze będą gasnąć dzięki Levianthan Scales.  Tam, gdzie płonął pierwszy, znajdziemy Oritsuru, świetną broń dla Yuffie, a w drugim - Steal as Well Materia.Zaliczywszy to wszystko, możemy wracać do głównego wątku gry.

Świat
Naszym celem jest teraz Rocket Town. Włączamy do drużyny Cida (i tak będziemy musieli to zrobić automatycznie za chwilę i lądujemy koło miasta.

Rocket Town
Idziemy prosto do rakiety. Tam czeka nas kilka starć ze zwykłymi żołnierzami Shinry, po czym na drodze pojawi się znajomy.

Boss: Rude
HP: 9000

Cóż, to bardziej formalność. Dwójkę żołnierzy zabijemy jednym Magic Breath, a sam Rude powinien paść zaraz potem, nawet nie ma potrzeby odpalania summonów.

Po walce wchodzimy do rakiety i docieramy do komory sterowania. Po scenkach wychodzimy bocznymi drzwiami, wspinamy się po drabinie i docieramy do pojemnika z Huge Materia. Tu czeka nas kolejna czasówka. Musimy odgadnąć kombinację czterech klawiszy. Po każdym niepowodzeniu Cid będzie nam dawał radę. Aby zaliczyć to szybko, wystarczy wcisnąć kolejno klawisze odpowiedzialne za kółko, kwadrat, x oraz x. Zabieramy Huge Materia i schodzimy na dół. wracamy do kabiny i idziemy na południe. Tu czekają nas kolejne scenki, po których wrócimy na statek.

Zaliczywszy to, wracamy od razu do miasta i rozmawiamy z mężczyzną stojącym na rynku koło sklepu z materią. Po trzech rozmowach da on nam Venus Gospel, najlepszą broń dla Cida. Teraz możemy stąd iść.

Świat
Upewniwszy się, że mamy wszystkie cztery Huge Materia, lecimy do Cosmo Canyon.

Cosmo Canyon
Zgodnie z sugestią Reda, idziemy odwiedzić Bugehagena, którego zastaniemy w obserwatorium. Rozmawiamy z nim. Jeśli mamy wszystkie cztery Huge Materia, to po rozmowie czeka nas dodatkowa scenka. Dotykamy kolejno wszystkich materii, podchodząc bliżej. Każda z nich czegoś wymaga.
- Niebieska: Jeżeli mamy Bahamuta i Neo Bahamuta to otrzymamy Bahamut Zero Materia, najpotężniejszego summona w grze.
- Zielona:  Jeśli mamy którąś z materii magicznych na poziomie Master, to zniknie z naszego ekwipunku, a na jej miejscu pojawi się Master Magic Materia. Można to robić dowolną ilość razy.
- Czerwona: Jeśli mamy którąś z summon materii na poziomie Master, to zniknie z naszego ekwipunku, a na jej miejscu pojawi się Master Summon Materia. Można to robić dowolną ilość razy.
- Żółta: jeśli mamy Deathblow, Mime, Manipulate, Morph, Steal, Sense albo Throw materia na  poziomie Master, to zniknie z naszego ekwipunku, a na jej miejscu pojawi się Master Command Materia. Można to robić dowolną ilość razy.

Jeśli zdobyliśmy tylko jedną Huge Materię, to będzie tu wyłącznie żółta,  jeśli dwie: żółta i zielona, jeśli trzy: czerwona, żółta i zielona.

Po wszystkim przeniesiemy się na pokład statku.

Świat
Naszym kolejnym celem jest Fogotten  Capital. Nie musimy już tam przechodzić przez Bone Village, możemy po prostu wylądować obok.

Forgotten Capital
Wchodzimy do środka i idziemy zachodnią odnogą, aby dojść od okrągłej lokacji. Rozmawiamy z Bogenhagenem, a potem podchodzimy do niego (trzeba wejść do górnej części pomieszczenia i przejść po kładce), by odbyć drugą część rozmowy. Następnie wychodzimy stąd.

Świat
Lecimy tam, gdzie zostawiliśmy łódź podwodną (najpewniej w okolicach Junon) i wsiadamy na jej pokład.

Z Junon płyniemy na powierzchni wody na północny zachód tak daleko, jak się da, zanim płytka woda zablokuje nam dalsze poruszanie się. Wtedy nurkujemy i płyniemy kawałek wąskim, podwodnym korytarzem, aby po chwili zobaczyć duży, biały przedmiot. Podpływamy do niego, aby zdobyć Key of the Ancients.

Wracamy do Bugenhagena, aby obejrzeć scenke, a gdy będziemy wychodzić - kolejną. Trzecia czeka nas, kiedy będziemy próbowali wejść na statek. Teraz się przygotowujemy - radzę założyć te zbroje, które mają największy wzrost materii, bo za następną walkę dostaniemy masę punktów. Wsiadamy na statek, lecimy na wybrzeże na północ od Midgar i oczekujemy nadejścia Weapona, aby stoczyć z nim walkę.

Boss: Diamond Weapon
HP: 30 000

Nasze summony powinny mu zdjąć większość HP, potem poprawiamy czarami trzeciego poziomu, ale nie używamy niczego opartego na ogniu, jak Beta, Magic Breath itd. Niemniej, radze go nie lekceważyć i leczyć się cały czas. Przez sporą część walki będzie używał śmiesznych ataków, zabierających po 600-700 HP jednej postaci, co może uśpić naszą czujność. Ale gdy HP spadnie mu do połowy, wtedy zacznie szaleć i atakować Dimaond Flash, który redukuje HP do ok. 1/8 i narzuca Silence. Na ten moment najlepiej zachować nasze limity i leczyć się X Potionami. Warto spróbować mu ukraść Rising Sun, bardzo dobrą broń dla Yuffie.

Po walce mamy znowu czas na własne działania. UWAGA: to ostatni moment, aby wykonać questy w Wutai (Yuffie, Pagoda, Turtle Inn itd). To także ostatni moment, aby wykonać quest w zatopionym samolocie w 100%

Zaliczywszy wszystko i przygotowawszy się do kolejnych przygód, lecimy do krateru na północnym kontynencie. Po scenkach kierujemy się natomiast do Midgar. Wlatujemy nad miasto, by rozpocząć kolejną scenkę.

Midgar
Idziemy za Cait Sithem i schodzimy do podziemi. Tu idziemy kładką prosto, a potem skręcamy, aby po rurach dojść do skrzyni z Elixirem a po przeciwnej stronie - z Megaelixirem, a następnie wracamy na początek, schodzimy po schodach i po drabinie, by potem dojść do drugiej drabiny i wspiąć się na nią, dzięki czemu zdobędziemy widoczny już wcześniej Aegis Armlet. Schodzimy na dół i idziemy po platformie przed siebie. Po chwili się załamie, a my spadniemy na dół. Idziemy ku najbliższej drabinie i wchodzimy po niej, a potem po następnej, by dotrzeć na platformę poniżej tej, z której startowaliśmy.

Idziemy do rury i zjeżdżamy nią. W nowej lokacji znajdziemy Elixir i Starlight Phone. Tu schodzimy najpierw na dół po drabinie i wskakujemy do rury. Doprowadzi nas ona do platformy, na której jest drabina. Po wejściu po niej znajdziemy Max Ray. Wracamy do platformy, na której były dwie skrzynie i tam wchodzimy teraz po schodach na górę. Jest tu save point. Następnie wchodzimy do przewodów wentylacyjnych, by wyjść w tunelach kolejowych.

Tu najpierw idziemy na południe, by znaleźć Guard Source, Mind Source i Magic Source, spotykając też po drodze kolegów z drużyny. Kiedy wrócimy do drabiny, radzę przejść raz jeszcze przez przewód i zapisać grę, a dopiero potem iść na północ, gdyż zaraz czeka nas tam walka z dobrze już znanym wrogiem.

Boss: Rude, Reno, Elena
HP: 25 000 (Rude), 28 000 (Reno), 30 000 (Elena)

Polecam przed walką założyć przedmioty chroniące przed Confuse - choć to już raczej oczywiste, bo to w końcu nie pierwsza walka z nimi. Są dość silni, ale mają jedną wadę - wystarczy, że jedno odpadnie, a cała trójka ucieknie. Nie używamy ukochanych Enemy Skill: Trine, Beta Magic Breath, bo ich uleczą, ale za to najsilniejsze summony zrobią z nich sieczkę skutecznie. Jeśli nie okradliśmy Reno i Rude w Glenika, to teraz mamy ostatnią szansę. Elena ma natomiast Minerva Band, które też warto ukraść.

Bo wygranej walce idziemy na północ, a na rozwidleniu skręcamy na wschód, zaś na drugim - na zachód. Wchodzimy po drabinie, a potem idziemy przed siebie, aby dojść, po raz drugi już w grze, do kwatery głównej Shinry.

Shinra HQ
Przy wejściu znajduje się save point, z którego oczywiście warto skorzystać. Gdy wejdziemy do środka, mamy dwie opcje: jedna to szybkie wjechanie windą, druga - to podróż po schodach, dzięki której zdobędziemy parę nowych przedmiotów, w tym także broni. Tak czy inaczej, koło wind jest tablica, na której możemy przeczytać ogłoszenie Turtle Inn - jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy, to to jest ostatnia w grze szansa.

Wchodzimy po schodach na piętro, a tam idziemy w północno-wschodni róg i przechodzimy przez zielone drzwi. W środku znajdziemy Master Fist dla Tify i Pile Bunker dla Barretta. Teraz wychodzimy z budynku i idziemy na zachód, gdzie jest wejście do wspomnianych schodów. Czeka nas po nich dłuuuuuuuuga wspinaczka. Po drodze znajdziemy Elixir i Behemoth Horn dla Reda.

Wyjdziemy na poziomie 59. Idziemy na drugą stronę, do windy i jedziemy nią na piętro 63. Zaraz po wyjściu zauważymy Grow Lance, nową broń dla Cida. Wracamy do windy i wjeżdżamy na piętro 64. Możemy tu odpocząć i zapisać grę. Warto zajrzeć do pomieszczenia z szafkami - jedna z szafek w górnym rzędzie zawiera HP Shout, najlepszą broń dla Cait Sitha. Zdobywszy to, wracamy do windy, zjeżdżamy nią na sam dół i wychodzimy stąd.

Midgar
Wracamy do podziemi i cofamy się nieco, aż dojdziemy do skrzyżowania z ósemką po środku (drugie w kolejności). Tym razem idziemy nim na północny zachód. Wchodzimy po drabinie, by zaczęła się scenka, a po niej - kolejny boss fight.

Boss: Proud Clad, Materia Jammer
HP: 60 000, 20 000

Ten boss to największy chyba bluff w tej grze. Ma wielką ilość HP i... nic poza tym. Materia Jammer ma kilka średnich ataków, dlatego proponuję zacząć walkę od serii summonów i enemy skilli, które będą zadawać obrażenia obu i szybko skasują Materia Jammer. Potem możemy robić praktycznie co chcemy, boss ma masę HP, ale nic nam specjalnie nie może zrobić. jego ataki zabierają nam jakieś śmieszne 300-600 HP. Po walce zdobędziemy za to Ragnarok, bardzo dobry miecz dla Clouda.

Po walce idziemy na północ. Zabieramy ze skrzyń Elixir oraz Mystile, najlepszą chyba zbroję w grze. Obok jest save point. Przy nim zmieniamy skład drużyny, tak aby był w niej Barrett - idąc bowiem dalej znajdziemy skrzynię z Missing Score, najlepszą bronią dla niego, ale tylko wtedy, jeśli będzie on w drużynie. Dobrze jest też założyć Ribbony i Peace Ringi. Droga jest prosta i prowadzi do miejsca,w  którym spotkamy Hojo. Tu czeka nas walka złożona z kilku części, co zwykle zarezerwowane było dla bossów finałowych.

Boss: Hojo
HP: 13 000

Pierwsze podejście to właściwie formalność. Hojo będzie tu przede wszystkim przyzywał potworki, aby walczyły za niego. Magic Breath szybko pomoże rozwiązać ten problem, a Hojo można dobić zwykłymi atakami, szkoda na niego w tym momencie summonów czy limitów, chyba, że mamy jakieś słabsze.

Boss: Helletic Hojo
HP: 25 000

Tu już się robi trudniej. Ten Hojo lubi truć, usypiać czy też narzucać Confuse, ale jeśli mamy przedmioty przed tym chroniące, to gdzieś tak połowa jego ataków będzie pudłować. Warto tu odpalić kilka summonów, a atakami fizycznymi eliminować jego dużą łapę - to ona odpowiada za najsilniejsze ataki, zadające po ok. 1500 HP. Niestety, co jakiś czas ją regeneruje.

HP: Lifeform Hojo N
HP: 30 000
Tu odpalamy wszystkie summony, jakie zachowaliśmy do tej pory. Ta wersja również mocno bazuje na atakach statusowych, więc trudność walki zależy w dużym stopniu od naszej odporności na nie. Ma też mocny atak fizyczny, podczas którego zdaje cztery ciosy pod rząd, celując nim głównie w postacie, które jego atakowały fizycznie. Co ciekawe, jest wrażliwy na Darkness, więc jeśli mu je narzucimy, to i jego ataki fizyczne straca mocno na skuteczności. A wtedy pozostanie nam już tylko zadanie mu ciosu łaski. Po walce zdobędziemy Power Source.

Teraz czeka nas jeszcze kilka scenek i koniec drugiej części rozgrywki. Przed nami finał.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz