Ostatnia, trzecia część gry to właściwie zbieranie ostatnich elementów uzbrojenia i wyposażenia, kilka dodatkowych, nadprogramowych zresztą walk oraz finałowe starcie. Jest ona wyraźnie krótsza od dwóch poprzednich, a taki a nie inny podział wynikł z pojemności płyt CD, na których gra ta została wydana. Postanowiłam jednak go zachować przy pisaniu tej solucji.
Northern Crater
Zaczniemy na skraju Northern Crater i w zasadzie można już ruszać do ostatniego etapu gry, ale ja sugeruję wrócić na pokład statku i załatwić to, co nam na świecie zostało.
Świat
Rozmawiamy z Cidem i lecimy do Cosmo Canyon.
Cosmo Canyon
Idziemy do Bugenhagena. Po scence Red otrzyma Limited Moon, jego najlepszą broń w grze. Potem możemy opuścić to miejsce.
Świat
Teraz lecimy do Nibelheim.
Nibelheim
Idziemy do domu Tify, wchodzimy na piętro i idziemy do jej pokoju. Podchodzimy do fortepianu i gramy melodię. Należy kolejno wcisnąć: kwadrat, trójkąt, R1 i trójkąt, R1 i kwadrat, X, kwadrat, trójkąt, R1 i X, kółko, X, kwadrat, X. Po odegraniu całej melodii zdobędziemy Final Heaven, który uczy Tifę jej ostatecznego Limit Break.
Świat
Naszym kolejnym celem będzie Bone Village.
Bone Village
Tu możemy się wziąć za wykopki. Naszym celem jest jednak na razie zdobycie konkretnego przedmiotu, dzięki któremu będziemy mieli dostęp do nowej lokacji. Jak to zrobić?
Zgłaszamy się do szukania i stwierdzamy, że naszym celem jest Normal Treasure. Stajemy w miejscu, które zaznaczyłam na screenie. Tak jak przy szukaniu Lunar Harp, nie wynajmujemy pracowników, tylko stajemy tam i każemy zdetonować bombę. Następnie każemy tam szukać. W skrzynce, która się pojawi po zakończeniu wykopalisk, powinniśmy znaleźć Sector 5 Key. Mając go, możemy stąd wyjść.
Świat
Mając klucz, lecimy do Midgar. Upewniamy się, że w drużynie mamy Tifę.
Midgar
Po wejściu do miasta, idziemy przed siebie, by dojść do znanej nam, rozwalonej ulicy, a potem przez zniszczony plac zabaw do Wall Market. Tam wchodzimy do budynku z szyldem "Item". Jeśli mamy w drużynie Tifę, to podejściu do maszyny w budynku otrzymamy Premium Heart, jej najlepszą broń. Następnie idziemy na północ, do sklepu z szyldem "Gun". Rozmawiamy z mężczyzną (nie ze sprzedawcą), który zaoferuje nam sprzedaż przedmiotu za 129 000 Gili. Jest to Sneak Glove, przedmiot, który bardzo mocno zwiększa szansę na udaną kradzież. To wszystko, co było tu do załatwienia.
Świat
Po pierwsze, ustawiamy Vincenta jako członka drużyny. Następnie lecimy tam, gdzie zostawiliśmy łódź podwodną i wsiadamy na jej pokład. Płyniemy na północ od Costa del Sol, gdzie nurkujemy. Teraz musimy znaleźć podwodną jaskinie nieco na południowy zachód od nas. Wpływamy nią i płyniemy wąskim korytarzem aż do końca, gdzie wynurzamy się. Wychodzimy na ląd i wchodzimy do jaskini.
Vincent's Cave
Jeśli w drużynie jest Vincent, to obejrzymy scenkę, która nie tylko przedstawi nam jego historię, ale też wniesie sporo do fabuły gry. Potem wychodzimy - musimy teraz stoczyć 10 walk (żeby nie było za łatwo, okolica jaskini ich nie ma, musimy stąd odpłynąć). Gdy już je stoczymy, wracamy, aby w jaskini znaleźć Death Penalty, najlepszą broń Vincenta oraz Chaos, przedmiot, który daje Vincentowi dostęp do jego najlepszego limit break.
Świat
Nazbieraliśmy sobie trochę fajnego ekwipunku, może czas z niego skorzystać? Zwłaszcza, że mamy niewyrównane porachunki z pewnym Weaponem, który poprzednio nam uciekł. Lecimy zatem w okolice Junon, gdzie nad kraterem lata sobie znany nam już doskonale Ultimate Weapon. Czas zająć się nim na dobre. Aby uaktywnić quest, po prostu wlatujemy w niego statkiem.Wtedy zacznie sie pierwsza walka.
Boss: Ultima Weapon
HP: 100 000
Te 100 000 to jego bazowe HP, z każdą walką ta liczba się zmniejsza o tyle, o ile mu odebraliśmy w poprzednich starciach (wliczając walkę w Mideel, gdzie spotkaliśmy go po raz pierwszy).Po drugie, walki z Ultimą są dwojakiego rodzaju - powietrzne, albo naziemne. W powietrznych ataki fizyczne mogą wyprowadzać tylko postacie z Lone Range, a ukraść mu można Circlet. W naziemnych z kolei możemy mu ukraść Reflect Ring.
Walki powietrzne występują w okolicach: Junon, Mideel, North Corel, Mt. Nibel
Walki lądowe występują w okolicach: Midgar, Northern Crater, Fort Condor, Gongaga,
Ultima ma cała gamę mocnych ataków, więc w walkach z nim należy trzymać HP wysoko. Jednak każdorazowo po tym, jak straci 10 - 20 000 HP, rzuca się do ucieczki. Lecimy za nim. Porusza się po świecie losowo, ale na szczęście go widzimy, więc nie ma tego problemu, jaki mieliśmy w podobnym queście w Final Fantasy VI, gdzie nie widzieliśmy Ultimy za nim na nie nie wpadliśmy. Niemniej, latanie za nim zajmuje sporo czasu i może drażnić. Gdy się zatrzyma, możemy sami wylądować, wyleczyć HP i zapisać grę. Kiedy uda nam się w końcu zredukować jego HP do 20 000 lub mniej, wtedy poleci w okolice Cosmo Canyon, gdzie trzeba będzie stoczyć ostatnią walkę.
Na to starcie warto zachować sobie posiadane limity - co jest o tyle łatwe, że ataki Ultimy zwykle szybko nam je ładują. Będzie używał tu swoich najmocniejszych ataków, zaś przed śmiercią użyje Shadow Flare - warto, aby wszystkie postacie miały nałożone Enemy Skill Materia, bo to jedyny sposób, aby nauczyć się tego potężnego ataku. Shadow Flare niemal na 100% zabije nam jedną z postaci (zadaje ok. 8000 obrażeń). Po walce zdobędziemy Ultima Weapon, wspaniały miecz dla Clouda.
Świat
Zostało nam teraz zdobycie czegoś, co wielu uważa za swoisty "oficjalny cheat" i rzecz, która nie powinna się pojawić w grze, bo zasadniczo rujnuje jej balans, nie licząc może walk z nadprogramowymi bossami. Mówię o niesławnych Knights of the Round Table, najpotężniejszym summonie w Final Fantasy VII. Czegoś takiego nie ma chyba w żadnej innej części serii - i może dobrze. Są dwa sposoby na zdobycie tego sumona. Pierwszy to pokonanie Emerald Weapon - wyczyn niezwykle trudny, wymagający długiego levelowania - i prawdę mówiąc, jeśli ktoś jest w stanie tego dokonać, to Knights... nie jest mu już do niego potrzebne.
Jest jednak jeszcze jeden sposób, potrzebować będziemy ok. 300-500 000 Gili (albo i trochę więcej, to zależy) i bardzo dużo cierpliwości. Lecimy do Chocobo Farm i rozmawiamy z dziadkiem w domku, po czym wykupujemy tyle miejsc z stajni, ile się da (maksymalnie można 6, 10 000 Gili za każde). Potem lecimy do Chocobo Sage i kupujemy ze 4 Reagan Green (po 3000 za sztukę) i tyle, ile sie tylko da Silkis Green (po 5000). Nasz następy punkt wizyty to okolice Gold Saucer. UWAGA: zauważmy tu mackę. W żadnym razie nie zbliżamy się do niej, bo to Ruby Weapon, drugi potężny dodatkowy boss, który w tej chwili zapewne zmiecie nas z powierzchni ziemi błyskawicznie. Szukamy śladów Chocobo na półwyspie położonym na wschód, wyposażamy jakąś postać w Chobobo Lure Materia i kręcimy się tam, aż w trakcie losowej walki spotkamy Chobobo w towarzystwie dwóch Spencerów.
Karmimy go Reagan Greenami, w międzyczasie kasując wrogów (choć jest spora szansa, że zabijemy ich zanim Chocobo zdąży nawet pomyśleć o ucieczce). Po walce zsiadamy z Chocobo i odsyłamy go do stajni. Następnie powtarzamy całą procedurę, bo potrzebujemy dwóch Chocobosów tego typu - i w każdym z przypadków samca i samicy.
Nasz następny przystanek to okolice Mideel, a dokładniej - zachodni kraniec podłużonej wyspy w południowo-wschodniej części planszy. Tam także znajdziemy ślady Chocobo. Kręcimy się tu, aż spotkamy Chocobo w towarzystwie Spiral.
Tu zdecydowanie warto używać Reaganów, bo Chobobo tego typu jest bardziej płochliwy. Tak jak poprzednio, łapiemy i odsyłamy do stajni, po czym łapiemy jeszcze jednego, bo także będą nam potrzebne dwa.
Załatwiwszy to, będziemy potrzebować trzech Carob Nut. Możemy je kupić w Gold Saucer za 500 GP, co jest bardzo wysoką ceną. Na szczęście, jest prostszy sposób. leczymy naszą drużynę i nastawiamy się na kradzież (Mug, Sneak Glove etc), po czym lecimy w okolice Bone Village. na półwyspie tuż obok i na równinach w okolicy wioski spotkamy podobne do dinozaurów Valkoradosy.
Mają one ok. 30 000 HP, ale nie są trudnymi wrogami. Każdemu z nich możemy ukraść Carob Nut. Potrzebujemy co najmniej trzech sztuk.
Następnie lecimy z powrotem na farmę Chocobosów. Rozmawiamy z chłopakiem i umieszczamy Chocobosy w miejscach w stajni.Rozkładamy posiadane Silkis Greens i każdego karmimy taką samą liczbą. Potem lecimy do Gold Saucer i każdym Chocobo startujemy w zawodach, tak aby wszystkie cztery zdobyły rangę B.
Potem, wykorzystując Carob Nut mnożymy je - powinniśmy uzyskać jednego Zielonego i jednego Niebieskiego Chocobo. To dość denerwujący moment - potrzebujemy nie tylko dwóch określonego koloru, ale jeszcze na dodatek, aby jeden był samcem, a drugi - samicą. Warto tutaj korzystać z save game.
Kolejny etap to znowu zawody - musimy oba nasze nowe Chocobosy (zielonego i niesbieskiego) doprowadzić do rangi A. Oczywiście, aby to łatwiej zrobić, należy oba nafaszerować Silkis Greenami. Potem ponownie wykorzystujemy Carob Nut i mnożymy Zielonego i Niebieskiego ze sobą, aby uzyskać Czarnego Chocobo. Ponownie karmimy go masą Silkis Green i lecimy na zawody, aby zdobył klasę A.
Teraz lecimy na północny zachód, tutaj znajdziemy kolejne ślady Chocobo, tym razem na śniegu. krążymy po okolicy, aż pojawi się Chocobo w towarzystwie jednego lub dwóch króliczków. To jest Wonder Chocobo. To będzie trudne - nie dość, że pojawiają się rzadko, to jeszcze musimy złapać takiego, który będzie przeciwnej płci niż nasz Czarny Chocobo.
Kolejny przystanek to Goblin Island. Tu idziemy do lasu i walczymy z Goblinami, kradnąc przynajmniej jeden Zeio Nut.
Ponownie odwiedzamy Gold Saucer i trenujemy naszego Wonder Chocobo, aby osiągnął rangę A. Potem lecimy na farmę i krzyżujemy go z Czarnym Chocobo, używając zdobytego na goblinach Zeio Nut. Jeśli się uda, to urodzi nam się Złoty Chocobo.
Zdobywszy go, wsiadamy na statek i lecimy na najdalej położoną wyspę na północnym wschodzie. Wysiadamy ze statku, zabieramy Chocobo i podążamy na nim przez morze na północny wschód. Dotrzemy do niewidocznej na mapie wyspy, Znajduje się na niej jaskinia, w której oczekuje na nas Knights of the Round Summon Materia. Od tej pory żaden boss (poza Ruby i Emerald Weapon) nam niestraszny.
Dobra, to by było na tyle, jeśli chodzi o dodatkowe rzeczy. Możemy ruszać na ostateczne starcie. Nasza drużyna, powinna być na poziomach 60+, mieć najlepsze bronie i limity oraz większość summonów. Polecam mieć zapas X-Potionów, Elixirów, Etherów, Hi Potionów itd. Lecimy do krateru i lądujemy w jego wnętrzu.
Northern Crater
Schodzimy na dół i idziemy przed siebie, idąc coraz niżej, wokół ścian krateru. Ignorujemy napotkaną jaskinię - pozwala ona wrócić na statek. W pierwszej skrzyni znajdziemy Save Crystal - pozwala on w jednym miejscu stworzyć save point. Zatrzymajmy go, przyda się na potem bardzo. Idąc dalej, znajdziemy Guard Source.
Następna lokacja składa się z platform. Idziemy na zachód, wspinamy się i zabieramy Guard Source. Stąd idziemy prosto na wschód, a będziemy mogli zabrać HP Absorb Materia. Schodzimy niżej, idziemy na wschód, wchodzimy wyżej, dalej na wschód i potem na dół, po Guard Source i jeszcze niżej po Mind Source. Schodzimy tutaj niżej, idziemy na zachód i wspinamy się. Zdobędziemy Magic Source, a nieco wyżej - Elixir. Zabrawszy to wszystko, idziemy na dół i przechodzimy do kolejnej lokacji południowo-wschodnim rogiem.
Tutaj mamy labirynt. Po spadnięciu idziemy na wschód, aż spadniemy niżej, na platformę z Mind Source. Idziemy na wschód, ale podchodzimy ostrożnie do krawędzi, tak by wcisnąć przycisk skoku. Na nowej platformie idziemy na zachód, skaczemy na dół i wchodzimy do jaskini po Megaelixir. Wychodzimy z jaskini, idziemy na zachód i skaczemy niżej. Zabieramy Hero Drink i wchodzimy do jaskini. Idziemy przed siebie, zabieramy Guard Source, po czym idziemy dalej, ale uważnie patrzymy, by znaleźć pęknięcie między skałami. Tu znajdziemy Power Source. Wracamy do głównej lokacji i skaczemy na dół, po czym dostaniem się do kolejnej lokacji.
Tu warto skorzystać z Save Crystal i zapisać grę. Zsuwamy się po stalaktytach i spotykamy resztę drużyny. Czeka nas motyw podobny z Final Fantasy VI, czyli konieczność wykorzystania reszty drużyny - choć na szczęście nie tak trudny i morderczy, oraz nie wymagający trudnych walk z bossami. Polecam Clouda i najlepsze postacie posłać lewą stroną.
UWAGA: postacie, które nie pójdą z Cloudem, będą miały całą materię usuniętą i jeśli będziemy chcieli je potem znowu włączyć do drużyny, to trzeba będzie im ją ustawiać od nowa.
Po rozdzieleniu drużyny, idziemy na południowy zachód. Tu zaraz czeka nas kolejny podział. Drużyna pójdzie tą trasą, w której jest Cloud.
Wybór dolnej trasy da nam najlepsze przedmioty leczące. Wybór górnej trasy natomiast da nam dostęp do lokacji z wrogami dającymi najwięcej expa. Ja sugeruję trasę górną.
Znajdziemy się w lokacji przypominające bagno. Po jej środku jest Magic Source, w północno-zachodnim rogu - Remedy. Idziemy na północny wschód i docieramy do drugiej lokacji. Tu znajdziemy Vaccine, Shield Materia oraz Imperial Guard, zaś nieco bardziej na wschód - Hero Drink.
W następnej lokacji znajdziemy W-Magic Materia, schowaną w północnej części, między liśćmi. Wychodzimy zachodnim wyjściem. Zaraz za nim znajdziemy Luck Source. Podchodzimy do skał wiodących w dół krateru, aby dołączyła do nas reszta drużyny. Rozmawiamy z każdą postacią (poza dwiema, które były z Cloudem), by otrzymać przedmioty, które znaleźli. Polecam teraz użyć wszystkich przedmiotów klasy source, które tu zdobyliśmy. Potem schodzimy na dół i formujemy nasz najlepszy zespół. Czas na finał.
Skaczemy po skałach, by przed ostatnią platformą uleczyć się. Gdy na nią wejdziemy, zacznie się walka, pierwsza z trzech finałowych. Na początek nasz stary już znajomy.
Boss: Jenova SYNTHESIS
HP: 60 000
UWAGA: nawet jeśli posiadamy Knights of the Round Table, za żadne skarby nie używamy go w tej walce. Użycie tego summona sprawi, ze dwa kolejni bossowie będą dwa razy silniejsi. Zresztą, nie powinno być problemu z tą walką. Jenova ma słabą obronę, więc nawet jeśli nie będziemy nadużywać summonów, to powinniśmy ją w miarę szybko załatwić. Kiedy zacznie odliczanie, polecam rozpocząć wyprowadzanie najsilniejszych ataków (Shadow Flare, Ultima, Magic Breath), bo gdy skończy odliczanie, walnie w nas Ultimą, która zabiera ok. 6500 HP każdej postaci.
Po walce czeka nas scenka. Następnie musimy sformować dwie drużyny. Pierwsza to nasza zasadnicza drużyna bojowa. Polecam wyposażyć wszystkie postacie w Ribbon, a jeśli nie mamy ich dość, to w przedmioty chroniące możliwie dobrze przed statusami. Druga to drużyna rezerwowa, którą możemy przełączyć w trakcie walki. Po dokonaniu wyboru zacznie sie pierwsza walka z Sephirothem.
Boss: Bizarro*Sephiroth
HP: 60 000
Jeśli w poprzedniej walce użyliśmy Knights, to będzie miał 120 000. Niefajnie... Ale w tej walce można już ich użyć normalnie. Acz jeśli już ich mamy, to ja polecam zachować na koniec. Zwłaszcza, że to nie jest trudna walka, choć może wydawać się skomplikowana. Sephiroth ma tu różne części ciała, acz najważniejsza jest ta środkowa - ciało, które ma 60 000. Polecam na starcie wyprowadzić ze dwa ataki Magic Breath, które wykończą pozostałe kawałki i zmusza go do odnawiania ich. Pozostałe ataki kierujemy centralnie w ciało. Co jakiś czas będzie je leczył, ale bez problemu przegonimy te leczenia naszymi atakami. Sephiroth będzie używał czarów 3 poziomu i narzucał statusy, dlatego Ribbon jest tak ważny, a w innych przypadkach pomagajmy sobie Heal. Bahamut Zero bardzo się w tej walce przyda. W jej trakcie będziemy mogli zmienić drużynę, ale nie polecam, chyba że sytuacja będzie dramatyczna. Ale jeśli taka będzie, to obawiam się, że drużyna jest zwyczajnie za słaba. Aha, polecam zachować sobie Limit Breaki na następną walkę.
Boss: Safer*Sephiroth
HP: 80 000
Jeśli w walce z Jenovą użyliśmy Knights, to będzie miał 160 000.To długa, trudna i mozolna walka, już nawet bez tego. Ribbon jest tu kluczowy - popisowy atak Sephirotha, Supernova, nie tylko trwa upiornie długo (chyba nawet dłużej niż Knights...) to narzuca wszystkie możliwe statusy (Frog, Confuse, Silent itd) i odbiera masę HP (acz nigdy nie zabija...). Do tego jest sporo ataków, które potrafią zabić jednym ciosem - no i regularnie narzuca sobie Wall. To jedna z tych walk, gdzie równie ważne co pokonanie wroga jest przeżycie. Dlatego używamy X-Potionów, Mega Elixirów, Turbo Etherów, Curag itd. Podstawą ofensywy powinny być Limity, Shadowflare, Ultima, Magic Breath albo ataki fizyczne Clouda. Ciekawe jest, że Sephiroth używa swoich ataków w ściśle określonym porządku:
1) Wall
2) Deen albo Shadowflare
3) Atak fizyczny
4) Nic (wznosi się do góry)
5) Pale Horse
6) Supernova
7) Break (Heartless Angel, gdy HP spadnie mu do 1/4)
8) Nic (zlatuje na dół)
Pozwala to przewidzieć jego działania i leczyć się z wyprzedzeniem.
Teraz pozostaje nam już tylko obejrzeć najbardziej chyba monumentalne zakończenie w dziejach serii Final Fantasy...
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz