Cnoty są podstawową mechaniki w Ultima IV. Przestrzeganie ich jest niezbędne do osiągnięcia statusu Avatara. Zdobywamy je dwustopniowo. Najpierw musimy odznaczyć się w jakiejś cnocie poprzez wykonywanie akcji, następnie odkryć mantrę jej poświęconą i zlokalizować świątynię. Gdy Seer w zamku Lorda Britisha powie nam, że w danej cnocie dość się już odznaczyliśmy i możemy iść do świątyni, wówczas idziemy do świątyni, odpoczywamy tam trzy cykle i recytujemy mantrę.
Z każdą cnotą wiążą się określone cechy, co jest ważne przy odpowiadaniu na pewne pytania.
UWAGA: cnoty, nawet po ich zyskaniu, można stracić. Jeśli nawet zostaliśmy avatarem w Valor, a potem uciekliśmy z kilku walk, to możemy tę cnotę utracić i jeszcze raz trzeba będzie ją zdobywać. Dlatego przez całą rozgrywkę musimy postępować zgodnie z ich zasadami. Wraz z każdą zdobytą cnotą pojawia się element krzyża Ankh, który widzimy pod menu drużyny. Jeśli ten element zniknie, to znaczy, że utraciliśmy daną cnotę.
Opis lokalizacji świątyń i szybkie metody zdobywania danych cnót opisałam w mojej solucji do Ultima IV.
Cnota: Honesty
Cecha: Truth
Mantra: AHM
Towarzysz: Mariah
Co podnosi: Mówienie prawdy, płacenie za składniki do zaklęć i przedmioty więcej niż życzy sobie handlarz
Co obniża: Kłamanie, płacenie za składniki do zaklęć i przedmioty mniej niż życzy sobie handlarz
Cnota: Compassion
Cecha: Love
Mantra: MU
Towarzysz: Iolo
Co podnosi: Dawanie złota żebrakom
Co obniża: Odmawianie żebrakom, używanie czaszek, zabijanie ludzi
Cnota: Valor
Cecha: Courage
Mantra: RA
Towarzysz: Geofrey
Co podnosi: Pokonanie wszystkich wrogów w walce
Co obniża: Ucieczka z walki, użycie czaszki
Cnota: Justice
Cecha: Truth, Love
Mantra: BEH
Towarzysz: Jaana
Co podnosi: płacenie za składniki do zaklęć i przedmioty więcej niż życzy sobie handlarz
Co obniża: Kradzież, zabijanie ludzi, płacenie za składniki do zaklęć i przedmioty mniej niż życzy sobie handlarz, używanie czaszek
Cnota: Sacrifice
Cecha: Love, Courage
Mantra: CAH
Towarzysz: Julia
Co podnosi: Oddawanie krwi lekarzom
Co obniża: Odmawianie oddawania krwi, używanie czaszek
Cnota: Honor
Cecha: Truth, Courage
Mantra: SUMM
Towarzysz: Dupre
Co podnosi: Mówienie prawdy, płacenie za składniki do zaklęć i przedmioty więcej niż życzy sobie handlarz
Co obniża: Kłamanie, kradzież, zabijanie ludzi, płacenie za składniki do zaklęć i przedmioty mniej niż życzy sobie handlarz, używanie czaszek
Cnota: Spirituality
Cecha: Truth, Love, Courage
Mantra: OM
Towarzysz: Shamino
Co podnosi: Mówienie prawdy, rozmowy z ludźmi, dawanie pieniędzy żebrakom, oddawanie krwi lekarzom
Co obniża: Kłamanie, kradzież, zabijanie ludzi, odmawianie żebrakom, odmawianie lekarzom, używanie czaszek
Cnota: Humility
Cecha: N/A
Mantra: LUM
Towarzysz: Katrina
Co podnosi: Dawanie pieniędzy żebrakom, oddawanie krwi lekarzom, płacenie za składniki do zaklęć i przedmioty więcej niż życzy sobie handlarz, skromność przy odpowiadaniu na pytania
Co obniża: odmawianie żebrakom, odmawianie lekarzom, płacenie za składniki do zaklęć i przedmioty mniej niż życzy sobie handlarz, używanie czaszek
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz