Etykiety

niedziela, 16 lutego 2020

The 7th Guest - opis przejścia

Po rozpoczęciu gry obracamy się i klikamy na drzwi wejściowe do rezydencji, aby obejrzeć kolejnych gości. Potem kierujemy się w lewo i wchodzimy do znajdującego się tam pomieszczenia. Klikamy na stół, aby obejrzeć scenkę, a potem oglądamy znajdujące się na stole ciasto, dzięki czemu staniemy przed pierwszą zagadką.


Nie jest ona skomplikowana - należy podzielić ciasto na sześć kawałków, zaś w skład każdego muszą wchodzić dwie czaszki i dwa groby oraz jedno puste pole. Powyżej podaję rozwiązanie, gdyby ktoś jednak miał z tym problem.

Po rozwiązaniu zagadki klikamy na stół, by obejrzeć jeszcze jedną scenkę i wychodzimy do hallu. Wchodzimy do małych drzwi obok. W tej lokacji podchodzimy do wrót do kanciapy i klikamy na nie. Kolejna zagadka polega na ustawieniu z puszek jakiegoś sensownego napisu. Rozwiązanie brzmi  SHY GYPSY SLYLY SPRYLY TRYST BY MY CRYPT. Po ich ułożeniu klikamy na kuchenkę, aby obejrzeć kolejną scenkę.

Wracamy do hallu i idziemy w prawo, gdzie znajdziemy drzwi do biblioteki. UWAGA: na stole leży książka. Po jej pierwszym obejrzeniu za każdym razem będzie nam ona pokazywać podpowiedź do aktualnie rozwiązywanego zadania. W wersji na IOS jej trzykrotne obejrzenie rozwiązuje zagadkę automatycznie. Wchodzimy głębiej do biblioteki, przyglądamy się teleskopowi, a następnie wybieramy kolejne litery tak, aby utworzyły napis THERE IS NO POSSIBLE WAY. Po jego utworzeniu wychodzimy z biblioteki.



Ponownie jesteśmy w hallu. Teraz możemy wreszcie skorzystać ze schodów i wejść na pierwsze piętro.  Skręcamy w lewo, a scenka pokaże nam jasno, gdzie mamy iść. Po wejściu do sypi,alni, przyglądamy się łóżku, aby znaleźć na nim grę. Polega ona na tym, że musimy ułożyć z liter napis, posługując się maksymalnie pięcioma oddalonymi od tej, którą właśnie wybraliśmy. Białe kropki oznaczają spacje. Aby wygrać, musimy ułożyć hasło THE SKY IS RUDDY, YOUR FATE IS BLOODY! Po zrobieniu tego klikamy jeszcze raz na łóżko i wychodzimy z sypialni.

Wchodzimy do pomieszczenia na przeciwko i przyglądamy się podłodze. Tutaj czeka nas jedna z najtrudniejszych zagadek w tej grze. Należy tak przesunąć gońców, aby czarne znalazły się tam, gdzie białe i vice versa.

E2 na D3, E3 na D2, A2 na B3, A3 na B2, D2 na B1 (musimy poczekać, aż kursor zmieni się w szczękę i wskazać pole, na które chcemy przesunąć gońców), D3 na B4, B2 na C1, B3 na C4.
A4 na D1, A1 na D4, D1 na E2, D4 na E3, B1 na C2, B4 na C3.
C2 na A4, C3 na A1, E4 na C2, E1 na C3, C1 na A3, C4 na A2.
E2 na C1, E3 na C4, C2 na E1, C3 na E4.A2 na B1, A3 na B4.
B1 na E4, B4 na E1, C4 na D3, C1 na D2, D1 na B3, D4 na B2.
B3 na A2, B2 na A3, D3 na E2, D2 na E3.

Po rozwiązaniu zagadki wychodzimy, a następnie wracamy w kierunku, z którego przyszliśmy - nie schodzimy jednak do hallu, ale idziemy dalej wzdłuż korytarza, aż dojdziemy do drzwi. Otwieramy te po lewo od nas. Oglądamy scenkę, a potem klikamy na podłogę, aby stawić kolejnej łamigłówce.
Ta jest prosta - należy tak manipulować przekładkami, aby krew z serca mogą przepłynąć przez cały labirynt. W razie problemów, powyżej podaję rozwiązanie. Po pomyślnym wykonaniu tej łamigłowki, oglądamy scenkę i wychodzimy na zewnątrz.

Skręcamy i wchodzimy do ostatniego pomieszczenia w tym korytarzu, który okaże się salą gier. W nim czeka nas kolejna zagadka szachowa, prostsza jednak od tej z gońcami.
Tym razem schodzi o to, aby tak rozstawić królowe, by nawzajem się nie zbijały. Wydawać się to może trudne, ale sama nie miałam z tym zbytnich problemów, więc chyba jest łatwe. Powyżej pokazuję, jak to zrobić.

Zaliczywszy szachy, klikamy na stół bilardowy, co jednak nie oznacza kolejnej łamigłówki. Przeniesiemy się ponownie do kuchni. Tym razem korzystamy z bocznych drzwi do prawo, dzięki czemu zejdziemy do piwnicy. Szybko drogę zagrodzi nam kolejna zagadka.
To raczej prosta rzecz - musimy tak przestawić kratki, by te dwie tworzące dziurę znalazły się w prawej części. Oto kolejność, w jakiej trzeba je przesuwać: 5, 6, 3, 2, 5, 4, 1, 2, 5, 6, 3, 2, 5, 4, 1, 2, 3, 6, 5,4, 1, 2, 3, 6, 5, 4, 1, 2, 3, 6, 5. Dzięki temu będziemy mogli iść dalej. UWAGA: jeśli w tym momencie wyjdziemy do menu, żeby zapisać grę, to trzeba będzie zagadkę z kratkami robić od początku.

Następna zagadka jest powiązana z poprzednią - musimy znaleźć drogę przez podziemia domu. Mapą labiryntu był dywan, który widzieliśmy w sali z zagadką z sercem.
Niestety, nie mam kompasu, co nieco utrudni nam podróż. Jedynym drogowskazem i to nieco zmyłkowym jest szkielet, który leży na końcu głównego korytarza. My musimy skręcić o jeden zakręt przed nim, a potem konsekwentnie kierować się z powrotem, tylko wedle zasady wijącego się węża. Powyżej pokazałam, jak to robić.

Dojdziemy do krypty - kolejnej trudnej zagadki. Polega ona na tym, aby zamknąć wszystkie krypty. Problem w tym, że rozstawienie jest za każdym razem inne i nie da sie tu znaleźć jednego schematu, który by pozwolił napisać prostą solucję. Zasada działania jest następująca:
- gdy zamkniemy jedną z narożnych krypt,, wówczas otwierają się trzy sąsiadujące z nią. Jeśli otworzymy, wówczas się zamykają.
- gdy zamkniemy środkową górną lub dolną kryptę, wówczas otwierają się trzy górne/dolne i na odwrót.
- gdy gdy zamkniemy centralną, wówczas otwierają się trzy w rzędzie i na odwrót.
To bardzo trudna zagadka, gdzie można stracić sporo czasu. Na szczęście ktoś opracował algorytm jej działania, który pozwala na szybkie rozwiązanie każdego układu. Znajdziecie go tutaj.

Po krypcie zejdziemy na dół, oglądamy scenkę, klikamy na grobowiec naprzeciwko nas i wychodzimy z podziemi. Wróciliśmy do kuchni. Idziemy do hallu, a tam w prawo, do biblioteki. Po obejrzeniu scenki wchodzimy w głąb biblioteki i oglądamy kominek, za którym znajdziemy tajne przejście. Doprowadzi nas ono prosto pod drzwi, których na razie nie otwieramy, ale je zapamiętujemy. Skręcamy i  idziemy do końca korytarza, który wieńczą trzy drzwi. Wchodzimy do tych po prawo, by znaleźć kolejną sypialnię. W rogu koło łóżka jest następna łamigłówka.

Tym razem coś prostszego dla relaksu. Mamy tu dwa zestawy kart. W obu musimy odsłaniać je tak, aby ułożyły się od najniższej (As) do najwyższej (Joker). Gdy zrobimy jeden zestaw, tak samo musimy rozwiązać drugi. Kolejność podaję wyżej.

Wychodzimy środkowymi drzwiami i cofamy się korytarzem dwa razy, by obejrzeć scenkę. Wchodzimy do znanego nam już pomieszczenia, w którym znajduje się mapa podziemnego labiryntu. Idziemy w głąb, wchodzimy do łazienki i oglądamy podłogę. Tu pojawi się trzecia już w tej grze zagadka szachowa.

Tym razem skupia się ona na konikach. Tak jak w tej z gońcami, tu także musimy zamienić figury pozycjami.

To jedna z najdłuższych zagadek w grze i, tak jak poprzednia tego typu, raczej trudna. Tu także chodzi o to, aby czarne i białe zamieniły się miejscami. Oto, w jakiej kolejności należy przesuwać pionki:
A4, C5, B3, A5, C4, E3, D1, B2, C4, A3, C2, E1, D3, C1, E2
C3, B1, D2, C4, E5, D3, C5, B3, A1, C2, A3, C4, E3, C2, E1
D3, B4, A2, C1, B3, D4, E2, C1, B3, D4, B5, C3, E4, D2, B3
D4, E2, C3, D5, E3, D1, C3, D5, B4, A2, C1, E2, C3

Po rozwiązaniu zagadki wychodzimy drzwiami i wchodzimy do następnego pomieszczenia, będącego dokładnie na przeciwko schodów. Tu na łóżku znajdziemy kolejną zagadkę, tym razem z monetami.

Czas na coś prostszego. Ta zagadka jest bardzo podobna do karcianej - trzeba odsłonić monety w odpowiedniej kolejności - od 1 do 15 w pierwszej figurze i od 1 do 21 w drugiej.

Wychodzimy i wracamy do łazienki. Zaglądamy do zlewu, aby znaleźć tajne przejście do biblioteki. Wychodzimy stamtąd i w hallu podchodzimy do głównych drzwi.

Tu czeka nas zagadka z pająkami. Musimy je rozstawić tak, aby ze wszystkich osimiu pól otaczających rozetę siedem było zajętych przez pająki Zaznaczamy pole, na którym chcemy ustawić pająka, a potem wybieramy to, na które ma przejść (w linii prostej). Oto jak to zrobić: z 1 na 6, z 4 na 1, z 7 na 4, z 2 na 7, z 5 na 2,z 8 na 5, z 3 na 8.

Wchodzimy po schodach, skręcamy w lewo i idziemy do końca korytarza, gdzie znajduje się pokój z zabawkami. Klikamy na puzzle na stole, aby stawić czoła układance.
Klocki obracamy w rzędach pokrętłami na bokach pudełka. Nie jest to specjalnie trudne, o ile szybko ułożymy wszystkie klocki w jeden wzór. Potem wystarczy już tylko kilka ruchów i po zabawie. Powyżej podaję najszybsze rozwiązanie.

Pozostajemy w pokoju, wchodzimy do niego głębiej i zaglądamy do domku lalek po lewo. Gdy będziemy w jego wnętrzu, oglądamy sekretarzyk, aby trafić na następną zagadkę.

Tutaj musimy w podobny sposób jak wcześniej obracać klocki, aby uzyskać sensowny napis, który zresztą zdradzi sporo odnośnie fabuły. Oto jak to zrobić: klikamy na dół kolumny 1, górę kolumny 3, prawą stronę rzędu 1, lewą stronę rzędu 3, dół kolumny 1, górę kolumny 3, prawą stronę rzędu 1 i i lewą stronę rzędu trzy. Litery ułożą się w hasło "Get Boy Tad".

Wychodzimy z domku, by automatycznie znaleźć się na korytarzu. Wchodzimy do pomieszczenia po prawo - to tutaj niedawno rozwiązywaliśmy zagadkę z monetami.  Badamy jego lewą stronę, aby znaleźć tam drzwi, którymi wejdziemy do kaplicy.
Sprawdzamy podłogę, gdzie znajdziemy zagadkę z gatunku wyznaczania trasy. Musimy tak wybierać klocki, aby zapadały się te za nimi. Powyżej wskazałam kolejność.

Podchodzimy do ołtarza i idziemy w prawo, aby wejść do laboratorium. Wchodzimy głębiej i podchodzimy do mikroskopu. Przed nami najtrudniejsza chyba zagadka tej gry. Usunięto ją z wersji na IOS. Musimy umieścić na planszy więcej niebieskich kulek niż komputer zielonych. Nie da się tu napisać solucji, bo wszystko zależy od tego, jakie strategię przyjmą obie strony. Większość opisuje ją jako szatańsko trudną, dlatego najlepiej ją trzy razy przegrać, po każdej przegranej idąc do książki w bibliotece. Za trzecim razem dowiemy się, że zagadka została zaliczona.

Obracamy się, wychodzimy zakratowanym przejściem, by wrócić do biblioteki. Wychodzimy z niej do hallu i wchodzimy do pokoju muzycznego obok.

Tu czeka nas kolejne zadanie - musimy powtarzać to, co jest wygrywane na fortepianie, nuta po nucie. Jeśli się pomylimy, całość trzeba powtarzać. Nie jest to zabójczo trudne, ale za to bardzo czasochłonne.
To zadanie zostało usunięte z późniejszych edycji gier. Dobrym sposobem jest podłożenie sobie pod ekran laptopa (przyklejenie do monitora) kartki z liczbami/literami przyporządkowanymi danym klawiszom. Ja białym przyporządkowałam liczby, a czarnym - litery. Wyszło to tak:
7, 14, H, 12, 10, G, 10, H, 7, 14, 15, 14, 13, 12, H, 10, H.

Wychodzimy z pokoju muzycznego, wracamy do hallu i stajemy przed schodami, nie wchodząc jednak po nich, ale badając podłogę przed nimi. Przeniesiemy się do galerii. Tu zaglądamy w prawo, by stanąć oko w oko ze sprawcą całego zamieszania - no, z jego portretem. Oczywiście, to kolejna zagadka.

Idea jest taka sama jak w przypadku zadania z trumnami. Musimy sprawić, by twarz na portrecie nabrała normalnych barw. Kliknięcie na kolor zmienia go na inny oraz dwa sąsiadujące elementy. Tak, zabawa jest równie hardcorowa, ale podobnie jak w tamtym przypadku, jakaś dobra dusza opracowała program rozwiązujący ją, jeśli po jakimś czasie zaczniecie rwać włosy z głowy. Jest on tutaj.

Po rozwiązaniu tej zagadki klikamy na roślinę w prawej części pomieszczenia, by odkryć przejście do sypialni, w której rozwiązywaliśmy zagadkę z monetami. Wychodzimy z niej i wchodzimy do drzwi na przeciwko nas.

UWAGA: jeżeli nie będziemy mogli podejść do drzwi, oznacza to, że gdzieś pominęliśmy którąś z zagadek. Ludzie najczęściej blokują się tu, bo nie załatwiają zagadki z mikroskopem.

Gdy podejdziemy już do drzwi, ukaże się pentagram z wbitymi nożami. Oto przedostatnia w grze zagadka.

Naszym zadaniem jest tak wyjmować noże, aby pozostał tylko jeden. Należy to robić w następującej kolejności: 7, 2, 8, 5, 1, 2, 9, 10.

Po rozwiązaniu tej zagadki idziemy przed siebie. Na strychu oglądamy duży dom, aby stawić czoła ostatniej już łamigłówce w grze. Jest ona zaskakująco prosta - musimy po prostu dostać się na górę, wybierając odpowiednie okna. Zapalamy kolejno:
Parter:
- Szóste okno (okrągłe) od lewej w dolnym rzędzie.
- Półokrągłe okno na prawo.
- Łukowate okno poniżej.
- Prostokątne okno po lewo.
Pierwsze piętro:
- Trzecie okno od lewej
Drugie piętro:
- Drugie okno od lewej

Potem już idziemy po prostu przed siebie, aby obejrzeć zakończenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz