Etykiety

sobota, 19 października 2024

Gateway to the Savage Frontier - magia

 Każda postać ma limit czarów, które może na raz zapamiętać. Klerycy mają czasem bonus od niektórych bóstw do zapamiętania jednego czaru więcej. Aby zapamiętać czary, należy je wybrać w menu Memorize, a potem odpocząć określoną ilość czasu. 

Kleryk może zmienić swój zestaw czarów za każdym razem, gdy odpoczywa. <ag uczy się jednego czaru za każdym razem, gdy zdobywa poziom. W efekcie klerycy mają większy zestaw czarów, ale magowie mają zdecydowanie mocniejsze zaklęcia, szczególnie ofensywne.

Aby rzucić czar, należy wybrać opcję Cast, a potem wskazać cel. Większość czarów działa natychmiast, ale niektóre, jak np. Fireball, potrzebują czasem tury, zanim będzie je można rzucić. 

Czary Clerica
 Poziom pierwszy

Bless - podnosi THACO o 1.

Cure Light Wounds - leczy od 1 do 8 HP.

Detect Magic - określa czy przedmiot jest magiczny.

Protection from Evil - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil.

Resist Cold - zmniejsza o połowę obrażenia od zimna i dodaje 3 do rzutu obronnego przeciwko zimnu.

Poziom drugi


Find Traps - określa czy w okolicy są pułapki.
 
Hold Person - paraliżuje wroga. Na raz można narzucić go maksymalnie 3 wrogom. Sparaliżowany wróg otrzymuje dwa razy więcej obrażeń.

Resist Fire - zmniejsza o połowę obrażenia od ognia i dodaje 3 do rzutu obronnego przeciwko ogniu.

Silence 15' Radius - ofiara czaru i wszyscy wokół niej nie mogą rzucać czarów.

Slow Poison - na pewien czas neguje działanie trucizny.

Snake Charm - paraliżuje tyle węży, ile Cleric ma HP.

Spiritual Hammer - tworzy w ręku Clerica młot, którym ten posługuje się jak bronią.

Poziom trzeci

Cure Blindness - usuwa status Blindness.

Cure Disease - usuwa status Disease.

Dispel Magic - usuwa negatywne skutki narzucone przez czary.

Prayer - podnosi THACO i rzuty ochronne drużyny o 1, a zmniejsza o 1 wrogom.

Remove Curse - usuwa status Curse i usuwa z ekwipunku przeklęte przedmioty.

Poziom czwarty

Cure Serious Wounds heals leczy od 3 do 17 HP.

Neutralize Poison - leczy zatrucie.

Protection from Evil 10' Radius - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil. Działa na postać i każdego, kto stoi obok niej.

Sticks to Snakes - sprawia, że cel nie może rzucać czarów.
 

Czary maga
 
Poziom pierwszy

Burning Hands - zadaje jeden punkt obrażeń za każdy poziom maga.

Charm Person - sprawia, że wróg atakuje swoich sojuszników. Działa tylko na humanoidy.

Detect Magic  - określa czy przedmiot jest magiczny.

Enlarge makes - czyni postać większą i silniejszą.

Friends - podnosi charyzmę o 2-8 punktów.

Magic Missile - zadaje 2-5 obrażeń, których nie da się uniknąć. 

Protection from Evil - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil.

Read Magic - pozwala odczytać zwoje z czarami i nauczyć się ich.

Shield - chroni przed Magic Missle, podnosi AC postaci.

Shocking Grasp - zadaje 1-8 obrażeń od elektryczności, w zależności od poziomu maga. 

Sleep - usypia grupę wrogów. Śpiący wrogowie otrzymują dwa razy więcej obrażeń.

Poziom drugi


Detect Invisibility - wykyrwa niewidzialnych.

Invisibility - czyni postać niewidzialną. Wszystkie ataki przeciwko niej mają modyfikator -4. Jeśli postać rzuci czar, to znowu staje się widzialna.

Knock - otwiera drzwi.

Mirror Image - twory od 1-4 duplikatów maga, które znikają, jeśli zostaną zaatakowane.

Ray of Enfeeblement  - obniża statystyki celu o 1/4.

Stinking Cloud - na pewien czas paraliżuje wszystkich na obszarze działania lub obniża ich AC o 2.

Strength - podnosi siłę o 1-8.

Poziom trzeci

Blink - mag nie może być zaatakowany, dopóki nie rzuci kolejnego czaru.

Dispel Magic - kasuje działanie czaru.

Fireball - najlepszy czar bojowy, choć może być groźny dla towarzyszy maga. Zadaje 1K6 obrażeń celowi oraz każdej postaci w promieniu 3 pól (w pomieszczeniach) lub 2 pól (na zewnątrz). Czar zużywa jedną turę, zanim zostanie rzucony. 

Haste - zwiększa szybkość postaci oraz ilość ataków. Za każdym razem gdy jest rzucany, cel starzeje się o rok.

Hold Person - paraliżuje wroga. Na raz można narzucić go maksymalnie 3 wrogom. Sparaliżowany wróg otrzymuje dwa razy więcej obrażeń.

Invisibility, 10' Radius czyni postać niewidzialną, a także każdą postać obok niej. Wszystkie ataki przeciwko niej mają modyfikator -4. Jeśli postać rzuci wykona jakąkolwiek akcję inną niż ruch, to znowu staje się widzialna.

Lightning Bolt - zadaje 1K6 obrażeń celowi oraz każdej kolejnej istoce na trasie celu. Czar leci przez maks. 8 pól. Jeśli doleci do ściany, to odbija się od niej i wraca, mogąc w ten sposób trafi także i rzucającego.

Protection from Evil, 10' Radius - podnosi o 2 AC przeciwko atakom istot o charakterze Evil. Działa na postać i każdego, kto stoi obok niej.

Protection from Normal Missiles - postać jest całkowicie odporna na nie magiczne pociski.

Slow - zmniejsza o połowę ruch oraz ilość ataków celu.

Poziom czwarty


Charm Monster - sprawia, że wróg atakuje swoich sojuszników. Nie działa na humanoidy.

Confusion - wywołuje losowe statusy u celu, takie jak Berserk lub Fear .

Dimension Door - teleportuje maga do dowolnego punktu.

Fear - narzuca wrogom status Fear, sprawiając, że uciekają.

Fire Shield - każda postać, która atakuje maga, otrzymuje obrażenia od ognia, a jej siła ataku jest obniżana.

Fumble - cel nie może się poruszać ani atakować.

Ice Storm - zadaje 3-30 obrażeń wskazanemu celowi.
 
Minor Globe of Invulnerability - chroni maga przed efektami czarów 1, 2 i 3 poziomu.

Remove Curse - usuwa status Curse i usuwa z ekwipunku przeklęte przedmioty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz