- opis pisałam na podstawie wersji Deluxe Edition
- obsługa gry od początku polega na przyciskach WSAD, spacji jako menu przedmiotów oraz klawiszu E jako akcji - także w menu początkowym
- aby móc wziąć nowy przedmiot, musimy w menu przedmiotów wybrać puste okienko
Dom pani Godwin
Pukamy do wszystkich drzwi, po czym wracamy do środkowych i pukamy do nich raz jeszcze. Wchodzimy do środka. Rozmawiamy z panią Godwin, potem oglądamy bujany fotel, drzwi i zdjęcie. Gdy pani Godwin wróci, wówczas rozmawiamy z nią i wychodzimy. Idziemy do windy po lewo. Po scence idziemy w prawo, do zniszczonych drzwi. W pomieszczeniu znajdziemy save point. Idziemy przed siebie, oglądamy pierwsze drzwi, a gdy zapali się światło, wówczas oglądamy plamę. Idziemy dalej w prawo, by znaleźć wejście do kuchni. Wchodzimy do znajdujących się tam drzwi, by wejść do łazienki. Podchodzimy do wanny i wyjmujemy z niej kostkę lodu - przy okazji gra objaśni nam posługiwanie się przedmiotami.
Wracamy do kuchni i używamy kostki lodu na piecyku po prawo, by zdobyć klucz. Wychodzimy z kuchni, cofamy się nieco w lewo i otwieramy drzwi do apartamentu 213 dzięki posiadanemu kluczowi. Przechodzimy przez pierwszy pokój, otwieramy ubrudzone krwią drzwi i wchodzimy do pokoju drugiego. Obszukujemy biurko po prawo, by znaleźć książkę grozy. Wracamy do pokoju pierwszego, podchodzimy do regału i używamy książki grozy, by znaleźć książkę o finansach. Udajemy się ponownie do pokoju drugiego, używamy książki o finansach na regale, by odsłonić tajne przejście. Wchodzimy tam, rozmawiamy z trójką mężczyzn, po czym idziemy dalej w prawo. Za kolejnymi drzwami znajdziemy save point. Teraz możemy stąd wyjść.Idziemy prosto, aż dotrzemy do krwawych szczątków. Teraz biegniemy przed siebie w prawo, aż zrobi się zupełnie ciemno.
Nasz dom
Po przebudzeniu wychodzimy z sypialni do salonu. Jest tu punkt zapisu. Tam oglądamy ekspres do kawy po prawo, by zdobyć pusty kubek. Idziemy do łazienki i próbujemy napenić pusty kubek wodą ze zlewu i z toalety. Wracamy do salonu i usiłujemy tam nabrać wody ze zlewu. Wreszcie wracamy do sypalni, gdzie napełniamy kubek kapiącą po lewo wodą. Idziemy do salonu, używamy kubka z wodą na ekspresie do kawy, a potem oglądamy telewizję. Przechodzimy koło drzwi, by coś usłyszeć. Wchodzimy do łazienki, wychodzimy z niej. Sprawdzamy nasz ekspres do kawy, a potem rozmawiamy z dwójką ludzi. Po scence idziemy do sypialni, podchodzimy do szafy po lewo i przebieramy się.
Dom pana Taylora
Idziemy w prawo, mijając punkt zapisu, aż dojdziemy do domu. Oglądamy drzwi, aż spotkamy mężczyznę, który da nam klucz. Wracamy do domu, oglądamy drewno obok drzwi, by zdobyć belkę drewna. Otwieramy drzwi przy pomocy klucza, wchodzimy do środka i używamy belki drewna w kominku. Potem wchodzimy drzwiami po prawo i ze stołu zabieramy zapałki. Wracamy do kominka i próbujemy ich użyć. Idziemy do sypialni, obszukujemy kosz na śmieci, by znaleźć papier. Wracamy do salonu, gdzie przy pomocy papieru i zapałek rozpalamy ogień w kominku.
Po rozmowie z Taylorem idziemy do sypialni. Oglądamy psie leże koło drzwi i wracamy, by pomówić o tym z Taylorem. Idziemy do łazienki. Jest tam punkt zapisu gry. Oglądamy wannę, by wyczuć zapach. Dojdziemy do zamkniętych drzwi. Ponownie idziemy porozmawiać z Taylorem. Da nam podpowiedź - Tree. Idziemy do sypialni i oglądamy biurko, by znaleźć zagadkę - jej rozwiązanie to 5678. Wracamy do niedostępnych poprzednio drzwi, spod których wydobywał się zapach i tam używamy tego kodu. Wejdziemy do środka.
Idziemy prosto za zapachem, wchodzimy do drzwi, idziemy w prawo, wchodzimy do drzwi, tu znowu złapiemy trop. Po lewej stronie tego pomieszczenia jest kompresor. Niestety, nie działa. Jest tu także punkt zapisu gry, Idzemy dalej w prawoza zapachem, aż dojdziemy do pomieszczenia, znajdziemy na biurku pojemnik z benzyną. Sprawdzamy ścianę po prawo i idziemy długo w prawo, aż znajdziemy psa. Próbujemy dać mu powąchać pojemnika z benzyną, po czym wracamy do domu i używamy pojemnika z benzyną na kompresorze. Wchodzimy do najbliższych drzwi i włączamy pralkę. Po scence zaglądamy ponownie do prali i wyjmujemy z niej rękawicę. Wracamy do psa i używamy na nim rękawicy. Idziemy za psem, aż zacznie się scenka. Po jej zakończeniu idziemy w prawo. Dojdziemy do domku. Rozmawiamy z Taylorem, po czym wchodzimy do domu i rozmawiamy z trójką mężczyzn. Po zakończeniu rozmowy będziemy mieć dostęp do punktu zapisu gry.
Potem czeka nas surrealistyczna scenka - idziemy cały czas przed siebie, a gdy otoczy nas tłum, odszukujemy w nim jedną osobę, z którą możemy porozmawiać. Potem podchodzimy do telefonu i rozmawiamy.
Nasz dom
Idziemy do salonu i oglądamy ekspres do kawy. Po tym, jak go włączymy, zadzwoni telefon. Odbieramy go, po czym rozmawiamy z duchami, które pojawią się w pomieszczeniu. Po tej rozmowie idziemy do ekspresu, pijemy kawę, wracamy do sypialni i się przebieramy, po czym udamy się do kliniki.
Klinika
Idziemy w prawo, jest tu punkt zapisu gry. Idziemy dalej w prawo, aż do końca, by znaleźć wejście do piwnicy. Rozmawiamy tam z mężczyzną, by dostać klucz. Wracamy na górę i wchodzimy do pierwszych drzwi po lewo od punktu zapisu gry. Tam idziemy w prawo i otwieramy ostatnie drzwi kluczem.Wejdziemy do zaciemnionego pomieszczenia. Idziemy tu w prawo, by odnaleźć skrzynkę elektryczną. Tu musimy naciskać przycisk akcji w momencie, kiedy dioda jest podświetlona na zielono. Kolejność jest zawsze inna, dlatego trzeba kilku prób, by podświetlić je w odpowiedniej kolejności. Gdy nam się to uda, prąd wróci.
Wracamy do piwnicy. Rozmawiamy z mężczyzną, a potem idziemy nieco dalej w lewo, by zabrać krwawy ochłap. Wracamy na korytarz, znowu wchodzimy do drzwi po lewo od punktu zapisu i dajemy napotkanemu tam mężczyźnie krwawy ochłap. Wychodzimy na korytarz i idziemy w lewo, na sam początek tej lokacji, by zobaczyć mężczyznę taszczącego ciało. Wracamy do tego, któremu daliśmy przed chwilą krwawy ochłap. Powinien przygotować już posiłek, który nam da.
Wracamy na korytarz i korzystamy z drzwi po prawo od punktu zapisu gry. Dajemy kobiecie posiłek, by dostać dzwonek, po czym oglądamy szafę, gdzie znajdziemy wieszak. Wracamy na korytarz, idziemy w lewo do recepcji i pokazujemy recepcjonistce wieszak. Teraz podchodzimy do telewizora obok i na nim używamy wieszaka. Następnie podchodzimy do okienka recepcji obok i używamy tam dzwonka.
Idziemy do drzwi po lewo od punktu zapisu gry. Krata w następnym pomieszczeniu podniesie się, gdy do niej podejdziemy. Wchodzimy tam - z trupa zabieramy kwiat, po czym używamy na zwłokach dzwonka. Wracamy do okienka recepcji i dajemy pielęgniarce kwiat. Teraz korzystamy z drugich drzwi po lewo od punktu zapisu gry, gdzie spotkamy panią Godwin. Dajemy jej kwiat.
Dom pana Jonesa
Idziemy w prawo, otwieramy pierwsze dostępne drzwi, prowadzące do apartamentu 24. W środku jest punkt zapisu gry. Idziemy dalej w prawo do samego końca, wchodzimy do pomieszczenia. Są tam drzwi - na razie zamknięte i zielone światło. Podchodzimy do zielonego światła - gdy je powąchamy, włączy się tryb transu. Jest on krótkotrwały (zaznaczony zielonym paskiem), a póki trwa, możemy otworzyć drzwi obok. Szybko więc wchodzimy do nich. Gdy tryb transu dobiegnie końca, wówczas wchodzimy do dziury w ścianie po lewo. W kolejnym pomieszczeniu idziemy w prawo, aż dojdziemy do kolejnej dziury. Do niej także wchodzimy.
Jest tam zielone światło. Kiedy przejdziemy w tryb transu, wówczas otwieramy drzwi po lewo i podbiegamy do obrazu, oglądamy go, by otrzymać niebieski fragment obrazu. Pozostając w trybie transu, biegniemy w lewo i otwieramy drzwi na końcu, by wrócić na korytarz (jeśli się nam nie uda, wówczas po prostu cofamy się i próbujemy ponownie, nie oglądając już obrazu, jeśli mamy jego fragment). Gdy trans się skończy, wówczas idziemy w prawo i wchodzimy do pierwszych otwartych drzwi (tam, gdzie jest punkt zapisu gry).
Teraz czeka nas trochę więcej kombinowania. Idziemy cały czas w prawo, w kolejnym pomieszczeniu oglądamy zielone światło i przy jego pomocy otwieramy drzwi. W następnym pomieszczeniu czekamy, aż minie nam trans. Następnie wchodzimy do dziury, idziemy w prawo, wchodzimy do kolejnej dziury i znajdziemy się w pomieszczeniu z zielonym światłem. Przed nami ostry rajd. Wąchamy je, otwieramy drzwi po lewo, biegniemy w lewo, otwieramy drzwi, następnie biegniemy w prawo i otwieramy drzwi. Raz jeszcze szybki w prawo i otwieramy drzwi obok punktu zapisu gry. Mamy czasu na styk, więc pewnie trzeba będzie wykonać ten rajd ze 2-3 razy, nim się uda.
Skończymy bieg w pomieszczeniu z kolejnym zielonym światłem. Wąchamy je, wychodzimy i biegniemy w lewo, a potem w prawo, niemal do końca korytarza by obejrzeć obraz na końcu korytarza. Znajdziemy tam czerwony fragment obrazu. Jeśli nam się nie uda, to trzeba będzie powtarzać ten rajd i poprzedni, więc lepiej się postarać. Po zdobyciu tej części obrazu idziemy w lewo, wchodzimy do pomieszczenia z punktem zapisu gry, potem idziemy w prawo, by dojść do lokacji z zielonym światłem. Wąchamy je, idziemy w lewo i zaraz na początku tej lokacji używamy niebieskiego fragmentu obrazu a następnie czerwonego fragmentu obrazu na zniszczonym obrazie. Obraz się obróci, a my możemy przez niego przejść.
Znajdziemy się w nowym miejscu. Po lewo jest punkt zapisu gry. Rozmawiamy z mężczyzną na kanapie, potem z drugim, który stoi obok. Teraz idziemy w prawo, wąchamy zielone światło i biegniemy w prawo, by wejść do pomieszczenia z telefonem. Próbujemy wykonać telefonem, po czym wracamy do poprzedniej lokacji. Znowu wąchamy zielone światło. Biegniemy w lewo, wychodzimy wyjściem koło punktu zapisu gry i, póki trwa trans, oglądamy maszynę do grania. Po wykonaniu tego rajdu idziemy w lewo, wychodzimy tamtędy. Teraz ruszamy w prawo, podchodzimy do drzwi koło zniszczonego obrazu i pukamy.
Wchodzimy do środka. Oglądamy telewizor, rozmawiamy z muzykami, po czym wychodzimy drzwiami po prawo od nich. Tam oglądamy śmietnik po lewo, by znaleźć w nim pięciodolarówkę. Wychodzimy stąd, potem opuszczamy mieszkanie muzyków, następnie idziemy w lewo, wychodzimy pierwszymi drzwiami, by znowu znaleźć się koło punktu zapisu gry. Idziemy w prawo, by dojść do zielonego światła i skorzystać z niego, by poprzez przejście w obrazie znaleźć się w mieszkaniu pana Jonesa. Tam idziemy w prawo, korzystamy z zielonego światła, by wejść do pomieszczenia z telefonem i znowu próbujemy zadzwonić. Wracamy do poprzedniej lokacji. Drzwi koło kanapy, na której leży Jones, będą teraz otwarte. Wchodzimy tam. Oglądamy skraj balkonu, rozmawiamy z mężczyzną. Teraz cofamy się, korzystamy z zielonego światła i raz jeszcze korzystamy z telefonu, używając pieciodolarówki. Po rozmowie otrzymamy monetę.
Korzystamy z zielonego światła, by stąd wyjść na korytarz i znaleźć się obok maszyny do gry. Idziemy w prawo, korzystamy z zielonego światła, wracamy do maszyny do gry, używamy monety, by zdobyć książkę o bluesie. Idziemy w lewo, do końca, potem w prawo, otwieramy drzwi koło zniszczonego obrazu i rozmawiamy z muzykami, dając im książkę o bluesie.
Zacznie się kolejny sen. Idziemy w prawo, otwieramy drzwi i po przemianie dalej idziemy w prawo. Rozmawiamy. Przeniesiemy się do domu Price'a. Wchodzimy do drzwi, potem idziemy w prawo. Po scence sen się skończy.
Nasz dom
Włączamy ekspres do kawy. Po lewo jest punkt zapisu gry. Zobaczymy, jak przez drzwi wpada gazeta. Zabieramy ją. Potem idziemy do ekspresu, by zabrać kawę. Podchodzimy do krzesła po lewo od stołu, by przeczytać gazetę i wypić kawę.
Cmentarz
Idziemy w prawo, pierwsza napotkana brama będzie zamknięta. Podążamy dalej aż dojdziemy do bramy, która prowadzi do czwartej części cmentarza. Idąc dalej w prawo znajdziemy punkt zapisu gry, a jeszcze dalej spotkamy grabarza. Po rozmowie z nim wchodzimy do domu obok, sprawdzamy szafkę, by znaleźć klucz do bramy. Wychodzimy, idziemy w lewo, by dojść do zamkniętej uprzednio bramy. Używamy klucza do bramy, by ją otworzyć.
Teraz idziemy w lewo i otwieramy pierwszą napotkaną bramę. Za nią idziemy z kolei w prawo. Rozmawiamy z kobietą, by zyskać łom. Wychodzimy i teraz idziemy cały czas w prawo, aż znowu dojdziemy do domu grabarza. Używamy łomu na jego łóżku, by otworzyć sobie przejście do nowej części cmentarza. Tam idziemy w lewo, gdzie znajdziemy deskę. Wracamy do miejsca, gdzie jest grabarz i pokazujemy mu łom, a następnie podchodzimy do miejsca, gdzie kopał grób i używamy deski. Potem idziemy cały w prawo.
Biuro
Idziemy w prawo, mijamy punkt zapisu gry i rozmawiamy z Jenni. Wchodzimy do środkowych drzwi, tam oglądamy otwartą szafkę, by znaleźć solniczkę. Idziemy dalej w prawo i używamy solniczki na ekspresie do kawy. Wracamy i raz jeszcze rozmawiamy z Jenni. Gdy odejdzie, oglądamy telefon na jej biurku. Teraz wchodzimy do drzwi koło biurka. W nowym pomieszczeniu wchodzimy do drzwi oznaczonych jako Burton. Podchodzimy do telefonu i odbieramy go. Wracamy do pomieszczenia z ekspresem do kawy i oglądamy tym razem środkową otwartą szafkę, by znaleźć kubek do kawy. Wychodzimy stąd i idziemy w lewo, gdzie znajdziemy dystrybutor z wodą. Używamy na nim kubka do kawy, aż wypijemy całą wodę.
Idziemy do Jenni i rozmawiamy z nią raz jeszcze, po czym oglądamy telefon. Teraz wchodzimy do najbliższych drzwi, po czym wchodzimy do biura McDades. Tam też odbieramy telefon, by następnie wrócić do pomieszczenia z ekspresem. Zaglądamy do otwartej szafki po prawo i zabieramy z niej szmatę. Wychodzimy, idziemy w lewo i wchodzimy do toalety. Tutaj zapychamy ubikację szmatą. Wracamy do Jenni, rozmawiamy z nia, a następnie wchodzimy do drzwi koło jej biurka. Idziemy do końca korytarza, oglądamy czerwony plakat, po czym szybko podchodzimy do drabiny i oglądamy przyczepiony do niej telefon, póki facet nie patrzy.
Wracamy do Jenni i rozmawiamy z nią, a potem oglądamy telefon na jej biurku. Wchodzimy do drzwi i idziemy do biura Moore. Po odebraniu telefonu idziemy prosto przed siebie, a duchem. W końcu pojawiają się drzwi, w które wchodzimy.
Nasze dom
Po rozmowie wchodzimy do łazienki i zabieramy stamtąd strzelbę. Potem idziemy do sypialni i zabieramy list z biurka. Potem idziemy do salonu i używamy strzelby na krześle przy telewizorze. Po scence idziemy w lewo i otwieramy drzwi windy. Po napisach idziemy w prawo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz