Rozdział 1: Witamy w koloni
Po wprowadzeniu odbywamy rozmowę z Diego - warto zapytać go o wszystko, bo wie on dużo i chętnie się z nami tą wiedzą podzieli. Gdy skończymy rozmowę, ruszajmy ścieżką prosto przed siebie, zbierając po drodze co się da, ale nie oddalając się od drogi. Warto zdecydowanie znaleźć w trakcie tej wędrówki miecz. Pomoże nam on w walkach, choć jak pisałam, na początku lepiej ich unikać. Niedaleko wejścia do kopalni jest skrzynka, w niej znajdziemy m.in. piwo, które niebawem nam się przyda.
Gdy zejdziemy niżej, spotkamy dwóch łowców - w zamian za piwo Drax nauczy nas kilku podstaw. Możemy się też od nich nauczyć wielu cennych umiejętności, ale na razie jest to poza naszym finansowym zasięgiem. Idąc nieco dalej, przejdziemy przez most, by dotrzeć do Starego Obozu. Przy bramie mówimy, że przysyła nas Diego.
W tym momencie stajemy przed wyborem - musimy dołączyć do jednej z trzech grup, które funkcjonują w Górniczej Dolinie - Starego Obozu, Nowego Obozu lub Bagiennego Obozu. Zacznijmy od sprawdzenia, co poszczególne obozy mają do zaoferowania. Warto wykonać tyle questów, ile się tylko da dla każdego. Generalnie, Stary Obóz jest najsensowniejszy, ale to już moja, subiektywna opinia.
Początek w Gothic to trudny moment, bo nie mamy nic, a zabić nas może wszystko. Wykonajmy questy w obozach (te, które możemy), nauczmy się umiejętności (łowieckich od Draxa, otwierania zamków od Rączki, siły od Diego), polując na potwory koło obozu - kretoszczury, krwiopijców oraz Ścierwojady. W okolicach 4-5 poziomu można pomyśleć o walce z wilkami. Złota zasada tej gry jest taka, aby zawsze walczyć z wrogami pojedynczo, odciągając ich od stada i zabijać jednego po drugim.
Stary Obóz
1) Północna Brama
2) Diego - uczy nas Siły i Zręczności, Sprzeda nam Zbroję Cieni za 1200, kiedy dołączymy do Cieni.
3) Thorus - pilnuje bramy do zamku.
4) Snaf
5) Wrzód - trzymajmy się od niego z dala, bo jak się przyczepi, to się nie odczepi.
6) Rączka - uczy kradzieży i otwierania zamków.
7) Pusta chata - można tu odpoczywać oraz przechowywać przedmioty. Obok siedzi Guy.
8) Scatty - uczy nas walki bronią jednoręczną.
9) Kirgo i Kharim - pokonanie ich w pojedynku podnosi każdorazowo zaufanie Scattyego do nas. Jest tu także Gor Hanis.
10) Kowal Huno - sprzedaje ekwipunek.
11) Tu znajdziemy kilka żuków.
12) Południowa brama.
13) Mordrag - prowadzi sklep, niedaleko jest Szakal.
14) Dexter - prowadzi sklep, sprzedaje bagienne zioło.
15) Baal Pervez - może nas zabrać do obozu sekty.
16) Fisk - prowadzi sklep z ekwipunkiem.
17) Dusty
18) Świstak
19) Herek - jeśli nie zapłaciliśmy Bloodwynowi za ochronę, to zaatakuje nas.
20) Zły - daje quest z zagubionym strażnikiem.
21) Kartograf Graham - sprzedaje mapy.
22) Bloodwyn - domaga się 10 baryłek rudy za ochronę.
23) Grim - jeśli nie zapłaciliśmy Bloodwynowi za ochronę, to zaprowadzi nas w zasadzkę.
24) Gravo - za opłatą podniesie naszą reputację w obozie.
25) Bez pozwolenia Thorusa strażnicy nas nie przepuszczą.
26) Skorpion - uczy strzelania z kuszy, ale tylko Strażników.
27) Bullit
28) Wejście do lochu.
29) Stone - sprzedaje zbroje, ale tylko Strażnikom.
30) Skip - sprzedaje broń i ekwipunek.
31) Milten, a także Rodriquez
32) Torrez - sprzedaje magiczne przedmioty i trenuje w magii.
33) Strażnicy, którzy nas nie przepuszczą, póki nie podamy powodu.
34) Gomez, Seraphia, Stone i Syra, tu także jest Kruk.
35) Fletcher
36) Arto, Blizna oraz Bartholo
37) Bal Taran
38) Balam, niedaleko jest Omid.
39) Coristo
40) Damarok
41) Jesse, obok jest Kyle.
42) Siekacz
43) Velaya
Zadania w Starym Obozie:
Przepis Snafa
Snaf (4) potrzebuje pomocy - trzeba mu przenieść trzy żuki i pięć piekelników. Żuki znajdziemy w 11, wystarczy je zabić i zabrać mięso. Piekielniki znajdziemy tuż za południową bramą (12). Po zaniesieniu tego wszystkiego, Snaf będzie nam codziennie dawał 3 porcje jedzenia.
Przepis Sekty
Dexter (14) poprosi nas o zdobycie przepisu Sekty. Zdobędziemy go w Obozie Sekty, w Laboratorium Alchemicznym. Spotkamy tam Kaloma, ale odmówi on nam dania nam przepisu. Musimy go ukraść ze skrzyni (prawo, prawo, lewo i prawo), po czym zanieść Dexterowi.
Zaginiony Strażnik
Zły (20) poprosi nas o odnalezienie zaginionego strażnika - Neka. Należy najpierw udać się do Fletchera (35), porozmawiać z nim, a potem iść do Snafa (4) i też z nim pomówić. Potem wychodzimy z obozu południową bramą (12), niedaleko jest jaskinia pilnowana przez kretoszczury. W środku znajdziemy zwłoki Neka. Bierzemy jego amulet i odnosimy go Złemu.
Miecz Świstaka
Udajemy się do Świstaka (18), który wyśle nas do Fiska po miecz. Da nam 100 bryłek, ale Fisk zażąda 110. Musimy różnicę wypłacić z własnej kieszeni i zanieść miecz Świstakowi.
Pozbycie się Mordraga
To zadanie zleci nam Thorus (3). Musimy porozmawiać z Mordragiem (13) i albo wyprowadzić go za obóz i zabić (czego lepiej nie robić, bo potem utrudni nam nieco życie) albo pójść z nim do Nowego Obozu.
Aby dołączyć do Starego Obozu, należy pogadać z Diego, a następnie wykonać kolejne zadania:
- Porozmawiać z Thorusem (3)
- Porozmawiać z Diego (2), który wspomni nam, że musimy zaimponować kilku osobom w obozie.
- Rączce (6) zaimponujemy ucząc się jednej z umiejętności złodziejskich
- Świstakowi (18) zaimponujemy wykonując dla niego zadanie z mieczem.
- Złemu (20) zaimponujemy wykonując zadanie z zaginionym strażnikiem.
- Scattyemu (8) zaimponujemy pokonując Kharima lub Kirgo (9) albo obu na raz - upłynie jednak trochę czasu, zanim będziemy w stanie stawić im czoła. Jeśli wykonamy wszystkie pozostałe, to tej nie musimy.
- Dexterowi (14) zaimponujemy wykonując zadanie z Przepisem sekty.
- Thorusowi (3) zaimponujemy wykonując misję pozbycia się Mordraga.
- Musimy mieć co najmniej piąty poziom doświadczenia.
Po wykonaniu tych misji będziemy gotowi na finałową misję, którą da nam Diego. Ale jej wykonanie zablokuje nas jako członka Starego Obozu, dlatego lepiej najpierw udać się do dwóch pozostałych obozów i wykonać misje w nich. Niemniej, polecam potem wrócić tu i dołączyć do Starego Obozu. W tym celu rozmawiamy z Diego, następnie z Thorusem, wchodzimy do zamku, rozmawiamy z Krukiem, a potem z Gomezem, przy czym nie wspominamy o Y'berionie. Ponownie rozmawiamy z Krukiem, a otrzymamy zadanie w obozie bractwa. Idziemy tam i rozmawiamy z Lesterem, co zakończy pierwszy rozdział.
Aby dotrzeć do Nowego Obozu, najprościej jest wziąć misję od Thorusa, a potem pogadać z Mordragiem, ale nie walczyć z nim, tylko spytać o Nowy Obóz i kazać się tam zaprowadzić. Modrag to zrobi, pomagając nam dodatkowo w walkach po drodze. Po przybyciu na miejsce da nam pierścień i pozostanie na miejscu (co pozwoli nam bezkrwawo rozwiązać zadanie Thorusa).
1) Wejście do obozu.
2) Lewus
3) Ryżowy Książę
4) Horacy
5) Rufus
6) Homer
7) Wykidajło - aby nas przepuścili, trzeba im zapłacić 100 baryłek rudy albo mieć strój kopacza z Wolnej Kopalni. Przepuszczają też każdego członka Nowego Obozu.
8) Baal Isidoro - sprzedaje bagienne ziele.
9) Mordrag - po tym, jak przyszliśmy z nim ze Starego Obozu. Tu spotkamy też Ciphera.
10) Silas - prowadzi handel, jest tu także Senyan.
11) Jeremiasz.
12) Cord - uczy walki bronią jednoręczną.
13) Wolna Kopalnia.
14) Baal Kagan.
15) Roscoe - przepuści nas tylko, jeśli mamy pierścień od Mordraga albo list od Iana ze Starej Kopalni.
16) Lares - uczy nas siły i zręczności.
17) Sharky - sprzedaje ekwipunek.
18) Buster - uczy nas zręczności.
19) Wedge - uczy nas umiejętności złodziejskich. Jest tu też Klin.
20) Wilk - uczy nas umiejętności strzeleckich i sprzedaje broń dystansową.
21) Cronos - uczy nas umiejętności magicznych i sprzedaje magiczne przedmioty.
22) Góra rudy.
23) Gorn
24) Pusta chatka - można się tu bezpiecznie przespać.
25) Krzykacz - jeśli go pokonamy, to możemy zająć jego chatkę.
26) Lee - uczy siły, zręczności oraz walki bronią dwuręczną (ważne dla wojowników!). Sprzeda nam zbroję najemnika, gdy do nich dołączymy. Jest tu też Orik.
27) Najemnicy, nie przepuszczą nas bez hasła, które poznamy w rozdziale 3.
28) Merdarion i Myxir.
29) Riordan - sprzedaje magiczne księgi, uzdrowi nas, o ile jesteśmy członkiem Magów Wody.
30) Saturas
31) Bruce
32) Butch
33) Jarvis
34) Kosa
35) Nefarius.
36) Pock
37) Torlof
38) W tej okolicy kręci się Topielec
Zadania w Nowym Obozie
Roznoszenie Wody
Zaraz po wejściu do obozu spotkamy Lewusa (2), który powie nam, abyśmy mu pomogli roznosić wodę. Po zaakceptowaniu questu idziemy do Ryżowego Księcia (3), który da nam 12 butelek. Musimy je rozdać zbieraczom obok. Gdy wykonamy zadanie. Lewus powie nam, że mamy to robić codziennie. Jeśli któregoś dnia tego nie zrobimy, zaatakuje nas. Wówczas musimy go pokonać i powiedzieć mu, że sam ma to robić.
Nauka u Horacego
Horacego (4) spotkamy na polu ryżowym w trakcie roznoszenia wody. Powie, że może nam pomóc stać się silniejszymi, o ile damy mu dobry powód. Żadna z dostępnych opcji go nie przekona. Musimy udać się do Jeremiasza (11) i pogadać z nim, po czym wrócić do Horacego i powiedzieć, że chcemy byś silniejsi, by móc nakopać Ryżowemu Księciu. Wtedy Horacy podniesie nam siłę o 5.
Topielec
Homer (6) poskarży się nam, że zbudowaną przez niego tamę niszczy Topielec. Topielec kręci się w północnej części jeziora (38). Po jego zabiciu trzeba przynieść Homerowi jego kły.
Handlarz pijak
Musimy porozmawiać z Baal Kaganem (14), który nam się poskarży na swojego podwładnego. Udajemy się do Baala Isidoro (8), rozmawiamy z nim, kupujemy mu drinka, by dostać jego zioło. Mamy teraz dwie opcje - pierwsza to je sprzedać, tak by mieć co najmniej 200 baryłek rudy i oddać forsę Kaganowi. Druga to zanieść zioło Laresowi (16), czym mocno u niego zapunktujemy, a potem dać po prostu 200 baryłek rudy Kaganowi. Ta opcja jest kosztowniejsza, ale daje nam kilka dodatkowych bonusów.
Sprzedaż zioła
Tę misję także zleci nam Baal Kagan (14). Musimy rozdać 10 próbek zioła pomiędzy Najemników oraz Rogues. Każdy zapłaci nam 10 bryłek. Po wykonaniu zadania wracamy do Kagana, który da nam wybór nagrody: 100 baryłek rudy, trzy magiczne zwoje albo przedmiot, który sprawi, że Baal Tyron w obozie na bagnach będzie do nas dobrze nastawiony.
Chatka Krzykacza
Gorn (23) wspomni nam o problemie z Krzykaczem. Musimy się do niego udać (25) i go pokonać, a po walce powiedzieć mu, że ma spadać. Potem wracam do Gorna - nagrodą będzie to, że od tej pory możemy spać w tej chatce kiedy chcemy.
Aby dołączyć do Nowego Obozu należy:
- W Starym Obozie przyjąć quest of Thorusa, iść do Mordraga i powiedzieć mu, by zabrał nas do Nowego Obozu. Po przybyciu na miejsce da nam pierścień.
- Iść do Laresa (16) i przyjąć zadanie okradzenia Baala Isidoro, po czym wykonać je.
- Wrócić do Laresa i przekazać wiadomość Mordragowi.
- Zdobyć wiadomość ze Starego Obozu - wykonanie tej misji odetnie nam możliwość zostania członkiem Starego Obozu oraz Obozu na Bagnie. Musimy bowiem udać się do Starej Kopalni, odebrać od nadzorcy list do Diego i zanieść ów list Laresowi.
- Mieć co najmniej piąty poziom doświadczenia.
- Spotkać się z Cronosem (21), który mianuje nas posłańcem magów wody.
Po zostaniu posłańcem idziemy do Laresa, a potem udajemy się do obozu sekty i rozmawiamy z Lesterem, co zacznie rozdział drugi.
Zanim jeszcze zdecydujemy pomiędzy starym, a nowym obozem, jest jeszcze trzecia opcja, czyli Obóz na Bagnie. Choć jest on chyba najmniej popularny, to warto przed zadeklarowaniem się go odwiedzić, choćby po to, by wykonać parę questów.
1) Baal Namib
2) Lester
3) Melvin
4) Joru
5) Talas
6) Baal Tyon
7) Y'berion
8) Harlok
9) Fortuno
10) Caine
11) Cor Kalom
12) Gor na Drak
13) Darion
14) Baal Tondral
15) Baal Cadar
16) Cor Angar
17) Gor na Toth
18) Baal Orun
19) Nyras
20) Ghorim
21) Balor
22) Viran
Zadania w obozie bractwa:
Receptura bractwa
To zadanie zleci nam Dexter w starym obozie. Rozmawiamy z Lesterem (2), który zaprowadzi nas do chaty Cor Caloma. W laboratorium czekamy, aż Cain wyjdzie na zewnątrz, po czym szybko otwieramy skrzynię i wyjmujemy recepturę.
Wytwórnia ziela
Otrzymamy to zadanie od Cor Kaloma (11), gdy będziemy członkiem bractwa. Przed pierwsza bramą do Nowego Obozu skręcamy w lewo, w stronę jeziora. Nad brzegiem jeziora obchodzimy je od prawej strony, idąc wzdłuż brzegu, by znaleźć jaskinię, a w niej wytwórnię, którą kieruje Jacko. Rozmawiamy z nim. Możemy po prostu wszystkich zabić, możemy ich nastraszyć strażnikami albo zaszantażować Jacko, by dał nam rudę w zamian za ostrzeżenie.
Ziele dla Gomeza
Otrzymamy to zadanie od Cor Caloma (11), gdy będziemy członkiem bractwa.Musimy udać się do siedziby Gomeza w Starym Obozie, porozmawiać z Krukiem, a nastęnie z Batholo, by następnie odnieść zapłatę Cor Calomowi.
Aby dołączyć do bractwa, należy:
- W starym obozie pogadać z Bal Parvezem, który zaprowadzi nas tutaj i poleci Cor Calomowi. Następnie udajemy się do Cor Caloma (11). Dowiemy się, że musimy zyskać szacunek pięciu guru.
- Udajemy się do Lestera (2) by pomówić z nim na osobności. Wyjaśni on, jak zyskać szacunek Baal Namiba, Podążamy za jego wskazówkami, by tak się stało.
- Udajemy się do Melvina (3), a potem wracamy do Starego Obozu, by pogadać z Dustym. Wracając musimy przekupić strażników bramy w Starym Obozie, po czym prowadzimy Dusty'ego do obozu Sekty, co da nam szacunek Baal Tondrala.
- Udajemy się do Nowego Obozu, wykonujemy zadanie Baal Kagana, a w zamian da on nam przedmiot, który zanosimy Baal Tyonowi. Gdy się obudzi, potwierdzi swój szacunek dla nas.
- Idziemy do Ghorima (20), a po rozmowie z nim do Harloka (8), którego prosimy o pomoc. Musimy go pokonać. Wracamy do Ghorima, a potem rozmawiamy z Baal Orunem (18). Idziemy do Balora i Virana (22), rozmawiamy, po czym zabijamy stwora i odbieramy zioło, zanosimy je Cor Calomowi, a potem wracamy do Baal Oruna. Dostaniemy od niego czar snu.
- Odnajdujemy Baal Cadara (15) na placu i rzucamy na niego czar snu, a potem rozmawiamy.
Po wykonaniu tych zadań idziemy do Cor Caloma, który pozwoli nam dołączyć. Idziemy porozmawiać z Lesterem, by zakończyć rozdział 1.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz