Etykiety

niedziela, 1 listopada 2020

Ultima VI: The False Prophet - Avatar i drużyna

Avatara tworzymy na samym początku gry. Cyganka zadaje nam szereg pytań, a każda odpowiedź związana jest z określoną cnotą. Jej wybór dodaje nam okreslone statystki:
- Honesty: MP +6
- Compassion: Dexterity +3
- Valor: Strenghth +3
- Justice: MP +2, Dexterity +1
- Sacrifice: Dexterity +1, Strenght +1
- Honor: MP +1, Strength +1
- Spirituality: MP +2, Dexterity +1, Strenght +1
- Humility: nic

Każda z tych cech ma swoje konkretne zastosowanie:
Dexterity - określa siłę i szybkość ataku dla broni skalowanych według tego atrybutu, a także ilość ataków i szybkość ruchu postaci. Najważniejsza z cech, bo większość broni w grze skaluje się według Dexterity.
Strength - określa, ile ciężaru postać może nosić, a także siłę ataku dla broni skalowanych według tego atrybutu.
Intelligence/MP - równe dwukrotności Intelligence Avatara, a u pozostałych postaci - równe połowie ich intelligence. Określają, ile czarów może rzucić postać. Cecha ważna tylko u Avatara, pozostałe postacie w tej grze bardzo rzadko mają coś do czarowania.

Aby podnieść swoje statystyki, postać musi zdobyć doświadczenie. Zdobywa się za zabijanie wrogów - każda postać indywidualnie. Każda wizyta w kapliczkach określonych cnót pozwala postaci zdobyć jedne poziom oraz podnieść określone cechy raz w trakcie gry. Każdy poziom podnosi też o 30 maksymalne HP postaci.

Poziomy doświadczenia:
1 - 0
2 - 100
3 - 200
4 - 400
5 - 800
6 - 1600
7 - 3200
8 - 6400

Kapliczki działają następująco:
Shrine of Compassion: Dex +3
Shrine of Spirituality; Dex +1, Str +1, Int +1
Shrine of Sacrifice: Dex +1, Str +1
Shrine of Justice: Dex +1, Int +1
Shrine of Valor: Str +3
Shrine of Honor: Str +1, Int +1
Shrine of Honesty: Int +3
Shrine of Humility: Nic

Grę zaczynamy z Avatarem oraz trójką jego towarzyszy - Dupree, Iolo i Shamino. Oni nigdy nas nie opuszczą. Do drużyny możemy dołączyć jeszcze cztery dodatkowe postacie - przy czym sugeruję nie przesadzać. Im więcej postaci, tym wcale nie łatwiej. Ich rozwijane trwa dłużej, łatwiej którąś stracić itd. W grze spotkamy ich łącznie dwanaście.

Osobiście sugeruję następujący skład: Avatar, Ioro, Dupree, Shamino i Jaana. Jaanę spotkamy na samym początku gry, a ma bardzo wysokie Dexterity. W trakcie gry będą momenty, w których będziemy musieli włączyć do drużyny Sherry (bo ona umożliwia nam zdobycie jednej z run) oraz Beh Lema (bo jest niezbędny, by móc na początku funkcjonować w mieście Gagroyli). Resztę można sobie darować.

Najlepszą bronią dla naszych towarzyszy jest dystansowa - tylko Dupree jest naprawdę przydatny w walce wręcz, resztę najlepiej uzbroić w łuki i kusze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz