Lance Village
Kiedy odzyskamy kontrolę nad Adolem, wychodzimy z pokoju i rozmawiamy z Banoą. Wypytawszy ją o wszystko, otrzymamy Bano's Letter. wychodzimy i idziemy do domu na północ od tego, z którym byliśmy. Po scence godzimy się pomóc i otrzymamy dzięki temu 300 sztuk złota. Wychodzimy i idziemy na zachód - jest tu dom z dwoma wejściami. W jednym jest sklep z przedmiotami, w drugim - z ekwipunkiem. W tym drugim kupujemy Short Sword i Wood Shield, na co wydamy całą gotówkę. Idziemy na dalej na zachód, do drugiej części wioski, by spotkać starszego wioski, który stoi przed swoim domem. Od niego dostaniemy pozwolenie na wejście do kopalni. Tuż obok, koło drzewa, stoi Lilia, od której dostaniemy jabłko. Wioskę opuszczamy wyjściem tuż obok.
Field
Idziemy na północny zachód, by po pewnym czasie dostrzec wejścia na kolejne wzniesienia. Wspinamy się tam, aż dojdziemy do klifu, w oddali będzie widać górę. Pojawi się Lilia. Po rozmowie zbieramy jeden kwiat i dajemy go jej. Następnie wracamy w okolice wioski i idziemy na północny wschód. W ten sposób dotrzemy do ruin.
Moondoria Ruins
Najpierw idziemy na północ, między kolumnami, by tuż koło wody znaleźć Roda Fruit. Wracamy, a potem kierujemy się na zachód wąską ścieżką, by potem skręcić na wschód i dotrzeć do muru, koło którego znajdziemy Ancient Tablet. Teraz warto trochę podexpić naszego bohatera, bo w środku czekają trudniejsi wrogowie. Warto zdobyć 500 sztuk złota i wrócić do wioski, aby kupić Chain Mail.
Po raz kolejny wracamy na początek i idziemy na wschód. Szybko dostrzeżemy wejście, koło którego stoi Astral. Gdy do niego zagadamy, to otworzy nam wejście do podziemi.
Toal Sanctuary
Idziemy przed siebie, ignorując pierwsze napotkane drzwi. Nas interesują drugie. Wchodzimy tam i podchodzimy do figury, by obejrzeć scenkę. Potem wracamy do wyjścia.
Moondoria Ruins
Idziemy na wschód, a potem ciut na północ, by zobaczyć dwa kamienne golemy. Po pokonaniu ich wchodzimy i ze skrzyni zabieramy Heavenly Staff. Idziemy na północny wschód, gdzie spotkamy staruszka. Kierując sie jego radą, podchodzimy do figury bogiń. Dzięki temu będziemy mogli posługiwać się magią - ale na razie i tak nie znamy żadnych czarów. Następnie polecam upewnić się, że posiadamy Wing i trzy zioła leczące (do kupienia w wiosce). Mając to wszystko, wracamy do sanktuarium.
Toal Sanctuary
Idziemy przed siebie, ignorując drzwi, aż dojdziemy do wejścia do kopalni.
Rastini Mines
Pierwszy etap naszej podróży to kilka kolejnych pomieszczeń, jedno po drugim, aż dojdziemy do takiego, w którym są trzy drogi. Wybieramy tę zachodnią (2).
Toal Sanctuary
Idziemy prosto przed siebie, aby dotrzeć do Tovah Shrine (C). Tu zaliczamy scenkę i wracamy do kopalni. Warto pamiętać, że wizyty w świątyniach leczą nam HP do pełna, co jest przydatne, gdyż w lochach HP nie regeneruje się automatycznie.
Rastini Mines
Teraz idziemy wschodnią ścieżką (7). Naszym celem jest wyjście oznaczone na mapie jako 3 - po prostu wybieramy za każdym razem zachodnią ścieżkę, a dojdziemy tam bez problemu.
Toal Sanctuary
Najpierw zaliczamy wizytę w Dabby Shrine (F), a potem idziemy na północny wschód, aby zdobyć Cleria Ring (G). Zrobiwszy to, wracamy do kopalni.
Rastini Mines
Idziemy teraz na południe, a potem na zachód, by zdobyć Medicinal Herb (C), o ile nie mamy już kompletu trzech sztuk (więcej nie można nosić na raz). Następnie wracamy do 7 i idziemy najpierw zachodnim, a potem centralnym przejściem, aby zdobyć kilof (A). Wracamy na sam dół i idziemy do 6. Tam czeka nas długa droga na południowy zachód, ale nagrodą będzie Fire Magic. Wracamy tam gdzie było Medicinal Herb i wychodzimy przejściem środkowym (5). W ten sposób dotrzemy do nowego fragmentu kopalni. Stąd idziemy na zachód, by raz jeszcze znaleźć się w sanktuarium.
Toal Sanctuary
Tu mamy do zaliczenia dwie kolejne świątynie. Po ich załatwieniu, wychodzimy do kopalni.
Rastini Mines
Wracamy do pomieszczenia z 3, a następnie kierujemy się na południowy wschód. Gdy dojdziemy do rumowiska, musimy użyć kilofa, aby otworzyć drogę i tym samym odnaleźć poszukiwanego doktora (E). Następnie idziemy do 5, skąd wychodzimy wschodnim wyjściem. Teraz czeka nas długa, prosta droga, aż napotkamy pierwszego w tej grze bossa. Jest to Belagunder.
Pierwsza walka z bossem i od razu pierwsza lekcja magii. Przed walką instalujemy sobie w ekwipunku różdżkę z Fire Magic oraz obowiązkowo Medicine Herby. Walka polega na tym, że musimy strzelać mu czarami w oko - mieczem nic tu nie zwojujemy. Pamiętam, jaka byłam skonfundowana, gdy doszłam do tego bossa zanim zdobyłam magię... Regularnie się leczymy, bo im mniej mamy HP, tym mniej mamy energii magicznej. To długa walka - toczyłam ją na dziesiątym poziomie i końcówka to był pojedynek nerwów, gdzie mogłam oddać jeden strzał i uciekać. W trakcie walki żadnych zmian nie ma.
Po zabiciu bossa przenosimy się do ostatniej sekcji kopalni. Uwaga - tu wrogowie są dużo silniejsi, więc najlepiej kasować ich czarami na dystans. Zabieramy wszystko, co nam potrzebne - Iron Irone (H), Celceta Flower (F), Evil Bell (I) oraz różdżkę do Light Magic (G). Mając to wszystko, używamy Wing, aby wrócić do wioski.
Lance Village
Idziemy do domu lekarza i dajemy mu zdobyte składniki lekarstwa. Gd je przygotuje, zanosimy je do domu Banoi. Dajemy jej lekarstwo i kładziemy się spać. Potem wychodzimy z domu i spotykamy Lilię. Czeka nas scena, po której dostaniemy Return Magic. Idziemy do sklepów - uzupełniamy zapas Medical Herb, a w sklepie z bronią sprzedajemy Iron Ore za 3000 sztuk złota, co umożliwi nam zakup lepszego ekwipunku.
Następnie idziemy na południowy zachód. Mieści się tu dom Ziraha. Po rozmowie z nim schodzimy do piwnicy i używamy Evil Bell przy ścianie, z za której coś słychać. Kłębi się tam masa potworów, co pozwoli nam zdobyć sporo expa i forsy. Następnie wychodzimy drugą stroną, by dotrzeć do Sanktuarium.
Toal Sanctuary
Zabijamy potwory, aż dostaniemy wiadomość, że to już wszystkie. Idziemy na północny wschód i wchodzimy do Fact Shrine, ostatniej ze świątyń. Tam dostaniemy Scroll of Guidance. Następnie wracamy.
Lance Village
Teraz czyścimy piwnicę definitywnie, dopóki potwory się nie przestaną respawanować. Następnie idziemy porozmawiać ze starszym wioski. W sklepie z bronią możemy kupić nową zbroję. Zrobiwszy to wszystko, idziemy ponownie do ruin.
Mondoria Ruins
Idziemy tam, gdzie poprzedni otrzymaliśmy moc władania magią. Podchodzimy do figury dwóch bogiń. Po otrzymani informacji, idziemy do sanktuarium.
Tool Sanctuary
Tu droga jest prosta, po prostu wchodzimy do pierwszych napotkanych drzwi, tych, które poprzednio ignorowaliśmy. Idziemy prosto przed siebie, a dojdziemy do nowej lokacji.
Noltia Ice Walls
Chodząc po tej okolicy należy uważać na pokryte lodem schody (oznaczone na mapie na czerwono) - można po nich zjechać, ale nie da sie po nich wejść, przynajmniej do momentu, kiedy zdobędziemy Rock Shoes. Ale to trochę potrwa. Zaczynamy od wyprawy na zachód, aby zdobyć Ice Mist Orb (B). Wracamy na wschód i idziemy na północ, by wejść do jaskini (1). Wykorzystujemy Ice Mist Orb, aby zamrozić w niej mgłę nad przepaścią i móc iść dalej. Wychodzimy przez 3 i zaraz niedaleko wchodzimy do kolejnej jaskini, do której wejście jest nieco zamaskowane i poznać je można jedynie po śladach z boku (4), gdzie znajdziemy Spirit Cloak (C).
Wychodzimy i idziemy do kolejnej jaskini (5), gdzie będziemy musieli użyć magii ognia, aby się przebić. Wyjdziemy po drugiej stronie tego lodowca (6). Kierujemy się na połduniowy zachód by w miejscu pomiędzy dwoma zamarzniętymi zejściami znaleźć Hawk Statue (D). stamtąd idziemy nieco bardziej na południe by wejść do kolejnej jaskini (7). Przebijamy się przez nią ogniem, a po wyjściu (8) znajdziemy skrzynkę z Telepathy Magic (E). Stąd robimy kółko w kierunku północno-zachodnim, aby dojść do kolejnej jaskini (9), w której znajdziemy odnawiający się przy każdym wejściu Medicinal Herb (G). Po drodze możemy wziąć Marl Flower (F). Gdy wyjdziemy z jaskini, kilka kroków na wschód od nas będzie skrzynia, a w niej Rock Shoes (H). Aby szybko wrócić do początku, można użyć magii, cofnąć się do wioski, wyleczyć (kupić Talwarl, jeśli już nas stać), odpocząć i wrócić tutaj.
Teraz, kiedy oblodzone schody nie są już dla nas problemem, możemy iść prosto na zachód po Mirror of Illusions. To ostatni element układanki - warto się teraz przygotować do starcia z bossem. Polecam wbić co najmniej 21 poziom doświadczenia i obowiązkowo kupić Talwarl w Lance Village. Najlepszym miejscem do expienia jest lokacja niedaleko D, gdzie szybko się respawnuje sporo potworów na raz. Przygotowani do starcia, idziemy do 11. Tam używamy Mirror of Illusions, aby odsłonić wejcie do siedziby bossa.
To inna walka od poprzednich - szybka i krótka, ale wcale nie prosta. Tyalmath strzela losowo lodem - albo prosto albo pod skosem. Sztuka polega na tym, aby nie podchodzić za blisko - bo centralne trafienie serią niemal zawsze zabija Adola. Trzeba więc biegać, manewrować i ostro strzelać czarami ognia, bo boss jest na nie bardzo wrażliwy. Tak więc albo on nas, albo my go, tak czy owak, pójdzie to szybko. Po wyjściu znajdziemy respawnujący się Medical Herb, więc możemy uzupełnić, jeśli zużyliśmy w trakcie walki. Parę kroków dalej jest wejście do nowej lokacji.
Burnedbless
Podchodzimy do figury bogiń, by uzyskać kilka wyjaśnień. Uwaga - w tej lokacji wejścia są niezbyt dobrze widoczne, a i wrogowie wtapiają się kolorami w tło. Idziemy na zachód, aby zabrać Iron Ore (C), dalej niestety nie możemy, bo korytarz pełen trującego gazu zablokuje nam drogę. Musimy się cofnąć i zrobić kółko w kierunku północno-wschodnim, by znaleźć wejście do Lava Village (H).
Lava Village
Mieszkańcy wioski nie są zbyt sympatycznie. Podchodzimy do mostu i rozmawiamy z człowiekiem, który go pilnuje. Po rozmowie oddalamy się i przemieniamy przy pomocy Telepathy Magic. Rozmawiamy z facetem ponownie, po czym znowu się oddalamy, powracamy do ludzkiej postaci i wracamy, by pogadać z nim po raz trzeci. Tym razem wszystko nam wyjaśni i dostaniemy Earrings of Whisper. To wszystko, wychodzimy z wioski.
Burnedbless
Czeka nas długa droga do lokacji startowej. Gdy tam dojdziemy, używamy Evil Bell. W prawym górnym rogu pojawi się Roo. Teraz używamy Telepathy Magic i przemieniwszy się w Roo, wchodzimy tam.
Gniazdo Roo
Rozmawiamy ze stworkami, po czym zabieramy dwa przedmioty - Roda Fruit i Roda Leaf. Możemy tu także przespać się i odzyskać w ten sposób energię i manę, co na pewno bardzo się nam przyda. Następnie wychodzimy i wracamy do postaci człowieka. Wiadomo już, gdzie iść.
Burnedbless
Mając Roda Leaf, możemy iść spokojnie na zachód. Gdy dojdziemy do korytarza wypełnionego gazem, używamy Roda Leaf, aby móc iść dalej. Uwaga na potwory stworzone z ognia - magia ognia nic im nie robi, a one same mogą nas mocno poharatać. Naszym celem jest zdobycie Black Pearl (F). Gdy ją weźmiemy, uciekamy, bo wokół pojawi się masa ognistych potworów. W tym pomieszczeniu jest też Medical Herb. Potem idziemy na północny wschód, by dojść do ślepego zaułka (G). Tam używamy Earrings of Whisper, a potem Black Pearl, by można było przejść dalej. Po scence do Adola dołączy Talf. Musimy go odprowadzić do wioski, ale niestety magia tu nie zadziała. Na dodatek Talf ma tylko 14 HP, więc trzeba bardzo uważać, aby potwory go nie zabiły. Dobrze, że przynajmniej droga stąd do wioski jest bardzo krótka i prosta.
Lava Village
Nagrodą za odprowadzenie chłopaka będzie otwarcie nam mostu, dzięki któremu stanie przed nami otworem droga do drugiej części tych podziemi.
Burnedbless
Przed nami dość krótki etap, ale spędzimy w nim trochę czasu - w każdym razie, polecam przed walką z kolejnym bossem wbić 27-28 poziom jako bezpieczne minimum.Warto też zgarnąć 2000 sztuk złota ze skrzyni. Dopiero, gdy to zrobimy, możemy iść przed dalej, by spotkać się z Gelaldy.
To długa walka - zranić bossa możemy tylko wtedy, gdy ma otwartą paszczę. Przed wypuszczanym przez niego tasiemcem trzeba uciekać. Zauważmy, że łeb i tak porusza się powoli w naszą stronę, więc warto się poruszać tak, aby w stosownej chwili, kiedy będzie wpuszczał i wypuszczał tasiemca, mieć dobrą pozycję do ostrzelania go ogniem. Pod koniec wypuści jeszcze ognistego potwora, co zmusi nas do większej ostrożności. Można biegać za jego tyłem, ale nie wtedy, kiedy jest tuż przy ścianie.
Następnie idziemy prosto przed siebie, aż dojdziemy do kolejnej lokacji.
Lamia Village
Idziemy do domu na południowym wschodzie, by dowiedzieć się, że córkę kobiety, Marię, porwano do świątyni. Potem idziemy do bramy na północnym zachodzie i rozmawiamy ze strażnikiem. Odeśle nas on do Hadata - jego dom jest na południowym zachodzie. Rozmawiamy z nim, aby otrzymać zgodę na otwarcie bramy i Lira Shell. Czas na przygotowania - na północnym wschodzie wioski jest z sklep z ekwipunkiem. Ceny są wysokie, więc w pierwszej kolejności kupujemy nowy miecz, potem tarczę, a na końcu - zbroję. Wreszcie, na wschód od bramy jest dom, w którego podziemiach jest studnia. Woda z niej odnawia nam manę i HP. Zrobiwszy to, idziemy do bramy i opuszczamy wioskę.
Temple Entrance
Po wejściu tu przemieniamy się w Roo, co sprawi, że strażnicy nas przepuszczą (walka z nimi nie ma sensu). Dzięki temu dostaniemy się do świątyni bez problemów.
Temple Hadal
Po wejściu natychmiast zmieniamy się ponownie w człowieka. Idziemy na północny wschód, wspinając się na trzeci poziom wysokosci, a potem dalej na północny zachód, aż dotrzemy do drugiej świątyni.
Temple Messa
Tutaj droga jest prosta i prowadzi nas cały czas na południowy wschód, dzięki czemu szybko dotrzemy do kolejnej świątyni.
Temple Gemma
Tu będzie trochę więcej kluczenia - naszym celem jest pomieszczenie, do którego prowadzi wejście oznaczone jako 10, zaś droga do niego wiedzie kolejno przez przejścia 5-9. Gdy wejdziemy do 10, używamy Telepath Magic, aby przemienić się w Roo. Podbiegamy do urzędnikami i otrzymujemy przepustkę (B). Teraz możemy stąd wyjść.
Wracamy na wschód, potem przez 7 idziemy do 6. Stąd idziemy na północ, potem na wschód i na południowy wschód, aż dojdziemy do schodów. Wchodzimy po nich i idziemy na północ, na skrzyżowaniu skręcając na zachód. Na kolejnym skrzyżowaniu skręcamy na południe, by dotrzeć do następnych schodów. Idziemy na północ aż dojdziemy do dużej, otwartej przestrzeni. Zabijamy wrogów, przy pomocy telepathy magic zmieniamy się w Roo i podchodzimy do strażnika. Dzięki przepustce podniesie on bramę. Możemy iść dalej.
Temple Fact
Idziemy na północ, a potem na wschód, by następnie zejść po schodach. Zabijamy strażników przy 13, przemieniamy się przy pomocy Telepathy Magic w Roo i wchodzimy do środka. Podchodzimy do drzwi i zakładamy Earriings of Whisper, aby podsłuchać rozmowę i poznać hasło, które brzmi tierra.
Wracamy do fontanny i idziemy na północ. Wchodzimy do wschodnich drzwi (12) i idziemy przed siebie, by dotrzeć do skrzyni z Ring of Peace (C). Ponownie wracamy do fontanny, a stamtąd do poprzedniej lokacji.
Temple of Gemma
Idziemy na południe, a potem na południowy zachód. Na samym dole wchodzimy po schodach i idziemy na zachód, by dojść do następnej lokacji.
Temple Messa
Cały czas idziemy na północny zachód, aż dojdziemy do kolejnej lokacji.
Temple Hadal
Idziemy na zachód, a potem na południe. Schodzimy po schodach i idziemy na zachód, by wejść potem po schodach do góry i taką samą drogą jak poprzednio podążyć teraz na północny zachód, aż do następnej lokacji.
Temple Tovah
Idziemy przed siebie, by zaraz zejść po schodach. Używamy telepathy magic i podchodzimy do strażnika. Zapytani o hasło, wybieramy "tierra", dzięki czemu możemy iść dalej. Idziemy na zachód, a potem na południe, długo, omijając pierwsze schody, by potem skręcić na wschód i dojść do pomieszczenia (15), w którym znajdziemy 3000 sztuk złota (D).
Wracamy na zachód i na północ. Potem idziemy na zachód i wchodzimy po schodach, by po chwili dotrzeć do następnej świątyni.
Temple Dabby
Idziemy prosto, potem skręcamy na północ i dalej prosto, aż schody sprowadzą nas na dół. Idziemy dalej na północ, ignorujemy mijane drzwi i skręcamy przy nich na wschód, by dojść do kolejnych schód. Wchodzimy i idziemy na zachód, by dojść do 19. Wchodzimy do pomieszczenia, używamy Light Magic, aby odkryć Holy Cup (G). Zabieramy go i wychodzimy. Kierujemy się na wschód, potem w dół chodami i dalej na południowy zachód, by po przejściu przez łuk iść na wschód i wyjść z tej lokacji.
Temple Tovah
Idziemy prosto, schodzimy po chodach i kierujemy się na wschód. Schodzimy po kolejnych schodach idziemy ciut na południe, by zauważyć tam pomieszczenie. Wchodzimy do środka, by aktywować scenkę. Próbujemy wyjść północnym wyjściem, ale Duless zrobi nam psikusa. Po przemianie jesteśmy zmienieniu w Roo na amen, co oznacza, że w walce musimy polegać na magii. Idziemy dalej na północ, dzięki czemu dotrzemy do nowej lokacji (M).
Underground Canal
Idziemy na południe, aż dojdziemy do mostów. Po przejściu dwóch skręcamy na południe i idziemy prosto, aż dojdziemy do kolejnego mostu. Naszym celem jest południowy wschód. Gdy dojdziemy do południowo-wschodniego rogu, wówczas kierujemy się na zachód, tak długo, aż dojdziemy do drzwi. Tam używamy Lira Shell. Po rozmowie korzystamy z Return Magic i wracamy do wioski.
Lamia Village
W wiosce idziemy do chatki na wschód od bramy. Tamtejszy mag przemieni Adola ponownie w człowieka. Jeśli nie kupiliśmy jeszcze czegoś z dostępnego w wiosce ekwipunku, to lepiej to teraz zrobić. Następnie wracamy do świątyń i znaną nam już trasą idziemy przez Temple Hadal, Temple Tovah, Temple Dabby, skąd wracamy do Temple Tovah tak, by dostać się znowu do kanałów.
Underground Canal
Tu także ponawiamy znaną nam już drogę. Tym razem jednak nikt nie będzie nam robił trudności i zostaniemy wpuszczeni przed drzwi na końcu.
Runaways' Hideout
Rozmawiamy ze wszystkimi w pierwszej lokacji, a potem wchodzimy do drugiej. Tu rozmawiamy z Lilią, która da nam Temple Key. Potem zacznie się scenka. Możemy stąd wyjść.
Underground Canal
Wracamy tą samą trasą, którą tu przyszliśmy i idziemy do świątyni.
Temple Tovah
Idziemy na północny zachód, schodami do góry, potem na zachód, na południe, po schodach do góry i prosto na zachód, aby dojść do następnej lokacji.
Temple Dabby
Idziemy prosto przed siebie, a gdy zobaczymy pierwszych wrogów, kierujemy się na północny zachód, by zejść w dół pierwszymi napotkanymi schodami. Potem idziemy na północ, by zobaczyć drzwi (16). Idziemy na zachód, a potem na północ, by przejść przez bramę i zdobyć ze skrzyni Time Stop Magic (H).
Wracamy i wychodzimy tymi samymi drzwiami, którymi tu weszliśmy. Ruszamy na południe, wchodzimy po schodach, idziemy nieco na wschód, a potem ciut na południe, by następnie skierować się na zachód i iść dalej, cały czas prosto, aż dojdziemy do wejścia do pomieszczenia (21). Wchodzimy do środka i idziemy przed siebie, a potem na północ, by zdobyć Iron Shield (I). Zdobywszy ją, wracamy i wychodzimy na zewnątrz. Idziemy tą droga, którą tu doszliśmy, a potem prosto na wschód, by wejść do następnej lokacji.
Temple Tovah
Schodzimy po schodach i idziemy na północny wschód. Przechodzimy pod tunelem, a po nim zaraz wchodzimy po chodach i idziemy na wschód, by stąd wyjść.
Temple Hadal
Idziemy najpierw cały czas na wschód, a potem cały czas na południe. Schodzimy po schodach i idziemy dalej na wschód, tak daleko jak sie da. Potem wchodzimy po schodach do góry i idziemy na północny zachód, prosto przed siebie, aż stąd wydziemy.
Temple Messa
Biegniemy cały czas przed siebie.
Temple Gemma
Idziemy prosto przed siebie, aż do schodów, schodzimy po nich, a stamtąd idziemy znaną nam droga na północ, by dojść do kolejnej lokacji.
Temple Fact
Idziemy na wschód a na samym końcu na północ, aby dotrzeć do pomieszczenia (32). Tam idziemy prosto przed siebie, by wyjść w nowej części kanałów (N).
Underground Canal
Znajdziemy się w drugiej sekcji kanałów, przy wejściu K.Uwaga, spotkamy tu potwory, które zioną ogniem, więc najlepiej je zabijać na dystans. Są one jednocześnie cennym źródłem doświadczenia, które nam się przyda - polecam wbić na nich co najmniej 37 poziom doświadczenia. Idziemy na wschód, a naszym celem jest północno wschodni róg tej sekcji, gdzie znajdziemy Silver Pendant. Następnie używamy Return Magic.
Lamia Village
Leczymy się wodą ze studni i wracamy do świątyń.
Temple Hadal
Teraz powinniśmy mieć co najmniej 37 poziom i najlepszą broń, jaką możemy kupić w Lamia Village. Wchodzimy do centralnego pomieszczenia (1) i idziemy przed siebie aby dotrzeć do siedziby bossa, Druegara (L). Ta walka polega na bieganiu w kółko. Poważnie. Jedyne jego wrażliwe miejsce to otwór gębowy. Jego ataki (strzały i robaki) kierują się w nas. Zatem idea polega na tym, aby biegać w kółko, trzymając się góry. W ten sposób nic nie powinno nas trafić, a my będziemy mogli obiec go i strzelać czarem Fire od dołu. To najpewniejszy sposób na jego eliminację.
Po wygranej walce idziemy przed siebie. Dojdziemy do figury bogiń. Tu używamy Silver Pendant, aby przedostać się do następnej lokacji.
Zachodnie skrzydło
Idziemy przed siebie, nie wychodząc nawet na zewnątrz, ale prosto do 4 i dopiero tam wychodzimy na zewnątrz.
Wschodnie skrzydło
Jak tyko wyjdziemy, otrzymamy wiadomość od Hadata. Wzywa nas do wioski, ale można to na razie spokojnie zignorować. Idziemy na zachód, aż do 8. Po wejściu zmieniamy się w Roo. Wychodzimy przez 9 i rozmawiamy ze strażnikami, po czym oddalamy na zachód, az dojdziemy do schodów. Schodzimy po nich i wchodzimy do 10. Tam też znajdziemy skrzynię z Battle Shield (B). Wychodzimy i wracamy po schodach, by iść dalej na zachód. Wchodzimy do 13 i idziemy na północ, by dotrzeć do kanałów.
Underground Canal
Startujemy w trzeciej sekcji kanałów, w M - robimy spore kółko, idąc przez cztery kolejne mostki na południe, zachód, północ i wschód, aby ostatecznie przejść przez piąty, wiodący na wschód i dojść w północno-wschodni róg, gdzie spotkamy wspominanego już kilka razy Keitha, od którego dostaniemy Waterway Key. Teraz używamy Return Magic, aby wrócić do wioski.
Lamia Village
Pu uleczeniu się w studni idziemy do domu Hadata. Tam rozmawiamy z Talfem. Po tym wszystkim po raz kolejny wracamy do świątyń.
Temple Hadal
Idziemy na zachód, dwa razy po schodach, a potem na północ i dalej na zachód, do kolejnej świątyi.
Temple Tovah
Idziemy prosto, schodząc w dół po pierwszych schodach. Przechodzimy pod tunelem i idziemy na zachód. Schodzimy po kolejnych schodach i idziemy na południe, gdzie jest niewielki budynek, do którego wchodzimy. Idziemy przed siebie, aby wrócić do kanałów.
Underground Canal
Wróciliśmy do znanej nam, pierwszej sekcji kanałów. Idziemy na południe, potem na wschód przez trzy kolejne mostu, by dotrzeć do bramy. Waterwater Key otworzy nam dalszą drogę. Wchodzimy do środka i przesuwamy dźwignię (O), dzięki czemu odpompowana zostanie woda z kanałów.
Wychodzimy i wracamy znaną nam drogą, by skręcić w dół za drugim mostem. Idziemy na południe i przed siebie, aż dojdziemy do drabiny, po której zejdziemy do pustego już koryta wody. Idziemy na wschód, skręcamy na północ i idziemy aż do ściany, po czym ruszamy na wschód, a potem na południe. Idziemy przed siebie, aż dojdziemy do drabiny. Wchodzimy po niej, by dotrzeć do skrzyni, w której jest Battle Armor (E). Schodzimy ponownie do koryta kanałów, idziemy ciutkę na wschód, a potem długą ścieżką na północ, aż dojdziemy do drabiny, po której wchodzimy wyżej. Idziemy na wschód i przed siebie, by wkrótce zobaczyć kolejną drabinę. Schodzimy po niej, idziemy na północ, dzięki czemu dotrzemy do przejścia (1) wiodącego do trzeciej sekcji kanałów.
Idziemy na południe, a na rozwidleniu skręcamy na południowy wschód, idąc przed siebie aż do kolejnego rozwidlenia. Tu kierujemy się na południe, a potem cały czas na zachód, aż dojdziemy do ściany. Skręcamy na południe i idziemy dalej na zachód, a potem na północ, by dotrzeć do schodów. Tu idziemy prosto przed siebie, aby dojść do pomieszczenia, w którym znajduje się Battle Sword (F).
Wracamy do schodów i idziemy na południe, a potem na wschód, następnie znowu na północ na rozwidleniu. Przed nami jest ścieżka na południe - idziemy nią, by dotrzeć do kolejnych schodów. Wchodzimy po nich i idziemy prosto przed siebie, aż dojdziemy do skrzyni z Falcon Statue (H). Stamtąd idziemy na południe, by wrócić do świątyni (N).
Zachodnie skrzydło
Idziemy prosto na południe, by spotkać Keitha. Po rozmowie idziemy dalej, by dotrzeć do nowej lokacji.
Wejście do pałacu
Wchodzimy po schodach i idziemy na zachód. To dobre miejsce do levelowania, polecam nabić tu sobie gdzieś tak minimum do 46 poziomu doświadczenia. Na skrzyżowaniu skręcamy na południe. Potem dalej na zachód i prosto, by dojść do następnej lokacji.
Goddesses' Palace
Idziemy cały czas prosto, aż zobaczymy scenkę. Po jej obejrzeniu wychodzimy.
Wejście do pałacu
Wracamy do skrzyżowania,a le tym razem idziemy na północ, by wejść do budynku, dzieki czemu dostaniemy się do nowej lokacji.
Bell Tower
Po kilku krokach dojdziemy do bramy, a za nią czeka nas chyba najtrudniejsze starcie w tej grze, jeśli chodzi o bossów. Zava jest naprawdę pokręconą przeciwniczką.Do walki z nią potrzebujemy Falcon Statue - polecam też kupić pełen zapas leczniczych liści, bez nich będzie trudno. Najpierw wylataują dwa latające stworki, które strzelają do nas - musimy je szybko ubić (gdy migają, to znaczy, że kończy im się HP). Potem to samo, tylko z trzema, a potem z czterema.... To trudne walki, najlepiej złapać pojedynczego w rogu i strzelać do niego, licząc, że zdechnie. Co gorsza, Zava potrafi przechwytywać pociski, a póki co, jej one krzywdy nie robią. Gdy już pokonamy trzy z ostatnich czterech latających stworów, wtedy Zava zacznie strzelać ogniem na wszystkie strony - od tej pory możemy ją trafiać. Choć stoi w miejscu, co czyni ją łatwym celem, to i tak trzeba uważać na jej pociski, bo jest ich dużo, a nam nie zostało pewnie zbyt wiele HP.
Po walce idziemy cały czas prosto przed siebie. Bell Tower ma prostą strukturę, jest całkowicie liniowa, więc mapki nie wrzucałam. Po drodze miniemy skrzynię, która jest zabezpieczona polem siłowym. Gdy dotrzemy na szczyt, czeka nas scenka. Teraz wracamy, po drodze zabierając ze skrzynki (pole zniknęło) Dreaming Statue. Teraz używamy Return Magic, aby przenieść się do pałacu.
Goddesses' Palace
Podchodzimy do bogiń, gdzie czeka nas kolejna scenka. Niestety, okazuje się, że wciąż mamy sporo do zrobienia. Przy pomocy Return Magic lecimy do Lamia Village.
Lamia Village
W wiosce leczymy się w studni, a potem idziemy do domu Sadata. Rozmawiamy z Talfem. Udajemy się pod bramę i rozmawiamy z Gortem. Zmieniamy się w Roo i idziemy przed siebie.
Temple Entrance
Tym razem strażnicy powiedzą nareszcie coś nowego. Przechodzimy przez bramę.
Temple Hadal
Idziemy na wschód, a potem dwa razy po schodach do góry. Potem na zachód, na północ i na wschód.
Temple Messa
Idziemy cały czas prosto przed siebie.
Temple Gemma
Schodzimy po schodach i idziemy na północ, pod tunelem, by dojść do następnej świątyni.
Temple Fact
Idziemy przed siebie, potem na wschdód, skręcamy na północ, a potem na zachód, by zejść w dół pierwszymi napotkanymi schodami. Wchodzimy do pomieszczenia, przechodzimy przez drzwi i zabieramy Black Pearl (J). Potem używamy Return Magic, aby przenieść się do pałacu.
Goddesses' Palace
Idziemy do bogiń, które połaczą Dreaming Statue z Black Pearl. Potem wychodzimy z pałacu.
Wejście do pałacu
Wracamy znaną nam już doskonale drogą do Bell Tower.
Bell Tower
Tu czeka nas ponowna wspinaczka na szczyt wieży. Idziemy na sam czubek, aż do dzwonu.
Gdy tam dotrzemy, używamy Dreaming Statue, aby obejrzeć scenkę. Po wszystkim korzystamy z Return Magic, żeby przenieść się do Runaway's Hideout.
Underground Canal
Rozmawiamy ze wszystkimi, by aktywować scenkę. Otrzymamy Gold Pendant, a po zakończeniu wszystkiego Używamy Return Magic, by wrócić do wioski.
Lamia Village
Leczymy się i wracamy do świątyń.
Temple Hadal
Po raz kolejnym idziemy znaną nam doskonale trasą do Temple Fact. Jakby co, przypominam: idziemy na wschód, a potem dwa razy po schodach do góry. Potem na zachód, na północ i na wschód.
Temple Messa
Idziemy cały czas prosto przed siebie.
Temple Gemma
Schodzimy po schodach i idziemy na północ, pod tunelem, by dojść do następnej świątyni.
Temple Fact
Idziemy do skrzyżowania, od niego zaś cały czas na wschód i na północ, aby wejść do pomieszczenia (32) i potem iść przed siebie, aż dojdziemy do zejścia do kanałów (N).
Underground Canal
Startujemy w K. Tym razem wybieramy zachodnią drogę i idziemy na południe, aż do ściany, potem na zachód, przez most i przed siebie, az dojdziemy do miejsca, w którym spotkamy Sadaha (I). Od niego dostaniemy Cleria Sword, najlepszą broń w grze. Mając ten miecz, wracamy do wioski przy pomocy Return Magic.
Lamia Village
Idziemy do domu Hadata, dzie, po rozmowie z nim, dostaniemy Cleria Armor, najlepszą zbroję w grze. Leczymy cię i wracamy do świątyń.
Temple Hadal
Gdy wejdziemy po schodach, wchodzimy do małego pomieszczenia po środku. Idziemy przed siebie, zakładamy Gold Pendant i podchodzimy do znajdującej się na końcu figury, która przeniesie nas do kanałów.
Underground Canal
Jesteśmy w drugiej sekcji kanałów. Schodzimy do koryta i idziemy na południe, aż dojdziemy do kolejnej drabiny. Wchodzimy i idziemy przed siebie, by dojść do kolejnej lokacji (L).
Temple Underpass
Idziemy prosto przed siebie, by stanąć przed Dulessem. Tak, to kolejna walka z bossem. Ale po tym, co zafundowała nam Zava, to będzie anielska pieszczota. Mając Cleria Sword po prostu podbiegamy do niego i nijemy go z boku - magia niestety nic tu nie zdziała. Ale to nie powinien być problem. Na poziomie ok. 50 ten boss będzie zabawą, a nie walką. Idziemy dalej, aby dotrzeć do ostatniej już w grze lokacji.
Center of Ys
Zaraz po wejściu zabieramy Shield Magic ze skrzyni (B). Potem idziemy już prosto przed siebie, spotykając po drodze znane nam postacie. Gdy dojdziemy do ślepego zaułku, cofamy się, a pojawi się Keith, który zrobi dziurę w murze. Nieco dalej drogę zagrodzi nam bariera - idziemy na północny wschód, gdzie spotkamy Lilię. Od niej otrzymamy Goddesses' Ring (, z którym poradzimy sobie z barierą. Idziemy dalej, by dotrzeć do pomieszczenia z pustą skrzynią. Omijamy drzwi na wschodzie i idziemy tymi na zachodzie. Wchodzimy do pomieszenia i podchodzimy do drzwi. Kiedy otrzymamy harmonijkę podchodzimy do Luthera, by dostać Cleria Shield. Dopiero wtedy używamy Silver Harmonica, aby otworzyć drogę.
Przed nami ostatnia walka - poziom 55 powinien być już wbity, ekwipujemy Shield Magic i ruszamy na spotkanie z Dahmem. Facet strzela na wszystkie strony, a nasza magia ognia go nie rusza, więc Shield Magic jest tu ratunkiem.Po walce możemy obejrzeć sekwencje i uznać historię opowiedzianą w dwóch pierwszych częściach Ys za poznaną.
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz