Po rozmowie z Mariah w Lycaeum udajemy się na pustynię, tam gdzie znajduje się Shrine of Sacrifice.
Idziemy na południe - jest tam chatka, w której mieszka garoyla o imieniu Sin Vraal. Pytamy go o book i sacrifice, a skieruje nas do kolejnego lochu - dungeon Hytloth, przez który ma prowadzić droga do jego świata. Przed wyruszeniem tam radzę się przygotować - kupić sobie składników do czarów, samych czarów, jedną parę Swamp Boot, a także trochę strzał.
Aby tam dotrzeć, udajemy się do Shrine of Humility i idziemy z niej prosto na wschód. Zaraz po drugiej stronie rzeki jest wejście do lochu.
1) Wyjście na zewnątrz
2) Zejście na poziom drugi
3) Wejście na poziom pierwszy
4) Zejście na poziom trzeci
5) Wejście na poziom drugi
6) Zejście na poziom czwarty
7) Wejście na pozom trzeci
8) Chatka (Captain Jack)
9) Wyjście do świata Gargoyli
Dungeon Hyloth jest prostym i nieskomplikowanym poziomem, nie ma problemu, aby się tu zgubić. Nie ma tu także specjalnych skarbów. Na czwartym poziomie spotkanym kolejnego członka naszej drużyny z Ultimy 5 - kapitana Jacka. Nie dołączy on do nas tym razem, ale da nam zwój zawierający informację o mowie gargoyli. Używamy go zaraz na Avatarze - od tej pory będziemy w stanie rozmawiać z gargoylami.Potem wychodzimy stąd wyjściem na zachód i północ do chatki. Znajdziemy się w świecie garogyli.
1) Wejście do Dungeon Hytloth
2) Dom Valkadesha
3) Dom Draxinusoma
4) Wróżbita (Naxatilor)
5) Dom uzdrowiciela (Healer, Bolesh)
6) Gospoda (Foodmaker)
7) Świątynia węży (Snakecharmer)
8) Hall of Knowledge (Caretaker)
9) Obserwatorium (Lensmaker)
10) Sklep z bronią (Weaponsmith)
11) Tomb of kings
12) Temple of Singularity
13) Shrine of Controll
14) Shrine of Passion
15) Shrine of Dilligence
Zaraz na początku spotkamy Beh Lema - musi on dołączyć do drużyny. Dajemy mu od razu Swam Boot. Potem idziemy, kierując się podaną przez niego trasą do domu Valkadesha, z którym rozmawiamy. Następnie udajemy się do Draxinusoma - mówimy mu o surrender, zgadzamy się na jego warunki, a potem mówimy o sacrfice. Dostaniemy amulet, który umożliwi nam normalny kontakt z gargoylami.
Ci, którzy prowadzą sklepy, będą nas teraz obdarowywać za darmo. W Świątyni Węży możemy też przywoływać rogiem węże - to dobre miejsce do expienia. W północnej części miasta jest wejście do Tomb of Kings - jest to opcjonalny loch, w którym możemy poexpić, ale którego nie trzeba zaliczać.
Aby posunąć fabułę naprzód, udajemy się do Naxatliora i pytamy go o sacrifice. Pytamy go o sacrifice, potem sugerujemy items i dopytujemy o kwestie związane z kodeksem. Odeśle nas do Hall of Knowledge. Idziemy tam. Rozmawiamy z Caretakerem o książce i o wszystkim, a potem używamy Dispel Field, by dostać się do pozostałych części biblioteki. Czytamy książki, po czym zabieramy pęknięte soczewki, idziemy do Naxatliora, a on wyśle nas do Lensmakera. On nam je naprawi. Wracamy do Naxatliora, który powie nam, że potrzebny jest drugi zestaw soczewek, ze świata ludzi.
Przed opuszczeniem świata gargoyli udajemy się jeszcze do uzdrowiciela i rozmawiamy z Boleshem. Pytamy go o force field, sacred quest oraz temple of singularity i fly. O dwie ostatnie kwestie pytamy też Caretakera i Weaponsmitha. Dopiero teraz czas na powrót do naszego świata.
Wracamy do naszego świata i udajemy się do Lyecaeum, gdzie rozmawamy z Ephemeridesem. Zgodzi się zrobić dla nas soczewki w zamian za Glass Sword. Jeśli mamy jakiś, to dajemy mu i wymieniamy za soczewki. Jeśli jednak nie mamy, to musimy go zdobyć. Najprościej jest zlecić jego wykonanie. Zrobi to dla nas Dale w Minoc za 5 klejnotów. Klejnoty możemy kupić w sklepach gildii w Brytanii i Bucanner's Den.
Nie wracamy jednak jeszcze do świata Gargoyli. Udajemy się do Minoc, gdzie rozmawiamy z Isabellą i Selganorem, pytając ich o balloon. Od nich dowiemy się, że musimy udać się na Sutek Island. Wyspa ta położna jest równo na wschód od Serpent's Hold i na południe od Bucanner's Den. Płynąc tam, będziemy potrzebować czarów Dispel Field oraz Unlock Magic w ilości kilku sztuk.
1) Ukryte przejście
2) Przejście otwierane dźwigniami
3) Sutek
4) Zejście do katakumb
Zacumować tam można tylko od południa. Wejście trzeba wysadzić beczką prochu lub czarem Explosion, następnie musimy użyć czaru Telekynesis, aby opuścić most. Zdejmujemy ze ściany po środku miecz i dywan, aby znaleźć ukryte przejście. Potem używamy Dispel Field, y zrobić sobie przejście, a następnie Unlock Magic, by otworzyć pokoje górne i otworzyć w nich ukryte przejścia. Teraz otwieramy boczne ukryte przejścia w centralnym pomieszczeniu, likwidujemy magię czarami Dispel Field i przesuwamy wszystkie trzy dźwignie, a następnie ponownie przesuwamy dźwignie po lewo i po prawo. To pozwoli nam otworzyć kraty w pomieszczeniu z potworem. W nim otwieramy ukryte przejście na północy, by dostać się do komnaty Suteka i z nim pogadać. Wracamy do poprzedniego pomieszczenia, otwieramy ukryte przejście na południu i schodzimy do katakumb.
1) Start
2) Pomieszczenie z przełącznikami
3) Zejście na poziom drugi
4) Wejście na poziom pierwszy
5) Zejście na poziom trzeci
6) Wejście na poziom drugi
7) Zejście na poziom czwarty
8) Wejście na poziom trzeci
9) Instrukcja budowy balonu
Na pierwszym poziomie przesuwamy przełączniki na ścianie w północno zachodnim pomieszczeniu, co zlikwiduje barierę w południowym pomieszczeniu z zejściem na dół - wszystkie pozostałe zejścia to zmyłki. Na drugim poziomie otwieramy tajne przejście w północnej ścianie. Spotkamy tu dwugłowego konia, który udzieli nam zawiłej podpowiedzi. Są tu dwa zejścia w dół. Po zachodnie to zmyłka - spadniemy nim do lochu, którym będziemy musieli wrócić do Brytanii. Trzeci i czwarty poziom są pozbawione jakichś zagadek. W północno-zachodnim rogu czwartego znajdziemy przy trupie inżyniera instrukcję budowy balonu.
Wychodzimy stąd i czytamy instrukcję. Teraz musimy zgromadzić potrzebne elementy. Kosz do balonu możemy kupić w Minoc od Michelle za 300 sztuk złota. Kocioł znajdziemy w Dunegon Wrong albo w kanałach pod Brytanią. Potem potrzebujemy dużą torbę z jedwabiu. Idziemy do Paws, rozmawiamy z Arbethem, który zasugeruje nam przerobienie nici pajęczych na jedwab - potrzebujemy ich 40 sztuk, znaleźć można ich sporo w Spider Cave koło Empath Abbey. Następnie udajemy się do New Magincii, gdzie Charlotte za 10 sztuk złota przerobi nam nić na jedwab. Wracamy do Paws i odwiedzamy Marissę, która za 75 sztuk złota zszyje nam jedwab w torbę. Jako ostatniego elementu potrzebujemy liny - znajdziemy ją choćby w Cyclops Cave koło Brytanii, możemy też kupić w Paws od Mortude.
Mając te wszystkie elementy używamy planów balonu, aby go stworzyć. Uzupełniamy ewentualne zapasy i składniki zaklęć, po czym wracamy do miasta gargoyli.Idziemy na północ. Obok wejścia do Tomb of Kings jest trójkąt wskazujący na północ. Ustawiamy tam nasz balon, po czym używamy wachlarza, by ustawić wiatr na południowy. Potem wsiadamy do balonu i przelatujemy nad górami, by odkryć Temple of Singularity. Zdejmujemy pola siłowe czarem Dispel Field, po czym wchodzimy do środka, czytamy treść leżącej na stojaku księgi, po czym rozmawiamy z trójkątem po środku, odpowiadając kolejno codex i all. Wracamy do balonu, przestawiamy wachlarzem wiatr na północny i przelatujemy na drugą stronę gór.
Musimy teraz udać się do trzech świątyń, powiązanych z bossami z Ultima 1-3. Pierwszą z nich, Shrine of Controll, znajdziemy na północny zachód od miasta Gagroyli. Wchodzimy do środka. W pierwszym pomieszczeniu przesuwamy przełącznik na ścianie po lewo, po czym siedem kolejnych dźwigni w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, z wyjątkiem tej w południowo-wschodnim rogu. Idziemy dalej i rozmawiamy z figurą Mondaina, naszego wroga z Ultimy 1. Poznamy od niego mantra of Control - Un.
Następnie wracamy, bo druga ze świątyń, Shrine of Passion, mieści się niemal dokładnie na wschód od Temple of Singularity. Tu nie ma zagadek, ale za to jest sporo pól odbierających HP, zaś samej figury, tym razem przedstawiającej czarodziejkę Minax z Ultimy 2, strzegą demony. Minax zdradzi nam Mantra of Passion - Or.
1) Start
2) Zejście na dół.
Trzecia, ostatnia ze świątyń, znajduje się na południe od Hall of Knowledge. To jedyna większa świątynia, ale to także pozór. Tak naprawdę wystarczy, że w pomieszczeniu startowym otworzymy południowe drzwi, w następnej lokacji - także południowe, a potem zachodnie, po czym otwieramy ukryte przejście w ścianie i gotowe. W zasadniczej części świątyni czeka nas walka z kilkoma demonami, a potem rozmowa z głównym antagonistą Ultimy 3 - Exodusem. Przekaże on nam treść Mantra of Dlligence - Us.
Wracamy teraz do Temple of Singularity, po czym używamy połączonych części mantry, w tej kolejności, w jakiej walczyliśmy w poprzednich grach z poszczególnymi wrogam, czyli Unorus. Po scence możemy wrócić do Brytanii.
Leczymy się, uzupełniamy zapasy, oraz zabieramy, o ile zostawiliśmy je wcześniej, wszystkie Moonstone. Musimy też mieć obie soczewki. Potem udajemy się na wyspę, na której jest Shrine of Humility oraz zejście do Dunegon Hytholth. W północnej części tejże wyspy jest Shrine of Codex. Wchodzimy, czytamy Codex i dowiadujemy się, że potrzeba nam jeszcze Vortex Cube.
Aby ją odnaleźć, musimy odwiedzić ostatnią lokację w grze, czyli Stone Gate. Znajduje się ona równo na południe od Minoc, wśród gór. Dotrzeć tam można tylko od strony wody, płynąc z Minoc na południe.
1) Wybrzeże (Myles)
2) Papa
3) Ukryte przejście
Na brzegu spotkamy chłopaka, którego pytamy o wszystko. Potem idziemy na południe, do siedziby cyklopów. Rozmawiamy z "ojcem", pytamy go o key, ale w zamian zażąda. Wchodzimy do środka, zabieramy wędkę, idziemy nad wodę i łowimy, po czym zanosimy mu rybę, by dostać w zamian klucz.
Wchodzimy do siedziby cyklopów i otwieramy ukryte przejście w północnej ścianie środkowego pomieszczenia. Zejdziemy do malutkiej lokacji, w której są cztery dźwignie. Przesuwamy je, wracamy do góry i teraz możemy już zejść na dół jedną z czterech bocznych drabin. Kraty będą podniesione, dzięki czemu można zejść niżej.
Są tu drabiny w czterech rogach - wszystkie prowadzą na kolejny poziom poza północno-zachodnią, która prowadzi do ślepego zaułka. Podobnie jest na poziomie trzecim.
Poziom czwarty wymaga od nas otwierania drzwi czarem Unlock Magic, a potem przesunięcia dźwigni za ukrytymi drzwiami. Następnie używamy czaru Dispel Field, aby dostać się do Vortex Cube i opuszczamy to miejsce.
Czas na finał. Udajemy się do Shrine of Codex. Wkładamy wszystkie Moonstone do Vortex Cube, a kostkę umieszczamy na przeciwko kodeksu. Dwie kolorowe soczewki umieszczamy równo pomiędzy kodeksem a ogniami odpowiadającymi ich kolorom. Potem używamy Vortex Cube, by obejrzeć zakończenie gry.
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz