Etykiety

niedziela, 1 listopada 2020

Ultima VI: The False Prophet - opis przejścia, część 1

- mapę świata zamieściłam w osobnym artykule, w solucji natomiast są bardziej szczegółowe mapy poszczególnych obszarów
- przed rozpoczęciem gry polecam lekturę tekstu "Avatar i jego drużyna", poświęconego tworzeniu postaci i drużyny
- sposoby szybkiego zdobycia pieniędzy opisałam w tekście pt. "Handel". 

Po prostej walce z grupą Gargulców rozmawiamy z Lordem Britishem. Zada on nam teraz kilka pytań - to zabezpieczenie antypirackie. Odpowiedzi to:

What doth Trolls Lack?     Endurance
What part of the tangle vine doth put one to sleep?     Pod
How wert the headlesses produced?     Wizard
What valued item canst one find near the spawning grounds of Hydras?     Nightshade Mushroom
How canst one fend off Rotworms?     Torch
How doth Sea Serpents attack?     Fireballs
What creature art wisps oft mistaken for?     Firefly
How doth giant squids cruch their prey?     Beak
Where hath images of the Silver Serpent been seen?     Tomb walls
What art reapers remnants of?     Enchanted Forest

Po udzieleniu poprawnych odpowiedzi otrzymamy Klucz oraz Orb, dzięki któremu będziemy mogli szybko wracać do Brytanii. Teraz czas na łupienie zamku - w końcu król nam pozwolił. Wychodzimy z sali tronowej, idziemy w lewo, a potem otwieramy północne drzwi - to pokój Avatara. Bierzemy ze stołu klucz, obszukujemy pokój i dwa pokoje boczne - dolny otworzymy kluczem. Wracamy na korytarz i otwieramy drzwi południowe. To pokój Nystula. Ze skrzyni zabieramy sporo dobrego ekwipunku, ze stołu zaś księgę zaklęć. Znajdziemy tu także torbę pełną składników zaklęć - polecam w niej trzymać składniki do zaklęć, by się nie mieszały.  Dobrze jest także, by poszczególne typy przedmiotów trzymały poszczególne postacie - np. jedzenie - Dupree, pochodnie - Iolo itd.

Dobrym pomysłem jest też zabranie paru skrzyń, zaniesienie ich do pokoju Avatara - od tej pory będą przechowalniami wszystkiego, czego akurat nie potrzebujemy.

Wychodzimy, idziemy na zachód i na południe. Wchodzimy do pierwszego pomieszczenia, zabieramy wszystko ze skrzyni i wychodzimy. Idziemy dalej na południe, zabieramy wszystkie eliksiry poza zielonymi - to trucizna. Jest tu także szklana kula, która pozwala nam patrzeć w dal, wystarczy, że podamy współrzędne.

Teraz idziemy do wschodniego skrzydła - otwieramy tam metalowe drzwi wytrychem, by dostać się do magazynu, w którym jest sporo dobrego ekwipunku dla naszej drużyny. W północno-wschodniej części jest natomiast kuchnia, gdzie możemy zaopatrzyć się w jedzenie. Tu i tam biega błazen Chuckles - możemy go na razie zignorować. Tu i ówdzie możemy spotkać mysz - Sherry, która dołączy do nas, jeśli damy jej ser. Na razie jednak lepiej tego nie robić, bo Sherry łatwo ginie, a potrzebujemy jej potem do jednego z questów.

Dobra, to tyle, jeśli chodzi o przygotowania, możemy zacząć grę. Najpierw należy odnaleźć Nystula - przebywa albo w swojej pracowni, w pokoju albo w jadalni w prawym skrzydle. Rozmawiamy z nim, by dowiedzieć się, że musimy odszukać Mariah. Potem idziemy do Lorda Britisha  i pytamy go o Stone. Objaśni on nam działanie Orb of the Moons - jest to nasz przenośny teleport. Jeśli chcemy się gdzieś przenieść, to używamy go, po czym wskazuje pole w odpowiedniej odległości kroków od Avatara i używamy go na tym polu. Oto jego diagram działania:



Teraz możemy wyjść z zamku - aby otworzyć bramę, musimy otworzyć wieżę po lewo, przesunąć dźwignię i pociągnąć za kołowrót. Brytania stoi przed nami otworem.

Naszym pierwszym zadaniem jest oswobodzić świątynie. By to zrobić, musimy mieć mantrę i runę przyporządkowaną każdej ze świątyń. Co ciekawe, mantry są te same, co w Ultimie V. Zacznijmy od Compassion, bo związana jest bezpośrednio z Brytanią, w której jesteśmy obecnie.

1) Zamek Lorda Britisha (British, Nystul, Chuckles)
2) Muzeum i konserwatorium (Kanneth, Nah, Ariana)
3) Siedziba uzdrowiciela (Tibarius)
4) Zbrojownia (Max)
5) Piekarnia (Cullen)
6) Tkacz (Fyodor)
7) Sprzedawca strzał (Lynn)
8) Zaopatrzeniowiec (Efiam)
9) Sprzedawca łuków (Gwenneth)
10) Blue Boar (Anya)
11) Royal Mint (Terri, Tholden)
12) Wayfarer Inn (Peyton)
13) Oaken Oar (Arty)
14) Stajnia (Wilbur)
15) Kuźnia (Rufus)
16) Ogród (Linda)

Od czasu do czasu może się do nas przyczepić miejscowy głupek Finn. W Brytanii odwiedzamy Gwenneth, by kupić dla Iolo magiczny łuk - nie stać nas, ale Gwenneth da nam go na kredyt. Potem odwiedzamy Lynn, by kupić mu strzały.  Cullen, Rufus, Linda, Fyodor i Terri mogą też kupić od nas przedmioty, co pomoże zdobyć nieco złota. Szczególnie przydatna jest tu Terri, której można sprzedać złote samorodki, sporo warte.

Aby ruszyć z fabułą, musimy odszukać Tholdena - jest on w Royal Mint. Pytamy go o mantrę i runę, by dowiedzieć się, że powierzono je opiece muzyków w konserwatorium. Idziemy tam zatem - rozmawiamy z Kennethem (mantra, rune), a potem z Nan - od niej poznamy Mantrę - Mu. Teraz rozmawiamy z Arianą - ma ona Rune of Compassion, ale nie da jej nam bez zgody rodziców. Idziemy do Blue Boar w zachodniej części miasta, rozmawiamy z jej matką, Anyą, a potem wracamy do Ariany. Tym sposobem zdobyliśmy pierwszą runę i mantrę.

Opuszczamy Brytanię drogą wiodącą na wschód. Idziemy nią prosto, przeprawiamy się przez rzekę, po czym nadal podążamy wzdłuż drogi, by dotrzeć do drugiej przeprawy. Tu droga się rozwidli - idziemy na wschód, by po chwili zobaczyć duży kamienny krąg - w okolicy kręcą się Gargoyle, które nas zaatakują. Obchodzimy krąg idąc na południowy wschód, by znaleźć drogę, która doprowadzi nas do Cove.

1) Uzdrowiciel (Sasha, Gertan, Gilron, Artegal, Ed)
2) Sprzedawca magii (Rudyom)
3) Wódz (Ahrmannd)
4) Shrine of Compassion

Sasha w szpitalu uzdrowi za darmo każdą postać, która nie ma pieniędzy. Warto o tym pamiętać - wystarczy zabrać postaci pieniądze i gotowe. Musimy porozmawiać z Ahrmaandem - powie on nam, jak posługiwać się runami. Teraz idziemy do Shrine of Compassion - czeka nas kolejna walka, a po jej wygraniu używamy Rune of Compassion, po czym wypowiadamy mantrę - Mu. To pozwoli nam oczyścić pierwszą z kapliczek. Zaberamy z niej pierwszy Moonstone. Kapliczki służą też do zdobywania poziomów. Aby to robić, musimy wybrać ikonę ust i przemówić do kapliczki, wypowiadając stosowną mantrę. Jeśli dana postać ma dość expa, to jej poziom wzrośnie, podobnie jak jedna z cech - w przypadku tej kapliczki jest to Dexterity.



Wracamy do Brytanii i opuszczamy ją drogą na południe, by następnie ruszyć na zachód. Podążamy prosto drogą, a gdy dojdziemy do rozwidlenia, skręcamy na południe. Dwa razy przeprawiamy się przez rzekę, by w końcu dość do Scara Brae.

1) Uzdrowiciel (Dezana),
2) Haunting Inn (Gideon, Marta)
3)  Studnia (Trenton)
4) Winarnia (Stivius, Duch Quentona)
5) Dom Marney (Marney)
6) Nabrzeże (Yorl)
7) Magiczny sklep (Horace)
8) Stróżówka (Michael)

Zapytajmy burmistrza Trenotna o mantrę i runę, by poznać złą wiadomość. Najpierw zajmijmy się mantrą - w domu na przeciwko nabrzeża jest książka, wystarczy ją przeczytać, a poznamy treść mantry - Om. Potem idziemy spytać o Quentona trzy osoby - Stiviusa, Gideona i Martę. Potem idziemy pogadać z Yorlem, pytając go także o amulet, a następnie z Marney - musimy ja spytać o jej imię, wiersz, z którego pochodzi, a potem o koszyk. Dopiero teraz możemy otworzyć skrzynię w jej domu, a w niej znajdziemy Rune of Spirtuality.

Teraz musimy odnaleźć kapliczkę. Idziemy na nabrzeże, używamy łódki i przepływamy na północ, wysiadamy na tamtejszym nabrzeżu i idziemy do domu. Mieszka tu Horace. Pytamy go o shrine. Tak jak w poprzednich częściach, jest ona dostępna tylko w określonych porach dnia. Ale na szczęście tu nie jest to problemem, bo mamy Orb of the Moons. Ten przedmiot bardzo ułatwia w grze życie. Używamy go i wskazujemy pole będące dwa kroki w lewo i jeden krok w dół od Avatara. Używamy go na tym polu, co otworzy nam czerwoną bramę - dzięki niej przeniesiemy się do Shrine of Spirituality. Tu nie ma nawet wrogów - kapliczka znajduje się w innym wymiarze. Używamy Runy, wypowiadamy mantrę i zrobione, zabieramy Moonstone, po czym używamy Orb of the Moon na polu będącym dwa kroki na północ od Avatara - wrócimy w okolice Brytanii.

Ponownie ruszamy na zachód - po drodze, niedaleko rozwidlenia wiodącego do Scara Brae miniemy stróżówkę. Nieco na północny zachód od niej są góry. Mieszkają tu cyklopy, jest tu także ich jaskinia - Cyclops Cave.  Aby do niej dojść, musimy iść wzdłuż gór i w ich zachodniej części znaleźć kotlinę prowadzącą na wschód. Tam jest wejście.

Nie ma w tej jaskini nic aktualnie fabularnie, możemy jednak znaleźć trochę skarbów i pozabijać cyklopy, by skoczyło nam doświadczenie. Na trzecim poziomie są beczki z prochem. Są one ciężkie, ale polecam wziąć tyle, ile się tylko da. Po wyjściu szybko teleportujmy się do Brytanii i zostawmy beczki w zamku - przydadzą nam się później.

Gdy będziemy gotowi, możemy ruszać na kolejną wyprawę. Z Brytanii idziemy na zachód, ale teraz przy rozwidleniu dróg kierujemy się na północ. Czeka nas dość długa podróż, po której dotrzemy do Empath Abbey.


1) Winiarnia (Eckhart, Faren, Sionnah)
2) Zakład pogrzebowy (Glen)
3) Cmentarz (Mole)
4) Uzdrawiacz (Stephanie)
5) Nabrzeże (Sylaina)
6) Barć (Zeke)
7) Chatka Iolo

Wartą zapamiętania na przyszłość informacją jest to, że jeśli pójdziemy na południe od zegara słonecznego w Emapth Abbey (ignorując drogę), to dojdziemy do miejsca, gdzie rośnie sporo Blood Moss.
Idąc tu miniemy drogowskaz wskazujący kierunek do chatki Iolo - jest ona na północny wschód od drogowskazu. W chatce włączamy tryb solo (klawiszem cyferki) Iolo i zabieramy z szafki sporą ilość strzał  bełtów. Potem wracamy na drogę i idziemy dalej.
W miasteczku mamy do zrobienia jedną konkretną rzecz - rozwiązanie konfliktu między grabarzem (Mole) a właścicielem zakładu pogrzebowego (Glen). Trzeba będzie kilka razy biegać od jednego do drugiego. W końcu Glen nam podziękuje i pozwoli zbadać zwłoki maga (ubranego na niebiesko). Znajdziemy przy nim sporo dobrych rzeczy.

W okolicy znajduje się druga w grze jaskinia - Spider's Cave, którą możemy odwiedzić. Nie ma tu niczego ważnego fabularnie, ale przy ciałach znalezionych w sieciach jest sporo dobrego ekwipunku do zabrania. Znajdziemy tu także bardzo dużo Spidersilk - jest to dość popularny składnik czarów.

Zaliczywszy to możemy udać się z powrotem do Empath Abbey i stamtąd iść drogą na północ i na wschód, by dojść do Yew albo po prostu teleportować się do Yew przy  pomocy Orb of the Moons.

1) Tawerna (Andrea, Jaana)
2) Dom Jaany
3) Siedziba burmistrza (Leonora)
4) Więzienie (Pidgarm, Boskin)
5) Dyby (Sinjen)
6) Kupiec (Utomo)
7) Shrine of Sacrifice

Kolejne nieduże miasteczko. Tutaj zajmiemy się cnotą Sacrifice. W tym celu udajemy się do pani burmistrz - Leonora, spytana o runę i mantrę, odeśle nas do więzienia.  Pidgarm jednak nie będzie chciał nam pozwolić spotkać się z więźniem, więc wracamy do Leonory po pozwolenie. Dopiero teraz Pidgarm da nam klucz - otwieramy nim wschodnie drzwi i rozmawiamy przez okno z Boskinem. Po tej rozmowie wracamy do Leonory i pytamy ją o dzieci Boskina. Potem wracamy do niego i wytykamy mu kłamstwo - teraz zdradzi nam, gdzie ukrył runę. Przed opuszczeniem więzienia oddajemy klucz Pidgarmowi. Następnie idziemy do tawerny, odsuwamy donicę w prawym dolnym rogu i zabieramy Rune of Justice.

To jeszcze nie wszystko. Po pierwsze, w tawernie lub w domku na północ od niej spotkamy Jaanę - naszą dawną towarzyszkę. Warto ją przyłączyć do drużyny (ma najwyższe Dexterity z postaci!), a potem z jej domu zabrać Storm Cloak (tylko ona może to zrobić). Następnie udajemy się do pani burmistrz i pytamy ją o mantra oraz justice, by nam zdradziła jej treść - beh. Shrine of Justice znajduje się na północny zachód od Yew. Pilnuje jej silna grupa gargoyli. Mamy tu dwa wyjścia - walczyć (przydadzą się znalezione niedawno beczki z prochem) albo użyć Orb of the Moons. Przeniesie on nas do kapliczki, a gargoyle są nieco na południe od niej, więc nawet nas nie zauważą, gdy przeprowadzimy rytuał, zabierzemy Moonstone i wyniesiemy się stąd przy pomocy Orba.

Naszym kolejnym celem jest Minoc. Mamy kilka sposobów, aby tam dotrzeć. Najszybszy to skorzystać z Orb of the Moons. Druga opcja to z Yew iść na wschód, dotrzeć do przystani, wsiąść do łódki i płynąć dalej na wschód, wzdłuż wybrzeża, a gdy opłyniemy półwysep, wówczas skierować się znowu na wschód i w ten sposób dotrzeć do Minoc. Podczas tej podróży polecam trzymać się blisko brzegu i uważać, bo w jej trakcie mogą nas zaatakować morskie potwory, a wtedy będziemy w kiepskiej sytuacji.

1) Zegarmistrz (Troy)
2) Zakład szklarski (Dale)
3) Uzdrowiciel (Tara)
4) Sklep z koszykami (Michelle)
5) Gospoda (Doris)
6) Sala gildii (Selganor, Gwenno)
7) Sklep muzyczny (Julia)
8) Ratusz (Isabella)
9) Tartak (Aaron)

Są tu dwie postacie, które mogą do nas dołączyć - Julia i Gwenno. Obie odradzam - są bardami, ale mają statystyki gorsze od Iolo, a najlepiej budować drużynę opartą o jeden typ każdej postaci. Jest to miejsce, gdzie możemy zarobić sporo gotówki - kupujemy szklanki u Dale, po czym udajemy się do Empath Abbey i sprzedajemy je z zyskiem Zekowi.

Aby zdobyć Rune of Sacrifice i Mantra of Sacrfice, udajemy się do ratusza i rozmawiamy z Isabellą. Powie nam ona, gdzie szukać jednego i drugiego. Z Mantrą nie będzie problemu, odwiedzamy Tarę, a zdradzi nam ona jej treść - "cah". Teraz udajemy się do sali koncertowej. Spotkamy tu Selganora. Zada on nam pytania - to kolejny etap zabezpieczeń antypirackich: 

What kind of fork should Mandrake Roots be prepared with?
Silver

What part of the nightshade mushroom is used in spellcasting?
Cap

Where does Sulfurous Ash come from?
Volcanic Eruptions

What are the Black Pearls used for?
Kinetic propellent

Po załatwieniu tego rozmawiamy z nim i pytamy o runę - owszem, ma ją, ale mogą ją dostać tylko członkowie gildii. Aby tak się stało, musimy stworzyć fletnię pana i nauczyć się na niej grać melodię "Stones". Udajemy się do sklepu Julii, pytamy ją o panpipe, by dowiedzieć się, że potrzebuje odpowiedniego drewna. Po nie musimy udać się do Yew. Przenosimy się tam i idziemy spytać panią burmistrz o drewno. Odeśle nas ona do Bena. Mieszka on w domu na zachód od rausza, w lesie. Spytany o drewno, sprzeda nam kłodę za 5 sztuk złota.

Teraz wracamy do Minoc i idziemy do tartaku, gdzie spytany o kłodę Aaron przytnie nam ją tak jak trzeba. Wracamy do Julii, która teraz przygotuje nam fletnię. Została jeszcze kwestia melodii. To będzie jednak proste - idziemy do siedziby gildii, pytamy Gwenno o stones, a poda nam zapis melodii. Potem już po prostu idziemy do Selganora, chwalimy się fletnią, podajemy zapis melodii, a dostaniemy Rune of Sacrifice.

Czas zająć się kaplicą. Droga do niej jest dość daleka. Owszem, jest też krótsza trasa, prowadząca koło tartaku, ale wiedzie ona przez bagna, więc skończymy z niemal całą drużyną zatrutą. Aby więc dojść bezpiecznie, ruszamy z Minoc na południe. Droga doprowadzi nas w końcu do bagien. Obchodzimy je od zachodu, a gdy znajdziemy się po ich południowej stronie, wówczas ruszamy na wschód, wzdłuż bagien. Dotrzemy do drogi. Nią kierujemy się na północ - na wschód od nas są góry. Musimy wypatrzyć w nich przełęcz wiodącą dalej na wschód. Gdy nią przejdziemy na drugą stronę, idziemy nieco na południe i na wschód, by na dużej równinie znaleźć kapliczkę. Jej pilnują gargoyle. Po ich pokonaniu odprawiamy rytuał i zabieramy Moonstone.

Wracamy do Brytanii i ruszamy na południe, po czym skręcamy na wschód i idziemy drogą prosto przed siebie, aż dojdziemy do Paws, największego, po stolicy, miasta.

1) Młyn (Grison)
2) Karczma (Cat, Patrick)
3) Sklep odzieżowy (Marissa)
4) Rzeźnia (Hendle)
5) Obora (Kalbmilch)
6) Wytwórca lin (Mortude)
7) Producent nici (Arbeth)
8) Hotel (Timothy)
9) Zakład tkacki (Thidnle)

To pierwsze miasto, gdzie możemy się natknąć na Arturosa lub Andreasa, dwóch cygańskich złodziei. Nie ma tu praktycznie nic fabularnego, ale to ważne miasto handlowe, gdzie można zarobić sporo gotówki, jeśli będziemy bawić się w handel.

Nasza droga prowadzi dalej na południe, do Trinsic. Po drodze możemy spotkać cyganów - należy uważać, co dwa wspomniani wyżej będą chcieli nas okraść.

1) Tawerna (Lawrence, Angus)
2) Kuźnia (Brandon)
3) Kowal (Harold)
4) Ratusz (Whitesaber)
5) Stajnia (Immanuelle)
6) Uzdrowiciel (Tobatha)
W tawernie możemy spotkać Mandrake'a - warto go spytać o news, wspomni nam o dość ważnej rzeczy.

Co się tyczy Runy i mantry, to jest to tym razem trywialne. Idziemy do burmistrza i pytamy go o jedno i drugie. Poda nam treść mantry - "summ", zaś po rozmowie będziemy mogli zabrać Rune of Honor z postumentu w centrum miasteczka. Potem idziemy na południe drogą, skręcamy na wschód, musimy przejść przez bagna, po czym pokonujemy Gargoyle i oczyszczamy kolejną kapliczkę, zabierając Moonstone.

Do zdobycia kolejnej runy niezbędna nam będzie Sherry - jest to mysz, którą możemy spotkać w zamku Lorda Britisha - aby do nas dołączyła, musimy jej dać ser. Należy na nią uważać, bo jest dość słaba i łatwo ją zabić. Kolejnym celem naszej wędrówki jest Jhelom. Tu można się dostać na kilka sposobów. Po pierwsze, najprostszym sposobem jest nasz ukochany Orb of the Moons. Po drugie, można kupić statek i tu dopłynąć - ale nie warto tego robić, bo najtańsze statki są do kupienia właśnie w Jhelom. Trzecia opcja to podróż na wschód od Trinsic - jest tam masyw górski położony obok Shrine of Honor. W nim znajdziemy wejście do jaskini. Jest to Heroe's Hole. Idziemy na wschód i skręcamy w trzecią mijaną odnogę na południe, by znaleźć drabinę, którą wyjdziemy w Jhelom.

1) Tawerna (Lysandra, Culham, Jerris, Setlian, Arvin, Van Kelian)
2) Gospoda (Martin)
3) Ratusz (Zellivan)
4) Nabrzeże (Peer)
5) Sklep z bronią (Normaan)
6) Shrine of Valor

To małe miasto, ale ważne - jest to bowiem najlepszy w grze punkt do zakupu statków, więc warto będzie go tu nabyć. Możemy to zrobić na wybrzeżu. U Normaana możemy natomiast uzupełnić nasze zapasy amunicji.

W północno-zachodniej części miasta są góry, a w nich wejście do podziemi (tędy tu przyszliśmy idąc przez Heroe's Hole. To dobre miejsce do expienia - nieco na północ od wejścia jest lokacja, w której roi się od słabych nietoperzy, zaś jeszcze dalej na północ znajdziemy maga ze szkieletami - za każdym razem z maga wypadają jakieś przedmioty i złoto.

Następna sprawa to Rune of Valor. Udajemy się do Zellivana i pytamy go o runę i mantrę. Potem idziemy do Normaana i pytamy o runę. Dowiedziawszy się tego idziemy do tawerny - rozmawiamy z z Lysandrą, a potem z Culhamem i prosimy go, by zaśpiewał nam piosenkę, w jej treści padnie treść mantry - Ra. Następnie przełączamy Sherry na solo mode i wchodzimy nią do dziury w ścianie koło Van Kelliana. Tam znajdzemy Rune of Valor.

Mając wszystko, wsiadamy na statek i płyniemy na wyspę położoną tuż na południe od Jhelom. Tam znajdziemy Shrine of Valor. Pokonujemy gargoyle, odprawiamy rytuał i zabieramy kolejny moonstone. 

Naszym kolejnym celem jest New Magincia. Możemy się tam przenieść przy pomocy Orb of the Moons albo odbyć długą, morską drogę z Jhelom naszym nowym statkiem.

1) Ratusz (Antonio)
2) Nabrzeże (Conor)
3) Pole (Katrina)
4) Tkacz (Charlotte)
5) Gospoda (Dunbar)
6) Pole (William)
7) Zagroda (Aurendir)

W New Magincii spotkamy Katrinę kolejną z naszych dawnych towarzyszek. Możemy ją wcielić do drużyny, ale ma bardzo słabe statystyki, więc odradzam. Jeśli ją wcielimy, to warto udać się do jej domu, bo jest tam dużo rzeczy do zabrania.

Aby zdobyć Rune of Humility udajemy się do Antonia, który da nam zadanie - znaleźć najskromniejszą osobę w miasteczku. Musimy popytać miejscowych o humility i ocenić - ale aby było prościej od razu powiem, że chodzi o Conora. Potem idziemy do Antonio i udzielamy mu poprawnej odpowiedzi, aby dostać runę. Następnie idziemy do Conora i pytamy o mantrę - brzmi ona "lum".

Tu poszło łatwo, ale dostanie się do Shrine of Humility będzie trochę bardziej wymagające. Pytamy Conora o shrine. Jeśli mamy nasz statek to nie problem, jeśli nie, to pytamy Conora o jego łódkę, pożyczy on nam ją. Płyniemy na południowy wschód, gdzie znajduje się wielka wyspa. Musimy wpłynąć w rzekę, która wypływa z jej centralnego punktu na zachodnim brzegu. Płyniemy rzeką, by dotrzeć do jeziora w środku wyspy. Potem szukamy rzeki wypływającej ze wschodniej strony jeziora  płyniemy nią, by dotrzeć prosto pod kapliczkę. Tu zabijamy gargoyle, dokonujemy rytuały i zabieramy moonstone.

Przed nami ostatnia z run - Rune of Honesty. By ją zdobyć, też potrzebujemy albo statku albo posłużenia się Orb of the Moons - udajemy się bowiem do Moonglow.

1) Karczma (Rob, Dedydlus, Manrel, Agnar)
2) Wróżka (Penumbra)

To jedno z najmniejszych i najrzadziej zaludniowych miast w grze - zresztą, większość jego mieszkańców siedzi zwykle w tawernie. Musimy odszukać Agnara, którego pytamy o runę i mantrę. Skieruje on nas w obu przypadkach do wróżki Penumbry. Problem w tym, że jej dom na północy jest zabezpieczony pomieszczeniem z czarami, przez które przejść się tak po prostu nie da. 
Aby spotkać się z Penumbrą musimy zdobyć czar trzeciego poziomu Dispel Field. W tym celu musimy najpierw odwiedzić położone na północ od Moonglow miasto Lycaeum

1) Dom maga (Ephemerides)
2) Biblioteka (Thariad, Mariah)
3) Uzdrowiciel (Dargoth)
4) Magiczny warszrat (Xiao)

 W bibliotece spotkamy znajomą z poprzednich części serii - Mariah. Niestety, nie dołączy do nas (a wcześniej była najlepszym magiem w grze). Podczas rozmowy z nią włączy się trzeci etap zabezpieczeń antypirackich. Oto pytania i odpowiedzi:
What does the magic syllable 'Zu' mean?
Sleep

What does the magic syllable 'Quas' mean?
Illusion

What does the magic syllable 'Hur' mean?
Wind

What does the magic syllable 'Jux' mean?
Danger

What does the magic syllable 'Ort' mean?
Magic
Mamy w tym mieście dwie rzeczy do kupienia - sekstans u Ephemeridesa, który znacząco ułatwi nam podróże morskie. U Xiao musimy natomiast kupić czar Dispel Field. Lepiej jednak nie kupować u niej składników do zaklęć - ma bardzo wysokie ceny.

Teraz wracamy do Moonglow. Rzucamy czar "Dispel Field" 5 razy na kolejne pola w domu Penumbry w linii prostej, tak by mieć drogę do kolejnych drzwi. Potem idziemy porozmawiać z Penumbrą. Gdy spytamy ją o mantrę, to za 5 sztuk złota wywróży nam jej treść - "ahm". Jeśli chodzi o runę, to okaże się, że znajduje się ona  krypcie Beyvina. Aby się tam dostać, idziemy do tawerny, rozmawiamy z Manrelem i pytamy o Beyvina, by dostać klucz. Potem idziemy do gospody - wytrychem otwieramy drzwi na zapleczu, przesuwamy bańkę z mlekiem na półkę, obszukujemy ścianę, by znaleźć ukryte przejście, w kolejnym pomieszczeniu rozwalamy stojące na drodze beczki i gotowe, czas na ekplorację Moonglow Crypt.

1) Wyjście do Moonglow
2) Zejście na poziom 2
3) Wejście na poziom 1
4) Rune of Honesty
5) Zejście na poziom 3
6) Wejście na poziom 2
7) Zejście na poziom 4
8) Wejście na poziom 3
Przed nami pierwsze poważne podziemia do zaliczenia. Jeśli drużyna nie posiada jeszcze Swamp Boots, to najwyższy czas je kupić.  Musimy też mieć czar Magic Unlock, nie zawadzi ponadto zabrać jednej czy dwóch beczek z prochem.

Pierwszy poziom jest w miarę spokojny, jest to natomiast istna kopalnia skarbów. Obszukajmy każdą mijaną niszę ze zwłokami, znajdziemy tu sporo przedmiotów, w tym tak cennych jak choćby Szklany Miecz. Jest tu także łopata - przyda się nam ona później.

Na drugim poziomie jest kilka pomieszczeń - zignorujmy je, nie ma w nich nic ciekawego, poza środkowym - jest krypta Beyvina. Możemy ją otworzyć kluczem od Manrela. Kładziemy obok wejścia otrzymane kwiaty i zabieramy Rune of Honesty. Obszukajmy nisze w ścianach, po czym zejdźmy na niższy poziom. Tu jest niewiele do zabrania. Aby zejść jeszcze niżej, musimy użyć czaru Unlock Magic na drzwiach, za którymi jest zejście. Na czwartym poziomie jest sporo fajnych skarbów (m.in. dwa świetne pierścienie). Na wielkiego śłuzowatego potwora najlepiej użyć beczki z prochem.

Po zdobyciu ostatniej runy udajemy się do Shrine of Honesty - najłatwiej to zrobić przy pomocy Orb of the Moons, bo kapliczka mieści się na dużej wyspie położonej na północny wschód od Lycaeum, więc trzeba by tam płynąć łodzią. Zabijamy gargoyle, odprawiamy rytuał i zabieramy Moonstone. Pierwszy etap rozgrywki za nami.





https://playclassic.games/games/role-playing-dos-games-online/play-ultima-vi-false-prophet-online/play/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz