Etykiety

niedziela, 10 listopada 2019

Baldur's Gate: Enhanced Edition: Rozdzał siódmy - opis przejścia

Przed nami ostatni rozdział gry. W jego trakcie powinniśmy dokończyć, o ile już nie skończyliśmy zadania z "Opowieści z Wybrzeża Mieczy", które opisałam w osobnym fragmencie solucji do "Baldur's Gate: Enhanced Edition". 

Lokacje, które odwiedzimy w tym rozdziale

 
Lokacja 900 (Most Wyrma)

Tuż przed mostem spotkamy przemytnika. Płacimy mu 100 sztuk złota, by móc spokojnie przejść do miasta. Na razie jednak załatwmy jedną zaległość i ruszajmy na północ.

Lokacja 400 (Farmy)

1) Wenric - jeśli drużyna ma wysoką reputację, Wenric zaproponuje nam udział w polowaniu na zombie, których pełno jest w okolicy. Musimy ubić 20 sztuk. Gdy to zrobimy, Wenric da nam 150 gp i 800 expa.

Dzielnica wschodnia
Wystarczy, że trochę się tu pokręcimy, a złapią nas Najemnicy Płonącej Pięści. Nie stawiamy m oporu, tylko dajemy się aresztować i zaprowadzić do Angelo. Wobec niego lepiej być uprzejmymi, bo inaczej zamordowuje jednego z członków drużyny. Jeśli w drużynie mamy Shar Teel, to Angelo nas wypuści, w innym przypadku wylądujemy w więzieniu, skazani na powieszenie.



Dzielnica południowo-zachodnia

Wychodzimy z celi i idziemy do jedynej otwartej celi, w której jest Neb. Musimy go kilka razy zapytać, a potem odpowiedzieć na jedną z jego zagadek (33, dziecko, lustro, jutro). Dzięki temu wydostaniemy się z więzienia. Od tej pory jednak każdy strażnik, który nas zobaczy, zaatakuje nas automatycznie. Lepiej więc uciekać. Udajemy się teraz do dzielnicy wschodniej.

Dzielnica wschodnia
 Koło siedziby gildii złodziei spotkamy harfiarza Delethyra, który opowie nam o tym, co się działo w mieście.
Koło Czarodziejskich Rozmaitości spotkamy Tamako, która opowie nam o powodach choroby księcia. Poprosi nas ona, byśmy się z nią spotkali koło siedziby Płomiennej Pięści. Gdy tam pójdziemy, rozmawiamy z nią, a zdradzi nam ona, że musimy się udać do podziemi, by odnaleźć dwójkę sług Sarevoka - Krystina i Slythe.

Dzielnica północno-zachodnia
Niedaleko wejścia do posiadłości Srebrnej Tarczy spotkamy prostytutkę o imieniu Cukiereczek, która wskaże nam świadka zabójstwa Scara.

Dzielnica północno-wschodnia
Idziemy do "Spłonionej Syreny", by spotkać Ivanne, który opowie nam o zabójstwie Scara, a potem schodzimy tam do podziemi. Spotkamy tu Krystina i Slythe. Po ich zabiciu zdobędziemy zaproszenie na bal.

Dzielnica północna
W okolicy "Trzech Baryłek" spotkamy strażnika Sorrela, który zamiast nas atakować podzieli się swoimi wątpliwościami. W "Trzech baryłkach" spotkamy Delethyra, od którego dowiemy się więcej. Wskaże ona nam także kolejny trop.

Dzielnica południowo-zachodnia
Wchodzimy do siedziby Płomiennej Pięści - czeka nas kilka walk, ale tym razem nie stracimy reputacji. Gdy wejdziemy na górę, spotkamy Kenta, on jest po naszej stronie i podzieli się swoimi podejrzeniami. W pomieszczeniu obok znajdziemy Rashada. Zabijamy go, po czym zabieramy ze sobą księcia Eltana.

Dzielnica południowa
Zanosimy księcia Eltana do kapitanatu portu. Dostaniemy za to 2500 expa.  Teraz udajemy się do siedziby Żelaznego Tronu. Na kolejnych piętrach spotkamy jego członków, którzy powiedzą nam, co się dzieje z organizacją. Na ostatnim piętrze spotkamy Cythandri. Zaatakuje nas ona i wezwie dwa ogry. Za ich zabicie dostaniemy 5000 expa. Po walce koniecznie zabieramy i czytamy pamiętnik Sarevoka.

Dzielnica północna
Idziemy do pałacu - dzięki zaproszeniu dostaniemy się tam bez problemu. W środku, po dłuższej scence, zacznie się walka - ignorujemy Sarevoka i zabijamy wszystkich innych, pilnując, aby Belt lub Lila przeżyli, inaczej zaliczymy koniec gry. Sarevok i tak ucieknie, ale Belt teleportuje nas za nim, do gildii złodziei.

Dzielnica południowo-wschodnia
Gdy przeniesiemy się do gildii złodziei, możemy wyjść, przespać się w tawernie tuż obok, a potem wrócić. Schodzimy teraz na dół.

Labirynt Złodziei

1) Voleta, która powie nam o labiryncie.

2) Pułapka.

3) Dwie pułapki.

4) Winski Perorate, który powie nam co nieco o Sarevoku. Jeśli go zabijemy, dostaniemy -2 do reputacji. Tu jest też wyjście z labiryntu.

Podziemne miasto

1) Rhavin i jego pięciu kompanów - ostatnia grupa zabójców w grze, naprawdę silna i groźna. Polecam rzucić na ich obszar kilka mocniejszych czarów, a potem eliminować z daleka. Za ich zabicie dostaniemy 11 000 expa i sporo łupów.

2) Tomoko - jeśli mamy wysoką charyzmę i reputację, to możemy jej darować życie (opcje 1, 3, 2), w pozostałych przypadkach oznacza to walkę z nią. Daje 5000 expa i trochę niezłych przedmotów.

3) Świątynia Bhaala - tu czeka nas walka z Sarevokiem i jego pomagierami. Jak zabić Sarevoka? Przed walką polecam zrobić dwie rzeczy - rozbroić część pułapek po środku lokacji (tych na symbol czaszki się nie da), a potem zbadać lokacje po prawo - wychodzą z nich potwory, które lepiej jest zabić teraz. Potem dobrze jest namierzyć miejsce, gdzie stoi Sarevok i jego kumple, po czym rzucić tam kilka najmocniejszych czarów - Kula Ognia, Zabójcza Chmura, Pajęczyna. Jest szansa, że któryś z nich zatrzyma jednego z pomagierów Sarevoka i zabierze wszystkim nieco HP. Resztę drużyny lepiej cofnąć blisko wejścia, narzucić sobie wszystkie możliwe czary wsparcia, a do Sarevoka zbliżyć się tylko wojownikiem. Po krótkiej rozmowie zacznie się walka. Skupiamy całą siłę na Sarevoku. Gdy on zginie, walka dobiegnie końca.

W razie problemów możemy w trakcie walki wyjść ze świątyni - dość często rusza za nami tylko Sarevok, a dodatkowo wycofujemy się poza zasięg czarów jego kolegów. To dobry sposób, jeśli mamy poważniejsze problemy z walką z Sarevokiem.

Jego zabicie kończy grę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz