Etykiety

niedziela, 10 listopada 2019

Baldur's Gate Enhanced Edition: Rozdział trzeci - opis przejścia

W tym rozdziale trochę się pokręcimy po okolicy Nashkel, załatwiając to, co tam zostało.
Lokacje, które odwedzimy w tym rozdziale:

Lokacja 5000 (Dolina grobowców)

1) Wyjście z kopalni

2) Lamalha i jej drużyna, czyli tym razem cała banda zabójców. Znacząco trudniejsze od poprzednich, ale nie powinny być kłopotem. Zgarniemy za to znowu sporo fajnych przedmiotów.

3) Grobowiec Ghoula - w środku siedzi ghoul znajdziemy tu trochę złota.

4) Hentold - poprosi nas, abyśmy odnieśli znaleziony przez niego sztylet do pobliskiego grobowca.

5) Grobowiec Upiora - po wejściu spotkamy upiora. Mamy dwie opcje - oddać mu sztylet, za co dostaniemy 900 expa, albo z nim walczyć. Nie jest trudnym wrogiem (choć jako upiór jest wrażliwy wyłącznie na broń magiczną), za to zdobędziemy aż 3000 expa, zaś w obu grobach jest trochę przedmiotów. No i zachowamy sztylet +2.

6) Czarodziej Narcillius - opowie nam o swoim eksperymencie. Mamy tu dwie opcje - powiedzieć mu, że jest szalony, a wtedy pojawią się cztery zwykłe slimy (260 expa za każdego). Możemy go też poprosić o zapisanie czaru - to z kolei wywoła walkę z dwoma musztardowymi slimami (2000 expa za każdego) oraz samym Narcilliusem (1400 expa i przedmioty). Ta druga walka jest trudniejsza, bo musztardowe slimy lubią zatruwać.

7) Grobowiec Ghastów - w środku siedzą trzy ghasty, znajdziemy też kilka fajnych przedmiotów magicznych.

Oczyściwszy ten obszar, warto wrócić do Nashkel, odebrać nagrody za questy i sprzedać nadmiarowy ekwipunek. Koniecznie spotkamy się z Berrune Ghastkillem (6), odnosimy pierścień (14) i odwiedzamy gospodę (4). Ale mamy w tej okolicy jeszcze kilka spraw do załatwienia. Zacznijmy od wizyty w lokacji 4200 nad jeziorem, gdzie spotkaliśmy Drizzta. Stamtąd idziemy na północ.



Lokacja 3700 (Czerwone Kaniony)

1) Roger, posłaniec, który wspomni nam od zbliżającym się konflikcie.

2) Banda Zargala - trzy hobgobliny, które chcą nas obrabować. Nie są może silne, ale łucznicy strzelają zatrutymi strzałami.

3) Footy - dzieciak wspomni nam o znajdującym się niedaleko Bassilusie.

4) Bassilus - gdy się do niego zbliżmy, możemy tak poprowadzić rozmowę (opcje 3, 1, 1), aby sam doprowadził do zniszczenia swoich żywych trupów. Oznacza to jednak, że nie dostaniemy expa za ich zabicie. W obu przypadkach trzeba też będzie walczyć z Bassilusem. Jest niezły, ale liczna drużyna rozprawi się z nim szybko. Dostaniemy za niego 975 expa, kilka niezłych przedmiotów (uwaga - buty są przeklęte), a jeśli zaniesiemy jego symbol do Kelddatha Ormlyra w świątyni na wschód od Beregostu, dostaniemy 5000 sztuk złota i 1000 expa.

5) Kupiec Kissiq wspomni nam o znajdującej się niedaleko "przeklętej kurze".

6) Kurczak Melicamp - człowiek przemieniony w kurczaka. Jeśli zgodzimy się mu pomóc, musimy go zabrać do Wysokiego Żywopłotu.

Teraz ruszajmy na północ.

Wysoki Żywopłot
1) Chatka, znajdziemy w niej naszyjnik, który możemy sprzedać za niezłe pieniądze.

2) Permidion Stark - złodziej, który chce obrabować Wysoki Żywopłot

3) Wysoki Żywopłot - spotkamy tu maga Thalantyr. Musimy z nim pogadać kilka razy, a w końcu zgodzi się z nami handlować. Ma sporo dobrych magicznych towarów.
Jeśli przyniesiemy Thalantyowi gadającego kurczaka, to zgodzi się pomóc, pod warunkiem, że przyniesiemy mu jakąś czaszkę. Tą można zdobyć na szkieletach, które kręcą się w okolicy. Zanim jednak damy ją Thalantyowi, najlepiej zapisać grę. Czar  Thalantyra działa bowiem losowo - czasami zabija Melicampa, a wtedy nic nie dostaniemy. Jeśli jednak wszystko skończy się dobrze, to dostaniemy 2000 expa i +1 do reputacji.
Thalantyra można zabić (3000 expa za niego i 2000 za każdego z jego golemów), ale łupy są marne, zaś Thalantyr jest jednym z najlepszych sprzedawców magicznego ekwipunku w grze.

4) Grupa Gnolli - jeden ma Krótki Miecz Perdue, który musimy odnieść Perdue w Beregoście.

5) Kivan (elf, łowca), który zaoferuje nam udział w polowaniu na bandytów. Oznacza to jego dołączenie do drużyny. Jest dobrą postacią.

Wracamy teraz nad jezioro i idziemy na zachód.

Lokacja 4100 (Wykopaliska archeologiczne)

1) Bragge i Laryssa. Najpierw czeka nas rozmowa z Laryssą - jeśli ją spytamy, kim jest Bragge, to odejdzie, inaczej zaatakuje nas - jest niezbyt silna, a dostaniemy 650 expa. Potem czeka nas rozmowa z Bragge. Tu mamy dwie opcje - możemy odpowiedzieć na jego zagadkę ("Śmierć"), zabrać go do świątyni Helma w Nashkel (automatucznie), za co dostaniemy 1000 expa, 1000 sztuk złota, +1 do reputacji oraz fajny ekwipunek Bragge. Możemy też go zabić. Dostaniemy wówczas też jego ekwipunek, 1400 expa, a potem jeszcze 250 sztuk złota i 500 expa od Oubleka w Nashkel. Ta druga opcja jest generalnie lepsza, ale wybór należy do gracza.

2) Wykopaliska - szef archeologów, Charleston Nib, poprosi nas o ochronę przed bandytami. Chwilę potem pojawi się Gallor, namawiając nas, byśmy zabili Niba. Jego opcja jest kiepska, więc radzę mu odmówić. Idziemy porozmawiać z Nibem. Zaprowadzi nas do środka - tu czeka nas krótka i banalna walka. Po niej mamy wybór - możemy powiedzieć Nibowi o Gallorze, wówczas dostaniemy 1000 expa i +1 do reputacji. Jeśli zgodziliśmy się jednak pomóc Gallorowi, to musimy zabić Niba - dostaniemy 900 expa i -2 do reputacji.
W najgłębszej komorze znajdziemy figurkę. Jeśli ją zabierzemy na zewnątrz, to zaatakuje nas Siewca Zagłady - dość silny przeciwnik, ale nagrodą za jego pokonanie będzie 4000 expa. Figurkę warto zachować, przyda się jeszcze.

3) Banda Ba'Ruka - hobgoblin i stado koboldów. Koboldy mają płonące strzały.

4) Grupa Gnolli, nieco silniejszych niż zwykle.

Teraz udajemy się do Nashkel, a stamtąd na zachód.

Lokacja 5200 (Wodospad)

1) Driada - poprosi nas o pomoc przeciwko ludziom niszczącym jej drzewo. Mamy dwie opcje - sprzymierzyć się z drwalami, wtedy zaatakuje nas driada (975 expa) i stracimy -2 reputacji. Możemy też ich zabić. Dostaniemy 350 expa za ich zabicie, 500 expa od Driady i +1 do reputacji oraz jedną, losową miksturę. Możemy także zabrać majątek drwali.

2) Tu zaatakuje nas wilk broniący jaskini. W samej jaskini jest sporo złota i magiczna halabarda.

3) Dziewczynka Drienne, której kot spadł do wodospadu. Jego ciało znajdziemy w 4. Jeśli mamy wysoką reputację, to za jego odniesienie dostaniemy 200 expa i +1 do reputacji.

4) Tu znajdziemy ciało kota.

5) Banda gnolli Ludruga. Zażądają forsy, a gdy im odmówimy, Ludrug wezwie nas na pojedynek 1 na 1. Wybiera zawsze postać o najwyższym poziomie lub główną postać. Gdy go pokonamy, oddali się, a my dostaniemy 500 expa.

6) Gnoll Inglot, chcący zabić Dynaheir. Po walce zdobędziemy m.in. halabardę +2.

Naszym kolejnym celem jest lokacja na południe od Nashkel, na zachód od kopalni.

Lokacja 5300 (Chmurne Szczyty)

1) Alexander, Delgod i Sendai - trójka amnijskich bogaczy, szukających rozrywki w polowaniu na ludzi. Możemy ich zostawić, ale bardziej opłaca się ich pozabijać, bo zdobędziemy 1200 expa i kilka niezłych przedmiotów, w tym także strzał.
2) Skrytka w ziemi, a w niej dwa zwoje czarów, w tym jeden z moich ulubionych czarów bojowych, czyli Śmierdząca Chmura.

3) Chłopczyk Albert, który poprosi, abyśmy znaleźli jego pieska Ruffie. Piesek jest w 4.

4) Tu znajdziemy Ruffie. Mamy dwie opcje. Możemy przyprowadzić pieska do Alberta, wtedy dostaniemy 1000 expa. Możemy też zabić pieska, a potem walczyć z Albertem - przemieni się w bardzo silnego demona. Za jego pokonanie dostaniemy 12000 expa, ale żadnych łupów.

5) Vax i Zal, dwójka bandytów, których warto pokonać już choćby dla świetnych bransolet "Obrońca Doliny" dla łuczników.

6)  Larry, Darryl i Darryl - żart twórców gry z popularnego amerykańskiego talk show.

Aby ruszyć nieco fabułę, musimy udać się do Beregostu. W Wesołym Żonglerze spotkamy oficer Vai, który opowie nam o bandytach. Teraz idziemy do gospody Feldeposta. Na piętrze spotkamy Transiga. Po jego zabiciu zdobędziemy listy, które wskażą nam dalszy kierunek podróży. Ruszamy zatem na północny wschód od Beregostu, do Kniei Larsa.

Knieja Larsa

1) Teven - przywódca grupy bandytów. Jeśli go przekonamy, że jesteśmy dość źli, zaprowadzi nas do obozu bandytów (patrz niżej) i dostaniemy 450 expa. O wiele bardziej opłaca się go zabić - dostaniemy 1400 expa i skalpy bandytów.

2) Druid Osmadi, który uważa nas za morderców swoich kolegów i zaatakuje. Sam nie jest problemem, ale przyzywa niedźwiedzie, które mogą zaatakować i zabić naszych magów. Osmadi jest wart 1000 expa. Włócznia, która zostanie po Osmadim, jest przeklęta. Podczas walki pojawi się drugi druid, Corsone. Podczas rozmowy z nim okaże się, że to on wszystko uknuł. Atakujemy go, by zdobyć kolejne 1000 expa.

3) Baeloth (elf, czarodziej) kręci się w tej okolicy, ale tylko, jeśli mamy poziom powyżej 5 i załatwiliśmy obóz zbójów. Może do nas dołączyć, jest zły.

Z kniei idziemy na północ.

Peldvale

1) Viconia (mroczna elfka, kleryk) ścigana przez najemnika. Możemy ją uratować, co da nam 250 expa albo ją zabić - 100 expa. Jest bardzo dobrą postacią, ma najwyższą z postaci w grze odporność magiczną, ale jest zła. Włączenie jej do drużyny oznacza utratę -2 punktów reputacji.

2) Ted - kolejny żart twórców, tym razem nawiązujący do filmu "Jabberwocky".

3) Raiken - kolejny bandyta, który może nas zaprowadzić do obozu, jeśli chcemy. Ja jednak polecam go zabić. Na tym etapie nasza drużyna nie będzie mieć problemu, by wywalczyć sobie drogę, a zdobędziemy więcej expa i skalpów.

Po oczyszczeniu tej lokacji ruszamy do obozu bandytów.

Obóz bandytów

Możemy się tu dostać na dwa sposoby - pokojowo, zaprowadzeni przez Raikena albo Tevena, albo po prostu przebić się siłą. Polecam tę drugą opcję, przyniesie nam ona wiele expa, a potem złota za skalpy zabitych bandytów. Po wybiciu wszystkich polecam dokładnie splądrować obóz, w niemal każdym namiocie coś znajdziemy.

1) Tu się pojawimy, że przyprowadzą nas Raiken albo Teven.

2) W tym namiocie znajdziemy zwój Ognistej Strzały.

3) Jeśli dotrzemy tu bez walki, to w tym namiocie Tarsus da każdemy Skórzaną zbroję.
4) Ardenor Crush, przywódca goblinów, który jest wart 950 expa.

5) Tu spotkamy Knotta, od którego można wyciągnąć nieco informacji o obozie (odpowiedzi 1, 2).

6) Jaskinia, w której siedzi stado Gnolli razem z ich przywódcą.

7) Taurgosz Khosann, najsilniejszy wojownik w tym obozie, wart 2000 expa, mający sporo dobrych przedmiotów.

8) Namiot Tazoka - gdy do niego wejdziemy, zaatakują nas Tazok i jego ludzie - dostaniemy za nich 3750 expa - szczególnie trzeba uważać na maga, który lubi rzucać czary wpływające na umysł, a w małym namiocie jest to szczególnie groźne.

Po walce porozmawiajmy ze stojącym tam  Enderem Saiem, więźniem, od którego sporo się dowiemy. Obszukanie namiotu pozwoli nam zdobyć wiele złota i przedmiotów, zaś przeczytanie listów ze skrzyni zakończy rozdział.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz