Etykiety

niedziela, 10 listopada 2019

Baldur's Gate: Enhanced Edition - bohaterowie

Imię: Ajantis

Rasa: Człowiek (Mężczyzna)

Charakter: Praworządny Dobry

Klasa: Paladyn
Atrybuty:
Siła:17
Zręczność: 13
Kondycja: 16
Inteligencja: 12
Mądrość: 13
Charyzma:17

Lokacja:
Lokacja 1400

Jak dołączyć:
Dołączy do nas, jeśli z nim porozmawiamy i zgodzimy się walczyć ze złem.
Ocena:
Całkiem dobry wojownik, zręczność ma niską, ale mimo to godny polecenia.

Imię: Alora

Rasa: Niziołek (kobieta)

Charakter: Chaotyczny Dobry

Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła:8
Zręczność: 19
Kondycja: 12
Inteligencja: 14
Mądrość: 7
Charyzma:10

Lokacja:
Wrota Baldura, dzielnica zachodnia, Komnata Cudów nocą
Baldur's Gate West (Hall of Wonders at night)

Jak dołączyć:
Spotkamy ją nocą w Komnacie Cudów. Jeśli będziemy gotowi jej pomóc, a potem pogadamy z nią kilka razy, to do nas dołączy.
Ocena:
Niezła złodziejka, ale nic poza tym, ma bardzo niskie statystyk, a do drużyny dołącza późno.

Imię: Baeloth

Rasa: Elf (mężczyzna)

Charakter: Chaotyczny Zły

Klasa: Czarownik
Atrybuty:
Siła:12
Zręczność: 14
Kondycja: 16
Inteligencja: 19
Mądrość: 12
Charyzma:16

Lokacja:
Knieja Larsa

Jak dołączyć:
Odszukać go w Kniei Larsa, a po scence porozmawiać z nim. Dołączy do nas pod warunkiem, że mamy co najmniej 4 poziom.

Ocena: Bardzo silna postać, świetne statystyki – generalnie, każda zła drużyna powinna go mieć. Jedyną wadą jest to, że nie ma żadnych ciekawych kwestii ani zadań.

Imię: Branwen

Rasa: Człowiek (kobieta)

Charakter: Prawdziwie Neutralny

Klasa: Kleryk
Atrybuty:
Siła:13
Zręczność: 16
Kondycja: 15
Inteligencja: 9
Mądrość: 16
Charyzma:13

Lokacja:
Jarmark

Jak dołączyć:
Jeśli odczarujemy ją z petryfikacji, to będzie chciała do nas dołączyć.

Ocena: Zdecydowanie jedna z najlepszych kapłanek w grze, na dodatek dostępna szybko. Niestety, ceną tego są niskie umiejętności bojowe.


Imię: Coran

Rasa: Elf (mężczyzna)

Charakter: Chaotyczny Dobry

Klasa: Wojownik/Złodziej
Atrybuty:
Siła:14
Zręczność: 20
Kondycja: 12
Inteligencja: 14
Mądrość: 9
Charyzma:16

Lokacja:
Knieja Otulisko

Jak dołączyć:
Dołączy, jeśli zgodzimy się my pomóc w polowaniu na Wyverny.

Ocena: Najlepszy łucznik w grze – po prostu.

Imię: Dorn

Rasa: Pół ork (mężczyzna)

Charakter: Neutralny Zły

Klasa: Czarny Strażnik
Atrybuty:
Siła:19
Zręczność: 16
Kondycja: 14
Inteligencja: 10
Mądrość: 15
Charyzma:16

Lokacja:
Gospoda pod Przyjazną Dłonią

Jak dołączyć:
Musimy z nim porozmawiać w Gospodzie pod Przyjazną Dłonią. Potem spotkamy go podczas podróży do kopalni Nashkel. Jeśli pomożemy mu w walce, zaoferuje dołączenie do nas.

Ocena: Bardzo dobry wojownik, jego jedyną wadą jest niezbyt wysoka kondycja. Zdecydowanie, najlepszy wojownik dla złych drużyn.

Imię: Dynaheir

Rasa: Człowiek (kobieta)

Charakter: Praworządny Dobry

Klasa: Przyzywacz
Atrybuty:
Siła:11
Zręczność: 13
Kondycja: 16
Inteligencja: 17
Mądrość: 15
Charyzma:12

Lokacja:
Twierdza Gnolli.

Jak dołączyć:
Dołączy, jeśli uwolnimy ją z dziury, w której trzymają ją Gnolle.

Ocena: Bardzo dobry mag, szczególnie dla dobrych drużyn.

Imię: Edwin

Rasa: Człowiek (Mężczyzna)

Charakter: Praworządny Zły

Klasa: Mistrz Przywołań
Atrybuty:
Siła: 9
Zręczność: 10
Kondycja: 16
Inteligencja: 18
Mądrość: 9
Charyzma:10

Lokacja:
Nashkel

Jak dołączyć:
Zaproponuje nam udział w zabójstwie Dynaheir. Jeśli się zgodzimy, dołączy do nas.

Ocena: Najlepszy mag w całej grze. Jego jedyna wada to charakter – bardzo łatwo można go znielubić.

Imię: Eldoth

Rasa: Człowek (mężczyzna)

Charakter: Neutralny Zły

Klasa: Bard
Atrybuty:
Siła: 16
Zręczność: 12
Kondycja: 15
Inteligencja: 13
Mądrość: 10
Charyzma:16

Lokacja:
Knieja Otulisko

Jak dołączyć:
Eldoth poprosi na o pomoc w uwolnieniu Skie z domu jej ojca we Wrotach Baldura. Jeśli się zgodzimy, to do nas dołączy.

Ocena: Bardzo słaba postać, jedyne do czego się przydaje to dołączene do drużyny Skie (która też szału nie robi), ale to nie wyrównuje jego całkowitej bezużyteczności.

Imię: Faldorn

Rasa: Człowiek (Kobieta)

Charakter: Prawdziwie Neutralny

Klasa: Druid
Atrybuty:
Siła: 12
Zręczność: 15
Kondycja: 11
Inteligencja: 10
Mądrość: 16
Charyzma:15

Lokacja:
Knieja Otulisko

Jak dołączyć:
Faldorn poprosi nas o pomoc w pozbyciu się Żelaznego Tronu z Kniei Otulisko. Jeśli się zgodzimy, dołączy do nas.

Ocena: Wyraźnie słabsza od Jaheiry w walce, ma nieco lepsze możliwości magiczne, generalnie mocno przeciętna.

Imię: Garrick

Rasa: Człowiek (Mężczyzna)

Charakter: Chaotyczny Neutralny

Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła: 14
Zręczność: 16
Kondycja: 9
Inteligencja: 13
Mądrość: 14
Charyzma:15

Lokacja:
Beregost

Jak dołączyć:
Wykonać quest z Silke tak, by to Silke została zabita. Wówczas Garrick będzie chciał do nas dołączyć.

Ocena: Bardzo przeciętny złodziej, raczej nie wart naszej uwagi.

Imię: Imoen

Rasa: Człowiek (Kobieta)

Charakter: Neutralny Dobry

Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła: 9
Zręczność: 18
Kondycja: 16
Inteligencja: 17
Mądrość: 11
Charyzma:16

Lokacja:
Miejsce zasadzki.

Jak dołączyć:
Dołącza do nas automatycznie na początku pierwszego rozdziału.

Ocena: Bardzo dobra złodziejka, jedna z najlepszych w grze. Dodatkowo, może dostać drugą klasę stać się jednym z najlepszych magów w grze. Co więcej, jest postacią fabularną.

Imię: Jaheira

Rasa: Pół Elf (Kobieta)

Charakter: Prawdziwie Neutralny

Klasa: Wojownik/Druid
Atrybuty:
Siła: 15
Zręczność: 14
Kondycja: 17
Inteligencja: 10
Mądrość: 14
Charyzma:15

Lokacja:
Gospoda pod Przyjazną Dłonią

Jak dołączyć:
Porozmawiać z nią lub z Khalidem, a zaoferują, że do nas dołączą.

Ocena: Całkiem niezła postać, ponieważ jest dobrą wojowniczką jak i niezłą postacią leczącą. Jest także postacią fabularną. Cenny dodatek dla dobrych drużyn.

Imię: Kagain

Rasa: Krasnolud (Mężczyzna)

Charakter: Praworządny Zły

Klasa: Wojownik
Atrybuty:
Siła: 16
Zręczność: 12
Kondycja: 20
Inteligencja: 15
Mądrość: 11
Charyzma:8

Lokacja:
Beregost

Jak dołączyć:
Kagain wynajmie nas do misji związanej z zaginioną karawaną. Jeśli się jej podejmiemy, dołączy do nas, a po jej wykonaniu będzie chciał pozostać w drużynie.

Ocena: Jest jednym z najlepszych “tanków” w grze, dzięki swojej bardzo wysokiej kondycji. W złych drużynach będzie jednym z lepszych wojowników.

Imię: Khalid

Rasa: Pół Elf (Mężczyzna)

Charakter: Neutralny Dobry

Klasa: Wojownik
Atrybuty:
Siła: 15
Zręczność: 16
Kondycja: 17
Inteligencja: 15
Mądrość: 10
Charyzma:5

Lokacja:
Gospoda pod Przyjazną Dłonią

Jak dołączyć:
Porozmawiać z nim lub z Jaheirą, a zaoferują, że do nas dołączą.

Ocena: Ma niską siłę, ale to pozór, bo bardzo łatwo to zniwelować przedmiotami. Można z niego uczynić naprawdę silnego wojownika. Dodatkowo jest postacią fabularną.

Imię: Kivan

Rasa: Elf (Mężczyzna)

Charakter: Chaotyczny Dobry

Klasa: Łowca
Atrybuty:
Siła: 18/12
Zręczność: 17
Kondycja: 14
Inteligencja: 10
Mądrość: 14
Charyzma:8

Lokacja:
Wysoki Żywopłot

Jak dołączyć:
Sam zoferuje, że do nas dołączy.

Ocena: Świetny łucznik, niewiele słabszy od Corana, za to także niezły w walce w zwarciu.

Imię: Minsc

Rasa: Człowiek (Mężczyzna)

Charakter: Neutralny Dobry

Klasa: Łowca
Atrybuty:
Siła:18/93
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 8
Mądrość: 6
Charyzma:9

Lokacja:
Nashkel

Jak dołączyć:
Poprosi nas o pomoc w uwolnieniu Dynaheir z Twierdzy Gnolli. Jeśli się zgodzimy, to dołączy do nas.

Ocena: Silny wojownik, dodatkowo z opcją wpadania w Berserk, co podnosi jego atrybuty na czas walki. Jest postacią fabularną. A na dodatek ma Boo.

Imię: Montaron

Rasa: Niziołek (Mężczyzna)

Charakter: Neutralny Zły

Klasa: Wojownik/Złodzej
Atrybuty:
Siła: 16
Zręczność: 17
Kondycja: 15
Inteligencja: 12
Mądrość: 13
Charyzma:9

Lokacja:
Lokacja 2700

Jak dołączyć:
Xzar i Montaron będą chcieli do nas dołączyć celem wyjaśnienia zagadki kopalni Nashkel. Gdy się zgodzimy, dołączą do nas.

Ocena: Dobry jako wojownik oraz jako złodziej. Dla złej drużyny będzie dobrym nabytkiem.

Imię: Neera

Rasa: PółElf (Kobieta)

Charakter: Chaotyczny Neutralny

Klasa: Dziki Mag
Atrybuty:
Siła: 11
Zręczność: 17
Kondycja: 14
Inteligencja: 17
Mądrość: 10
Charyzma:11

Lokacja:
Beregost

Jak dołączyć:
Poprosi nas o pomoc w walce z Czerwonymi Magami. Po walce będzie chciała do nas dołączyć.

Ocena: Jedna z bardziej kontrowersyjnych postaci – ma bardzo duży zasób zaklęć, ale płaci za to ich problematycznym używaniem.

Imię: Quayle

Rasa: Gnom (Mężczyzna)

Charakter: Chaotyczny Neutral

Klasa: Kleryk/Iluzjonista
Atrybuty:
Siła: 8
Zręczność: 16
Kondycja: 11
Inteligencja: 17
Mądrość: 10
Charyzma:6

Lokacja:
Most do Wrót Baldura

Jak dołączyć:
Sam do nas zagada, by zaproponować dołączenie.

Ocena: Dołącza dość późno, na dodatek ma niską mądrość. Co prawda ma dostęp do magii kapłańskiej, ale uważam, że to nie rekompensuje jego mizernej wartości.

Imię: Rasaad

Rasa: Człowiek (Mężczyzna)

Charakter: Praworządny Dobry

Klasa: Mnich
Atrybuty:
Siła: 16
Zręczność: 16
Kondycja: 14
Inteligencja: 11
Mądrość: 14
Charyzma:14

Lokacja:
Nashkel

Jak dołączyć:
Rasaad dołączy do nas, jeśli z nim pomówimy.

Ocena: Słaby na starcie, ale jeśli go rozwiniemy, to będzie naprawdę potężnym wojownikiem.

Imię: Safana

Rasa: Człowiek (Kobieta)

Charakter: Chaotyczny Neutralny

Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła: 13
Zręczność: 17
Kondycja: 10
Inteligencja: 16
Mądrość: 9
Charyzma:17

Lokacja:
Lokacja 3600 (Wybrzeże Wraków).

Jak dołączyć:
Safana zaproponuje, że dołączy do nas, by wspólnie poszukać skarbu piratów. Jeśli się zgodzimy, dołączy do drużyny.

Ocena: Mocno przeciętna złodziejka, bez czegokolwiek, co by ją wyróżniało

Imię: Shar-Teel

Rasa: Człowiek (Kobieta)

Charakter: Chaotyczny Zły

Klasa: Wojownik

Atrybuty:
Siła: 18/58
Zręczność: 17
Kondycja: 9
Inteligencja: 14
Mądrość: 7
Charyzma:11

Lokacja:
Lokacja 3500 (Siedziba Bazyliszków)

Jak dołączyć:
Gdy ją spotkamy, zaproponuje nam pojedynek. Jeśli go wygramy, wówczas będzie chciała do nas dołączyć.

Ocena: Generalnie kiepska z niej wojowniczka z powodu tragicznie niskiej kondycji.

Imię: Skie

Rasa: Człowiek (Kobieta)

Charakter: Prawdziwie Neutralny

Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła: 11
Zręczność: 18
Kondycja: 15
Inteligencja: 15
Mądrość: 8
Charyzma:13

Lokacja:
Siedziba Srebrnej Tarczy w dzielnicy Północno Zachodniej Wrót Baldura.

Jak dołączyć:
Jeśli mamy w drużynie Eldotha, to Skie do nas dołączy.

Ocena: Słaba złodziejka, bez czegokolwiek godnego uwagi.

Imię: Tiax

Rasa: Gnom (Mężczyzna)

Charakter: Chaotyczny Zły

Klasa: Kleryk/Złodziej

Atrybuty:
Siła: 9
Zręczność: 16
Kondycja: 16
Inteligencja: 10
Mądrość: 13
Charyzma:9

Lokacja:
Południowo Zachodnia dzielnica Wró Baldura

Jak dołączyć:
Jeśli z nim pogadamy i go wysłuchamy, to będzie chciał dołączyć.

Ocena: Dość wszechstronny, ale generalnie słaby.

Imię: Viconia

Rasa: Elf (Kobieta)

Charakter: Neutralny Zły

Klasa: Kleryk
Atrybuty:
Siła: 10
Zręczność: 19
Kondycja: 8
Inteligencja: 16
Mądrość: 15
Charyzma:14

Lokacja:
Peldvale

Jak dołączyć:
Viconia poprosi nas o ratunek przed najemnikiem Płonącej Pięści. Jeśli go zabijemy, wówczas będzie chciała do nas dołączyć.

Ocena: Jest świetną kapłanką, dodatkowo ma kosmiczną odporność na magię. To jej zaleta, ale także wada, bo leczenie jej magią zajmuje dużo więcej czasu.

Imię: Xan

Rasa: Elf (Mężczyzna)

Charakter: Praworządny Neutralny

Klasa: Mistrz Zauroczeń
Atrybuty:
Siła: 13
Zręczność: 16
Kondycja: 7
Inteligencja: 17
Mądrość: 14
Charyzma:16

Lokacja:
Kopalnie Nashkel

Jak dołączyć:
Po zabiciu Mulaheya możemy z nim pomówić. Wówczas będzie chciał do nas dołączyć.

Ocena: Najsłabszy mag w grze, choć ma jeden z najlepszych mieczy w grze.

Imię: Xzar

Rasa: Człowiek (Mężczyzna)

Charakter: Chaotyczny Zły

Klasa: Nekromanta
Atrybuty:
Siła: 14
Zręczność: 16
Kondycja: 10
Inteligencja: 17
Mądrość: 16
Charyzma:10

Lokacja:
Miejsce zasadzki

Jak dołączyć:
Xzar i Montaron będą chcieli do nas dołączyć celem wyjaśnienia zagadki kopalni Nashkel. Gdy się zgodzimy, dołączą do nas.

Ocena: Niezły mag, ale o wiele gorszy od Edwina, jeśli chodzi o złych czarodziejów.

Imię: Yeslick

Rasa: Krasnolud (Mężczyzna)

Charakter: Praworządny Dobry

Klasa: Wojownik/Kleryk
Atrybuty:
Siła:15
Zręczność: 12
Kondycja: 17
Inteligencja: 7
Mądrość: 16
Charyzma:10

Lokacja:
Knieja Otulisko

Jak dołączyć:
Zaproponuje, że do nas dołączy, jeśli go uwolnimy.

Ocena: Trochę lepsza wersja Jaheiry, nieźle leczy oraz nieźle walczy. Niestety, dołącza dużo później.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz