Imię: Ajantis
Rasa: Człowiek (Mężczyzna)
Charakter: Praworządny Dobry
Klasa: Paladyn
Atrybuty:
Siła:17
Zręczność: 13
Kondycja: 16
Inteligencja: 12
Mądrość: 13
Charyzma:17
Lokacja:
Lokacja 1400
Jak dołączyć:
Dołączy do nas, jeśli z nim
porozmawiamy i zgodzimy się walczyć ze złem.
Ocena:
Całkiem dobry wojownik, zręczność
ma niską, ale mimo to godny polecenia.
Imię: Alora
Rasa: Niziołek (kobieta)
Charakter: Chaotyczny Dobry
Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła:8
Zręczność: 19
Kondycja: 12
Inteligencja: 14
Mądrość: 7
Charyzma:10
Lokacja:
Wrota Baldura, dzielnica zachodnia,
Komnata Cudów nocą
Baldur's Gate West (Hall of Wonders at
night)
Jak dołączyć:
Spotkamy ją nocą w Komnacie Cudów.
Jeśli będziemy gotowi jej pomóc, a potem pogadamy z nią kilka
razy, to do nas dołączy.
Ocena:
Niezła złodziejka, ale nic poza tym,
ma bardzo niskie statystyk, a do drużyny dołącza późno.
Imię: Baeloth
Rasa: Elf (mężczyzna)
Charakter: Chaotyczny Zły
Klasa: Czarownik
Atrybuty:
Siła:12
Zręczność: 14
Kondycja: 16
Inteligencja: 19
Mądrość: 12
Charyzma:16
Lokacja:
Knieja Larsa
Jak dołączyć:
Odszukać go w Kniei Larsa, a po
scence porozmawiać z nim. Dołączy do nas pod warunkiem, że mamy
co najmniej 4 poziom.
Ocena: Bardzo silna postać, świetne
statystyki – generalnie, każda zła drużyna powinna go mieć.
Jedyną wadą jest to, że nie ma żadnych ciekawych kwestii ani
zadań.
Imię: Branwen
Rasa: Człowiek (kobieta)
Charakter: Prawdziwie Neutralny
Klasa: Kleryk
Atrybuty:
Siła:13
Zręczność: 16
Kondycja: 15
Inteligencja: 9
Mądrość: 16
Charyzma:13
Lokacja:
Jarmark
Jak dołączyć:
Jeśli odczarujemy ją z petryfikacji,
to będzie chciała do nas dołączyć.
Ocena: Zdecydowanie jedna z najlepszych
kapłanek w grze, na dodatek dostępna szybko. Niestety, ceną tego
są niskie umiejętności bojowe.
Imię: Coran
Rasa: Elf (mężczyzna)
Charakter: Chaotyczny Dobry
Klasa: Wojownik/Złodziej
Atrybuty:
Siła:14
Zręczność: 20
Kondycja: 12
Inteligencja: 14
Mądrość: 9
Charyzma:16
Lokacja:
Knieja Otulisko
Jak dołączyć:
Dołączy, jeśli zgodzimy się my
pomóc w polowaniu na Wyverny.
Ocena: Najlepszy łucznik w grze –
po prostu.
Imię: Dorn
Rasa: Pół ork (mężczyzna)
Charakter: Neutralny Zły
Klasa: Czarny Strażnik
Atrybuty:
Siła:19
Zręczność: 16
Kondycja: 14
Inteligencja: 10
Mądrość: 15
Charyzma:16
Lokacja:
Gospoda pod Przyjazną Dłonią
Jak dołączyć:
Musimy z nim porozmawiać w Gospodzie
pod Przyjazną Dłonią. Potem spotkamy go podczas podróży do
kopalni Nashkel. Jeśli pomożemy mu w walce, zaoferuje dołączenie
do nas.
Ocena: Bardzo dobry wojownik, jego
jedyną wadą jest niezbyt wysoka kondycja. Zdecydowanie, najlepszy
wojownik dla złych drużyn.
Imię: Dynaheir
Rasa: Człowiek (kobieta)
Charakter: Praworządny Dobry
Klasa: Przyzywacz
Atrybuty:
Siła:11
Zręczność: 13
Kondycja: 16
Inteligencja: 17
Mądrość: 15
Charyzma:12
Lokacja:
Twierdza Gnolli.
Jak dołączyć:
Dołączy, jeśli uwolnimy ją z
dziury, w której trzymają ją Gnolle.
Ocena: Bardzo dobry mag, szczególnie
dla dobrych drużyn.
Imię: Edwin
Rasa: Człowiek (Mężczyzna)
Charakter: Praworządny Zły
Klasa: Mistrz Przywołań
Atrybuty:
Siła: 9
Zręczność: 10
Kondycja: 16
Inteligencja: 18
Mądrość: 9
Charyzma:10
Lokacja:
Nashkel
Jak dołączyć:
Zaproponuje nam udział w zabójstwie
Dynaheir. Jeśli się zgodzimy, dołączy do nas.
Ocena: Najlepszy mag w całej grze.
Jego jedyna wada to charakter – bardzo łatwo można go znielubić.
Imię: Eldoth
Rasa: Człowek (mężczyzna)
Charakter: Neutralny Zły
Klasa: Bard
Atrybuty:
Siła: 16
Zręczność: 12
Kondycja: 15
Inteligencja: 13
Mądrość: 10
Charyzma:16
Lokacja:
Knieja Otulisko
Jak dołączyć:
Eldoth poprosi na o pomoc w uwolnieniu
Skie z domu jej ojca we Wrotach Baldura. Jeśli się zgodzimy, to do
nas dołączy.
Ocena: Bardzo słaba postać, jedyne do
czego się przydaje to dołączene do drużyny Skie (która też szału nie robi), ale to nie
wyrównuje jego całkowitej bezużyteczności.
Imię: Faldorn
Rasa: Człowiek (Kobieta)
Charakter: Prawdziwie Neutralny
Klasa: Druid
Atrybuty:
Siła: 12
Zręczność: 15
Kondycja: 11
Inteligencja: 10
Mądrość: 16
Charyzma:15
Lokacja:
Knieja Otulisko
Jak dołączyć:
Faldorn poprosi nas o pomoc w pozbyciu
się Żelaznego Tronu z Kniei Otulisko. Jeśli się zgodzimy, dołączy
do nas.
Ocena: Wyraźnie słabsza od Jaheiry w
walce, ma nieco lepsze możliwości magiczne, generalnie mocno
przeciętna.
Imię: Garrick
Rasa: Człowiek (Mężczyzna)
Charakter: Chaotyczny Neutralny
Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła: 14
Zręczność: 16
Kondycja: 9
Inteligencja: 13
Mądrość: 14
Charyzma:15
Lokacja:
Beregost
Jak dołączyć:
Wykonać quest z Silke tak, by to Silke
została zabita. Wówczas Garrick będzie chciał do nas dołączyć.
Ocena: Bardzo przeciętny złodziej,
raczej nie wart naszej uwagi.
Imię: Imoen
Rasa: Człowiek (Kobieta)
Charakter: Neutralny Dobry
Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła: 9
Zręczność: 18
Kondycja: 16
Inteligencja: 17
Mądrość: 11
Charyzma:16
Lokacja:
Miejsce zasadzki.
Jak dołączyć:
Dołącza do nas automatycznie na
początku pierwszego rozdziału.
Ocena: Bardzo dobra złodziejka, jedna
z najlepszych w grze. Dodatkowo, może dostać drugą klasę stać
się jednym z najlepszych magów w grze. Co więcej, jest postacią
fabularną.
Imię: Jaheira
Rasa: Pół Elf (Kobieta)
Charakter: Prawdziwie Neutralny
Klasa: Wojownik/Druid
Atrybuty:
Siła: 15
Zręczność: 14
Kondycja: 17
Inteligencja: 10
Mądrość: 14
Charyzma:15
Lokacja:
Gospoda pod Przyjazną Dłonią
Jak dołączyć:
Porozmawiać z nią lub z Khalidem, a
zaoferują, że do nas dołączą.
Ocena: Całkiem niezła postać,
ponieważ jest dobrą wojowniczką jak i niezłą postacią leczącą.
Jest także postacią fabularną. Cenny dodatek dla dobrych drużyn.
Imię: Kagain
Rasa: Krasnolud (Mężczyzna)
Charakter: Praworządny Zły
Klasa: Wojownik
Atrybuty:
Siła: 16
Zręczność: 12
Kondycja: 20
Inteligencja: 15
Mądrość: 11
Charyzma:8
Lokacja:
Beregost
Jak dołączyć:
Kagain wynajmie nas do misji związanej
z zaginioną karawaną. Jeśli się jej podejmiemy, dołączy do nas,
a po jej wykonaniu będzie chciał pozostać w drużynie.
Ocena: Jest jednym z najlepszych
“tanków” w grze, dzięki swojej bardzo wysokiej kondycji. W
złych drużynach będzie jednym z lepszych wojowników.
Imię: Khalid
Rasa: Pół Elf (Mężczyzna)
Charakter: Neutralny Dobry
Klasa: Wojownik
Atrybuty:
Siła: 15
Zręczność: 16
Kondycja: 17
Inteligencja: 15
Mądrość: 10
Charyzma:5
Lokacja:
Gospoda pod Przyjazną Dłonią
Jak dołączyć:
Porozmawiać z nim lub z Jaheirą, a
zaoferują, że do nas dołączą.
Ocena: Ma niską siłę, ale to pozór,
bo bardzo łatwo to zniwelować przedmiotami. Można z niego uczynić
naprawdę silnego wojownika. Dodatkowo jest postacią fabularną.
Imię: Kivan
Rasa: Elf (Mężczyzna)
Charakter: Chaotyczny Dobry
Klasa: Łowca
Atrybuty:
Siła: 18/12
Zręczność: 17
Kondycja: 14
Inteligencja: 10
Mądrość: 14
Charyzma:8
Lokacja:
Wysoki Żywopłot
Jak dołączyć:
Sam zoferuje, że do nas dołączy.
Ocena: Świetny łucznik, niewiele
słabszy od Corana, za to także niezły w walce w zwarciu.
Imię: Minsc
Rasa: Człowiek (Mężczyzna)
Charakter: Neutralny Dobry
Klasa: Łowca
Atrybuty:
Siła:18/93
Zręczność: 15
Kondycja: 15
Inteligencja: 8
Mądrość: 6
Charyzma:9
Lokacja:
Nashkel
Jak dołączyć:
Poprosi nas o pomoc w uwolnieniu
Dynaheir z Twierdzy Gnolli. Jeśli się zgodzimy, to dołączy do
nas.
Ocena: Silny wojownik, dodatkowo z
opcją wpadania w Berserk, co podnosi jego atrybuty na czas walki.
Jest postacią fabularną. A na dodatek ma Boo.
Imię: Montaron
Rasa: Niziołek (Mężczyzna)
Charakter: Neutralny Zły
Klasa: Wojownik/Złodzej
Atrybuty:
Siła: 16
Zręczność: 17
Kondycja: 15
Inteligencja: 12
Mądrość: 13
Charyzma:9
Lokacja:
Lokacja 2700
Jak dołączyć:
Xzar i Montaron będą chcieli do nas
dołączyć celem wyjaśnienia zagadki kopalni Nashkel. Gdy się
zgodzimy, dołączą do nas.
Ocena: Dobry jako wojownik oraz jako
złodziej. Dla złej drużyny będzie dobrym nabytkiem.
Imię: Neera
Rasa: PółElf (Kobieta)
Charakter: Chaotyczny Neutralny
Klasa: Dziki Mag
Atrybuty:
Siła: 11
Zręczność: 17
Kondycja: 14
Inteligencja: 17
Mądrość: 10
Charyzma:11
Lokacja:
Beregost
Jak dołączyć:
Poprosi nas o pomoc w walce z
Czerwonymi Magami. Po walce będzie chciała do nas dołączyć.
Ocena: Jedna z bardziej
kontrowersyjnych postaci – ma bardzo duży zasób zaklęć, ale
płaci za to ich problematycznym używaniem.
Imię: Quayle
Rasa: Gnom (Mężczyzna)
Charakter: Chaotyczny Neutral
Klasa: Kleryk/Iluzjonista
Atrybuty:
Siła: 8
Zręczność: 16
Kondycja: 11
Inteligencja: 17
Mądrość: 10
Charyzma:6
Lokacja:
Most do Wrót Baldura
Jak dołączyć:
Sam do nas zagada, by zaproponować
dołączenie.
Ocena: Dołącza dość późno, na
dodatek ma niską mądrość. Co prawda ma dostęp do magii
kapłańskiej, ale uważam, że to nie rekompensuje jego mizernej
wartości.
Imię: Rasaad
Rasa: Człowiek (Mężczyzna)
Charakter: Praworządny Dobry
Klasa: Mnich
Atrybuty:
Siła: 16
Zręczność: 16
Kondycja: 14
Inteligencja: 11
Mądrość: 14
Charyzma:14
Lokacja:
Nashkel
Jak dołączyć:
Rasaad dołączy do nas, jeśli z nim
pomówimy.
Ocena: Słaby na starcie, ale jeśli go
rozwiniemy, to będzie naprawdę potężnym wojownikiem.
Imię: Safana
Rasa: Człowiek (Kobieta)
Charakter: Chaotyczny Neutralny
Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła: 13
Zręczność: 17
Kondycja: 10
Inteligencja: 16
Mądrość: 9
Charyzma:17
Lokacja:
Lokacja 3600 (Wybrzeże Wraków).
Jak dołączyć:
Safana zaproponuje, że dołączy do
nas, by wspólnie poszukać skarbu piratów. Jeśli się zgodzimy,
dołączy do drużyny.
Ocena: Mocno przeciętna złodziejka,
bez czegokolwiek, co by ją wyróżniało
Imię: Shar-Teel
Rasa: Człowiek (Kobieta)
Charakter: Chaotyczny Zły
Klasa: Wojownik
Atrybuty:
Siła: 18/58
Zręczność: 17
Kondycja: 9
Inteligencja: 14
Mądrość: 7
Charyzma:11
Lokacja:
Lokacja 3500 (Siedziba Bazyliszków)
Jak dołączyć:
Gdy ją spotkamy, zaproponuje nam
pojedynek. Jeśli go wygramy, wówczas będzie chciała do nas
dołączyć.
Ocena: Generalnie kiepska z niej
wojowniczka z powodu tragicznie niskiej kondycji.
Imię: Skie
Rasa: Człowiek (Kobieta)
Charakter: Prawdziwie Neutralny
Klasa: Złodziej
Atrybuty:
Siła: 11
Zręczność: 18
Kondycja: 15
Inteligencja: 15
Mądrość: 8
Charyzma:13
Lokacja:
Siedziba Srebrnej Tarczy w dzielnicy
Północno Zachodniej Wrót Baldura.
Jak dołączyć:
Jeśli mamy w drużynie Eldotha, to
Skie do nas dołączy.
Ocena: Słaba złodziejka, bez
czegokolwiek godnego uwagi.
Imię: Tiax
Rasa: Gnom (Mężczyzna)
Charakter: Chaotyczny Zły
Klasa: Kleryk/Złodziej
Atrybuty:
Siła: 9
Zręczność: 16
Kondycja: 16
Inteligencja: 10
Mądrość: 13
Charyzma:9
Lokacja:
Południowo Zachodnia dzielnica Wró
Baldura
Jak dołączyć:
Jeśli z nim pogadamy i go wysłuchamy,
to będzie chciał dołączyć.
Ocena: Dość wszechstronny, ale
generalnie słaby.
Imię: Viconia
Rasa: Elf (Kobieta)
Charakter: Neutralny Zły
Klasa: Kleryk
Atrybuty:
Siła: 10
Zręczność: 19
Kondycja: 8
Inteligencja: 16
Mądrość: 15
Charyzma:14
Lokacja:
Peldvale
Jak dołączyć:
Viconia poprosi nas o ratunek przed
najemnikiem Płonącej Pięści. Jeśli go zabijemy, wówczas będzie
chciała do nas dołączyć.
Ocena: Jest świetną kapłanką,
dodatkowo ma kosmiczną odporność na magię. To jej zaleta, ale
także wada, bo leczenie jej magią zajmuje dużo więcej czasu.
Imię: Xan
Rasa: Elf (Mężczyzna)
Charakter: Praworządny Neutralny
Klasa: Mistrz Zauroczeń
Atrybuty:
Siła: 13
Zręczność: 16
Kondycja: 7
Inteligencja: 17
Mądrość: 14
Charyzma:16
Lokacja:
Kopalnie Nashkel
Jak dołączyć:
Po zabiciu Mulaheya możemy z nim
pomówić. Wówczas będzie chciał do nas dołączyć.
Ocena: Najsłabszy mag w grze, choć ma
jeden z najlepszych mieczy w grze.
Imię: Xzar
Rasa: Człowiek (Mężczyzna)
Charakter: Chaotyczny Zły
Klasa: Nekromanta
Atrybuty:
Siła: 14
Zręczność: 16
Kondycja: 10
Inteligencja: 17
Mądrość: 16
Charyzma:10
Lokacja:
Miejsce zasadzki
Jak dołączyć:
Xzar i Montaron będą chcieli do nas
dołączyć celem wyjaśnienia zagadki kopalni Nashkel. Gdy się
zgodzimy, dołączą do nas.
Ocena: Niezły mag, ale o wiele gorszy
od Edwina, jeśli chodzi o złych czarodziejów.
Imię: Yeslick
Rasa: Krasnolud (Mężczyzna)
Charakter: Praworządny Dobry
Klasa: Wojownik/Kleryk
Atrybuty:
Siła:15
Zręczność: 12
Kondycja: 17
Inteligencja: 7
Mądrość: 16
Charyzma:10
Lokacja:
Knieja Otulisko
Jak dołączyć:
Zaproponuje, że do nas dołączy,
jeśli go uwolnimy.
Ocena: Trochę lepsza wersja Jaheiry,
nieźle leczy oraz nieźle walczy. Niestety, dołącza dużo później.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz