Etykiety

niedziela, 30 sierpnia 2020

Legend of Grimrock 2 - klasy zawodowe

Klasy zawodowe w sposób istotny decydują o tym, jaka nasza postać będzie, dlatego warto zapoznać się z ich specyfikacją. W Legend of Grimrock nie mamy takiej swobody jak choćby w Wizardry czy Baldur's Gate, ale i tak jest tego trochę. Zwraca uwagę, że nie ma tu typowych klas leczniczych czy wspierających.

Alchemist - jego podstawową, bardzo przydatną umiejętnością jest przygotowywanie napojów - tych bowiem zawsze mamy za mało, zatem postać, która będzie nam je tworzyć, bardzo nam pomoże. Jego zdolność specjalna dodatkowo sprawia, że posiadana przez nas liczba składników alchemicznych losowo powiększa się. Jeśli chodzi o walkę, to Alchemist jest najlepszy w broni palnej - ma bonus zmniejszający szanse na zacięcie się pistoletu w trakcie strzelania. Dostaje +50 HP i + 50 Energii, a z każdym poziomem liczby te dodatkowo rosną o 6 i 4.

Barbarian jest klasycznym niszczycielem - nie ma super zdolności specjalnych, ale za to rosną mu statystyki - dostaje +1 do Strength za każdy poziom. Warto go szkolić w broni ciężkiej. Dostaje +80 HP i + 30 Energii, a z każdym poziomem liczby te dodatkowo rosną o 10 i 3.

Battle Mage to mag specjalizujący się w magii bojowej - bardzo przydatnej w tej grze, bo dzięki np. czarom ognia możemy podpalać wrogów, a także atakować ich czarami na większy dystans, co jest bardzo przydatne. Rzuca czary rękami (inne klasy mogą to robić tylko przedmiotami), jego niekorzystny modyfikator używania zbroi jest niższy o połowę, ma dodatkowe +10 do Protection  i +10 do każdej odporności. Dostaje +50 HP i + 50 Energii, a z każdym poziomem liczby te dodatkowo rosną o 5 i 5.

Farmer - ta klasa to żart. Nie ma żadnych bonusów, nie dostaje doświadczenia za zabitych wrogów, ale za zjedzone pożywienie. Dostaje +30 HP i + 30 Energii, a z każdym poziomem liczby te dodatkowo rosną o 5 i 5.

Fighter - klasa bojowa, nastawiona na szybkość ataku. Jego zdolność specjalna zmniejsza o 1/4 czas wymagany do wykonania kolejnej akcji. Szczególnie dobrze naddaje się do walki dwiema broniami lekkimi.  Dostaje +60 HP i + 30 Energii, a z każdym poziomem liczby te dodatkowo rosną o 7 i 3.

Knight - trzecia z klas bojowych, tym razem typowy tank. Co poziom dostaje +1 do Protection, ciężar noszonego ekwipunku ma o połowę mniejszy, zaś szansa na uniknięcie trafienia przy pomocy tarczy jest o połowę większa. Dobra postać do walki ciężką broną. Dostaje +60 HP i + 30 Energii, a z każdym poziomem liczby te dodatkowo rosną o 7 i 3.

Rogue -  to klasa nastawiona na walkę dystansową - nie ma bowiem w tej grze zadań dla typowego złodzieja. Z każdym poziomem Rogue ma zwiększaną o 1% szansę na uzyskanie krytycznego trafienia z broni miotanych lub rzucanych. Dodatkowo ma niższą o 1/4 premię karną za używanie dwóch broni. To jedna ze słabszych klas w grze. Dostaje +45 HP i + 40 Energii, a z każdym poziomem liczby te dodatkowo rosną o 5 i 5.

Wizard - druga z klas magicznych, mająca nieco lepsze możliwości magiczne, ale słabszą wytrzymałość niż Battle Mage, przez co jest bardziej wrażliwy na ataki. Wizard dostaje 2 dodatkowe punkty Willpower i rzuca czary rękami. Dostaje +35 HP i + 50 Energii, a z każdym poziomem liczby te dodatkowo rosną o 3 i 7.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz