Etykiety

niedziela, 30 sierpnia 2020

Legend of Grimrock 2 - opis przejścia część 2

Pyramid of Umas

1) Teleport do 2.
2) Teleport do 1.
3) Kryształ leczący
4) Aby otworzyć te drzwi, musimy zabrać z sąsiednich nisz (1 i 2) Moonblade oraz Wand of Fear. Potem musimy umieścić Moonblade na sarkofagu 4, zaś Staff of Fear na sarkofagu 3.
5) Przycisk otwierający ukryte przejście w tej komnacie.
6) Przycisk otwierający ukryte wejście do 7.
7) Tu znajdziemy Mirror Gauntlets.
8) Tu najpierw musimy wskoczyć do jednej z dziur, przesunąć dźwignię na dole i wrócić tu teleportem. Potem rzucamy ponad dziurami jakieś przedmioty, aby spadły na obie płyty 1 i 2 po drugiej stronie. To da nam dostęp do dziury 9.
 Następnie kładziemy jakiś przedmiot przez kratę na płycie 3. Przechodzimy na drugą stronę, zdejmujemy przedmiot z płyty za kratą, a potem przedmioty z płyt 1 i 2, co otworzy nam wejście 10.
9) Dziura otwierana po rozwiązaniu pierwszej części zagadki 8.
10) Przejście otwierane po rozwiązaniu drugiej części zagadki 8.
11) Tomb Key.
12) Teleport do 13.
13) Teleport do 12.
14) Aby tu przejść, musimy umieścić jakieś przedmioty na płytach 1, 2, 3 i 4.
15) Przycisk, który otworzy nam stąd wyjście, gdy zamknie się ono po naciśnięciu płyty.
16) Tu musimy nacisnąć dźwignię i szybko pobiec do góry i w bok, tak by uniknąć pocisku. Jeśli nam się uda, otworzą się drzwi w 17.
17) Drzwi otwierane zagadką w 16.
18) Tomb Key.
19) Tu musimy użyć obydwu Tomb Key, by otworzyć drzwi. Następnie umieszczamy przedmiot na oznaczonych płytach.
20) Gdy prawidłowo wykonamy zadanie w 19, wówczas zamkną się tu zapadnie. Możemy wtedy nacisnąć przyciski, które otworzą kraty na końcu tego pomieszczenia.
21) Wejście do Tomb of Rites.
22) Tu możemy się dostać spadając dziurą z lokacji 7 w  Tomb of Rites.
23) Tu możemy się dostać spadając dziurą z lokacji 11 w  Tomb of Rites.
24) Zagadka - umieszczamy jakiś przedmiot na płycie 1, a potem na płycie 2, tak by móc go potem wyjąć z drugiej strony. Korzystamy z teleportu, który pojawi się przed płytą 1. Po przedostaniu się na drugą stronę skaczemy do dziury, by znaleźć ukryte pomieszczenie. Potem teleportujemy się na górę. Ponownie korzystamy z teleportu na przeciwko płyty 1. Teraz wyjmujemy przez kratę przedmiot z płyty 2, a następnie stajemy w 3 rzucamy coś na płytę 1. To otworzy nam drzwi.
25) Teleport do 26.
26) Tu wylądujemy otoczeni przez wrogów, czeka nas ciężka walka. Najlepiej szybko zabić jednego z nich i krążyć po pomieszczeniu, nie dając się otoczyć. Po ich pokonanu otworzą się drzwi oraz wejście do 27.
27) Po pokonaniu wrogów w 26 tu pojawi się Ancient Claymore.
28) Teleport do Tomb of Rites.
29) Tu możemy się dostać spadając dziurą z lokacji 13 w  Tomb of Rites.
30) Dźwignia aktywująca teleport powrotny do Tomb of Rites.
31) Teleport do Tomb of Rites.

Przedmioty
1) Recepta
2) Storm Amulet, Lock Picks
3) Greater Healing Potion
4) Lock Picks
5) 4x Cannon Ball
6) 2x Dart
7) 2x Shuriken, Pellets
8) Embalers Headpiece
9) Throwing Knife
10) Jedzenie, Poleaxe
11) Jedzenie, pochodnia
12) Xafi Khakis, Pellets, Greater Energy Potion
13) Shuriken
14) Poison Bomb

Tomb Underground

1) Tu spadniemy dziurami z lokacji 8 Pyramid of Umas.
2) Tu spadniemy dziurą z lokacji 9 Pyramid of Umas.
3) Teleport do lokacji 8 Pyramid of Umas.
4) Teleport do 5.
5) Teleport do 4.
6) Przycisk otwierający drzwi w 7.
7) Drzwi otwierane przyciskiem w 6.
8) Tu spadniemy dziurami z lokacji 20 Pyramid of Umas.
9) Teleport do lokacji 8 Pyramid of Umas.
10) Tu spadniemy dziurami z lokacji 14 Pyramid of Umas.
11) Tu musimy włożyć pochodnię by otworzyć przejście na przeciwko.
12) Teleport do lokacji 14 Pyramid of Umas.
13) Tu spadniemy dziurami z lokacji 24 Pyramid of Umas.
14) Teleport do lokacji 24 Pyramid of Umas.

Przedmioty
1) Short Bow
2) Antivenom
3) 3x Broadhead Arrow
4) Gold Key
5) Healing Potion
6) Lock Picks, Tome of Air
7) Crystal Shard of Healing
8) Spiritwalker Pendant
9) Torch, 3x Crossbow Quarell, Speed Potion
10) Potion of Willpower, 3x Poison Bomb



Tomb of Rites

1) Zejście do Pyramid of Umas.
2) Zagadka - trzeba stanąć na oświetlonych polach w kolejności podanej na mapie. To otworzy drzwi 3 i 4.
3) Drzwi otwierane po rozwiązaniu zagadki 2.
4) Drzwi otwierane po rozwiązaniu zagadki 2.
5) Leczący kryształ.
6) Umieszczenie Mirror Gauntlet na sarkofagu otworzy ukryte przejście obok.
7) Zagadka - kładziemy przedmioty na ołtarzach 1-5, co zamknie zapadnie. Potem przesuwamy dźwignię 6 i zabieramy przedmiot z ołtarza 2, by wejść do pomieszczenia. Dziurami spadniemy do lokacji 22 w Pyramid of Umas.
8) Tomb Key.
9) Zagadka - musimy zabrać pochodnię z pomieszczenia 1, a potem umieścić dwie pochodnie w pomieszczeniu 2. Jedną możemy wziąć z 1, a drugą choćby z 8.
10) Drzwi, które się otworzą po rozwiązaniu zagadki 9.
11) Zagadka - najpierw naciskamy przycisk 1, potem zaś musimy użyć Serpent Staff, by wystrzelić magiczny pocisk w drzwi 2, co je otworzy. Teraz odsuwamy się i gdy trafi je kula ognia, wówczas otworzą się drzwi w 3 - każde kolejne trafienie ogniem będzie je otwierać i zamykać. Dziurami spadniemy do lokacji 23 w Pyramid of Umas.
12) Tomb Key.
13) Zagadka - musimy użyć teleportu 1, aby przenieść się na 2. Teraz szybko używamy Serpent Staff, by otworzyć drzwi do 3 i wrzucić tam jakiś przedmiot, co otworzy drzwi w 4. Korzystamy ponownie z teleportu 1, by przenieść się do 4. Dziurami spadniemy do lokacji 29 w Pyramid of Umas.
14) Power Gem.
15) Wejście do Ceremonial Chamber.

Przedmioty
1) Zwój
2) Sickle Sword
3) 3x Poison Bomb
4) Potion of Vitality, 5x Jedzenie
5) Healing Potion
6) 4x Cannon Ball
7) Pearl Shield
8) Pellets
9) Jedzenie
10) Lock Picks, Archmage Scapular
11) Lock Picks, Jedzenie

Ceremonial Chamber

1) Zejście do Tomb of Rites
2) Położenie czegoś na tej płycie otworzy drzwi naprzeciwko.
3) Położenie czegoś na tej płycie otworzy drzwi w 4.
4) Drzwi otwierane płytą w 3.
5) Tu trzeba użyć obu Tomb Key znalezionych w Tomb of Rites. Uaktywni to teleport w 6 i sprowadzi kilka grup mumii, które trzeba pokonać.
6) Teleport do Barren Desert.

Przedmioty:
1) 2x Broadhead Arrow, Lightning Bomb
2) Meteor Leg Plate
3) Bronze Brace
4) Energy Potion, Gear Necklace
5) 3x Cannon Ball, 2x Frost Bomb
6) Pellets
7) Scroll of Darkbolt
8) Huntsman Cloak

Barren Desert

1) Tu przeniesie nas teleport z Ceremonial Chamber. Znajdziemy się na pustyni wśród tłumu mumii. Chodzą tu także dwa Magma Golemy, krąży także Trickster. Musimy być cały czas w ruchu, polecam najpierw zająć się mumiami, podpalając je gdy tylko będzie okazja. Trickstera dobrze jest gdzieś przygwoździć, po kilku ciosach zniknie sam. Gdy wybijemy wszystkie mumie, możemy zająć się golemami - są niewrażliwe na ataki ogniem. Najlepiej strzelać do nich z dystansu (broń palna) i używać czarów lodu. Walka będzie długa i mozolna, ale że golemy są wolne, to nie powinna być przesadnie trudna. Gdy zabijemy oba, wówczas pojawi się Power Gem.
2) Kryształ leczący.
3) Gdy zabijemy oba golemy, tu pojawi się teleport powrotny.

Przedmioty
1) Serpent Blade
2) Pellets
3) Plate Graves, Energy Potion
4) Scale Cloak

Kopanie:
1) Silver Scepter of Ischochronos, Potion of Dextirity, Potion of Ressurection
2) Relic - wymaga trzykrotnego kopania. Jest wyłącznie achivementem, nie ma zastosowania w grze.

Castle Nex

1) Wyjście do Forgotten River.
2) Przycisk, który otwiera drzwi w 3. Drzwi otwarte są bardzo krótko, więc trzeba się pospieszyć, ograniczając do minimum ilość obrotów.
3) Wejście do Library.
4) Teleport z lokacji 9 w Void.
5) Teleport do 6.
6) Tu przenosi nas teleport z 5.
7) Jeśli zaliczymy walkę z Trickster Lair, to tutaj musimy użyć Master Key, by obejrzeć prawdziwe zakończenie gry.

Przedmioty:
1) 5x Cannon Ball, 2x Throwing Axe
2) Tome of Knowledge, Czaszka
3) Potion of Resurrection, Potion of Greater Healing, Potion of Strength
4) Cursed Compass - pokazuje niewłaściwe kierunki wszędzie poza Twisted Passage


Library

1) Zejście do Castle Nex
2) Zagadka - mamy tu trzy dźwignie (1) i przycisk (2). Aby otworzyć przejście musimy przesuwać dźwignie w odpowiedniej kolejności, a po każdym przestawieniu musimy nacisnąć przycisk, po czym przywrócić dźwignie do pierwotnego ustawienia. Oto kolejność:
a) środkowa dźwignia w dół, przycisk, potem przestawiamy środkową dźwignię do góry,
b) prawa dźwignia w dół, lewa dźwignia w dół,  przycisk, potem przestawiamy prawą i lewą  dźwignię do góry,
c) środkowa dźwignia w dół, prawa dźwignia w dół,  przycisk, potem przestawiamy środkową i prawą dźwignię do góry,
To trzeciej kombinacji drzwi się otworzą.
4) Wejście do Twisted Passage

Przedmioty
1) Pellets
2) Potion of Resurrection
3) 2x Broadhead Arrow
4) Greater Healing Potion

Twisted Passage

1) Zejście do Library. Aby przejść tę lokację musimy wybierać odpowiednie miejsca. Aby było trudniej, czasami teleporty się przemieszczają i pojawiają nawet na "bezpiecznej" trasie - po prostu trzeba próbować, aż nam się uda. Jeśli mamy Cursed Compass, to może on nam tu pomóc.
2) Kryształ leczący.
3) Wejście do Test Chamber

Przedmioty
1) 4x Jedzenie

Test Chamber

1) Zejście do Twisted Passage
2) Tu musimy wrzucić przez kratę jakiś przedmiot, co spowoduje zniknięcie magicznej podłogi w 3.
3) Po wykonaniu 2 zeskakujemy tutaj, by nacisnąć dźwignię 4.
4) Dźwignia, która otworzy nam drogę do 5.
5) Zagadka - na płytach 1, 2, 3 i 4 trzeba umieścić przedmioty (na dwóch już są). Potem podchodzimy do przycisku 5, naciskamy go i szybko kładziemy jakiś przedmiot na płycie 5. Dzięki temu pocisk krążący po pomieszczeniu się zapętli. Wchodzimy teraz na 4, zabieramy leżący tam przedmiot i szybko biegniemy do 7, zanim zamknie się prowadząca tam krata. Teraz przechodzimy po pojawiającym się moście.
6) Dźwignia otwierająca ukryte przejście w 7.
7) Przejście otwierane dźwignią w 6.
8) Wejście do Void.

Przedmioty:
1) Potion of Dexterity - by ją zdobyć, trzeba zeskoczyć ze znikającego mostu po rozwiązaniu zagadki 5.
2) 3x Cannon Ball
3) 2x Potion of Resurrection.

Void

1) Zejście do Test Chamber
2) Pierwszy z dwóch przycisków, który musimy wcisnąć - aby to zrobić, musimy wejść do głównej sali, po czym wspiąć się na pierwszy pozom i tam dotrzeć do przycisku. Jego naciśnięcie aktywuje magiczny most w 3.
3) Magiczny most aktywowany przyciskiem w 3.
4) Musimy wejść na trzeci poziom, po czym zeskoczyć na drugi poziom tutaj, by dojść do drugiego przycisku.
5) Drugi przycisk - jego naciśnięcie aktywuje magiczny most w 6.
6) Magiczny most aktywowany przyciskiem w 5.
7) Kryształ leczący.
8) Przycisk aktywujący teleport w 9.
9) Teleport do ukrytej lokacji w Castle Nex.
10) Wejście do Castle Roof.

Przedmioty:
1) Pellets
2) 5x Cannon Ball
3) 3x Jedzenie
4) 4x Frost Bomb, 4x Fire Bomb
5) 5x Crossbow Quarell
6) Greater Energy Potion
7) 3x Poison Bomb, Sickle Sword
8) 2x Potion of Resurrection
9) Scaled Cloak

Castle Roof

1) Zejście do Void
2) Walka z bossem - gdy tu wejdziemy, kraty się zamkną i pojawi się Island Master na smoku. Smok nie jest silny, ale problemem jest to, że co jakiś czas narzuca sobie zaporę ochronną. W tym czasie nic mu nie możemy zrobić, a Island Master przyzywa potwory. Jest ich kilka fal wedle jednego schematu:
1) Ghoule
2) Szuroludzie i wilki
3) Węże i meduzy
4) Moskity
5) Żywiołaki ognia i Magma Golemy

Podczas pierwszych trzech fal walk z pomocnikami smok nas nie będzie atakował, o ile nie podejdziemy za blisko. Większość tych wrogów jest słaba, problemem mogą być Magma Golemy, ale na nie jest sposób - jeśli poganiamy się z nimi trochę czasu, a potem zwabimy je koło smoka, to smok je zabije sam.

Smoka warto tłuc z dystansu, jest dość szybki, więc należy być w ruchu, kręcić się wokół niego i nie dać się przygwoździć. Walka jest trudniejsza od finałowej z Legend of Grimrock 1, ale do wygrania. Po wygranej boss zostawi ostatni Power Gem.

Gdy wygramy walkę możemy wybrać, czy chcemy zobaczyć pierwsze zakończenie, czy też zaliczyć ostateczne zakończenie. W pierwszym przypadku musimy wejść w teleport 3. W drugim - wrócić do Forgotten River i zejść do Shrine of Balance.
3) Teleport - wejście do niego aktywuje pierwsze zakończenie gry.  

 Przedmioty:
1) Lightning Bomb

Trickster Lair

1) Wyjście do Hubu
2) Kryształ leczący
3) Umieszczenie tutaj ostatniej esencji rozpocznie finałową walkę w grze. Najpierw pojawi się Trickster - będzie w nas rzucał ognistymi bombami, ale ta walka jest dość  prosta. Problem pojawi się, gdy go pokonamy - wówczas przemieni się on w Island Mastera. Teraz dopiero czas nas koszmar. Island Master jest silny, odporny, miota czarami i się klonuje, a jego klony rzucają te same czary. Jak tu wygrać? Przede wszystkim trzymać się go blisko i tłuc, zanim się sklonuje. Leczyć się należy przy pomocy Crystal Shard of Healing i skończyć tę walkę jak najszybciej - im dłużej trwa, tym nasze szanse maleją. To trudne starcie, cięższe od walki na dachu, zwłaszcza, jeśli tam zużyliśmy za dużo przedmiotów leczących. Po wygranej Island Master zostawi list, różdżkę i Master Key, który otwiera wszystkie drzwi w grze. Musimy teraz wrócić do Castle Nex, by obejrzeć ostateczne zakończenie gry.
4) Drzwi, które się zamkną po rozpoczęciu walki. Zamek do nich jest obok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz