Etykiety

sobota, 29 czerwca 2024

Final Fantasy VIII - Opis przejścia, część 4

 Możemy się teraz cofnąć do punktu zapisu gry. Aby akcja toczyłą się dalej, wchodzimy po żurawiu w lokacji obok tej, w której walczyliśmy z Seiferem. Przygotujmy się - podłączmy Holy pod odporność, podobnie jak czary zabezpieczające przed ziemią (Quake, Meteor). Zachowajmy Mug. Idziemy cały czas przed siebie, by obejrzeć scenkę i stanąć przed jednym z trudniejszych bossów w grze.

Boss: Adel


 

HP: 4000 - 34 000 (Rinoa: 6000 - 9000)

Wrażliwość: Brak

Odporność: Brak

Adela wali głównie ziemią i Holy, dlatego tak ważna jest odporność na nie. Gdy pojawi się wiadomość o gromadzeniu się mocy, to oznacza, że kilka rund odpali Ultimę i lepiej wszystkich uleczyć. W tej walce odpadają ataki grupowe, bo nie możemy zranić Rinoi. Co więcej, trzeba ją leczyć, bo co jakiś czas Adel wysysa z niej HP, a jeśli Rinoa umrze, to koniec. Można to załatwić prościej, rzucając na Rinoę Regen. W przypadku Adel, najlepiej atakować ją fizycznie. Nie ma kosmicznie wielu HP, więc powinna dość szybko zginąć. 

Po walce czeka nas scenka. Przeniesiemy się do lokacji z wieloma punktami zapisu. Tylko ten pierwszy jest prawdziwy. Gdy wejdziemy do następnego pomieszczenia, zacznie się seria walk z czarownicami z różnych epok. Są słabe, ale dobrze mieć tu Mug, bo można z nich zdobyć Meteor Stone, Ultima Stone itd. Dopiero ostatnia, wyglądająca jak wielki robak, jest trochę groźniejsza, bo używa Ultimy, ale to nadal nic specjalnego. 

Znajdziemy się w domu Edei. Wychodzimy i idziemy na plażę. Po scence wspinamy się po wielkim łańcuchu, na razie ignorując portale po lewo. Dojdziemy do punktu zapisu gry. 

Gdy wejdziemy do zamku, pojawi się wiadomość, że zablokowano nam draw, save, ressurect, gf, item, command, magic i limit break. Wyjście z zamku odblokowuje je. Musimy pokonać kolejnych bossów, by je odblokować. Zielone kręgi pozwalają nam zapisywać grę (pod odblokowaniu save) i skakać między drużynami Po każdej walce z bossem będzie można wybrać jedną umiejętność do odblokowania. Warto zauważyć, że wielu z tych bossów ma GFy do wyssania - jeśli jakiegoś nie zdobyliśmy w trakcie gry, to teraz możemy to naprawić.

Podłączmy Holy pod atak. Zaczynamy od wspinaczki po schodach i pierwszej walki.

Boss: Sphinxaur


 

HP: 10 000

Wrażliwość: Holy

Odporność: Brak

Mamy dostępne tylko ataki, więc po prostu tłuczemy go. Gdy straci maskę, czeka nas druga runda, z odnowionym HP. 

Po walce możemy odblokować jednego skilla - polecam Draw, bo daje nam możliwość wysysania i rzucania czarów z wrogów, a poza tym przyda się, by zdobyć nowego GFa. Podłączamy obronę pod Thundagę i ataki lodem/ogniem pod atak. Wchodzimy po schodach, następnie na żyrandol, spadamy na dół, otwieramy klapę, schodzimy na dół i walczymy z drugim bossem:

Boss: Tri Point


 

HP: 4000-22 000

Wrażliwość: Fire, Ice

Odporność: Wind, Thunder

Jeśli nie mamy Siren, to można ją z niego wyssać. Przygotowana drużyna zmiecie go bez problemu - ma bardzo mocny atak prądem, ale jeśli mamy podłączoną Thundagę, to nic nam nie zrobi, a jego ataki fizyczne są śmieszne.

Po walce odblokowujemy Magic. Używamy zielonego kręgu na górze by wrócić na początek. Po zapisaniu gry na zewnątrz wracamy do zamku, wchodzimy po schodach i idziemy w prawo, by dojść do komnaty z obrazami. Oglądamy je wszystkie. Potem podchodzimy do dużego obrazu z niewyraźnym napisem i wybieramy kolejno: Vividarium, Intervigilium, Viator. Podłączmy coś związanego z Wiatrem (Tornado, Aero) do naszych ataków.

Boss: Trauma


 

HP: 5000 - 35 000

Wrażliwość: Wind

Odporność: Brak

Jeśli nie mamy Leviathana, to można go tu wyssać. Atakowanie go wiatrem to najlepsza opcja, dobre efekty daje też wysysanie z niego Meltdown i rzucanie nim w niego, co poprawi naszą sytuację. Gdy spadnie mu HP, zacznie wysysać je ze swoich pomocników, niestety, nie możemy ich zabić.Ma tylko jeden mocny atak, ale nic zabójczego. 

Po walce odblokowujemy Item. Wracamy, zapisujemy grę, po czym wracamy do galerii. Wychodzimy przez północne drzwi i schodzimy do lochu. Idziemy prosto, zabierając po drodze Prison Key w celi. Spotkamy kolejnego wroga.

Boss: Red Giant


 

HP: 30 000

Wrażliwość: brak

Odporność: brak

Można z niego wyssać Pandemonę. Jego słaba strona to statusy. Polecam rzucić na niego Meltdown, Slow i Darkness. Po takiej salwie walka z nim będzie spacerkiem po parku. Jeśli mamy przypadkiem już odblokowane GFy, to można go potraktować Doomtrainem. 

Po walce odblokowujemy GF. Wracamy na początek i tworzymy drużynę z przewagę kobiet i drugą z przewagą facetów. Najpierw ruszamy tą z facetami. Idziemy do galerii, wchodzimy do pomieszczenia ze schodami do lochu, ale nie schodzimy nimi, tylko wychodzimy stąd wyjciem po lewo. Biegniemy przed siebie, mijając punkt z Cura i save point. Dotrzemy do windy, wchodzimy na nią i zjeżdżamy w dół, po czym stajemy na tej obok. 

Teraz przełączamy się na drużynę z przewagą kobiet, która powinna być w początkowej lokacji. Wchodzimy po schodach, idziemy w lewo, a potem prosto przed siebie. Dotrzemy do pomieszczenia z "męską" drużyna. Wchodzimy w zielone światło i zmieniamy kontrolę na drużynę męską. Musi ona jeszcze raz zaliczyć swoją trasę przez galerię i dojść do windy. Gdy wejdziemy na nią, ciężar facetów przeważy i drużyna "żeńska" wjedzie windą do góry. Przełączamy na nią i idziemy w lewo. Zabieramy z podłogi Floodgate Key. Wracamy, przełączamy drużynę na "męską" i wracamy na początek, wychodzimy z zamku, by "żeńska" drużyna też wróciła. 

Tworzymy nową drużynę i idziemy do pomieszczenia ze spadającym żyrandolem. Tu przesuwamy dźwignię po lewo (obok zielonego kręgu), po czym przełączamy na drugą drużynę. Wchodzimy nią także na żyrandol, przechodzimy po nim na drugą stronę i otwieramy drzwi, by spotkać następnego bossa.

Boss: Krysta


 

HP: 5000-16 000

Wrażliwość: brak

Odporność: Ice

Jeśli nie mamy Carbuncle, to można z niej go wyssać. Jeśli ktoś nie ma kompletu Holy, to także. Każdy nasz atak Krysta kontruje bardzo mocnym atakiem magicznym. Co więcej, gdy zginie, rzuci na pożegnanie Ultimę. Sama Krysta jest bardzo wrażliwa na magię, więc czary zrobią jej najwięcej krzywdy. Doskonale działa też Diablos. 

Po walce odblokowujemy Command, po czym wracamy na początek. Zabezpieczamy się przed Berserk, Silence i Curse. Następnie idziemy do lokacji z żyrandolem, spadamy w dół i wychodzimy północnymi drzwiami. Obszukujemy fontannę, by znaleźć Treasure Vault Key. Obok jest punkt ze Slow. Wchodzimy do budynku (jest tu punkt z Dispel), po czym wchodzimy po schodach. Idziemy przed siebie, by dojść do mostu, na którym leży klucz. 

Teraz idziemy (ale nie biegniemy, bo klucz spadnie) i podnosimy Armory Key.Wracamy na początek i idziemy do galerii obrazów, stamtąd do lochu. Idziemy drzwiami po prawo, otwieramy Armory Key i walczymy z kolejnym bossem.

Boss: Gargantua

HP: 10 00 -15 000 (pierwsza forma), 15 000-20 000 (druga forma)

Wrażliwość: Brak

Odporność: Brak

Możemy z niego wyssać Cerberusa. Ta walka jest dwufazowa. W pierwszej musimy załatwić każdy segment osobno, przy czym ręce się wskrzeszają. W drugiej rundzie będzie trudniej - dużo mocnych ataków. Walka skupia się na statusach, wróg narzuca ich masę. Jest dość odporny - dobrym patentem jest narzucić mu status Zombie, a potem ładować Curagami, to szybko zabije. 

Po walce odblokowujemy wskrzeszenie. Wracamy na początek, zapisujemy grę. Zabezpieczamy się przed Thunder, do ataków podłączamy Water i Quake. Idziemy do lokacji z windą. Z niej wychodzimy południowym wyjściem, wiodącym do korytarza. Tu sprawdzamy prawą ścianę korytarza, by znaleźć drzwi otwierane Treasure Vault Key. Znajdziemy się w lokacji z zagadką. 

 Musimy otworzyć skrzynie we właściwej kolejności. Jeśli się pogubimy, wyjście i wejście resetuje je. Prawidłowa kolejność to B, C, A i D. Po ich otwarciu pojawi się kolejny boss:

Boss: Catoblepas


 

HP: 10 000 - 40 000

Wrażliwość: Water, Earth

Odporność: Lighting

Można z niego wyssać Alexandra. Ma także Meteor, który można wyssać, o ile ktoś nie ma. Jego ataki oparte są na Lighting, więc jeśli mamy podłączoną Thundagę, to nic nam nie zrobi. Gdy umrze, rzuci Meteorem na pożegnanie. 

Po walce odblokowujemy Command. Wracamy na początek. Podłączmy Ogień do obrony i Holy do ataku. Upewnimy się,że mamy draw, bo przed nami szansa na zdobycie GFa, którego zapewne nie mamy. Idziemy do lochu. Tam podchodzimy do wajchy koło strumienia wody i przesuwamy ją tak, by woda przestała płynąć. Wracamy do początku, idziemy przez żyrandol dolokacji z fontanną, a z niej wchodzimy drzwiami do kaplicy. Podchodzimy do organów. Tu musimy zagrać w minigierkę - aby ją wygrać, trzeba na raz nacisnąć wszystkie cztery przyciski kontrolne. Jeśli nam się uda, to wracamy do fontanny i idziemy w prawo. Jest tu wejście do kanałów - prawidłowe zagranie na organach otworzy je. W kanałach już nie powinno być wody. Idziemy nimi, by na końcu znaleźć skrzynię z Rosetta Stone, przedmiotem chyba najrzadszym w grze. 

Wracamy do kaplicy, wchodzimy po schodach, przechodzimy przez most i do drzwi, po czym wspinamy się na górę wieży. Nie wchodzimy po wąskiej kładce, ale stajemy na przeciwko wahadła i wskakujemy na nie, gdy będzie blisko nas. Po drugiej stronie wychodzimy drzwiami, by spotkać ostatniego z bossów blokujących nasze umiejętności.

Boss: Tiamat

HP: 20 000 - 90 000

Wrażliwość: Brak

Odporność: Fire, Lightning, Wind

Na początku wysysamy z niego Edena, najpotężniejszego GFa w grze, który jako jedyny umie przełamać barierę 9999 HP ataku. A potem... śmiejemy się. Tiamat ma jeden, bardzo mocny atak, Dark Flare. Jest to atak oparty na ogniu. Jeśli podłączyliśmy ogień do naszej obrony, to nic nam nie zrobi. A zatem po prostu tłuczemy go fizycznie. 

Po walce odblokowujemy save i wracamy na początek. To koniec pierwszej wizyty w zamku Ultimecji. W zasadzie moglibyśmy już teraz na nią ruszyć, ale mamy jeszcze na świecie kilka spraw do załatwienia. 

Pierwsza sprawa to nowy GF, ostatni już zresztą, czyli Odin. Upewnijmy się, że mamy Mug, podnieśmy siłę do maksimum. Wychodzimy z zamku, idziemy po łańcuchu i korzystamy ze środkowego portalu. Pojawimy się na wyspie niedaleko Cetra Ruins. Idziemy tam

Cetra Ruins

Koniecznie miejmy włączone Encounter-None. Idziemy prosto, aż dojdziemy do dwóch drabin. Korzystamy z tej po lewo. Wchodzimy do środka, oglądamy świecący punkt, wychodzimy i oglądamy ołtarz, by pojawiły się schody. Wchodzimy po nich na górę, mijając figurę, podchodzimy do niej i wyjmujemy jej oko, po czym wchodzimy dalej po schodach i wspinamy się po drabinie na dach, gdzie znajduje się figura z jednym okiem. 

Wkładamy jej drugie oko i notujemy kod (inny w każdej grze). Wyjmujemy oczy z figury i wracamy do poprzedniej figury, wkładamy jej obie oczy i wpisujemy kod. Wchodzimy do otwartych drzwi, by stawić czoła Odinowi.

Boss: Odin


 

HP: 1500 - 30000

Wrażliwość: Brak

Odporność: Brak

Odin nic nie zrobi, będzie czekał, aż licznik dobije do zera. Narzućmy sobie Haste i atakujmy go fizycznie. Warto mu zabrać Luck J-scroll przy pomocy Mug. Na tym etapie powinno wystarczyć nam kilka minut, by go pokonać. 

Po walce licznik zniknie, a my otrzymamy Odina. To wyjątkowy GF - nie ma go na liście. Pojawia się losowo w walkach i zabija z automatu wroga. Co ważne, jeśli zdobędziemy Odina przez końcem trzeciej częsci, to zmieni się w słabszą wersję, Gilgamesha.

Teraz fajnie by było odzyskać Ragnarok. Wracamy do portalu i idziemy na północny wschód od niego, aż zauważmy górę na północno-wschodnim cyplu. Idziemy wąską ścieżką wokół niej, by znaleźć za nią ukryty okrągły las. Wchodzimy do niego, rozmawiamy z chłopakiem, który wyjaśni nam, jak się łapie Chocobosy. Po wszystkim możemy mu po prosu zapłacić, by nam jednego złapał. 

Wsiadamy na Chocobosa. Może on poruszać się po lądzie i po płytkiej wodzie. Jedziemy na nim na pustynię, gdzie polowaliśmy na Cactuary. W jej północnej części znajdziemy nasz statek.

Co można z nim zrobić? Miasta są niedostępne. Ale możemy zawsze polecieć na Island Closest to Heaven/Hell i skorzystać z tamtejszych, niewidzialnych punktów z potężną magią. Na tych wyspach można też podelevelować. Możemy poduczyć nasze GFy na pustyni, walcząc z Cactuarami. Można spróbować walki z dwójką nadprogramowych bossów, Ultimą i Omegą, ale nic specjalnie nam to nie da, poza satysfakcją.

Gdy będziemy gotowi, wchodzimy do jednego z portali i przenosimy się do zamku. Przygotujmy się do walki. Każda postać powinna mieć na tym etapie gry dostęp do wszystkich junction. Oto moja sugestia najlepszych czarów:

HP: Full Life

STR: Ultima

VIT: Meltdown

MAG: Holy

SPR: Reflect

SPD: Triple

EVA: Tornado

HIT: Double

LUCK: Aura

Elem-Atk: Thundaga

Elem-Def: Flare, Life, Shell, Protect

ST-Atk: Pain

ST-Def: Berserk, Confuse, Sleep, Death, 

Podłączanie żywiołów pod atak nie ma znaczenia, bo w finałowej walce nie odegra to żadnej roli. Kluczowe jest wymaksowanie statystyk oraz zabezpieczenie się przed statusami. Naturalnie, najlepiej stworzyć jedną mega mocną drużynę trzech postaci, ale osobiście polecam mieć w zapasie jedną, czwartą z jakimś jednym GFem, na wszelki wypadek. 

Wchodzimy do kaplicy, idziemy po schodach do góry, teraz omijamy wahadło i idziemy dalej, potem po zegarze i na dół. Dojdziemy do save pointa. Za nim czeka nas scenka i finałowa walka. Ma ona cztery fazy i jest, w moim odczuciu, najtrudniejszą finałową walk całej serii Final Fantasy. 

Boss: Ultimecja


 

HP: 4 000 - 40 000

Wrażliwość: Poison

Odporność: Holy

Początek jest denerwujący, bo Ultimecja wybiera trzy losowe postacie. Co więcej, jeśli postać zginie i nie zostanie szybko wskrzeszona, to znika na amen i jej miejsce zastępuje inna. To działa do końca całej walki, więc jak już będziemy mieć nasze trzy ulubione postacie, to pilnujmy ich jak oczu w głowie. 

W swojej pierwszej formie Ultimecja nie jest groźna - rzuca głównie czary, a przed nimi powinny nas chronić junction. Polecam więc nie kozakować, tylko w nią walić. Co jest tu kluczowe - leczenie i pilnowanie, aby nie narzuciła nam jakiegoś paskudnego statusu. Haste robi w całej walce z nią robotę. Ogólnie, to rozgrzewka, ale pilnujmy HP.

Boss: Griever

HP: 15 000 - 115 000

Wrażliwość: Wind, Holy

Odporność: Poison

Tu zaczyna się zabawa. Trzymajmy cały czas hasze HP na maksymalnym poziomie, dobrze jest narzucić sobie Triple i bombardować go Holy. On sam ma kilka bardzo mocnych ataków, a na sam koniec rzucić Shockwave Pulsar, który nam solidnie przywali. Tak więc leczyć się, leczyć i jeszcze raz leczyć, nie bawiąc w sięganie po Limity.

Boss: Ultimecja, Helix

HP: 15 000 - 175 000

Wrażliwość: Lightning, Water

Odporność: Poison, Holy

W poprzedniej walce Holy robiło robotę, tu idzie w odstawkę, bo leczy Ultimecję. W swojej pierwszej formie Ultimecja będzie sama nim ciskać, a co jakiś czas używać będzie bardzo mocnego fizycznego ataku Great Attractor. Gdy straci ok. 60% HP, jej połowa odpadnie i przestanie używać tego ataku, rzucając tylko czary. Silna magicznie postać może używać Thundagi jako Triple, ale odradzam limity, bo sporo jest tu ataków, które zadają grupowe obrażenia. Jeśli podłączyliśmy Thundagę do ataków fizycznych, to teraz się to nam opłaci.

Boss: Ultimecja

HP: 17 000 - 280 000 

Wrażliwość: Brak

Odporność: Brak

Oto finałowe starcie. Ultimecja używa Hell's Judgment, które redukuje nasze HP do 1 - to dobry moment, aby Squall walił limitem, a reszta leczyła. Wykorzystajmy w tej rundzie wszystko co mamy, ale nadal, podstawą jest leczenie + haste + triple. Najgorsze jest to, że Ultimecja może niszczyć nasze junction, nic na to nie poradzimy. Jeśli ktoś ma Draw, to może wyssać i rzucić w nią Apocalypse, bardzo mocny i groźny atak, którego sama chętnie używa.

Po walce czeka nas najdłuższe chyba zakończenie w dziejach serii - i najbardziej poruszające. Oraz satysfakcja z ukończenia tej wspaniałej gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz