Poniższe questy nie są niezbędne do ukończenia gry, ale dają nam bonusy, dodatkowe fajne przedmioty, achievmenty na Steam i satysfakcję.
Nieskończona gotówka
To nie jest quest, ale trick, który pozwoli nam nie tylko nie martwić się o forsę, ale i da achivmenta. Upewnimy się, że Tonberry nauczy się skilli wpływających na ceny w sklepie oraz Familiar, a Carbuncle nauczy się Recover-Med RF. o wizycie tam udajmy się do dowolnego sklepu z przedmiotami i kupujemy tyle Tentów ile możemy. Następnie, korzystając z Recover-Med RF zamieniamy je w Mega Potiony i sprzedajemy w tym samym sklepie. Proces ten powtarzamy ile razy chcemy, co zapewni nam nieskończone ilości gotówki.
Obel Lake
Ten quest jest dostępny wyłącznie w trzecim akcie gry - po jego zakończeniu przestaje być dostępny. Niedaleko Timber znajdziemy jezioro z cyplem. Wchodzimy na niego i chodzimy, klikając przycisk, aż pojawią się dwie opcje: “Throw a rock” i “Try humming”. Wybieramy tą drugą, a pojawi się cień. Rozmawiamy z nim do chwili, kiedy nas poprosi, by znaleźć Mr. Monkey. Da nam dwie wskazówki, wynika z nich, że nasza zgyba jest w lesie pod górami na zachód od Dolet.Lecimy się tam i chodzimy po lesie, aż spotkamy małpę. Wracamy nad jezioro i znowu wybierant “Try hummig”. Cień da ci kilka wskazówek. Musimy teraz zaliczyć kilka lokacji, w których są kamienie.
Pierwszy znajdziemy na plaży Balamb, gdzie po poszukiwaniach znajdziemy kamień z STSLRM. Drugi znajdziemy po środku niedużej wyspy niedaleko Timber, koło wiaduktu kolejowego. Jest to kamień z REAIDR. Trzeci jest trudniejszy do znalezienia. Lecimy do Winhill, nieopodal jest rzeka. Podążamy wzdłuż, by dotrzeć do jej źródła.Na górze nad źródłem znajdziemy gniazdo. Sprawdzamy je, pokonujemy ptaki i zabieramy kamień z napisem EASNDP.
Wracamy do Cienia, wybieramy “Mr. Monkey had a rock like this, I think…”, po czym wrzucamy kamienie do jeziora aż pojawi się wiadomość "The rock skipped many many times". Teraz lecimy do małpy, wybieramy opcję rzucania w nią kamieniem, a odrzuci nam kamień z napisem UHAERO.
Wracamy nad jezioro Obel. Po rozmowie z cieniem pojawi się napis, który będzie brzmiał "Mordred Plains has treasure". Lecimy na Mordred Plains, położonego na północ od Eshtar. Przeszukujemy okolicę, by rozmawiać z kamieniami. Obchodzą nas czerwone, które kłamią - idziemy w przeciwnym do podanego przez nie kierunku. Kiedy jakiś powie, że nie ma skarbu, to znaczy, że jesteśmy tam, gdzie jest skarb - przeszukujemy to miejsce, by dostać Three Stars.
Teraz lecimy w rejon Trabii. Na południowym zachodzie jest półwysep, na którym znajdziemy kamień z napisem "TRETIMEASUREATMINOFFDEISLE". Lecimy na wyspę Minde Island położoną między Cetrą a Eshtar, gdzie znajdziemy Luck-J Scroll.
Następnie lecimy w okolice domu Edei. Na wschód od niego jest zielony obszar - obszukujemy go, ale Squall powie, że nic tu nie ma. I ma niestety rację.
Wreszcie, musimy odszukać most kolejowy w centralnej części zachodniego kontynentu. Obok mostu jest niewidzialny, dość trudny do znalezienia, punkt z czarem Break. Jego znalezienie zakończy ten quest.
Problemy Grease Monkey
Ten quest jest dostępny w Fisherman's Horizon, po pokonaniu Iron Clad. Udajemy się do domku położonego przy torach. Gdy tam wejdziemy, zobaczymy żołnierza. Rozmawiamy z nim, wychodzimy i wracamy do środka, by dostać do Grease Moneky Mega Phoenix.
Gdy będziemy wybierać instrumenty na koncert, dajemy jakiś instrument Zellowi, a potem idziemy do Grease Monkey. Ponownie gadamy z żołnierzem, wychodzimy i wracamy do środka. Grease Moneky da nam Phoenix Down, a potem rozmawiamy z żołnierzem, który da nam trzy zestawy amunicji.
Shumi Village
Shumi to wioska położna na wyspie na północy, wygląda jak okrągły namiot. Aby tu dotrzeć, potrzebujemy możliwości podróżowania ogrodem Balamb Zaraz przy wejściu stoi trójka ludzi, za nimi jest punkt z czarem do wyssania. Płacimy 5000 i korzystamy, by dostać dostęp (jednorazowy) do Ultimy. Pamiętajmy jednak, by za każdym razem, gdy będzie okazja, wpadać po kolejne Ultimy. Ich nigdy za dużo! Następnie idziemy prosto, zjeżdżamy do wioski i idziemy do budynku na samym jej końcu. Oglądamy w nim rzeźbę Laguny. Po rozmowie z rzeźbiarzem wracamy do budynku, koło którego stał Moomba. Rozmawiamy ze starszym wioski, a potem wracamy do rzeźbiarza i zgadzamy się mu pomóc. Musimy teraz znaleźć kamienie.
Blue stone znajdziemy po lewo od figury, pod ścianą. Wind Stone znajdziemy w skale po lewo od wejścia do windy. Life Stone jest w korzeniach na skale po prawo od domu starszego wioski. Shadow stone jest na zewnątrz, tuż przy prawym końcu schodów w lokacji z punktem z Ultimą. Aby zdobyć Water Stone, wychodzimy z domu, podchodzimy do wody. Kiedy Squall powie "Oh", wracamy do rzeźbiarza, rozmawiamy z nim, po czym wchodzimy do domu na przeciwko. Tu obszukujemy zlew, by znaleźć Water Stone. Z łóżka zabieramy Timber Manics i wracamy do rzeźbiarza, a potem do starszego. Dostaniemy Phoenix Pinion.
Teraz wychodzimy z wioski i wracamy do niej ponownie. Idziemy do domu rzeźbiarza, rozmawiamy z pomocnikiem starszego (stoi przy oknie), a potem idziemy do starszego.Rozmawiamy z nim, wychodzimy, rozmawiamy z Moombą i wracamy do pracowni. Po scence idziemy do starszego, rozmawiamy z nim, wracamy do pomocnika i dwukrotnie rozmawiamy. Teraz idziemy do domku naprzeciwko pracowni i rozmawiamy z artystą. Teraz udajemy się do Fisherman's Horizon, idziemy do Grase Monkey (na przeciwko wejścia stacji kolejowej) i rozmawiamy z nim. Wracamy do Artysty, potem do starszego, by otrzymać Status Guard. To kończy prawie wszystko, co było do zrobienia w tej wiosce. Warto tu wciąż jednak wracać po Ultimę!
Deep Sea Research Center
Aby tu dotrzeć, potrzeba nam Ragnaroka. Mając go, lecimy do Deep See Research Center w południowo-zachodnim rogu mapy.Gdy wejdziemy do środka, zobaczymy światło. Kiedy ono się świeci nie możemy się poruszać, bo zostaniemy zaatakowani. Unikajmy walk jak się da, by dojść do słupa po środku. Zostanie nam zadane pytanie, wybieramy odpowiedź "It's not our will to fight".
Boss: Ruby Dragon
HP: 700-90 000
Wrażliwość: Ice, Holy
Odporność: Fire, Wind
Jeśli mamy w drużynie trzy osoby, to będzie on używał morderczego Breath, dlatego zachowajmy jedną postać martwą. Następnie używamy Degeneratora Quistis, by go zabić natychmiast.
Po walce zostanie nam zadane drugie pytanie, wybieramy "Never" i toczymy drugą walkę z Ruby Dragon wedle identycznego schematu co powyżej. Gdy padnie trzecie pytanie, to wybieramy trzecią, niewidoczną odpowiedź.
Boss: Bahamut
HP: 10 000 - 90 000
Wrażliwość: Brak
Odporność: Lightning, Wind, Poison
Natychmiast leczymy nasze postacie. Następnie staramy się użyć na nim statusów Darkness i Slow. Dobrze by było, aby jedna postać wysysała z niego Full Life, bo to bardzo cenny, ale rzadki czar. Następnie atakujemy go fizycznie (przydaje się tu Haste) i możemy zastosować przydatny trick z wysysaniem i atakowaniem go od razu jego czarem Flare. Cały czas się leczmy, bo co jakiś czas używa Mega Flare, który zadaje mocne obrażenia całej drużynie. Bahamut nie ma na szczęście specjalne mocnej obrony i pomimo braku wrażliwości, da się pokonać dość łatwo.
Po walce otrzymamy GFa Bahamuta. Ma on Abilityx4 i Forbidden Magic Ref, a także Str+60% i Mag+60% co czyni go jednym z najlepszych GFów w grze.Po jego zdobyciu warto wrócić, zapisać grę, po czym możemy wrócić na miejsce, gdzie walczyliśmy. Znajdziemy tam punkt zapisu gry. Obok jest zejście na dół, którym zejdziemy do sterówki. Musimy dotrzeć na najniższy poziom, posługując się jednostkami mocy (zaczynamy z 20), przy czym potrzebujemy ich na końcu 10, by móc odblokować Ultimę Weapon. Warto ustawić sobie Encounter None, by zablokować walki, bo wrogowie są tu mocni.
Otwieramy przejście na poziom drugi, wydając 4 jednostki mocy (zostanie to zrobione automatycznie). Na zejście na poziom trzeci wydajemy 2 jednostki, co aktywuje monitor z dodatkowymi siedmioma jednostkami na kolejnym poziomie. Gdy zejdziemy na ten poziom, to najpierw otwieramy drzwi po lewo kosztem 4 jednostek i w pomieszczeniu z maszyną parową, z monitora, pobieramy 7 rezerwowych. W tej chwili powinniśmy ich mieć 17.
Na kolejny, piąty poziom wydajemy jedną jednostkę, potem kolejną na szóstym i podobnie na dziewiątym. Zjeżdżamy windą i podchodzimy do maszyny, gdzie, kosztem 4 jednostek, otworzymy drzwi po lewo. Powinno nam zostać 10 jednostek. Dzięki Move-Find znajdziemy tu ukryty save point. Korzystamy z niego. Upewnijmy się, że nie mamy w ekwipunku żadnego przedmiotu Ultima. Potem idziemy długą drogą coraz niżej, aż po zrujnowanych schodach dotrzemy na sam dół. Znajdziemy tam komputer. Do jego uruchomienia potrzeba 10 jednostek. Gdy ich użyjemy, zacznie się walka.
Boss: Ultima Weapon
HP: 50 000 - 160 000
Wrażliwość: Brak
Odporność: Brak
Zadbajmy, by każda postać miała Full Life, bo ten boss ma atak, który automatycznie zabija nam postacie i lubi używać go często, więc będzie tu dużo wskrzeszania. Na początek wysysamy z niego Edena, a potem fundujemy mu najazd Doomtraina, co solidnie go osłabi. Polecam też użyć Aury. Można zaryzykować początek gry z mocno osłabionymi postaciami i atakowanie przy pomocy Limitów - to najszybszy sposób na wygranie tej walki. Zauważymy, że ma on Ultimę - można ją z niego wysysać w dużych ilościach, co naprawdę warto zrobić.
Po walce zdobędziemy jego kartę oraz 100 Ultima, które można przemienić w czar - uwaga, nie dostaniemy ich, jeśli mamy w ekwipunku choć jeden Ultima.
Timber Manics
Ten quest polega na znalezieniu i przeczytaniu wszystkich numerów magazynu Timber Manics.
1) W pokoju hotelowym w Balamb.
2) Hotel w Timber, po wydarzeniach w stacji telewizyjnej.
3) Redakcja Timber Maniacs.
4) Deling City, w hotelowym pokoju
5) Pub w Dollet, na drugim piętrze, na stole do bilarda
6) Pokój hotelowy w Dollet
7) W domu Grease Monkey w Fisherman’s Horizons.
8) Pokój hotelowy w Fisherman’s Horizons.
9) Cmentarz w Trabia Garden.
10) Shumi Village, dom Artisiana.
11) Dom Edei, w pokoju, gdzie rozmawiamy po raz pierwszy z Cidem.
12) Statek Białych SeeD, na mostku - uwaga, statek znika po tym, jak wyruszymy do Eshtar.
Pies w Dollet
Ten quest jest dostępny w drugim i trzecim akcie, ale lepiej go zrobić w drugim, bo nagrody są lepsze.. W Dollet na plaż odnajdujemy psa i próbujemy z nim pogadać. Po scence z kotem idziemy do domu po prawo. Rozmawiamy z facetem, potem z jego wnukiem i oglądamy obraz. Musimy teraz odwiedzić plac z fontanną i pogadać z psem, wybrać Look, by dostać Potiom/X-Potion. Wracamy, oglądamy drugi obraz i idziemy koło Pubu. Tam znowu oglądamy psa, by dostać Phoenix Down/Mega Potion. Trzeci obraz przedstawia ścieżkę do domu malarza. Wychodzimy, oglądamy psa, by dostać Phoenix Down/Elixir. Wracamy, by obejrzeć finałową scenkę.
UFO
Ten quest jest dostępny w trzecim akcie. Aby go wykonać, potrzebujemy co najmniej pięć Elixirów. Musimy odwiedzić cztery rejony i chodząc po nich, spotkać w każdym Ufo. Są to kolejno:
1) Okolica Winhill
2) Kashkabald Desert
3) Plaża Mandy Beach na wschód od Timber
4) Wyspa na Heath Peninsula we wschodniej częsci Trabii.
Po czterech spotkaniach z UFO lecimy w okolice Eshtar, do Esthar Grandidi Forest (okragły las Chocobo) i chodzimy tam, aż pojawi się UFO. Teraz walczymy z nim na serio, by dostać Aegis Amulet. Lecimy do Balamb, tam gdzie był Balamb Garden, by pojawił się PuPu. Dajemy mu pięć Elixirów, a dostaniemy jego kartę. Jeśli go zabijemy, dostaniemy Accelerator.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz