Etykiety

sobota, 1 czerwca 2024

Vampire: The Masquarade - Redemption - rozwój postaci

Jak przystało na zachodnie RPG, "Vampire: The Masquarade - Redemption" daje nam sporą swobodę w rozwijaniu postaci. Poniżej postaram się to omówić, by łatwiej było kreować naszych bohaterów. Zacznijmy od współczynników.

Strength
Określa przede wszystkim, co możemy nosić - bronie czy pancerze mają najczęściej wymaganą siłę minimalną. Większość nie wymaga większe niż 55, więc do tego poziomu należy ja rozwinąć wszystkim postaciom, a wyżej tylko tym, które będą walczyć fizycznie.

Dexterity
To bardzo ważna cecha - określa nasze szanse na trafienie przeciwnika, zarówno przy ataku wręcz jak i przy strzale. Dodatkowo zwiększa szanse na zabicie wroga jednym ciosem broni do walki wręcz i skuteczność ostrzału. Warto rozwijać ją u wszystkich.

Stamina
Określa naszą wytrzymałość na ciosy. Jest ważna, bo nawet przy dobrych mocach leczących niskie HP może być śmiertelnie groźne dla postaci, zwłaszcza tych, które walczą wręcz. U postaci strzelających już takie ważne nie jest.

Perception
Nie ma wpływu na nic w trakcie gry, natomiast określony poziom jest wymagany do poznania niektórych dyscyplin.

Intelligence
Jak wyżej, z tym, że większość najlepszych mocy wymaga wysokiej inteligencji, dlatego zdecydowanie warto ją rozwijać.

Wits, Charisma
Jak wyżej, z tym, że dyscypliny z nimi związane do tych najbardziej przydatnych nie należą, przynajmniej moi zdaniem.

Manipulation
Poza wymaganiami związanymi z dyscyplinami, ta cecha ma jeszcze jedno, bardzo ważne zastosowanie - im mamy ją wyższą, tym więcej będą nam w sklepach płacić i tym taniej będziemy kupować. Dlatego warto w nią inwestować, bo mając ją na wysokim poziomie, możemy nawet kupować przedmiot w tym samym sklepie sprzedawać go drożej.

Appearance
Poza dyscyplinami nie ma żadnego zastosowania.

Następnie przechodzimy do mocy. Tych jest bardzo dużo i nie ma opcji, abyśmy rozwinęli je wszystkie w trakcie gry. Jest jednak kilka, w które zainwestować trzeba.

Po pierwsze, umiejętności podstawowe - Feed i Blood Healing. W te dwie dajemy dużo punktów, bo zawsze będą przydatne. Feed określa, jak szybko się pożywiamy i ile krwi zdobywamy od ofiar, Blood Healing to natomiast leczenie HP kosztem krwi.

Postaciom walczącym wręcz warto rozwinąć Blood Strength oraz Feral Claws, a także Celerity i Potence. Postaci z Celerity może dopaść wroga i zabić go jednym ciosem (jeśli ma wysokie Dex), zanim wróg zdąży cokolwiek zrobić.

Umiejętnością, którą co najmniej jedna postać powinna mieć, jest Theft of Vitae. Pozwala na dystans zabić wroga i automatycznie wysysa jego krew. Cloak of Shadows to także cecha, która bardzo się przydaje, bo sporo wrogów nie potrafi wykrywać niewidzialnych postaci (w tym ostatni boss!).

Postacie strzelające powinny rozwinąć Blood Dexterity, a jako zdolność ofensywną, zdecydowanie polecam Fire Storm - najmocniejszy atak dystansowy. Dobrym jest także Prison of Ice, który paraliżuje wroga na pewien czas. Z ofensywnych dobry jest także Call Lightning. Ich zaletą jest to, że wystarczy, iż widzimy wroga, możemy być od niego nawet bardzo daleko, a czar i tak trafi.

Jeśli chodzi o bohaterów - do walki fizycznej mamy Christophera, Wilhelma, Erika i Pinka. Serena, Lily i Samuel są raczej nastawieni na prowadzenie ostrzału i ataki przy pomocy dyscyplin. Warto o tym pamiętać, kiedy będziemy ich rozwijać.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz