Etykiety

sobota, 15 czerwca 2024

Isoland 1 - opis przejścia, runda 1

Na maszynie do pisania klikamy na strzałkę w prawo  aby wyświetlić wprowadzenie. Po przybyciu na wyspę zaliczymy krótki tutorial. Schodzimy z łodzi, a następnie wracamy na nią. Oglądamy przedmioty na rufie łodzi, bierzemy klucz i otwieramy nim skrzynkę. Czytamy list, po czym zamykamy pudełko i oglądamy mapę, by zauważyć współrzędne: 20W, 40N. Następnie wychodzimy z łodzi i idziemy do drzwi latarni morskiej. Ustawiamy cztery suwaki zgodnie z danymi z mapy 20 W, 40 N. Wchodzimy do środka.

Trzykrotnie potrząsamy rośliną w doniczce, by wypadł uchwyt do szafki. Oglądamy szufladę po prawej stronie i używamy na niej uchwytu do szafki, by ją otworzyć i wyjąć nożyczki. Wchodzimy po schodach na górę i rozmawiamy z facetem. Wchodzimy wyżej po drabinie, oglądamy portret dziewczynki, zwracając uwagę na podświetloną lewą dolną kropkę. Zabieramy łopatę. Schodzimy na dół po drabinie i oglądamy portret chłopca patrzącego w górę, z podświetloną lewą górną kropką. Wracamy na dół i oglądamy portret kobiety patrzącej w dół, z podświetloną prawą dolną kropką, oraz mężczyzny patrzącego w lewo, z podświetloną prawą górną kropką. Teraz sprawdzamy panel po prawej stronie drzwi. Ustawiamy 4 koła tak, aby były oświetlone w tym samym kierunku, co oczy na portretach:  

Wychodzimy otwartymi drzwiami aby opuścić latarnię morską. Zwracamy uwagę na symbol i cyfrę 2 z tyłu latarni morskiej, a następnie podążamy w prawo. Oglądamy jaszczurkę na skale i zwracamy uwagę na symbol i cyfrę 5. Oglądamy drzwi świątyni, by zobaczyć 8 przycisków z symbolami oczu. Wracamy do latarni morskiej i idziemy do faceta u góry, od którego poznamy właściwy wzór drzwi świątyni. Wracamy do drzwi świątyni i ustawiamy przyciski w następujący sposób:

Oglądamy siatkę na lewej ścianie, a następnie drzwi u góry.  Tu musimy tak ułożyć klocki, by wszystkie cztery promienie docierały do celu.

 Przechodzimy przez otwarte drzwi. Zabieramy klucz w kształcie strzałki i rozmawiamy z  księdzem. Oglądamy prawy dolny róg posągu by zwrócić uwagę na symbol i cyfrę 3. Wychodzimy ze świątyni i idziemy w lewy górny róg. Używamy łopaty na pojedynczej kości i zabieramy ją, po czym idziemy dalej przed siebie. Używamy nożyczek, aby ściąć czerwony kwiat, a następnie rozmawiamy z zielonym psem. Cofamy się do rakiety i oglądamy jej drzwi.

Układamy klocki tak, by żółtej i niebieskie linie stworzyły pętlę. Wchodzimy do środka rakiety.  Bierzemy wiadro. Używamy klucza w kształcie strzałki na walizce, by wyjąć młotek. Oglądamy obrazy na ścianie (Kwiat A, Kość B). Idziemy na górę i oglądamy duże metalowe pudełko. Następnie czeka nas zagadka matematyczna, którą rozwiązujemy następująco:

Zabieramy gwiazdę i wracamy na tyły latarni morskiej. Idziemy w lewo na plażę. Rozmawiamy z marynarzem i oglądamy szklaną butelkę z numerami 1958.1215, a następnie oglądamy apteczkę na ziemi - trzeba obracać elementy, aby otrzymać wzór znany z lewej ścianie świątyni:

 Z apteczki zabieramy święty Graal i idziemy z nim do świątyni. Napełniamy wiadro i Świętego Graala wodą z chrzcielnicy, a następnie idziemy górnymi drzwiami. Dajemy świętego Graala kapłanowi i rozmawiamy z nim aż poda nam kod 37 256. Cofamy się i oglądamy dolne drzwi. Klikamy na symbole, aby liczba oczu i utworzyła podany kod.

Wchodzimy do środka i bierzemy nóż, po czym idziemy na plażę i używamy noża na rybie. Znajdziemy w niej klucz. Idziemy do latarni morskiej. Tu udajemy się na górę do kuchni i używamy wody z wiadra  na kuchence, aby ugasić ogień. Teraz możemy zabrać szczypce. Wspinamy się po drabinie i używamy klucza na zamku. Zaglądamy do wnętrza, gdzie trzeba skierować oba lasery w poprzek siatki. 

To uruchomi latarnię morską. Idziemy na plażę, gdzie pojawiła się łódź. Wchodzimy na nią. Drzwi  mają zamek numeryczny. Rozmawiaj z marynarzem trzy razy, aby poznać hasło 1997, a następnie otworzyć nim drzwi.  Wchodzimy do środka i bierzemy taśmę klejącą oraz niebieską rozgwiazdę (choć jest żółta... XD). Schodzimy po schodach i bierzemy tajemniczy kamień. Czytamy całą czerwoną księgę i zabieramy okrągły wzór księżyca z ostatniej strony. Używamy młotka, aby rozbić szklaną butelkę i zabrać dziwny niebieski obiekt. Wracamy na tyły latarni morskiej, a następnie oglądamy symbol błyskawicy na zewnątrz fabryki. 

Naszym celem jest włączenie wszystkich świateł. Należy kliknąć wyżej podane pola w tej kolejności. Dzięki temu możemy wejść do fabryki. Podnosimy żelazną kulę, a następnie używamy żelaznych obcęgów na zamku. Otwieramy panel i zaglądamy do środka, gdzie korzystamy z taśmy samoprzylepnej, aby naprawić przewód. Sprawdzamy liczby i kolory na wyświetlaczu. Oglądamy siatkę na przeciwległej ścianie.  

Musimy stworzyć ciąg kółek na kwadratach tego samego koloru. Łapiemy kółko z pola A i przesuwamy je kolejno, według podanych linii na pole B, następnie C i w końcu D. Wchodzimy do prosektorium. Oglądamy stwora na stole i wkładamy dziwny niebieski obiekt do otworu w jego klatce piersiowej. Wyjmujemy okrągły wzór słońca z paszczy stwora i oglądamy jego wzór oczu.

Idziemy do świątyni, gdzie korzystamy z dolnych drzwi i zawieszamy żelazną kulę na haku po lewej stronie. Oglądamy ołtarz i 8 ponumerowanych elementów na ścianie, a następnie umieszczamy trzy okrągłe wzory w trzech otworach, by pojawił się  niebieski klejnot, który zabieramy. Udajemy się do rakiety.

Wejdź na samą górę i rozmawiamy z astronautą, a następnie używamy czerwonego kwiatu w górnym otworze, kości w lewym dolnym otworze i niebieskiej rozgwiazdy w prawym dolnym otworze. Wychodzimy z rakiety i idziemy do piramidy, a następnie w lewo od niej. Bierzemy żelazny hak ze skał po lewej stronie i oglądamy czerwone znaki na kilku skałach. Idziemy do drzwi piramidy i wkładamy do nich niebieski klejnot. Oglądamy obraz na filarze po lewo.

Musimy ułożyć wzór tak, by odpowiadał potworowi z prosektorium. Badamy głowę posągu, aby uzyskać dziwną kamienną rzeźbę. Wchodzimy po schodach na górę i badamy trumnę po lewej stronie. 
Musimy teraz skorzystać z symboli i liczb znalezionych w trakcie gry. Zabieramy drugi tajemniczy kamień, czytamy wiadomość w trumnie i oglądamy zegar. Następnie wracamy do świątyni. Wchodzimy
na górę i oglądamy prawy dolny róg. Używamy żelaznego haka na drewnianych deskach, co pozwoli nam zdobyć trzeci tajemniczy kamień. Umieszczamy dziwną kamienną rzeźbę na szczycie posągu.  Zabieramy czerwony wskaźnik i wracamy do piramidy.

Wchodzimy na jej górę, dokładamy do zegara czerwony wskaźnik. Następnie, korzystając z przycisków, ustawiamy wskazówki zgodnie z informacjami na grafice na ścianie. Zabieramy czarny koralik i wychodzimy z piramidy i idziemy w lewo. Umieszczamy trzy tajemnicze kamienie na odpowiadających im wzorach. Czarny koralik wkładamy do oka rzeźby. Zabieramy niebieski koralik i wracamy do piramidy. Nie wchodzimy do środka, ale wspinamy się na górę i umieszczamy niebieski koralik w oku, a następnie klikamy na świecący obiekt. To zakończy pierwszą część rozgrywki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz