Etykiety

sobota, 29 czerwca 2024

Final Fantasy VIII - GFy

GFy są podstawą mechaniki FF VII. Opisałam to szczegółowo w dziale Junction, więc tu się nie będę powtarzała.

Quezacotl

Skąd wziąć

Z komputera w 2F Classroom (Balamb Garden) albo od Quistis przed wyprawą do Fire Cavern

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

HP-J

50

Brak

Mag+20%

60

Brak

Vit-J

50

Brak

Mag+40%

120

Mag+20%

Mag-J

Bazowe

Brak

SumMag+10%

40

Brak

Elem-Atk-J

160

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Elem-Def-J

100

Vit-J

SumMag+30%

140

SumMag+20%

Elem-Defx2

130

Elem-Def-J

GFHP+10%

40

Brak

Magic

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

GF

Bazowe

Brak

Boost

10

Brak

Draw

Bazowe

Brak

T Mag-RF

30

T Mag-RF

Item

Bazowe

Brak

Mid Mag-RF

60

Brak

Card

40

Brak

Card Mod

80

Card

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Card, Card Mod, T Mag-RF, Mid Mag-RF, Boost, Vit-J, Elem-Def-J, Elem-Defx2,wszystkie pozostałe junction, reszta.

Atak:

Thunder Storm: Obrażenia Thunder na wszystkich wrogów


Shiva

Skąd wziąć

Z komputera w 2F Classroom (Balamb Garden) albo od Quistis przed wyprawą do Fire Cavern

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Str-J

50

Brak

Vit+20%

60

Brak

Vit-J

50

Brak

Vit+40%

120

Vit+20%

Spr-J

Bazowe

Brak

Spr+20%

60

Brak

Elem-Atk-J

160

Str-J

Spr+40%

120

Spr+20%

Elem-Def-J

100

Spr+20%

SumMag+10%

40

Brak

Elem-Defx2

130

Elem-Def-J

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Magic

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

GF

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Item

Bazowe

Brak

Boost

10

Brak

Doom

60

Level 10+

I Mag-RF

30

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

I Mag-RF, Str-J, Boost, Elem-Atk-J, Spr+20%, Elem-Def-J, Elem-Defx2, Vit-J, cokolwiek..

Atak:

Diamond Dust: Obrażenia Ice na wszystkich wrogów.


Ifrit

Skąd wziąć

Pokonanie Ifrita w Fire Cavern

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

HP-J

50

Brak

Str+40%

120

Str+20%

Str-J

Bazowe

Brak

Str Bonus

100

Str+40%

Elem-Atk-J

Bazowe

Brak

SumMag+10%

40

Brak

Elem-Def-J

100

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Elem-Defx2

130

Elem-Def-J

SumMag+30%

140

SumMag+30%

Magic

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

GF

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Item

Bazowe

Brak

Boost

10

Brak

Mad Rush

60

Level 10+

F Mag-RF

30

Brak

Str+20%

60

Brak

Ammo-RF

30

Level 10+

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

F Mag-RF, Ammo-RF (Wymaga poziomu 10), Boost, Str+20%, Str Bonus, wszystkie junction, cokolwiek

Atak:

Hell Fire:Obrażenia Fire na wszystkich wrogów.

Siren

Skąd wziąć

Do wyssania z Elvoreta lub w zamku Ultimenci z Tri-Point

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Mag-J

Bazowe

Brak

Mag Bonus

100

Mag+40%

ST-Atk-J

Bazowe

Brak

Move-Find

40

Brak

ST-Def-J

Bazowe

Brak

SumMag+10%

40

Brak

ST-Def-Jx2

130

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Magic

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

GF

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Item

Bazowe

Brak

Boost

10

Brak

Treatment

Bazowe

Level 12+

L Mag-RF

30

Brak

Mag+20%

Bazowe

Brak

ST Med-RF

30

Brak

Mag+40%

Bazowe

Mag+20%

Tool-RF

30

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

L Mag-RF, Tool-RF, Mag+20%, Mag Bonus, Move-Find, ST Med-RF, Boost, wszystkie junction, cokolwiek

Atak:

Silent Voice: Zwykłe obrażenia na wszystkich wrogów i status Silence.

Brothers

Skąd wziąć

Pokonanie obu Brothers w Tomb of the Unknown King

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

HP-J

Bazowe

Brak

HP+40%

120

HP+20%

Str-J

50

Brak

HP+80%

240

HP+40%

Spr-J

50

Brak

Cover

100

Brak

Elem-Atk-J

160

Str-J

HP Bonus

100

HP+80%

Elem-Def-J

100

Spr-J

SumMag+10%

40

Brak

Magic

Bazowe

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

GF

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

Item

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Defend

100

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

HP+20%

60

Brak

Boost

10

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Str-J, Elem-Atk-J, the HP+20%, HP Bonus, Boost, wszystkie junction, reszta.

Atak:

Brotherly Love: Obrażenia Earth na wszystkich wrogów.

Diablos

Skąd wziąć

Użyć otrzymanej od Cida Magic Lamp i pokonać Diablosa.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

HP-J

50

Brak

HP+80%

240

HP+40%

Mag-J

Bazowe

Brak

Mag+20%

60

Brak

Hit-J

120

Brak

Mag+40%

120

Mag+20%

Abilityx3

Bazowe

Brak

Mug

200

Brak

Magic

Bazowe

Brak

Enc-Half

30

Brak

GF

Bazowe

Brak

Enc-Brak

100

Enc-Half

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

Item

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Darkside

100

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

HP+20%

60

HP-J

Time Mag-RF

30

Brak

HP+40%

120

HP+20%

ST Mag-RF

30

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

ST Mag-RF, Time Mag-RF, Enc-Half, Enc-Brak, Mug, wszystkie Junction, reszta

Atak:

Dark Messenger:1% HP wroga za każdy poziom Diablosa (max. 9999)/

Carbuncle

Skąd wziąć

Do wyssania z Iguiona albo z Krysty w Zamku Ultimeci.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

HP-J

50

Brak

HP+20%

60

HP-J

Vit-J

Bazowe

Brak

HP+40%

120

HP+20%

Mag-J

50

Brak

Vit+20%

60

Brak

ST-Atk-J

160

Mag-J

Vit+40%

120

Vit+20%

ST-Def-J

100

Brak

Vit Bonus

100

Vit+40%

ST-Def-Jx2

130

ST-Def-J

Counter

200

Brak

Abilityx3

Bazowe

Brak

Auto-Reflect

250

Counter

Magic

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

GF

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Item

Bazowe

Brak

Recovery Med-RF

30

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Recovery Med-RF, the Vit+% Zdolności, Vit Bonus, Mag-J,wszystkie junction, reszta


Atak:

Ruby Light: Narzuca całej drużynie Reflect


Leviathan

Skąd wziąć

Do wyssania z NORGa albo z Traumy w Zamku Ultimeci.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Mag-J

50

Brak

Spr Bonus

100

Spr+40%

Spr-J

Bazowe

Brak

Auto-Potion

150

Brak

Elem-Atk-J

160

Mag-J

SumMag+10%

40

Brak

Elem-Defx2

Bazowe

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Magic

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

GF

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Item

Bazowe

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Recover

200

Brak

Boost

10

Brak

Spr+20%

60

Brak

Supt Mag-RF

20

Brak

Spr+40%

120

Spr+20%

GFRecov Med-RF

30

Supt Mag-RF

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Supt Mag-RF, the Spr+% Zdolności, Spr Bonus, GFRecov Med-RF, Boost, wszystkie junction, cała reszta

Atak:

Tsunami: Obrażenia Water na wszystkich wrogów.

Pandemona

Skąd wziąć

Do wyssania z Fujin podczas walki w Balamb lub z  Red Giant w Zamku Ultimeci.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Str-J

Bazowe

Brak

Str+40%

120

Str+20%

Spd-J

120

Brak

Spd+20%

150

Spd-J

Elem-Atk-J

Bazowe

Brak

Spd+40%

200

Spd+20%

Elem-Def-J

Bazowe

Brak

Initiative

160

Brak

Elem-Defx2

130

Brak

SumMag+10%

40

Brak

Magic

Bazowe

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

GF

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

Item

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Absorb

80

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Str+20%

60

Brak

Boost

10

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Spd-J, Elem-Defx2, the Spd+%, Boost, reszta

Atak:

Tornado Zone: Obrażenia Wind na wszystkich wrogów.

Cerberus

Skąd wziąć

Pokonanie Cerberusa albo wyssanie z Gargantuy w Zamku Ultimeci.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Str-J

Bazowe

Brak

GF

Bazowe

Brak

Mag-J

50

Brak

Draw

Bazowe

Brak

Spr-J

50

Brak

Item

Bazowe

Brak

Spd-J

120

Brak

Spd+20%

150

Spd-J

Hit-J

Bazowe

Brak

Spd+40%

200

Spd+20%

ST-Atk-J

160

Mag-J

Auto-Haste

250

Spd+40%

ST-Def-J

100

Spr-J

Expendx2-1

250

Level 30+

ST-Def-Jx2

130

ST-Def-J

Alert

200

Brak

ST-Def-Jx4

180

ST-Def-Jx2

GFHP+10%

40

Brak

Abilityx3

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Magic

Bazowe

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Spd-J, Spr-J, the ST-Def-J, Mag-J, ST-Atk-J, the Spd+%, Auto-Haste, reszta

Atak:

Counter Rockets: Narzuca wszystkim Double i Triple

Alexander

Skąd wziąć

Do wyssania z Edei w drugiej walce z nią albo z Catoblepasa w Zamku Ultimeci.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Spr-J

Bazowe

Brak

Spr+40%

120

Spr+20%

Elem-Atk-J

160

Brak

Med Data

200

Brak

Elem-Defx2

Bazowe

Brak

SumMag+10%

40

Brak

Elem-Defx4

180

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Abilityx3

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

Magic

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

GF

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Item

Bazowe

Brak

Boost

10

Brak

Revive

200

Brak

High Mag-RF

60

Brak

Spr+20%

60

Brak

Med LV Up

120

Med Data

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Med Data, Med LV Up, High Mag-RF, Elem-Defx4, Elem-Atk-J, Boost, cała reszta

Atak:

Holy Judgment: Obrażenia Holy na wszystkich wrogów.

Doomtrain

Skąd wziąć

Użycie Solomon Ring przy posiadaniu 6 sztuk: Remedy+, Steel Pipe i Malboro Tentacle.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Elem-Atk-J

Bazowe

Brak

SumMag+10%

40

Brak

ST-Atk-J

Bazowe

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Elem-Defx4

180

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

ST-Def-Jx4

180

Brak

SumMag+40%

200

SumMag+30%

Magic

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

GF

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Item

Bazowe

Brak

GFHP+40%

200

GFHP+30%

Darkside

100

Brak

Boost

10

Brak

Absorb

80

Brak

Junk Shop

Bazowe

Brak

Auto-Shell

250

Brak

Forbid Med-RF

200

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Forbid Med-RF, ST-Def-Jx4, Elem-Defx4, Auto-Shell, Boost, cała reszta

Atak:

Runaway: Obrażenia Poison na wszystkich wrogów oraz statusy: Berserk, Confuse, Curse, Darkness, Doom, Silence, Sleep, Slow, Stop, i Vit0.

Bahamut

Skąd wziąć

Pokonanie Bahamuta wDeep Sea Research Center.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Abilityx4

Bazowe

Brak

Rare Item

250

Brak

Magic

Bazowe

Brak

SumMag+10%

40

Brak

GF

Bazowe

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Draw

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

Item

Bazowe

Brak

SumMag+40%

200

SumMag+30%

Str+60%

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

Mag+60%

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Mug

200

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Move-HP Up

200

Brak

GFHP+40%

200

GFHP+30%

Auto-Protect

250

Brak

Boost

10

Brak

Expendx2-1

250

Brak

Forbid Mag-RF

Bazowe

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Boost, Mug, Auto-Protect, Rare Item, cała reszta

Atak:

Mega Flare: Zwykły atak, przełamujący obronę, na wszystkich wrogów.

Cactuar (GF)

Skąd wziąć

Pokonać Jumbo Cactuar na Cactuar Island.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Eva-J

200

Brak

Move-HP Up

200

Brak

Luck-J

200

Brak

HP Bonus

Bazowe

Brak

Magic

Bazowe

Brak

Str Bonus

Bazowe

Brak

GF

Bazowe

Brak

Vit Bonus

Bazowe

Brak

Draw

Bazowe

Brak

Mag Bonus

Bazowe

Brak

Item

Bazowe

Brak

Spr Bonus

Bazowe

Brak

Defend

100

Brak

Auto-Potion

150

Brak

Kamikaze

100

Brak

Expendx2-1

250

Eva+30%

Eva+30%

150

Eva-J

GFHP+10%

40

Brak

Luck+50%

200

Luck-J

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Initiative

160

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Luck-J, Eva+30%, Defend, Luck+50%, Kamikaze, Eva+30%,  cała reszta

Atak:

1,000 Needles: Zadaje 1000 obrażenia za każde 10 poziomów Cactuara.

Tonberry (GF)

Skąd wziąć

Pokonać Tonberry King w Centra Ruins.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Magic

Bazowe

Brak

SumMag+10%

40

Brak

GF

Bazowe

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Draw

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

Item

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

LV Down

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

LV Up

Bazowe

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Eva+30%

Bazowe

Brak

Boost

10

Brak

Luck+50%

Bazowe

Brak

Haggle

150

Brak

Initiative

160

Brak

Sell-High

150

Haggle

Move-HP Up

200

Brak

Familiar

150

Brak

Auto-Potion

150

Brak

Call Shop

200

Familiar

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

Familiar, Haggle, Sell-High, Call Shop, Initiative, Boost,cała reszta

Atak:

Chef's Knife: Losowej wielkości, przełamujący obronę atak na wroga.

Eden

Skąd wziąć

Wyssać z Ultima Weapon albo z Tiamat w Zamku Ultimeci.

Zdolności

Ability

AP

Wymaga

Ability

AP

Wymaga

Spd-J

Bazowe

Brak

Expendx3-1

250

Brak

Eva-J

Bazowe

Brak

SumMag+10%

40

Brak

Hit-J

Bazowe

Brak

SumMag+20%

70

SumMag+10%

Magic

Bazowe

Brak

SumMag+30%

140

SumMag+20%

GF

Bazowe

Brak

SumMag+40%

200

SumMag+30%

Draw

Bazowe

Brak

GFHP+10%

40

Brak

Item

Bazowe

Brak

GFHP+20%

70

GFHP+10%

Mad Rush

60

Brak

GFHP+30%

140

GFHP+20%

Darkside

100

Brak

GFHP+40%

200

GFHP+30%

Devour

Bazowe

Brak

Boost

10

Brak

Luck+50%

200

Brak

GFAbl Med-RF

30

Brak

Najlepsza kolejność uczenia zdolności

GFAbl Med-RF, Boost, Luck+50%, Expendx3-1, the SumMag+20%, the GFHP+20%, reszta

Atak:

Eternal Breath: Bardzo duże (max. 60 0000) obrażenia na wszystkich wrogów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz