Tutorial do FF VIII dość dobrze tłumaczy junction, ale gdyby ktoś miał jakieś problemy, to poniżej tłumaczę działanie tej, oryginalnej dla tej tylko gry, mechaniki.
W FF VIII zamiast typowego levelowania i zwiększania umiejętności, używamy junction. Każdy GF ma pewną ilość umiejętności, a kolejnych uczy się dzięki AP zdobywanym po walkach. Umiejętności Junction pozwalają zwiększać danej statystyki bohaterów poprzez podpinanie pod nie czarów - im więcej sztuk danego czaru, tym wyżej daną statystykę podnosimy. Należy pamiętać, że nie wszystkie czary działają na te same statystyki, dlatego zwykle warto sprawdzić wszystkie posiadane czary, by zobaczyć, który zwiększy nam daną statystykę najmocniej.
Szczegółową listę wszystkich dostępnych dla danych GFów junction opisałam w dziale poświęconych GFom.
Zdobywanie AP jest męczące, bo sprawia, że zdobywamy też EXP, więc nasze postacie levelują, a to nie jest dobra wiadomość. Aby tego uniknąć, są dwie opcje. Pierwsza to walka przy pomocy Card - ten skill zamienia wrogów w karty, co daje nam ich AP, ale nie EXP. Warto go wykorzystywać w walkach z rybami na plaży, bo dają sporo AP.
Druga opcja, po zdobyciu opcji latania ogrodem Balamb, to walki z Cactuarami na pustyni. Cactuary dają nam dużo AP (20 każdy) i minimalną ilość expa. Niestety, bardzo szybko uciekają i są trudne do trafienia, więc warto posiadać najlepsze bronie z maksymalną celnością.
Każdy GF ma swoje własne junction. Możemy je zmieniać - w Timber Pet Store, po zdobyciu umiejętności Familiar przez Tonberry, możemy kupować przedmioty wymazujące umiejętności GFów - Amnesia Greens i takie, które dodają nam nowe junction - HP, STR, VIT, Mag, SPR. Pozostałe junction można zmienić jedynie dzięki znalezionym podczas gry, nielicznym przedmiotom.
Każdy GF ma limit dostępnych umiejętności - czasem musimy skasować jakieś (przy pomocy Amnesia Green), by mógł się nauczyć nowych.
Osobnym junction są Elemental Attack/Defense i Status Attack/Defense junction. Te pozwalają nam podłączyć pod nasz atak określone czary - np. dodać do ataku lód lub ogień i statusy (np. narzucanie Darkness) a także podnieść naszą obronę przed nimi. Jest to kluczowe w trudniejszych walkach. Warto zauważyć, że te umiejętności posiada najmniej GFów.
Idealną opcją jest zgromadzenie 100 sztuk każdego czaru. Aby zrobić to łatwo, najlepiej narzucić wrogowi Darkness/Stop i wysysać z niego czary do pełna. Niektóre czary są do zdobycia tylko z Draw pointów. Bardzo dużo niewidzialnych draw pointów z najlepszymi czarami jest na dwóch wyspach - Island Closest to Heaven i Island Closest to Hell - są one dostępne tylko kiedy mamy Ragnaroka. Są tam także najsilniejsi wrogowie w grze, więc ideałem jest mieć włączone Encounter None i wpadać tam regularnie. W solucji opisałam to dokładniej.
Oto najlepsze czary dla danych junction:
HP: Full Life
STR: Ultima
VIT: Meltdown
MAG: Holy
SPR: Reflect
SPD: Triple
EVA: Tornado
HIT: Double
LUCK: Aura
Elem-Atk: Thundaga
Elem-Def: Flare, Life, Shell, Protect
ST-Atk: Pain
ST-Def: Berserk, Confuse, Sleep, Death,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz