Etykiety

sobota, 29 czerwca 2024

Final Fantasy VIII - Opis przejścia, część 3

Cape of Good Hope

Zaczynamy w ogrodzie. Idziemy na mostek i wychodzimy na zewnątrz, by udać się do domu Edei. Zabieramy leżący w środku egzemplarz Timber Manics, rozmawiamy z Cidem, idziemy za nim i rozmawiamy z Edeą. Po wszystkim wracamy do ogrodu. Teraz można wrócić do Edei i Cida, by zagrać z nimi w karty. Edea ma mocną kartę własną, ale ostrzegam, jest trudną przeciwniczką. Cid ma kartę Seifera. Po załatwieniu tego idziemy do gabinetu lekarskiego w ogrodzie.

Po scenkach czeka nas minigierka z walką ze smokiem, najlepiej na przemian wybierać atak i blok. Po walce dostaniemy opcję poczekania - pozwoli ona wyekwipować Kirosa. Następnie czeka nas starcie.

Boss: Ruby Dragon


 

HP: 700-80 000

Wrażliwość: Ice, Holy

Odporność: Fire, Wind

To będzie ciężka walka. Polecam użyć na niego Slow i Sleep, użyć Cerberosa by uzyskać Double i Triple, a potem atakować czarami (Blizagga) i GFami (Shiva), cały czas się lecząc.

Po walce czekają nas  kolejne scenki. Idziemy na mostek, udajemy się do domu Edei i rozmawiamy z nią, by dostać Edea's Letter.Wychodzimy, wracamy do ogrodu. Musimy teraz odnaleźć statek Edei. Jest on na północ i ciut na wschód od domu Edei. Lecimy tam i po prostu wlatujemy na niego.

Edea's Ship

Rozmawiamy z dowódcą, a potem idziemy dalej. Po rozmowie z Wattsem i Zone możemy zagrać z nimi w karty, Watts ma kartę Angelo (można z niej zrobić 100 Elixirów!). Potem wchodzimy do kabiny - skorzystajmy od razu z punktu z Holy, po czym rozmawiamy z kapitanem, aż opowie nam, co się stało. Zostaniemy automatycznie przeniesieni do ogrodu.

Świat

Jako że mamy parę nowych GFó, to można się udać na Kashbard Desert, by je dopakować Cactuarami. Pamiętajmy też o Ultimie w Shumi Village. Gdy będziemy gotowi, lecimy do Fishermen's Horizon.

Podróż do Eshtar

W Fishermen's Horizon idziemy cały czas przed siebie. Po krótkiej scence oglądamy Rinoę i idziemy dalej. Gdy spotkamy drużynę, rozmawiamy z Edęą i formujemy nowy skład - możemy włączyć do niego Edeę, ale jest ona postacią epizodyczną, więc odradzam. Teraz kierujemy się na wschód, w stronę wyschniętego jeziora. 

Tu idziemy cały czas przed siebie, aż dojdziemy do urwiska. Najpierw skręcamy w prawo, gdzie znajduje się save point. Następnie idziemy w lewo, by w końcu drogę zagrodził nam boss:

 Boss: Abadon


 

HP: 500-17 000

Wrażliwość: Cure, Fire, Holy

Odporność: Brak

Można z niego wyssać Flare, jeśli ktoś nie ma. To nieumarły, najlepszą opcją jest używanie na nim draw i rzucanie na niego wyssanej z niego Curagi, która szybko go wykończy. Nie ma zbyt wielu mocnych ataków, ale lubi narzucać Confuse wszystkim, więc jeśli narzuci jednej postaci, to szybko ją leczmy.

Po walce idziemy dalej, prosto przed siebie. Dojdziemy do urwiska, na którym coś będzie błyskać. Oglądamy to, by odnaleźć przejście i iść dalej prosto przed siebie.

Eshtar

Znowu przeniesiemy się do czasów Laguny. Rozmawiamy ze wszystkimi, by akcja toczyła się dalej. Po walce ze strażnikiem pojawią się Kiros i Ward. Ustawiamy im junction. Po kolejnej walce wchodzimy do windy, by w kolejnym pomieszczeniu podchodzić do Odine tyle razy, aż w końcu znajdziemy się na zewnątrz.

Należy wrócić do środka, by zabrać Weapon Mon i zjechać windą na dół. Podchodzimy do Odine, co wywoła kolejną walkę. Gonimy go i po scenkach znajdziemy się w nowym budynku.

Siadamy na platformie i wjeżdżamy na górę. Oglądamy prawy bok konsoli po prawej stronie, by otworzyć celę Elone. Zjeżdżamy na dół i idziemy otwartymi drzwiami, aby zakończyć ten fragment. 

Wróciwszy do naszych czasów, rozmawiamy z Odine, po czym wychodzimy i idziemy w lewo. Znajdziemy się w mieście. Poruszać się po nim można pieszo, ale wygodniej jest jeździć spodkami. Najpierw lecimy do Airway, gdzie jest save point. Potem w drugą stronę, aż dotrzemy do Shopping Mall. Tu sprawdzamy Cheryl's Shop, aż dostaniemy Rosetta Stone - niezwykle rzadki przedmiot, uczący GFa Ability x4. Następnie wychodzimy ze sklepów i udajemy się do City Entrance, by znaleźć się na zewnątrz.

Poruszając się tu, polecam włączyć Encounters-None, co wyłączy losowe walki. Wrogowie są słabi i nie mają nic ciekawego. Pierwszym naszym celem powinien być Tears Point. Tam wchodzimy i zabieramy leżący przy pomniku Solomon's Ring. Następnie wychodzimy i udajemy się do Lunar's Gate.

Lunar's Gate

Po rozmowie z kobietą będziemy musieli stworzyć nową drużynę. Możemy wybrać jedną postać, ale nie będzie ona brała udziału w żadnej walce. Po wszystkim trzeba będzie stworzyć drugą drużynę złożoną z Zella, Edei i jednej postaci. Następnie wychodzimy i wracamy do Eshtar. Pamiętajmy, by wciąż mieć Encounters None.

Eshtar

Naszym celem jest Odine's Laboratory. Gdy tam dotrzemy, dowiemy się o sytuacji. Po wyjściu z laboratorium licznik zacznie odmierzać czas. Aby dostać się do Lunatic Pandory, musimy znaleźć się w danym miejscu w określonym przedziale czasowym. Grafika obok licznika pokazuje wizerunek tego miejsca. Gdy tam dotrzemy w czasie przebywania tam Pandory, zacznie się walka. Jeśli ją zakończymy przed opuszczeniem przez Pandorę lokacji, to dostaniemy się na pokład.

Zaraz po wejściu znajdziemy punkt z czarem Meteor. W lokacji z windami skorzystajmy z 3, by dojechać do miejsca, gdzie znajdziemy LuvLuv, ale tylko, jeśli Laguna zgubił Old Key. Potem wracamy do windy 2 i dojeżdżamy do miejsca, z którego zostaniemy wyrzuceni.

Lunar Base

Po scenkach rozmawiamy ze wszystkimi, by znaleźć się w lokacji z punktem save. Rozmawiamy z Pietem, a po umieszczeniu Rinoi w komorze, wychodzimy i idziemy za nim, by odnaleźć Ellone. Przed rozmową z nią można zagrać z nią w karty (po rozmowie już nie) i wygrać kartę Laguny. W rogu pomieszczenia z nią jest punkt z czarem Meteor. Rozmawiamy z nią, idziemy do sali kontrolnej, a potem do komory Rinoi.

Podążamy za Rinoą, a gdy znajdziemy się w korytarzu, sprawdzamy wejście na przeciwko szyby (obok niego leży nieprzytomny człowiek), by wejść do śluzy. W jednym z bocznych pomieszczeń znajdziemy kombinezon. Bierzemy go i dalej ścigamy Rinoę. Wracamy ze śluzy do pomieszczenia kontrolnego. Po scence wybiegamy z pomieszczenia kontrolnego prawym wyjściem, podążamy za Ellone i rozmawiamy z nią. 

Po długich scenkach znajdziemy się w kosmosie. Czeka nas minigierka. Musimy utrzymać Rinoę po środku ekranu i wciskać przycisk silnika (trójkąt). 

Ragnarok

Gdy znajdziemy sie na pokładzie, zapiszmy natychmiast grę.Ustawmy junction, zabezpieczając się przed Lightning, Darkness i Silence. Teraz schodzimy na dół, by spotkać bossa:

Boss: Propagator


 

HP: 1000-5000

Wrażliwość: Brak

Odporność: Brak

Jego dużą słabością są statusy - można więc łatwo typa np. uśpić i załatwić magią oraz GFami.

Zabawa z Propagatorami polega na tym, że jest ich dziesięć - po dwa każdego koloru. Aby je zabić, mamy dwie opcje - albo wygrać z nimi 25 walk, albo zabijać je parami. To drugie oznacza, że musimy zabić pod rząd oba tego samego koloru. Jeśli pomiędzy nimi zabijemy innego, to poprzedni się odrodzi. 

Gdy zabijemy wszystkie, idziemy do windy i wjeżdżamy na górę. Tu czeka nas bardzo długa scenka. Po niej wracamy na statek, udajemy się do kabiny obok windy, a potem próbujemy wyjść. Idziemy do kabiny pilota i lecimy do Sorceress Memorial.

Sorcreress Memorial

Tu wchodzimy po prostu do środka i oglądamy scenki. Po ich zakończeniu Rinoa wróci do drużyny.

Świat

Teraz mamy czas na różne akcje. Polecam odwiedzać wciąż Shumi Village. Poza zdobywaniem Ultimy możemy wykonać drugą połowę questu w tej wiosce. Jeśli zrobiliśmy wszystko, co trzeba, to teraz po wejściu do warsztatu obejrzymy scenkę, zaś po jej zakończeniu będziemy mieć dostęp do punktu z Full Life.

Drugą sprawą jest posiadanie Encounter-None i udanie się na dwie wyspy - Island Closest to Heaven i Island Closest to Hell - skrajne wyspy południowo-wschodnie i północno-zachodnie. Na każdej jest pełno niewidzialnych punktów z najlepszymi czarami - Full Life, Ultima, Flare, Aura, Triple itd. Dlatego najlepiej je obiec, cały czas wciskając przycisk, by odnaleźć te punkty i zdobyć czary.

Następnie udajmy się na małą, pustynną wysepkę, która znajduje się na południe od pustyni, na której polowaliśmy na Cactuary. Ustawmy nadal Encounter-None i złapmy pojawiające go się tam Cactuara.

Boss: Jumbo Cactuar


 

HP: 30 000 - 300 000

Wrażliwość: Water

Odporność: Brak

Jego 10 000 zabije każdą postać - to zła wiadomość, ale i dobra, bo po wskrzeszeniu taka postać może używać Limitów. Polecam narzucić mu Slow. Dobrą opcją jest wyciągać z niego Meltdown i rzucać od razu nim. Gdy pojawi się informacja, że się waha, to jest to ostrzeżenie, że za chwilę ucieknie - zwykle robi to, gdy zostało mu już niewiele HP. Wtedy odpalamy limity, Ultimę itd, najmocniejsze ataki. Po walce otrzymamy go jako GFa.

 Kolejnym GFem, którego możemy zdobyć, jest Bahamut. Zabijmy jedną postać w drużynie (nie Quistis), zaś samej Quistis zredukujmy HP do poziomu żółtego, aby mogła używać limitu Degenerator. Dobrze, aby miała aktywną umiejętność Initative. Ustawmy naszym postaciom silną magią oraz siłę. Teraz płyniemy do Deep See Research Center w południowo-zachodnim rogu mapy.

Deep Sea Research Center

Gdy wejdziemy do środka, zobaczymy światło. Kiedy ono się świeci nie możemy się poruszać, bo zostaniemy zaatakowani. Unikajmy walk jak się da, by dojść do słupa po środku. Zostanie nam zadane pytanie, wybieramy odpowiedź "It's not our will to fight".

Boss: Ruby Dragon


 

HP: 700-90 000

Wrażliwość: Ice, Holy

Odporność: Fire, Wind

Jeśli mamy w drużynie trzy osoby, to będzie on używał morderczego Breath, dlatego zachowajmy jedną postać martwą. Następnie używamy Degeneratora Quistis, by go zabić natychmiast.

Po walce zostanie nam zadane drugie pytanie, wybieramy "Never" i toczymy drugą walkę z Ruby Dragon wedle identycznego schematu co powyżej. Gdy padnie trzecie pytanie, to wybieramy trzecią, niewidoczną odpowiedź.

Boss: Bahamut


 

HP: 10 000 - 90 000

Wrażliwość: Brak

Odporność: Lightning, Wind, Poison

Natychmiast leczymy nasze postacie. Następnie staramy się użyć na nim statusów Darkness i Slow. Dobrze by było, aby jedna postać wysysała z niego Full Life, bo to bardzo cenny, ale rzadki czar. Następnie atakujemy go fizycznie (przydaje się tu Haste) i możemy zastosować przydatny trick z wysysaniem i atakowaniem go od razu jego czarem Flare. Cały czas się leczmy, bo co jakiś czas używa Mega Flare, który zadaje mocne obrażenia całej drużynie. Bahamut nie ma na szczęście specjalne mocnej obrony i pomimo braku wrażliwości, da się pokonać dość łatwo.

Po walce otrzymamy GFa Bahamuta. Ma on Abilityx4 i Forbidden Magic Ref, a także Str+60% i Mag+60% co czyni go jednym z najlepszych GFów w grze. Następnie wyjdźmy z tej lokacji - wrócimy to jeszcze później.

Mając Solomon's Ring, możemy pokusić się o następnego GFa - Doomtraina, choć to jest męczące. Aby go zdobyć, musimy zebrać określone przedmioty. Potrzebujemy 6 Remedy+, aby je zdobyć kupujemy 60 Remedy i zmieniamy je przy pomocy Med Lev Up (ma je Alexander, który musi się nauczyć najpierw Med Data) w 6 Remedy+. Następnie 6 Steel Pipe - można je zdobyć w walkach z Wendigo (najlepiej przy pomocy Mug) w lasach koło Timber albo przez użycie Card Mod na karcie Elastoida. Wreszcie, potrzeba 6 Marlboro Tentacle - można je zdobyć w walkach z Marlboro, które można spotkać na terenie Eshtar lub na Island Closets to Heaven. To najtrudniejszy fragment - najlepiej zrobić tak - jednej postaci dajemy Mug, Initative, odporność na Berserk i Confuse. Gdy zacznie się walka używamy Mug, po czym uciekamy z walki, bo Marlboro zwykle zaczyna odpalając Bad Breath. Mając komplet, używamy Solomon's Ring, a otrzymamy Doomtraina.

Mamy już niemal wszystkie GFy - zostały dwa, ale je najlepiej zostawić na czwartą część rozgrywki.

Parę nowych GFów, więc warto wybrać się na pustynię i je podszkolić. Mając High Mag-RF możemy nadrobić zapas Triple. Podlećmy w rejon Winhill, wylądujmy na szczycie skał i powalczmy z Grendelami. Można z nich wyssać Double, które przy użyciu High Mag RF zamieniamy w Triple. Więcej Double można zdobyć z porzucanych przez Grendele kości. Pozwoli nam to szybko całej drużynie zapewnić maksymalną ilość tego bardzo dobrego do junction czaru.

To jest też dobry moment, aby naszym postaciom załatwić najlepsze bronie. Gdy załatwimy to oraz wszystko powyżej, możemy ruszać, by rozegrać finałowy fragment tego etapu rozgrywki. 

Najpierw udajmy się do domu Edei na półwyspie koło latarni. Skręcamy koło Angelo by wyjść do lokacji obok łąki i rozmawiamy z Rinoą, aż przybiegnie Zell. Wejdzie on nam do drużyny (możmey go zmienić). Wychodzimy stamtąd i lecimy do Eshtar.

Eshtar

W Eshtar są teraz aktywne losowe walki. Musimy dotrzeć do pałacu prezydenckiego. Idąc przez miasto spotkamy siedzącego na murku faceta ubranego na czarno. Rozmowa z nim aktywuje potwora, z którego można wyssać czar Holy - polecam zaopatrzyć w ten sposób w niego całą drużynę. Co więcej, po walce wypadają z niego Energy Crystal, które można przerobić na Ultimę. 

W pałacu idziemy korytarzem do końca, po czym rozmawiamy z prezydentem. Po załatwieniu wszystkich rozmów polecam zagrać z nim w karty - można wygrać kartę Squalla. Po załatwieniu tego wracamy do pokład Ragnaroka i lecimy do Lunatic Pandory, wbijając się w nią.

Lunatic Pandora

Gdy tylko wysiądziemy, zaraz powita nas dwójka starych znajomych i zacznie się walka.

Boss: Rajin, Fujin


 

HP: 5000-18 000 (Fujin), 5000-22 000 (Rajin)

Słabość: Poison

Odporność: Lighting (Rajin), Wind (Fujin)

 Z Fujin można wyssać Full Life, warto skorzystać i załatwić zapas całej drużynie. Najlepiej na starcie użyć Bad Breath Quistis albo Doomtraina - oboje są bardzo wrażliwi na statusy. Potem załatwiamy Rajina i spokojnie wysysamy z Fujin wszystkie potrzebne czary. Ona sama ma kilka mocnych ataków, ale nie powinna być większym wyzwaniem.

Idąc dalej, spotkamy Biggsa i Wedge (teraz już bez walki), znajdziemy punkt zapisu gry i punkt z czarem Meteor. Polecam zaopatrzyć jakąś postać w Mug i podłączyć Thundagę do broni. Idąc dalej prosto przed siebie napotkamy drugi punkt zapisu, a niedaleko za nim kolejnego bossa w tej lokacji (i nie ostatniego...)

Boss: Mobile Type 8

 


HP: 30 000 - 40 000

Słabość: Lightning

Odporność: Brak

Koniecznie użyjmy Mug na wszystkich trzech elementach, bo można zdobyć dobre rzeczy (Laser Canon, Vit Up). Jego bocznych części nie da się zniszczyć, dlatego skupmy się na głównym segmencie. Każdy nasz atak zostanie skontrowany, ale jego ataki choć częste, nie są przesadnie silne, więc jeśli mamy dobre bronie z podłączoną Thundagą, to walka ta powinna pójść gładko. 

Po jej zakończeniu polecam się cofnąć i zapisać grę. Jesli bowiem ruszymy dalej, to dojdziemy do punktu zwrotnego w grze. Po nim stracimy dostęp do miast, osad i większości instalacji itd na planszy. Dlatego, jeśli brak nam czegoś to jest to ostatni moment do załatwienia. Jedynie dwa GFy - Odin i Eden, zostaną nam do zdobycia w ostatniej, czwartej części rozgrywki. Szczególnie ważne jest, abyśmy na razie nie zdobywali Odina. 

Polecam tutaj zajrzeć do działu Subquesty, by sprawdzić, czy czegoś nie pominęliśmy.

Gdy będziemy gotowi, ruszamy naprzód. Polecam podłączyć teraz Firagę pod obronę. Spotkamy naszego arcywroga. 

Boss: Seifer


 

HP: 3000-30 000

Słabość: Poison

Odporność: Brak

Seifer, jak zwykle, więcej gada niż robi. Jest jedynym wrogiem w grze, z którego można wyssać Aurę - więc polecam to zrobić dla każdej postaci. Jego ataki są oparte w całości na ogniu, nie są jakoś specjalnie groźne. Ważne, aby w tej walce nie mieć Odina, bo jeśli go mamy, to pojawi się automatycznie w 13 rundzie, zabije Seifera, a sam zmieni się w swoją gorszą wersję, Gilgamesha. Dlatego warto czekać na jego zdobycie do czwartego fragmentu gry.

Po zakończeniu walki nastąpi zmiana drużyny i możliwość zapiania gry. To kończy część trzecią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz