Wine Cellar
Podstawowego systemu walki pewnie już się nauczyliśmy, ale
teraz ważna informacja. W tej grze nie ma sklepów ze stuffem, którym by się
można leczyć, musimy liczyć na to, co wypadnie z mobków. Przedmioty leczące
magię oszczędzajmy na ostatnią lokację. Ale jest i dobra informacja. Ashley
odzyskuje hp i mp automatycznie, a jeżeli schowamy broń, to będzie to robił
nawet szybciej. Skoro to już wiemy, to idziemy zwiedzać lochy. Zaraz w
następnym pomieszczeniu jest save point i skrzynia z tarczą. Podsłuchajmy rozmowę
dwóch rycerzy. Drzwi prowadzące dalej są zablokowane sigilem. Zabijamy obu rycerzy
i zapisuemy grę. Jest tu też skrzynia typu Container – to taki magazyn na
wszystko, czego nie chcemy nosić po kieszeniach. Jeśli pójdziemy dalej, to
znajdziemy pomieszczenie z latającym kamieniem. Zabijamy rycerzy. Przy wyjściu
jest pułapka. Idziemy teraz cały czas prosto, przez kolejne pomieszczenia. W sali z
dźwignią musimy zmieścić się w czasie, żeby przejść do kolejnego pomieszczenia.
Odczekajmy na pełne hp, zapiszmy grę i wchodzimy do sali, w której będzie siedział
Minotaur. Walimy go kilka razy w rogaty łeb, a zdechnie. Poszukajmy w tym
pomieszczeniu skrzyni a wracając rabujemy kolejną z bocznego rozgałęzienia.
Znajdziemy w niej kuszę. Mając sigil zdobyty po walce z Minotaurem, możemy otworzyć
drzwi, których nie mogli otworzyć rycerze. W tej części będą się pojawiać
nieumarli, wiec przełączmy sobie broń na taką, która będzie się masterowała w
walce z nimi. Dobrze się tu sprawdza szpada. Zapisujemy grę i ruszamy prosto, aż do
kolejnego bossa - Dullahana. Celujemy w
abdomen. Zdobytych elixirów użyjmy, żeby podnieść sobie staty.Zabieramy ze skrzyni
włócznię i idziemy do nowej lokacji.
Catacombs
Już w pierwszej komnacie jest save point. Idziemy przed siebie,
przygotowawszy broń do walki z nieumarłymi. W trzeciej komnacie jest przejście
w lewo, gdzie znajdziemy skrzynię z fajnym kamieniem. W następnym pomieszczeniu
skręcamy w prawo. Urzęduje tam duch, który może być kłopotem. Żeby go pokonać,
czekamy aż teleportuje się blisko nas, uderzamy i zaraz odskakujemy. Jego
pokonanie otworzy dalszą drogę. Ze skrzyni zabieramy miecz dwuręczny, bardzo się
przyda. Pokonanie ducha otworzy drzwi w poprzednim pomieszczeniu. Gdy tam
dojdziemy, skręcamy w prawo i bierzemy ze skrzyni kolejny, fajny kamień. Następnie udajemy
się w lewo. Znajdziemy tu pomieszczenie z czterema wyjściami i save pointem.
Wyjście północne prowadzi do kuźni. Wyjście wschodnie jest zablokowane. Wybieramy
wyjście południowe i idziemy przed siebie. W końcu znajdziemy komnatę z dwoma
lizardami. Pokonujemy ich, żeby zdobyć sigil potrzebny do otwarcia drzwi w
pomieszczeniu z save pointem. Wracamy tam i opuszczamy katakumby.
Sanctum
Na początek kierujemy się do południowej części tego regionu,
gdzie czeka nas walka z następnym bossem – Golemem. Zabicie go sprawi, że
uruchomi się latający klocek w przeciwległej części tego regionu. Idziemy tam, po
drodze zabijając jaszczury i masterując sobie tym miecz na smoki. Za salą z
save pointem będzie trzeba walczyć z pierwszym ze smoków. Niestety, nie
ostatnim. Po jego pokonaniu wyjdziemy na jakiś czas na powierzchnię.
Town Center West
Tuż zaraz obok dziury, z której wyszliśmy, jest wejście, ale
zamknięto je na klucz. Idziemy więc dalej, po drodze znajdziemy kuźnię. Po długiej
scence będzie trzeba pokonać dwóch żołnierzy i ich dowódcę, przyda się tu
broń nastawiona na human. Po ich pokonaniu dostaniemy nowe dwa czary i klucz do
wspomnianych drzwi. Idziemy do nich.
Abandoned Mines B1
Gobliny, z którymi będziemy walczyć, mają typ „human”. Schodziemy cały czas niżej i przed
siebie, aż dojdziemy do save pointa. W nim zapisujemy grę i przygotowujemy miecz na
smoki. Nieco dalej czeka Viverna. To dużo mocniejszy smok od tego, którego
pokonaliśmy niedawno. Nagrodą będą Hyacint Sigil i czar Pyro Guard, który już
niedługo okaże się przydatny. Po jego zabiciu upewniamy się, że mamy miecz lub
inną broń nastawioną na „beast”. Niedługo nam się przyda. Idziemy dalej, po drodze
skręcamy i obszukujemy położone wyżej pomieszczenie. Są tam pułapki, ale też i fajna
skrzynia. Następnie przed nami dwusegmentowa próba czasu a zaraz za nią
skrzyżowanie z save pointem. W pomieszczeniu dalej na zachód jest fajny miecz,
akurat dobry na walkę, którą niedługo stoczymy. Upewniamy się, że mamy czar
ochrony przed ogniem. Zapisujemy grę i idziemy na południe. Drugi boss na tym poziomie,
Żywiołak Ognia, jest bardzo prosty, jeśli rzucimy na siebie Pyro Guard.
Koniecznie cofamy się i zapisujemy grę, a potem dopiero ruszamy w dalszą drogę. Gdy
dojdziemy do rozpadliny, ustawiamy dwie skrzynie na sobie a potem wchodzimy na nie i
skaczemy na ruchomy kamień. Niedaleko czeka na nas trzeci w tym miejscu boss.
Jest to Ogr. Jest szybki i silny, ma typ „beast”. Używamy Reflect Damage, możemy
też skorzystać ze zdobytego na Żywiołaku czaru ognia. Można wreszcie wyjść na powierzchnię, choć nie
na długo.
Town Center West
Jesteśmy po drugiej stronie rzeki. Dzięki temu, że kamień nad
rzeką fruwa, możemy przelecieć na drugą stronę i wejść do kuźni, ale nasza zasadnicza droga prowadzi w inną stronę. Po obejrzeniu scenek z Sydneyem, dojdziemy do
zamkniętej kraty. Można ją obejść. Pokonajujemy ostatniego ze strażników i schodzimy
znowu do podziemi.
Undercity West
Klimatyczna lokacja, muzyka jak z Cradle of Flith. Dużo na
naszej drodze spotkamy truposzy, dlatego ekwipujemy broń przeciwko tym zgniłkom.
Większość drzwi jest pozamykana, więc droga będzie prosta. Wielki Krab będzie
kolejnym potworem, którego napotkamy. Wchodzimy jak najszybciej między jego szczypce
i uderzamy w usta. Po walce dojdziemy do skrzyżowania z save pointem. Droga na
południe jest zablokowana, na wschód nie ma po co na razie iść, więc skręcamy na
zachód, a potem idź na południe.
Snowfly Forest
Nie lubię tej lokacji. Idziemy prosto, na trzecim skrzyżowaniu
skręcamy w lewo, a potem w dół. Tu spotkamy kolejnego smoka. Natychmiast wchodzimy mu
pod brzuch, bo inaczej zabije nas szybko swoim acid breathem. Po pokonaniu
smoka wracamy na skrzyżowanie, przechodzimy do następnej lokacji w prawo i sschodzimy na
dół. Znajdziemy tutaj save point. Przeskakujemy na drugą stronę rzeki po palach,
zabijamy obu rycerzy i obszukujemy skrzynię. Wychodzimy wyjściem po tej stronie rzeki,
skręcamy w prawo, idziemy prosto, potem w lewo i do góry. Jedna prosta lokacja i czeka nas kolejna walka z bossem. Podłączamy broń mocną przeciwko „evil” i niszczymy
zbroję. Nie atakujemy Sydneya, on walczy po naszej stronie. Gdy zbroja zostanie
zniszczona, walczymy z Grissomem tak długo, aż umrze. Po scence bierzemy wszystko ze
skrzyni i ruszamy dalej.
City Walls South
Idziemy cały czas prosto, bocznymi drzwiami do miasta nie ma co
sobie na razie zawracać głowy.
Keep
Większość drzwi zablokowana jest sigilami, ale jedne z nich, te na przy
pierwszym skrzyżowaniu, prowadzące do podziemi, dają się otworzyć. Pokonujemy
potwory i bierzemy Mandarke Sigil. Idziemy dalej, na placu oglądamy scenkę. Jest tu save
point a także kuźnia. Gdy podejdziemy do drzwi, rozpocznie się walka z
Rosencranzem. Po jej wygraniu przechodzimy do nowej lokacji.
Town Center South
Zabijamy wszystkich znajdujących się w okolicy rycerzy i podążąmy w
prawo. Dzięki Mandrake Sigil otworzą się drzwi prowadzące do budynku. Przechodzimy
nim na drugą stronę, a potem drzwiami w bok na mury.
Town Walls East
Idziemy cały czas w jednym kierunku, chyba, że chcemy
odwiedzić znów Town Center South, do którego po drodze znajdziemy drzwi. Ale
jeśli nie, to podążamy przed siebie.
Undercity West
Powita nas boss, Dark Elemental. Dalsza droga jest wymuszona
tym, że musimy iść tam, gdzie możemy, wszędzie indziej przejścia zablokowane są
sigilami. Dzięki temu znowu wracamy pod ziemię.
Abandoned Mines B2
Już pierwsza lokacja, wypełniona wrednymi stworkami, nie
jest przyjemna. Ale uwaga, bo zaraz za nią czeka kolejny smok. Tym razem jest
to Sky Dragon. Strategia jest identyczna jak w przypadku poprzednich smoków.
Dostaniemy za niego Tearrose Sigil. W następnym pomieszczeniu trzeba
przeskoczyć przez dziurę i możemy znowu odetchnąć świeżym powietrzem.
Undercity West
Znowu okolica zamieszkała przez zgniłków. Już przy wejściu
musimy pokonać zbroję, żeby móc skorzystać z zapisu gry. Idziemy cały czas w prawo
do
Town Center East
Na samym początku można skorzystać z save pointa. Idziemy przed
siebie i przeskakujemy na drugą stronę rzeki. Tam jest między innymi nowa kuźnia,
do której wejście otwiera Cattleya Sigil. Zapisujemy w niej grę. Pokonujemy wszystkich
rycerzy i wskakujemy na wyższy poziom, który zaprowadzi nas do
Undercity East
Znowu zaczyna się ten niezwykły klimat. Na początku musimy
pokonać dwie laleczki w białych sukienkach. Zaraz za nim siedzi ptaszydło
walące czarami. Za nim z kolei boss – Lich. Za jego zabicie dostaniemy czar
teleportacji i Eulelia Sigil. Idziemy dalej. Po lewo siedzi drugi Lich, tylko że z
dwiema kukiełkami i wspólnie pilnują skrzyni. W prawo za zakrętem jest drugi z
bossów – Nighstalker. Jego pokonanie da nam Melissa Sigil. Podążamy dalej, żeby
opróżnić kolejną skrzynkę a potem wróć do pomieszczenia przed Nightstalkerem, z
którego wyjdziemy do
City Walls North
Tu zajrzymy tylko na chwilę. Wchodzimy bowiem zaraz pierwszymi
drzwiami do
Town Center East
Tutaj też jesteśmy tylko przelotem. Zaraz koło wejścia jest
zejście do
Undercity West
Biegniemy cały czas przed siebie, aż dojdziemy do miejsca, w
którym jest skrzynia z Celmastis Sigil. Zabieramy go i wracamy do
City Walls North
Teraz przechodzimy przez całą długość murów. Po drodze czeka nas
walka czasowa ze zjawą. Na samym końcu można otworzyć drzwi przy pomocy
znalezionego dopiero co sigila.
Undercity East
Droga jest prosta, ale wcale nie łatwa, bo po drodze
spotkamy sporo Lichy i kukiełek. Na samym końcu jest skrzynia, w której leży
Aster Sigil. Uważamy na pułapkę koło niej, potrafi zdrowo przyłożyć. Wracając
wpadniemy na Nessie i Tiegera. Atakujemy tą pierwszą, jest słabsza, a gdy padnie,
walka się skończy. Idziemy dalej, aby obejrzeć jeszcze jedną scenkę. Teraz, znaną
nam już drogą wracamy do
Undercity West
Cofamy się do skrzyżowania, tuż przed tym, które prowadziło do
Snowfly Forest i wychodzimy dolnymi drzwiami, które otworzymy żelaznym kluczem. W
ten sposób dotrzemy do zupełnie nowej lokacji, którą jest
Limestone Quarry
Na samym początku przyjdzie nam
pokonać żywiołaka wody. Gdy się rozpłynie, ruszamy do sali z save pointem i dalej
w prawo, aż do komnaty ze skrzynią. Cofamy się teraz o jeden obszar i idziemy do
góry. Tu musimy pokonać dwa ogry, żeby przejść dalej. W końcu dojdziemy do
lokacji, w której po środku są trzy kolorowe skrzynki. Ustawiamy jedną niebieską na
drugiej, wtedy ta pierwsza podskoczy do góry, dzięki temu będzie można wspiąć
się wyżej. Idziemy w lewo, zapisujemy grę i ruszajmy dalej. Oba niebieskie klocki ustawiamy
jeden na drugim na rogu krawędzi. Wskakujemy z nich na platformę, na której stoi
piramida skrzyń. Rozwalamy trzy skrzynie i wchodzmy na to, co zostało. Wskakujemy na
drugi brzeg przepaści, przechodzimy przez drzwi, pokonujemy żywiołaka ognia i opróżniamy
skrzynię. Wracamy, stajemy na brzegu przepaści, niszczymy tylko jedną skrzynię, wskakujemy
na resztę i przeskakujemy na górną krawędź. Przed nami kolejny boss, dopakowany
ogr.
Po jego zabiciu dojdziemy do sali z save pointem. Skręcamy najpierw w prawo, opróżniamy skrzynię a dopiero potem idziemy w dół. Tu zaczynają się powoli te bardziej skomplikowane zagadki ze skrzynkami. W tej olewamy całkowicie dwa punktowe kamienienie i wskakujemy na ruchomą platformę. Dopakujmy się może czarem podnoszącym agility. Gdy kamień będzie się wznosił wzdłuż jednego z boków, skaczemy, wykorzystując moment pędu kamienia. To trudne, wielu ma problemy z tym fragmentem. Jeśli mamy zapas Faerie Wing, można jedno wykorzystać tutaj, żeby podnieść swoją skoczność, ale moim zdaniem nie trzeba. Przydadzą się za chwilę. Na razie musimy pokonać kolejnego smoka. Tuż zanim jest pomieszczenie z dużą ilością skrzyń. Właśnie tu można sobie bardzo pomóc. Zamiast układać te skrzynie, stajemy naprzeciwko wyjścia, rzucamy na siebie czar podnoszący Agility, potem używamy Faerie Wing i powinniśmy bez problemu przeskoczyć na platformę z drzwiami.
Po jego zabiciu dojdziemy do sali z save pointem. Skręcamy najpierw w prawo, opróżniamy skrzynię a dopiero potem idziemy w dół. Tu zaczynają się powoli te bardziej skomplikowane zagadki ze skrzynkami. W tej olewamy całkowicie dwa punktowe kamienienie i wskakujemy na ruchomą platformę. Dopakujmy się może czarem podnoszącym agility. Gdy kamień będzie się wznosił wzdłuż jednego z boków, skaczemy, wykorzystując moment pędu kamienia. To trudne, wielu ma problemy z tym fragmentem. Jeśli mamy zapas Faerie Wing, można jedno wykorzystać tutaj, żeby podnieść swoją skoczność, ale moim zdaniem nie trzeba. Przydadzą się za chwilę. Na razie musimy pokonać kolejnego smoka. Tuż zanim jest pomieszczenie z dużą ilością skrzyń. Właśnie tu można sobie bardzo pomóc. Zamiast układać te skrzynie, stajemy naprzeciwko wyjścia, rzucamy na siebie czar podnoszący Agility, potem używamy Faerie Wing i powinniśmy bez problemu przeskoczyć na platformę z drzwiami.
Temple of Kilitia
Przechodzimy lewą częścią komnaty, koło ściany, na jej drugą
stronę. Zapisujemy stan gry. Za drzwiami siedzi bardzo mocna, żywa zbroja. Pokonujemy
ją i skręcamy w prawo. Tutaj czeka pierwsza z tych naprawdę skomplikowanych zabaw
z pudłami. Po ich przejściu przyjdzie nam walczyć z Minotaurem. Za jego
pokonanie dostaniemy Srebrny Klucz. Cofnamy się do sali ze skrzyniami i mając
klucz możemy na chwilę przejść do Limestone Quarry, żeby otworzyć nową
skrzynię. Idziemy do komnaty, w której walczyliśmy ze zbroją i kierujemy się w lewo. Tu
czekają na nas aż dwie zagadki ze skrzyniami. Doprowadzi nas to do
ostatniego z bossów w tym miejscu – Kali. Przed nami finałowa lokacja.
Great Cathedral
Możemy stąd się cofnąć jeszcze do miasta, ale nie po to tu
przyszliśmy. Katedra jest duża i skomplikowana, nie ma tu normalnych wrogów, są
tylko bossowie. Zaczynamy od pierwszego piętra. W lokacji rozdzielonej rzeką
przeskakujemy na drugi brzeg i wchodzimy do budynku. Pokonujemy Mardina, silniejszego
żywiołaka wody. Teraz wracamy na drugi brzeg. Musimy pokonać Ifrita, większego
żywiołaka ognia. W następnym pomieszczeniu czeka silniejsza wersja poznanego
już kiedyś kraba. Dopiero po zabiciu całej trójki jest sens ruszać dalej. Wchodzimy
do pomieszczenia naprzeciwko tego, w którym walczyliśmy z krabem i wskakujemy na
platformę, która przeniesie nas na wyższy poziom.
Tutaj przechodzimy przez jeden pusty obszar a w następnym
spotkamy trzeciego żywiołaka. Djin panuje nad powietrzem, ale walka z nim jest
podobna do dwóch poprzednich. Wracamy do pomieszczenia, w którym zaczynaliśmy ten
poziom i wchodzimy na nowo aktywowaną platformę. Dzięki niej przeniesiemy się
wyżej.
Wchodzimy do pomieszczenia obok i skaczemy z rogu ku przeciwległej
platformie. Za drzwiami czeka nas starcie z kolejnym już smokiem, tym razem
bestia jest ognista. Gdy smok będzie martwy, skorzystajmy z drzwi północnych. W
tym pomieszczeniu przesuwamy dźwignię w północno zachodnim rogu. Następne
pomieszczenie to prosta zagadka z klockami i skrzynia. W drugim rogu jest
ruchoma platforma. Zjeżdżamy nią niżej, rozwiązujemy kolejną zagadkę z klockami,
opróżniamy skrzynię i wracamy na poprzednie piętro. Zawracamy na skrzyżowanie (to,
gdzie walczyliśmy ze smokiem). Skręcamy w lewo. Musimy się teraz trochę
nagimnastykować ze skakaniem. Najpierw odwiedzamy północny pokój. Spotkamy tu Lich
Lorda i dwa kościotrupy. Ich pokonanie uruchomi jedną z platform. Analogiczne
zadanie czeka nas po drugiej stronie. Po załatwieniu obu Lichy wracamy do skrzyżowania,
gdzie wcześniej był smok. Teraz czeka nas droga powrotna na sam dół, aż do
miejsca, w którym na początku tej lokacji walczyliśmy z żywiołakiem wody.
Droga jest prosta, bo nie ma innej. Idziemy po schodach, docieramy
do save pointa, opuszczamy to pomieszczenie drzwiami a przy pomocy ruchomej
platformy przechodzimy na drugą stronę. Za drzwiami czeka ostatni już w tej grze
smok, najpotężniejszy z nich Arch Dragon. Po zabiciu smoka możemy wracać do
poprzedniej części katedry. Idziemy do lokacji nazywanej „Free from base desire” i
używamy tam ruchomej platformy przewożącej do góry (musimy na nią wskoczyć ze
stojących obok skrzynek). W następnej lokacji przedostajemy się wzdłuż ścian do
drzwi. Teraz będzie zabawnie, bo musimy po ruszających się w różnym tempie
platformach przedostać się na drugą stronę. A tam za drzwiami już czeka
następny boss - Dao. Wracamy po raz kolejny
na wielkie skrzyżowanie, gdzie walczyliśmy z Flame Dragonem. Teraz zamknięte do
tej pory drzwi staną dla nas otworem. Ostatnia już w grze, prosta zagadka z
klockami i możemy walczyć z ostatnim z żywiołaków, tym razem kontrolującym
ciemność. Jego destrukcja uruchomi platformę przenoszącą nas na wyższe piętro
katedry. Teraz przed nami prosta droga na sam koniec gry. Koniecznie zapisujemy grę
w save pointcie. Tuż za nim czeka nas finałowa walka z Guildsternem. Jeżeli coś
nie gra – to znaczy, nie działa któraś z platform, albo nie możemy otworzyć
jakichś drzwi, to znaczy, że pominęliśmy jakiegoś z bossów w katedrze albo nie
uruchomiliśmy opisanej wcześniej dźwigni. Po ostatecznej walce można już tylko
obejrzeć zakończenie... i żałować, że nigdy nie powstał ciag dalszy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz