Etykiety

niedziela, 18 lipca 2021

Wizardry VI: Bane of the Cosmic Forge - budowa drużyny

Budowa drużyny w Wizardry VI to zupełnie inna sprawa niż w częściach 1-5. Klas jest więcej, do tego dochodzą rasy, płcie, umiejętności... W zasadzie gra ta przypomina tu "Icewind Dale" - każdy ma swój ulubiony zestaw postaci i powie wam, że to one są najlepsze. Klasy i rasy dość szczegółowo opisałam w osobnych działach.

Schemat z poprzednich gier tu nie bardzo działa. Budując drużynę, musimy bardziej nastawić się na dostępność magii, rozwój w przyszłości itd. Poniżej podam kilka propozycji drużyny, przy czym i tak każdy wam powie, że to jego kombinacja jest najlepsza.

Podczas tworzenia postaci nie należy akceptować żadnego wyniku poniżej 17 bonusowych punktów, ta zasada, znana z poprzednich części, działa także i tutaj. Awansowanie postaci powyżej 10 poziomu to mordęga, dlatego po zdobyciu tego poziomu polecam brać się za zdobywanie kolejnych klas.

Drużna najprostsza to dwie Valkyrie (kobiety - krasnoludka i elfka), Ranger (elf - mężczyzna), Złodziej (krasnolud - mężczyzna), Kapłan (Rawulf - kobieta) i Mag (Faerie - kobieta). W tym składzie mamy duży dostęp do magii leczącej, silny skład bojowy oraz zapas umiejętności pobocznych. W przyszłości postacie możemy dość swobodnie rozwijać - Valkyrie w Samurajów albo Fighterów, Złodzieja w Lorda lub Ninję, Kapłana w Valkyrie, Maga w Kapłana, Rangera - w Maga.

Kolejna opcja to Valkyrie (kobieta - krasnoludka), Samurai (Felpurr - mężczyzna), Monk (Elf - mężczyzna), Bard (Hobbit - mężczyzna), Mag (Faerie - kobieta) oraz Priest (człowiek - kobieta). Ta drużyna będzie silniejsza w walce, ale będzie miała na początku nieco problemów z ekwipunkiem. Zamieniamy je potem lustrzanie, by magowie stali się wojownikami i nabrali HP, zaś wojownicy - nauczyli się podstaw magii. Jeśli jedna postać awansuje na Ninja to będzie świetnie.

Wreszcie, opcja dla bardzo ambitnych, bo wymaga dłuższego tworzenia - Ninja (Krasnolud - mężczyzna), Valkyrie (Felpurr - kobieta), Monk (Rawulf - kobieta), Bard (Faerie - kobieta), Mage (Mook - mężczyzna), Priest (Elf - kobieta). W dalszej perspektywie Ninję rozwjamy do Samuraja, Valkyrie do Rangera, Monka do Samuraja, Barda do Priesta, Mage do Lorda i Priest do Barda. To będzie trudne, jest jest wykonalne i pozwoli stworzyć prawdziwie powergamerski team, którym bez problemu zaliczymy też Wizardry VII i VIII.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz