Statusy to negatywne przypadłości, które z różnych przyczyn
mogą dotknąć naszą postać. Najczęściej zostają one narzucone przez wrogów w
trakcie walki, ale często także nabawić się ich można podczas nieostrożnego
otwierania skrzyń. Poza tym, bywa że postać weźmie do rąk lub założy na siebie
przedmiot obłożony klątwą.
Większości statusów można się pozbyć dzięki określonym
czarom, choć samo posiadanie czaru nie gwarantuje skuteczności, bo ważna jest
ilość kostek, jakie na dany czar przeznaczymy. Pomagają też eliksry, chociaż są drogie. Większość
statusów mija także z czasem, wystarczy po prostu odpocząć.
Afraid – postać, której
zostanie narzucony ten status, jest sparaliżowana przez strach i istnieje spora
szansa, że nie wykona polecenia, jakie jej wydaliśmy. Status sam z siebie mija
dość szybko, można go zdjąć czarem „Sane Mind” albo „Cure Lesser Condition”. Postać z tym statusem może spowodować też ucieczkę drużyny z walki.
Irritate - postać, ma dużą szansę na nieudany rzut czaru, użycie przedmiotu i atak. Dość szybko mija sam z siebie,
Irritate - postać, ma dużą szansę na nieudany rzut czaru, użycie przedmiotu i atak. Dość szybko mija sam z siebie,
Asleep – śpiąca postać nie może wykonywać
żadnych akcji, choć śpiąc odzyskuje hp, mp i staminę. Aby przerwać sen, postać
musi zostać uderzona albo obudzona czarem „Watchbells”. Śpiąca postać otrzymuje więcej obrażeń.
Blindness (oko) – ślepa postać ma drastycznie zmniejszone
szanse na trafienie przeciwnika. Dotyczy to nie tylko wojowników, ale i magów.
Status znika po odpoczynku, można go także wyleczyć czarem „Cure Lesser
Condition”.
Dead (nagrobek) – postać umiera. Osobiście uważam, że jeśli
choć jedna postać z naszej drużyny zginie, to należy wyłączyć grę i uruchomić
ją na nowo. Szanse na wskrzeszenie zabitego bohatera są niskie – można to
zrobić czarem „Ressurection”, ale tylko zaraz po śmierci. Im więcej mija czasu,
tym bardziej szanse udanego wskrzeszenia maleją.
Disase (ciemnozielona twarz) – status, który sam w sobie na
początku wygląda niegroźnie, ale jeśli potrwa jakiś czas, to postać stanie się
szybko bezużyteczna – losowo będą się pojawiać kolejne statusy, statystyki będą
maleć, aż w końcu bohater umrze. Co gorsza, jeśli wskrzesimy chorego, to znowu
będzie chory. Chorobę wyleczyć można czarem „Cure Disease”, sama z siebie nigdy
nie mija.
Insanity (jasna twarz z czerwonymi oczami) – postać nie
panuje nad swoimi czynami. Oznacza to, że może (i jest na to niestety duża
szansa) zaatakować w trakcie walki resztę drużyny. Zwykle mija po odpoczynku,
pozbyć się go też można czarem „Sane Mind”.
Irritate - postać ma dużą szansę na nieudany rzut czaru, użycie przedmiotu i atak. Dość szybko mija sam z siebie, pomaga także czar „Cure Lesser Condition”.
Irritate - postać ma dużą szansę na nieudany rzut czaru, użycie przedmiotu i atak. Dość szybko mija sam z siebie, pomaga także czar „Cure Lesser Condition”.
Nausea (jasnozielona, skrzywiona twarz) – bohater nie
potrafi się skupić, przez co jego czary mają mniejsze szanse na działanie, a on
sam jest łatwym celem. Odpoczynek pozwala się pozbyć tego statusu, pomaga także
czar „Cure Lesser Condition”.
Paralyzed (jasnoniebieska twarz) – bohater nie jest w stanie
nic zrobić, a dodatkowo każdy cios zadaje mu podwójne obrażenia. W nielicznych
przypadkach trafienie postaci kasuje ów status, ale zwykle potrzebny jest określony
upływ czasu albo czar „Cure Paralysis”.
Poisoned (jasnozielona kropla i czaszka) – zatruta postać
regularnie traci hp. Dość często odpoczynek tu pomaga, ale nie zawasze i wtedy jedynym wyjściem
jest czar „Cure Poison”.
Stoned –
wyjątkowo paskudny status. Postać z nim traci żywotność, a jeśli status ten utrzyma się dłużej, to po jego zdjęciu postać może
umrzeć. Nawet jednak, jeśli zdejmiemy go szybko, to oznacza to utratę minimum
jednego punktu żywotności. Uleczyć się z
niego można czarem „Cure Stone”, ale ja uważam, że lepiej jest już uruchomić
grę od nowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz