Etykiety

niedziela, 1 marca 2020

Icewind Dale Enhanced Edition: Prolog - opis przejścia

Easthaven

1) Gospoda "Zimowa Kołyska"
Tu zaczynamy grę. Od razu też podejdzie do nas Hrothgar, który opowie o tym i owym, po czym zaprosi do swojego domu.
Możemy porozmawiać z karczmarką i wypytać o problemy z piwem. Jeśli zgodzimy się jej pomóc, to należy zejść do piwnicy i zabić robaki - możemy to zrobić nawet z kijami, które mamy na starcie. Dostaniemy za to 1800 expa i 5 sztuk złota.
2) Dom Hrothgara - zaproponuje on nam udział w wyprawie, a ponadto poprosi, abyśmy dowiedzieli się, co się stało z karawaną. W tym celu będziemy musieli opuścić Easthaven, ale lepiej z tym na razie poczekać i wcześniej wykonać resztę zadań tutaj.
Gdy wrócimy z jaskini orków po jej oczyszczeniu, dostaniemy od Hrothgara 2400 expa i zadanie zaniesienia Pomabowi. Gdy ją dostarczymy, otrzymamy 1200 expa. Teraz możemy wrócić do Hrothgara i ruszyć z nim w podróż. 
3) Skład Towarów Pomaba - tu możemy kupić podstawowe uzbrojenie - na razie i tak nie starczy nam forsy na wszystko, więc najlepiej skupić się na wojownikach. Koniecznie kupujemy też torbę na zwoje i i torbę na mikstury - te dwa przedmioty bardzo ułatwią nam potem życie.
4) Tu spotkamy Jhoena, który poprosi nas o pomoc w rozwiązaniu problemy trapiących go snów. Rozpocznie to quest z Elisią (6)
5) Apsel poprosi nas o pomoc w pozbyciu się wilka z jego warsztatu.
6) Elisia - jeśli mamy w drużynie Barda, to on powinien porozmawiać z Elisią i zaśpiewać razem z nią, co da nam 1200 expa, a potem kolejne 1200 expa za naukę jej pieśni. Potem należy się zgodzić na odniesienie miecza Jhoenowi - można też zarządać dowodu, co da nam klejnoty warte 75 sztuk złota. Kiedy oddamy miecz Jhoenowi, dostaniemy 1200 expa, a gdy wrócimy i powiemy o tym Elisi, to dostaniemy kolejne 1200 expa i perłę.
7) Świątynia Tempusa - miejscowy kapłan opowie nam historię Jeroda, mającą związek z fabułą gry.
8) Warsztat Aspela - musimy włamać się do środka i pokonać wilka, po czym wrócić do Aspela po nagrodę: 1800 expa, sztylet Aspela i 25 sztuk złota.
9) Damien, chłopak narzekający, że jakieś "potwory" ukradły mu rybę. Nieco dalej spotkamy bandę goblinów - trzeba je wybić i zabrać rybę. Za jej oddanie otrzymamy 1200 expa.
10) Dom Jeda - jeśli kupimy mu butelkę u Pomaba, to dostaniemy 1200 expa.
11) Dom Gaspara - powie on nam coś więcej o sprawie z karawanami.

Opuściwszy wioskę, ruszamy na wschód. Tu znajdziemy wejście do jaskini.

Jaskinia orków

1) Wyjście
2) Duża grupa orków, wspierana przez szamana i łuczników.
3) Kolejna grupa orków, broniąca skrzyni ze skarbem.
4) Silna grupa orków, dodatkowo wspierana przez ogra. Lepiej ich wywabić jedną postacią, a resztę trzymać daleko. W ten sposób orki będą na nas iść linią, co pozwoli zabijać je pojedynczo. Po walce znajdziemy tu skarby oraz list. Teraz możemy wrócić do Hrothgara.

Przełęcz Kuldahar

1) Spotkanie z samotnikiem, który powie nam co nieco na temat okolicy.
2) Zrujnowany młyn - na zewnątrz spotkamy goblina, który powie nam o swoich problemach z głową. W środku spotkamy grupę orków, która zażąda od nas pieniędzy - zaatakują nas bez względu na to, co zrobimy. Potem schodzimy do piwnicy. Po zabiciu goblinów uwalniamy chłopaka schowanego za drzwiami - dostaniemy za to 2400 expa. Potem wchodzimy po drabinie, by zabić resztę goblinów, a następnie wychodzimy na zewnątrz.
3) W wieży spotkamy ogra o imieniu Ghereg, który skarży się na problemy z głową. Jeśłi mamy w drużynie druida, możemy go wyleczyć, co przyniesie nam 1200 expa. Możemy też powiadomić o tym Andruela, którego potem spotkamy w Kuldahar. Wtedy dostaniemy lekarstwo, które musimy zanieść ogrowi. To także przyniesie nam 1200 expa. Wreszcie, możemy go po prostu zabić, ale to nam da tylko 270 expa.
4) Jaskinia pełna goblinów. W jej drugiej części jest natomiast kilka żuków.
5) Droga do Kuldahar.

Wyruszenie do Kuldahar zamknie prolog i rozpocznie pierwszy rozdział gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz