W odróżnieniu od "Baldur's Gate", ta gra, wzorem "Eye of the Beholder" daje nam swobodę w kreacji drużyny. Możemy stworzyć do sześciu postaci - sensownej minimum to cztery. Im więcej postaci tym łatwiejsza gra, ale i wolniejsze levelowanie. Tworząc postać, warto wykonać kilka rzutów, tak by mieć co najmniej ponad 80 do dyspozycji.
Tworząc liczniejszą drużynę, warto pamiętać o zbalansowaniu wszystkiego, zwłaszcza przy multiklasowaniu. Np. nie ma sensu tworzyć aż czterech postaci z klasą lub podklasą "wojownik". Sensownym składem będzie np:
Wojownik, Kapłan/wojownik (pierwsza linia walki), Łowca, Złodziej (broń dystansowa), Mag, Mag/Kapłan (magia).
Postacie multiklasowe mają więcej umiejętności, ale awansują wolniej i w żadnej ze swoich profesji nie są tak dobre jest "czyste" postacie. W rezultacie lepiej, aby były one wsparciem - mag multiklasowiec nie zastąpi nam "czystego" maga, za to nieźle go uzupełni. Dwóch kapłanów multiklasowców to mniej więcej równowartość jednego "czystego" kapłana.
Pierwszą postacią powinien być wojownik - tu polecam krasnoluda ze specjalnością "krasnoludzki obrońca". Będzie on naszym tankiem. W tej grze bardzo często walczymy z dużymi grupami wrogów, więc taka postać, która będzie na siebie ściągać ich uwagę, bardzo nam się przyda.
Siła: Maksymalnie
Zręczność: Maksymalnie
Kondycja: Maksymalnie
Inteligencja: Minimalnie
Mądrość: Minimalnie
Charyzma: To co zostało
Drugą postacią powinien być kapłan (krasnolud) lub kapłan/wojownik (półelf). Będzie używał magii wsparcia i leczył, a także walczył obok głównego wojownika, choć raczej powinien unikać bycia tym, który idzie do walki jako pierwszy. Alternatywą jest tu Druid, ale moim zdaniem jest to słabsza postać, zwłaszcza w temacie walki.
Siła: Maksymalnie
Zręczność: To co zostało
Kondycja: Maksymalnie
Inteligencja: Minimalnie
Mądrość: Maksymalnie
Charyzma: Minimalnie
Trzecia postać to złodziej (hobbit), opcjonalnie złodziej/wojownik (półelf). "Icewind Dale" nie jest grą społeczną, chodzimy tu po lochach, więc złodziej ma mniej do roboty niż w "Baldur's Gate", ale i tak jest potrzebny aby otwierać skrzynie, drzwi oraz wykrywać i likwidować pułapki. Możemy tu zignorować umiejętności związane z okradaniem, wykrywaniem iluzji, niewidocznością, cichym chodzeniem. Złodziej też naszą postacią do walki dystansowej.
Siła: Maksymalnie
Zręczność: Maksymalnie
Kondycja: Maksymalnie
Inteligencja: To co zostało
Mądrość: To co zostało
Charyzma: Minimalnie
Czwartą postacią jest mag (człowiek) - magia w tej grze jest bardzo potrzebna i silna. Istnieje wielu wrogów, których np. dobić ostatecznie można tylko ogniem lub kwasem, a tu mag jest najlepszy. Do tego fantastycznie sprawdzają się tu czary obszarowe. Mag ma bardzo ograniczony dostęp do broni, najlepszą opcją jest proca.
Siła: To co zostało
Zręczność: Maksymalnie
Kondycja: Maksymalnie
Inteligencja: Maksymalnie
Mądrość: To co zostało
Charyzma: Minimalnie
To jest skład podstawowy, do którego możemy dokooptować jeszcze dwie postacie.
Piątą postacią może być jeszcze jeden wojownik, taki sam jak pierwszy. Zwiększy to znacząco naszą siłę w walce bezpośredniej. Można tu także wstawić Druida albo Kapłana/wojownika (najlepiej mieć w drużynie jednego "czystego" kapłana i jednego multiklasowca).
Szóstą postacią może być łowca (elf), który podniesie naszą siłę ognia w walce dystansowej. Alternatywą jest kapłan/mag (półelf), który zwiększy naszą pulę czarów.
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz