Etykiety

niedziela, 1 marca 2020

Icewind Dale Enhanced Edition Rozdział Szósty - opis przejścia

Niższa Głębia Dorna

1) Wyjście na lodowiec.
2) Wieża, w której siedzą łucznicy, którzy będą do nas strzelać. Jeśli pogadamy ze stojącą obok Fenglą, to da nam ona klucz, dzięki któremu będziemy mogli wejść do wieży i pozabijać łuczników.
3) Tu zetkniemy się ze złodziejami - pojawiają się oni znikąd i atakują ze wszystkich stron.
4) Norl - opowie nam sporo o tym, co się tu dzieje.
5) Seth - postać o wysokiej charyzmie z nm porozmawia i prawidłowo odpowie na jego pytania (Purpurowy, Marketh, Ilmater), to nas przepuści, inaczej trzeba będzie walczyć z bandą złodziei. Za nim jest wejście do ogrodu.
6) Wejście do Kopalni Niższej Głębi Dorna.
7) Wejście do Lochu.
8) Wejście do Dzielnicy Rzemieślników

Ogród
 1) Wyjście do Dolnej Głębi Dorna
2) Krzyczące grzyby - ich krzyk będzie przywoływał potwory, stopniowo coraz silniejsze. Możemy je albo zabić od razu, albo pozwolić im przyzywać stwory, co da nam więcej expa.
3) Rzeźbiarz Callard - po rozmowie otrzymamy od niego portret Marketha.
4) Wejście do Dzielnicy Rzemieślników.
5) Wejście do Starego Pałacu Dorna.
6) Wejście do Upadłej Świątyni.
7) Wejście do Kopalni Niższej Głębi Dorna.

Dzielnica Rzemieślników

1) Wyjście do Niższej Głębi Dorna.
2) Wyjście do Ogrodu.
3) Tu znajdziemy najsilniejszy w grze miecz dla paladynów.
4) Wejście do Pałacu Malavona.


Pałac Malavona

1) Wyjście do Dzielnicy Rzemieślników
2) Malavon - jest zdecydowanie groźnym magiem. W rozmowie z nim możemy użyć słowa "Met", to zablokuje jego golemy. Potem ruszamy jak najszybciej ku niemu - warto narzucić sobie czary podnoszące szybkość i zabijamy, zanim zdąży rzucić więcej czarów. Niestety, to nie koniec zabawy.
3) Tutaj pojawi się druga postać Malavona - powinniśmy zdążyć ją zabić, nim coś nam poważniejszego zrobi.
4) Tu pojawi się jego ostateczna postać - niestety, zdąży rzucić pewnie kilka czarów, więc ta walka będzie najtrudniejsza ze wszystkich trzech. Po walce koniecznie zabieramy jego odznakę.
5) Tu znajdziemy masę czarów - chyba więcej niż w jakimkolwiek innym miejscu gry.

Stary Pałac Dorna - poziom pierwszy
1) Wyjście do ogrodu.
2) Flozem - jeśli porozmawiamy z nim postacią o wysokiej charyzmie i mamy portret Marketha, to możemy zakończyć to spotkane z dużą ilością expa. Jeśłi wcześniej zabiliśmy Fleezuma, to skończy się to walką.
3) Fleezum - będzie trzeba z nim walczyć, ale polecam to zrobić dopiero po wizycie u Flozema.
4) Ginafe - dziewczyna Marketha, która opowie nam o nim. Jeśli przyniesiemy jej potem Olej Neutralizacji z siedziby Malevona i nie zabijemy Marketha, to otrzymamy od niej sporo expa.
5) Zasadzka z udziałem złodziei.
6) Znajdziemy tu worek ziemniaków. Warto go zabrać, bo jeśli damy go gnomom w Lochu, to dostaniemy dużo expa.
7) Przejście na drugi poziom pałacu.

Stary Pałac Dorna- poziom drugi
1) Zejście na poziom pierwszy - zaraz po wejściu zaatakują nas złodzieje, których na tym poziomie jest masa.
2) Marketh - możemy go zabić, zabrać jego ekwipunek oraz odznakę, albo darować mu życie - nie dostaniemy wtedy jego ekwipunku, ale dostaniemy więcej expa, a także potem jeszcze więcej expa od Ginafe.
3) Seth - pozostanie dla nas niewidoczny, ale jeśli wdamy się w walkę z Markethem, dołączy do niej i zaatakuje nas.

Loch

1) Wyjście do Dolnej Głębi Dorna. Spotkamy tu Tarnelma - jeśli damy mu worek ziemniaków, który znaleźliśmy Pałacu Dorna, to dostaniemy od niego sporo expa.
2) Żukorożce - warto zabrać ich skóry, bo pomogą nam stworzyć niezłą tarczę.
3) Trójka drzwi, z których respawnują się Umbrowe Kolosy.  Gdy zrobi się przejście, wchodzimy dalej, by dojść do wioski gnomów.

Wioska gnomów

1) Wyjście do lochu
2) Drow Nym - ma sporo dobrego sprzętu na sprzedaż, oczywiście po wysokich cenach. Jeśli mamy zbroję od Llewa, Nym może nam ją zaczarować za 30 000 sztuk złota. Po targowaniu się obniży cenę do 28 000. Potem jednak możemy go przycisnąć i wyciągnąć kilka brudnych tajemnic. Zacznie uciekać, ale jeśli go dopadniemy to, będzie można go bez problemu zabić i odzyskać wydane złoto.
3) Plugawy Llew - za 9000 sztuk złota może wykonać dla nas zbroję z pancerza Żukorożca.
4) Beorn - poprosi nas, abyśmy uratowali Guello z kopalni. Potem możemy tu wrócić i pogadać z Guello, by dostać sporo expa.
5) Tu można się bezpiecznie przespać.

Kopalnie

1) Wyjście do Niższej Głębi Dorna.
2) Guello - to jego musimy uwolnić, ale stanie się to możliwe dopiero po zabiciu wodza Salamander. Jeśli potem pogadamy z Guello to da nam exp bez konieczności wracania do wioski gnomów.
3) Shikata - to jego musimy zabić, aby uwolnić Guello.
4) Wejścia do Olbrzymiej Kuźni.
5) Wejścia od Ogrodu.

Olbrzymia Kuźnia

1) Wyjścia do kopalni. Giganci nie będą nas atakować, ale salamandry i żywiołaki - owszem.
2) Ilmadia - ona tutaj dowodzi i nie będzie zadowolona z naszej obecności. Gdy zaczniemy z nią walczyć, wszyscy giganci ruszą w naszą stronę. Po walce konieczne zabieramy odznakę Ilamdii.
3) Wejście do Upadłej Świątyni.

Upadła Świątynia

1) Wyjście do Olbrzymiej Kuźni
2) Wyjście do Ogrodu
3) Perdiem - po rozmowie z nim zaczną się tu walki - w każdym z okręgów pojawią się nieumarli. Lepiej więc poruszać się powoli i eliminować ich grupami, by nie zalali nas i nie pokonali samą liczbą.
4) Idol - po jego zniszczeniu magia utrzymująca Perdiema i innych ustąpi. Wtedy będziemy mogli zdobyć odznakę Perdiema.
5) Sześć skrzynek, każda zwiążana z jedną z sześciu odznak, które zdobyliśmy. Jeśli mamy je wszystkie, to będziemy mogli wejść po schodach do siedziby Poquelina.

Jaskinia Poquelina

1) Wyjście do Upadłej Świątni
2) Poquelin - po dłuższej rozmowie zacznie się walka, a Poquelin przywoła sporo istot. Nie jest to jednak powód do niepokoju. Wystarczy zaatakować wszystkim co mamy samego Poquelina. Gdy otrzyma dość obrażeń, to gra automatycznie przeniesie nas do Easthaven.

Easthaven

1) Tu zostaniemy przeniesieni. Obok nas jest wejście do wieży, ale nie będziemy mogli do niej wejść zanim nie porozmawiamy z Everardem.
2) Jhonen - jeśli na początku gry daliśmy mu miecz jego przodka, to teraz on odda nam go, tyle że naprawionego. Jest to jeden z najlepszych mieczy w grze.
3) Gospoda - na piętrze spotkamy Jeda, który opowie nam co się stało.
4) Uwięzieni mieszkańcy - po zabiciu pilnujących ich olbrzymów musimy porozmawiać z Everadem, który powie nam, jak się dostać do wieży. Kiedy do niej wejdziemy, nie będzie można już się cofnąć, zatem jest to ostatni moment na wykonanie questu z dodatku "Serce Zimy".

Kryształowa Wieża

1) Wyjście na zewnątrz
2) Rozmowa z Everardem, po której należy wejść na górę.
3) Powrót na parter.
4) Tu możemy odpocząć.
5) Wejście do siedziby Pomaba.
6) Powrót do lokacji "odpoczynkowej".
7) Pomab - może on być jednym z najtrudniejszych wrogów w grze. Po pierwsze, ma sześć fałszywych kopi, po drugie, czterech silnych strażników, po trzecie, po komnacie latają błyskawice, które cały czas zadają nam obrażenia. Jak to wygrać? Koniecznie narzucamy sobie czary ochronne, do tego bardzo się przyda wszystko, co chroni przed błyskawicami. Strażników ignorujemy - nie da się ich zabić, bo po pokonaniu zaraz wstają. Skupiamy się na Pomabie. Aby go zabić, musimy wyeliminować wszystkie fałszywe kopie, co zajmie sporo czasu. Można też zrobić to szybciej. W tym celu trzeba skupić się na prawdziwym Pomabie. By go poznać, należy zwrócić uwagę na to, który z nich krzyczy. Najlepszym sposobem jest zaznaczenie celu ataku i sprawdzenie, czy pojawi się komenda "Pomab" czy "Fałszywy Pomab". Bicie prawdziwego Pomaba sprawi, że fałszywe wizerunki będą stopniowo znikać. Gdy zabijemy Pomaba, wówczas jego strażnicy zginą.
8) Drabina do siedziby Poquelina
9) Poquelin - tu czeka nas dłuższa scenka, po której zacznie się finałowa walka. Najlepiej skupić wszystko co mamy na bossie. Dwa golemy mogą wkurzać, bo skupią się na naszej najsłabszej postaci. Jest jednak na to prosty sposób - wystarczy rzucić na nią czar przyspieszenia i będą za nią ganiać bez sensu, nie robiąc reszcie nic.
Na starcie walki Belhifet zdejmie nam wszystkie czary wsparcia, zatem nie ma sensu rzucać ich przed walką, ale dopiero po jej rozpoczęciu. Posiadanie najmocniejszych broni bardzo ułatwi nam tutaj życie, generalnie, wszystkie bronie powinny być na poziomie od +3 do +5 co najmniej. Warto wszystkim postaciom dać posiadane mikstury leczenia, aby mogły się szybko uzdrawiać a także przyspieszyć ich ruchy. To powinno wystarczyć, aby boss gryzł ziemię.

Po walce gra się skończy. Jeśli jeszcze nie zaliczyliśmy dodatku "Heart of Winter" to możemy albo wczytać wcześniejszy save i udać się do Kuldahar (patrz rozdział 1) albo rozpocząć samo rozszerzenie i wczytać posiadaną drużynę. Poza tym, wciąż jest część druga...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz