Etykiety

niedziela, 1 marca 2020

Icewind Dale Enhanced Edition Rozdział drugi - opis przejścia

Po przybyciu do nowej lokacji zaatakują nas lodowe trolle. Za mostem zaś znajdziemy wejście do kompleksu jaskiń.

Oko smoka - poziom pierwszy
 1) Wyjście z jaskiń
2) Żuki Bombardierzy - niby słabe, ale mają mocne ataki grupowe, więc gdy dopadną nas w większej kupie, to mogą szybko wykończyć drużynę. Polecam zwabiać pojedynczo i szybko zabijać. Dobrym czarem, kasującym żuki seriami, jest eksplodująca czaszka.
3) Duża ilość silnych pająków. Znajdziemy tu także zwłoki elfa Ervaina, warto przeczytać jego dziennik.
4) Król Jaszczurów Lispen - po podejściu uaktywnia się od razu rozmowa, a po  niej walka. Jaszczurów jest bardzo dużo, mają magów, więc fajnie jest wrzucić do tego pomieszczenia jakieś czary, wywabiać wroga grupami itd. Po walce koniecznie zabieramy skarby spod posągu.
5) Uwięzieni wieśniacy - gdy porozmawiamy z nimi po zabiciu Lispena, otrzymamy 30 000 expa.
6) Zejście na pozom drugi.

Oko Smoka - poziom drugi

1) Wejście na poziom pierwszy
2) Tu spotkamy się z trollami - troll po pokonaniu nie ginie, ale leży. Umiera dopiero, gdy zostanie potraktowany ogniem (płonąca strzała, czar itd)
3) Duża grupa trolli i kapłanów. To trudne starcie, najlepiej je rozegrać tak, jak jak walkę z królem jaszczurów - używać czarów obszarowych, zwabiać w ich rejon wroga i eliminować powoli. W sytuacjach krytycznych warto uciekać na poprzedni poziom - nie pójdą wówczas za nami.
Po ich zabiciu znajdziemy tu Egenię, która opowie nam co się stało. Da nam to 40 000 expa. Od tej pory będzie świadczyła standardowe usługi kapłańskie.
4) Porwani mieszkańcy wioski.
5) Porwani mieszkańcy wioski, a wśród nich syn Conlana, za jego uwolnienie dostaniemy 20 000 expa.
6) Ciało, a przy nim aż dwie magiczne bronie.
7) Zejście na poziom trzeci



Oko smoka - poziom trzeci

1) Wejście na poziom drugi - na dzień dobry zaatakuje nas horda zmór pod dowództwem szkieleta. Lepiej się wycofywać na poprzedni poziom po zabiciu kilku, leczyć i wracać.
2) Dowódca nieumarłych - po krótkiej rozmowie ruszy na nas ze zmorami.
3) Następny dowódca nieumarłych - jak poprzednio
4) Nekromanta Presio - ma wielką armie zombie. Dobrze jest wrzucić do tego pomieszczenia kilka eksplodujących czaszek - znacznie przerzedzą szeregi zombiaków. Potem wywabiamy Presio oraz jego trzódkę. W środku jest sporo pułapek, znajdziemy tam także m.n. dziennik Presio, który warto przeczytać.
5) Cała ta trasa jest pełna pułapek.
6) Zejście na poziom czwarty.

Oko Smoka - poziom czwarty

1) Wejście na poziom trzeci
2) Albion - zachowuje się bardzo przyjaźnie i zaproponuje nam wizytę. Jeśli porozmawia z nim paladyn, to od razu odkryje prawdę - Albion oraz inni to wężowi ludzie. Lepiej jednak od razu tego nie odkrywać, tylko pogadać z resztą. Dopiero potem wracamy do Albiona i przyciskamy go. Wówczas wszyscy się przemienią i zacznie się walka z dużą ilością wężowych ludzi.
Po zabiciu Albiona koniecznie zabieramy jego klucz.
3) Bibliotekarz Gello - ma kilka ciekawych czarów do sprzedania.
4) Sharra - zaproponuje nam odpoczynek.
5) Grupa uwięzionych awanturników, pomogą nam w walce.
6) Grupa wężowych ludzi kierowana przez wielkiego rytualistę, którym przerwiemy ucztę. Po rozmowie zacznie się walka.
7) Kolejny wielki rytualista, z którym możemy porozmawiać przed walką.
8) Wejście na poziom piąty.

Oko Smoka - poziom piąty

1) Wejście na poziom czwarty. Chwilę potem spotkamy tajemniczą dziewczynkę.
2) Od tego miejsca zaczynają się pułapki, których na całym poziomie jest pełno.
3) 
4) Tu znajdziemy sporo złota w workach.
5) Sala tortur - koło drugiego regału znajdziemy dźwignię, która otworzy ukryte przejście do pomieszczenia obok (5).
6) Wielki kat - pogada chwilę z nami, niestety, trudno mu wcisnąć kit, więc skończy się to walką.
7) Na tronie znajdziemy świetną skórzaną zbroję.
8) Tutaj znajdziemy uwięzionych ludzi. Dobrym pomysłem jest wrzucenie tu śmierdzącej chmury, uśpienie nią wszystkich i wybicie wężowych ludzi. Jeżeli ludzie ocaleją, to dostaniemy od nich sporo expa w podziękowaniu.
9) Sporo złota i mikstur.
10) Tu czeka nas ostatnie, finałowe spotkanie z dziewczynką, która ujawni swoją prawdziwą tożsamość, po czym zaatakuje nas ze stadem swoich sług. To może być trudna walka. Ja zrobiłam w ten sposób, że w środku ustawiłam kilka eksplodujących czaszek, które mocno osłabiły jej sługi, kiedy ruszyły na mnie. Wrzuciłam tam śmierdzącą chmurę, która część obezwładniła. Gdy tylko wyszli na korytarza, zaatakowałam wszystkim, co miałam. Warto pamiętać, że w walce tej zostają zablokowane drzwi wyjściowe na korytarzu. Po walce zabieramy Klejnot z ciała Yxunomei  grabimy jej komnatę, uważając nadal na pułapki.

Po walce wracamy do Kuldahar, które przeżywa atak orków. Odpieramy ich i udajemy się do Arundela. Tam czeka nas scenka, po której wchodzimy na górę i rozmawiamy z nim. Następnie opuszczamy Kuldahar, idziemy na mapę świata i zjeżdżamy na dół, by znaleźć wejście do Uciętej Dłoni. Udanie się tam zamknie ten rozdział.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz